Son Haberler
Anasayfa » Makaleler

Makaleler

Yazarlarımız fantastik kurguyu sizler için araştırmaya devam ediyor.

Japon Mitolojisinden Birbirinden İlginç 11 Yaratık

Japonların yaratıcılıklarının dahil olduğu herhangi bir alanla azıcık bile ilgiliyseniz çok rahat bir şekilde fark etmişsinizdir ki hayal gücü konusunda çok az kültür onlarınkiyle boy ölçüşebilir. Özellikle de konu ilginç yaratıklar olduğunda Japon sineması, manga ve animeler bize uçsuz bucaksız bir şaşkınlık kaynağı sağlıyor. Doğal olarak Japon mitolojisinin de bu farklılık ve çeşitlilikten nasibini almamış olması düşünülemezdi. İşte karşınızda Japon mitolojisinde yer alan birbirinden ilginç 11 yaratık.

Devamını Oku »

Gary Gygax’in Kaleminden: “J.R.R. Tolkien’in Dungeons and Dragons Üzerindeki Etkisi”

Yolu Dungeons and Dragons ile kesişen her masaüstü RYO oyuncusunun aklının bir köşesinden, “Ne kadar da Orta Dünya esintili bir oyun şu Dungeons and Dragons,” düşüncesi bir kere de olsa mutlaka geçmiştir. Peki neden Dungeons and Dragons ve Orta Dünya bir türlü tam olarak bir araya gelemedi? Neden Orta Dünya, Dungeons and Dragons dünyasının tam olarak bir parçası değil?

Devamını Oku »

FRP’deki Büyüler Nereden Geliyor?

Masaüstü FRP, 1974 yılında Gary Gygax ve Dave Arneson‘ın birlikte yarattığı Dungeons and Dragons ile başladı. O zamandan beri dünyada milyonlarca kişi ejderhalarla savaşıyor, epik maceralar yaşıyor ve büyü yapıyor. Tabii ki büyü yapmak o kadar da kolay değil maalesef. Dungeons and Dragons‘ta belki de öğrenip oynaması en zor sınıflardan birisi büyücülerdir. Nasıl büyü yapılırdan büyülerin detaylarına kadar çok sayıda bilgiyi öğrenmeniz gerekir. Peki oyundaki büyü sisteminin nereden geldiğini hiç merak ettiniz mi? 

Devamını Oku »

Zar Tasarımının Tarih Boyunca Evrimi

Zarla oynadığımız tüm o oyunları düşünün. Tavla, Monopoly, Dungeons and Dragons… Listenin sonunu kestirmek pek mümkün gözükmüyor. İster 6’lık ister 20’lik, kullanılan zarların şekli ne olursa olsun bir zarın biz oyunculara sağladığı en önemli avantaj adilliktir. Bir zarı attığımız zaman eşit ve adaletli bir şekilde, yapmayı amaçladığımız eylemi başarıp başaramayacağınızı öğrenmeye çalışırız. Zarlar ise bu olasılık probleminin çözümünde bize eşitlik sağlayarak en büyük yardımcımız olurlar çünkü zarlar evrensel olarak aynı ve güvenilirlerdir. Ancak yeni yapılan antropolojik bir çalışma bize gösteriyor ki, zarların tasarımı başlangıçta hiç de tekdüze ve evrensel değilmiş.

Devamını Oku »

Deadpool 2 Filminin Karakterlerini Tanıyalım

Filmin vizyona girmesine sayılı günler kala, filmde karşılaşacağımız mutant karakterleri sizler için derleyip tanıtmak istedik. 18 Mayıs 2018 tarihinde (bu Cuma) vizyona girecek filmimiz özellikle erken seçim arifesinde iyice gerilen sinirleri ve karışan kafaları rahatlatmak için biz izleyicilere bulunmaz bir fırsat sunacağa benziyor. Sonuçta Deadpool’dan bahsediyoruz, değil mi?

Devamını Oku »

Battletech Tarihi ve Oyunun Hikayesi

Son dönemde çıkan PC oyunuyla yeniden insanları mecha konseptine yönlendiren, yılların eskitemediği Battletech oyuncuların karşısında. İlk olarak 1984 yılında hayatımıza giren masaüstü minyatür ve savaş oyunu Battletech şimdi macerayı dijital ortama da taşıdı. Durum böyle olunca Battletech hakkında bazı detayları da sizlere sunalım dedik.

Devamını Oku »

Avengers: Infinity War’da Gözünüzden Kaçan Detaylar ve Film Hakkında Az Bilinenler

Avengers: Infinity War çıktı, filmimizi izledik, bazılarımız ikinci turunu tamamladı ama akıllarda pek çok soru, gizem ve cevaplanması beklenen paradoks kaldı. Biz de FRPNET ekibi olarak, film boyunca fark edemediğimiz ya da filmdeki akıcı sahne geçişleri ve aksiyon sahneleri yüzünden düşünmeye fırsat bulamadığımız şeyleri derledik, irdeledik. Hazır mısınız?

Devamını Oku »