Son Haberler
Anasayfa » Planescape » Katmanlar ve Tanrılar

Katmanlar ve Tanrılar

 

1-KHALAS:

Khalas, Gehenna düzleminin Birinci Dağıdır. Kimilerine göre diğer katmanlar içinde en hoş görünenidir.

Fiziksel Özellikleri: Diplerinde havanın rengi kızıl bir haldeyken birkaç 10 adım sonra hava birden karanlıklaşır. Toprağı çok sıcaktır. Öyle ki derisini korumamış bir canlı her tur 1d2 hasar alır. Güney batısında bulunan ve Gehenna düzleminin İkinci Dağı olan Chamada, o zifiri Boşlukta büyük magması ve alevleri yüzünden kırmızı bir ay gibi parlar. Khalas’ın en çok bilinen özelliği ise sürekli buhar püskürten bir şelaleden ayrılan nehirleridir. Bu nehirler dağın etrafından dolaşıp en altlara kadar iner. Lakin bu nehirler dağın yanından boşluğa dökülmezler. Hepsi farklı yollar izleyerek ayrı ayrı bazı karanlık mağaralara doğru rota çizerler ve bu mağaralarda gözden kaybolurlar. Bu nehirlerden en ünlüsü ve kuşkusuz en büyüğü Styx nehridir. Bu nehir binlerce metre yukarıdan dökülür ve kavisler çizerek büyük bir mağaraya girerek Khalas’ın derinliklerine kadar gider. Ve işte orada Çin panteonundaki hırsızlar tanrısı Sung Chiang’ın diğer tanrılardan çaldığı ve sattığı nesnelerin olduğu büyük bir pazarı bulursunuz. Gözyaşı Bölgesi (Teardrop Palace)’dir bu yerin adı. Her türden planar yaratığı orada görebilirsiniz. Demonlar, devillar, yugolothlar vs… Tüm Outer Planeler’den gelen güçlü artifektler ve güçlü büyülü nesneler sürekli olarak alınır satılır burada.

Khalas’ta İkamet Eden Güçlü Tanrılar:

1-Koboldlar’ın tapındığı Gaknulak ve yönettiği diyar olan Aknuthrak
2-Sıçan adamların (wererat) tapındığı tanrı Squerrik’in diyarı Cheisin
3-Math Mathonwy’nin diyarı Corriegrave
4-Hırsızlar tanrısı Sung Chiang’ın diyarı Teardrop Palace

Styx Nehri: Styx nehri sadece Khalas’ta bulunan, Khalas’ın kaynaklarından çıkan bir nehir değildir. Styx nehri Acheron, Baator, Gehenna, Gray Waste, Abyss, Carceri ve Pandemonium düzlemlerinden geçen, kısacası düzlemler arası bir nehirdir. Yukarıda saydığım Planelerin hepsinin en üstteki – birinci- katmanlarından geçer ve yolu bittiğinde diğer düzlemlere akmaya devam eder. Suyuna dokunmadığınız sürece bir bot yardımıyla nehir yolunu kullanarak bu düzlemler arasında yolculuk yapabilirsiniz. Dokunmamanız için gerekçe ise Styx nehrinin suyunun kirli ve lanetli olmasıdır… Simsiyah katran renginde, çürümüş ceset kokan yağlı bir suyu vardır. Bu suya dokunursanız ya da içmeye kalkarsanız, suyun büyüsüne karşı bir kurtarma zarı atmak zorundasınız. Aksi takdirde hafızanız tamamen silinir. Geçmişinizi hatırlamazsınız. Hangi tanrıya ya da inanışa taptığınızı, büyülerinizi, iyi-kötü yönelimlerinizi her şeyinizi unutursunuz. (Yani kısacası Yunan Mitolojisi’ndeki Styx nehri ile aynıdır, hatta o Styx nehridir.)

2- CHAMADA:

Gehenna düzleminin İkinci Dağıdır. Aynı zamanda diğer dağlar içinde en vahşi ve kuralsız olanıdır.

Fiziksel Özelikleri: Bu dağın magması o kadar büyüktür ki, dağın yüzeyi çok ama çok yoğun bir turuncu renkle parlar. Öyle ki yüzeyin parlaklığından gökyüzünü ayırt edemezsiniz Chamada dağında. Dağın nehirleri vardır. Yukarıdan aşağı doğru indikçe nehir gittikçe sıklaşır en sonunda katımsı yapıda bentler oluşturur. Sonra bu bentler açılır ve nehirler farklı yollardan tekrar akmaya devam eder. Chamada’nın en tehlikeli fiziksel özelliği ise dağın yüzeyinin yer yer patlayıp etrafa lav ve kayalar püskürtmesidir. Bunları önceden anlamak mümkündür. Zira ilk önce toprağın bir kısmı yumrulaşmaya şişmeye başlar. Şişme giderek artar içinde lavları biriktirir. Artık sığamayacak olduğunda patlar ve oranın yakınında bulunacak kişiden geriye kül bile kalmaz… Dağın yüzeyi çok sıcak olduğu için korunmasız kişiler her tur 1d6 kadar hasar alacaktır.

Chamada’da İkamet eden Güçlü Tanrılar: Eskiden Nifak Tanrısı olan sonra öldüğü sanılan büyük tanrı Bane’nin oğlu Iyachtu Xvim öldüğü ana kadar bu dağda yaşardı. Onun dışında kötü Bulut Devlerinin tapındığı kötü tanrı Memnorun diyarı Thraotor da bu dağda bulunur.

Chamada Dağı’ndaki Yerleşkeler
1-Nimicri: Nimicri, Chamada dağından yaklaşık 650 metre yukarıda bulunan ve bir nevi dağın ayı görevi gören uçan bir adadır. Nimicri’yi tanımlamak gerekirse Dünya Ticaret Merkezi gibidir. Tek farkı ticaretini Gehenna ile değil tüm Outer Planeler ile yapmasıdır. Sokakları örümcek ağı misali birbirine bağlanmış kusursuz bir ticaret trafiğine ev sahipliği yapmaktadır. Güzel, hareketli  ve huzurlu bir yer görünümü veriyor değil mi?.. Bir de işin gerçek yüzüne bakalım.

UltrolothNimicri, aslında güzel ve hareketli bir ticaret şehrini taklit eden dev bir yaratıktır. Kendine harikulade bir “ticaret şehri ve oradayaşayan mutlu halk” görünümü kazandırıp tüm boyutlardan ticaretçileri kendine çeker. Ve bir kez oraya girdiğiniz vakit bir daha kolay kolay çıkamazsınız ve Nimicri tarafından yutulursunuz. Nadir de olsa Nimicri’nin serbest bıraktığı kişiler olur. Eğer Nimicri topraklarına giren bir kişinin en ufak bir kan veya tükürük gibi sıvısı toprakla temas ederse; Nimicri o kişinin bir klonunu yaratabilir.

2-The Crawling City: Gehenna üzerindeki en büyük yerleşim yeri, bir şehirdir. Bu büyük metropolis sürekli hareket eder. Bunu da ateşe karşı tamamen dayanıklı organik ayakları sayesinde yapar. Bu ayaklar şehrin altından çıkar ve Gehenna dağlarının kaygan yüzeyine rağmen hiç zorluk çekmeden şehri ilerletir. Şehri yöneten kişi -ve aynı zamanda Gehenna düzleminde sözü en çok geçen kişilerden biri- Gehenna’nın Generalidir. Kendisi bir Ultroloth’tur. Tüm yugolothlar onun emrine amadedir, adeta taparlar ona. Bu yüzden Generalin bir demi-god olduğunu söyleyen dedikodular dolaşmaktadır. Şehir aynı zamanda çok zeki stratejistler ve büyücüler tarafından eğitim verilen okullara ev sahipliği yapar. Bu okullarda eğer olurda Blood War’a bir şekilde bulaşılırsa nasıl savaşılacağını, düşmanlarının zayıf ve güçlü yönleri öğretilir. Ama Gehenna, Blood War’a hiç katılmamıştır.

3-Tower Arcane: Adından da anlaşılabileceği gibi bu büyücülük kulesi yugoloth büyücüleri tarafından sahiplenilmiş ve korunmaktadır. Kulenin asıl barındırdığı şey yugolothlara ait artifektler ve yugoloth tarihine ait eşsiz eserlerdir. Yuguloth büyücüleri sürekli tarihi kayıt ederler. Kulenin girişi bile girenleri hemen çıkmaya zorlayacak kadar korkunçtur. Zira yugolothlar, kurbanlarını oraya zincirleyerek sürekli kanlarını akıtırlar ve bu kanları tarihlerini yazmak için mürekkep niyetine kullanırlar.

3-MUNGOTH:
Mungoth, Gehenna’nın Üçüncü Dağıdır.

Fiziksel Özellikleri: Bu dağ sürekli devam eden ve durmak bilmez asidik kar ve kül yağmurlarıyla yıkanır. Sürekli yağan asitli kar yüzünden çok soğuktur. Hemen her an soğuk çamurlardan oluşan çığlarla sürüklenip Boşluğa düşebilirsiniz. Günün yüzde 80’i boyunca asla bitmeyen bu asidik kar fırtınası, maruz bıraktığı kişilere her tur 1d4 hasar verir. Az da olsa bulunan kadim yapılar veya mağaralar korunma sağlayabilir. Tabii onları bulacak kadar şanslı ya da bilgi sahibiyseniz.

Mungoth’ta İkamet Eden Tanrılar: Acının ve İşkencenin tanrısı Loviatar bu dağda hüküm sürer. Ayrıca Lichlerin ve Necromancy’nin tanrısı Velsharoon bu dağda hüküm sürer-di. (ta ki yedi kız kardeşten biri olan Simbul, Mystra’nın büyülü ateşiyle onu yok edene kadar.)

Mungoth Yerleşkeleri

Yugoloth1-Valley of Outcast: Tastuo adındaki Ateş Devi büyücüsü ; kendisi gibi büyücüler olan 8 kız kardeşiyle birlikte kemiklerden ve bazalt kayalardan yapılan Outcast adlı kalesini yönetir (bazıları wizard bazıları sorcerer). Tastuo, yugolothlar ile anlaşma yaparak kalesinin güvenliğini arttırmıştır. Kötü iradeli Yugolothların aksine kalesine gelen yolculara işkence edip zarar vermez iyimser yaklaşır hatta bazılarına barınak sağlar. Eğer orayı bulacak kadar şanslıysanız tabii…

D-KRANGATH:
Gehenna’nın Dördüncü Dağıdır. Ölü Dağ olarak da adlandırılır.

Fiziksel Özellikleri: Diğer dağlardaki ateş ve asit fırtınaları bu dağda son bulur. Her yer buz gibi sopuk, ölü topraklarla ve karanlıkla kaplıdır. Hiçbir canlı, dağın yüzeyinde yaşamaz. Soğuğa karşı koruması olmayan kişiler her tur 1d6 soğuk hasarı alacaktır.

Krangath Dağı’ndaki yerleşkeler:
1 – Hopelorn: Lich lordu Melif ve kendisi gibi diğer undead büyücüler tarafından yönetilen ve buram buram nekromentik enerji kaynayan bir yapıdır. Sadece yaşayan ölü varlıklara yer vardır. Hiç bir canlı buraya giremez. Girdiği an onlardan biri olur. Lich lordu Melif ve yandaşları hükmetmekle çok fazla ilgilenmezler. Sürekli olarak ölüm yaşam ve varoluş hakkındaki sorulara cevaplar bulmak için deneyler yaparlar. Her türlü canlıyı veya yaşayan ölüyü deneylerinde harcamakta çekinmez; sadece canlı olarak yugolothları kullanmaz. Bunu iki sebebi dedikodularda dolaşır. Bazısı Melif, Gehenna’da etkin ırk olan yugolothların öfkesinden çekindiği için onlara zarar veremiyor der, bazısı da Melif’in lich olmadan önce bir yugoloth olduğu için onları öldürmediğini söyler.

Krangath’ta İkamet Eden Güçlü Varlıklar:
1-Orc Tanrısı Shargaas
2-Lich Lord Melif

 
Yazan: Sencer Coşkun
Genel Bilgi
Genel Bilgi