Son Haberler
Anasayfa » Unutulmuş Diyarlar » Drizzt Do’Urden Kimdir?

Drizzt Do’Urden Kimdir?

Drizzt Do'urden Banner

Drizzt Do’urden, Unutulmuş Diyarlar (Forgotten Realms) kurulumunda yer alan hayali bir kahramandır.

Irkı olan drowların şeytan ve kötülük dolu adetlerini redderek Karanlıkaltı’ndan (Underdark) ayrılmış ve yeryüzünde yaşamaktadır. Drizzt’in hikayeleri  R. A. Salvatore tarafından yazılan fantezi hikayelerinde anlatılmaktadır.

Görünüm

Drizzt-incelemeDrizzt Do’Urden bir drowdur genel olarak Kara elf olarak da bilinirler. Drizzt yaklaşık olarak 170 cm (ya da en fazla birkaç santim uzun) boyunda ve 59 kg. ağırlığındadır. Diğer drowlar gibi Drizzt’in cildi simsiyah saçları ise beyazdır. Drizzt’in en ayırt edici özelliği menekşe rengi olan ve öfkeli veya kararlı olduğu zamanlar hararetle parlayan gözleridir. Kızılötesi görüşünü kullandığı zaman bile drow ırkının tipik kırmızısından farklıdır. Söylentilere göre mor renkteki gözleri ufak bir gri-elf mirasına bağlı olabilir. Genel olarak kürk yakalı bir orman yeşili bir pelerin ve yüksek siyah botlar ve ucunda bir tek boynuz (Tanrıçası Mielikki’nin sembolu) olan zincir taşımaktadır. Drowların normal yaşam sürelerinin 700 ila 800 yıl arası olduğu bilinmektedir.

Kişilik

Dışarıdan sakin bir görüntüye sahip olan Drizzt’in içinde sadece yeteneği ile yaşayabileceği Karanlıkaltı’ndan miras kalan bir öfke saklıdır. Ruhunun bu karanlık yönünü -bunu “Avcı” olarak adlandırmaktadır – kontrol altına almış olmasına rağmen zor durumlarda veya duygusal baskı altında bunu geri çağırabilir. “Avcı”, Drizzt’in dövüş yeteneğini örnekleyen soğuk, ruhsuz bir katildir. “Avcı”nın etkisi altında değilken Drizzt soğukkanlı, aklı başında, gerekmedikçe bir dövüşten sakınan (ork, goblin gibi ırklar hariç) barışsever biridir. Buna rağmen bile streotiplerin önyargılarındaki istisnalara açıktır. Durum gerektirdiği zamanlar inanılmaz derecede cüretkar hatta pervasız olabilir. Kendine öylesine güvenir ki birçok arkadaşı, bir drowun kendilerini içinden çıkamayacakları bir duruma sürekleyeceğine inanmaktadırlar. Yeryüzü dünyası için çok derin bir sevgi beslemekte ve pek çok kişinin ona önyargı ile yaklaşmasına rağmen buradaki yerini bağrına basmaktadır. Fırsat bulduğu her gündoğumunda güneşe bakar. Kendini tanımayanların bu önyargılarını pek umursamaz. Korku ve şaşkınlık ile karışık olan bu ilk reaksiyona tepkisi içten bir gülümsemedir.

Büyülü eşyalar

drizzt-dourdenDrizzt’in favori silahı paladır (scimitar). Parıltı (Twinkle) ve Buzölüm adını verdiği iki tane pala taşır. Bunun yanında yoldaşı kara panter Guenhwyvar’ı çağıran siyah, oniks bir heykelciği vardır. Drizzt’in bir de kör eden Vuruş Kolluğu (“Bracers of the Blinding Strike,”) adını verdiği kollukları vardır; fakat bunu kolları yerine ayak bileklerine takar. Bunun sebebi ayak oyunlarının çok önemli olması ve aynı zamanda Drizzt’in zaten çok hızlı olan kılıç hareketlerini daha da hızlandırırak kontrolden çıkmasını engellemektir. Yıllar boyu Drizzt kendinsine Bruenor tarafından verilmiş mitril bir zırh kullanmaktaydı fakat bu zırh zarar gördü. Şimdilerde ise en ölümcül saldırılar dışından tüm saldırılardan koruyan örümcek ipeğinden yapılma bir büyülü gömlek giymektedir. Gömleğindeki adamantit özeldir ve birçok drow zırhının aksine güneş ışığından zarar görmez.

Silahlar

Babası Zaknafein Do’Urden ile olan antrenmanları ve Melee-Magthere’deki eğitimi boyunca Drizzt pala kullanımını tercih etti ama bunun dışında drowlar tarafından düşünülebilecek her türlü silahta uzmanlaştı. Bu durum, yeryüzüne geldikten sonra da değişmedi. Drizzt’in dövüş sırasında doğaçlama olarak herhangi bir şeyi silah olarak kullanmakta bir eksikliği olmamasına rağmen genellikle her zaman iki büyülü palası Buzölüm ve Parıltı’yı kullanır.

Buzölüm (Icingdeath)

drizztDrizzt, Buzölüm’ü, palanın ismini aldığı beyaz ejderhanın hazine yığınında buldu. Buzölüm ilk olarak Kristal Parçası aslı romanda yer alır. Genelde Buzölüm, Drizzt’in sağ elinde yer alır. Palanın kabzası siyah adamantittir ve bir
panter şeklindedir. Bıçağı ise gümüştendir ve elmas bir uçla son bulmaktadır. Drizzt’i kılıca çeken ilk şey ona yoldaşı Guenhwyvar’ı hatırlatan panter biçimi olmuştur. Silah ateşi absorbe ederk kullanıcısını ateş ve sıcağa karşı korur. Bu büyülü silah Drizzt’in hayatını iblis Errtu ile her karşılaşmasında kurtarmıştır çünkü ateş, Errtu’nun doğasındadır. Buzölüm’ün iblislerle savaşmak için yaratılmış olması muhtemeldir çünkü ne zaman yakında bir iblis olsa Drizzt, kılıçtan kaynaklanan bir açlık sezmektedir. Ingeloakastimizilian ya da daha bilinen ismi ile Buzölüm, Reghed buzulunun Evermelt adlı kısmındaki buz mağarasında yaşayan beyaz bir ejderdir. Wulfgar ve Drizzt tarafıdan öldürülmüştür. Parıltı’ya çok benzer bir biçimde Buzölüm de zayıf mavi bir parıltıya sahiptir ama sadece çok soğukta.

Parıltı (Twinkle)

Parıltı, Drizzt’in diğer palasıdır. Sol elinde (ve sağ kalçasında) bulunmaktadır. Drizzt, Parıltı’yı büyücü Malchor Harpell’den Artemis Entreri’nin peşindeyken aldı. (Entreri, Regis’i kaçırdığı zaman – Gümüş Damarları) Parıltı ilk olarak daha sonraki Buçukluğun Mücevheri adlı romanda ilk olarak görüldü. Parıltı, elfler tarafından dövülmüştür ve kabzasının ucunda bir elmas vardır. Yakınlarda tehlike olduğu zaman mavi renkte parıldamaktadır. Yüzüklerin Efendisi’ndeki Bilbo ve Frodo’nun kılıcı Sting’den esilnilmiş olması muhtemeldir.

Mooshie’nin Yayı (Mooshie’s Longbow)

Sadece bir iki romanda anılmasına rağmen bu özel olarak yapılmış yay Drizzt’e Montolio Debrouchee tarafından izci eğitimini tamamlaması sonunda verilmiştir. Bunun dışında diğer romanlarda Drizzt, isimsiz başka yaylarda kullanmıştır.

Karaker Özellikleri

AD&D 2nd Edition

Drow, 16. Seviye Ranger (18. seviye savaşçıydı) Armor Class: -8 Hareket: 12 Hit Point: 92 THACO: 5 Saldırı Sayısı: 5 Hasar/Saldırı: 1d8+7 (x3), 1d8+5 (x2). Büyü Direnci: %82, Büyüye karşı savunmaya +2, Alignment (Yönelim): Chaotic Good

Strength: 13
Dexterity: 20
Constitution: 15
Intelligence: 17
Wisdom: 17
Charisma: 14

Yetenekler: dancing lights (danseden ışıklar), faerie fire (peri ateşi), darkness (karanlık), levitate (yükselme), know alignment (yönelim öğrenme), detect magic each once per day (Büyü tespit etme – günde 1 defa).

Rahip büyüleri: (3/3/3): Drizzt, Mielikki’nin takipçisidir, bu nedenle tanrısından aldığı güçle rahip büyüleri yapabilmektedir. En çok kullandığı büyüler şöyledir: 1. Seviye – animal friendship (hayvanlarla arkadaşlık), entangle (sarmaşık), pass without trace (iz bırakmadan gezme); 2. Seviye – charm person or mammal (kişi veya memeli hayvan etkileme), speak with animals (hayvanlarla konuşma), warp wood (ahşap bükme); 3. Seviye – hold animals (hayvanları tutma), snare (tuzak), spike growth (kazık çıkarma).

Silahlar ve Uzmanlıklar: Scimitars (Pala) – (iki elle dövüş stili), kısa kılıç, hançer, uzun kılıç, kısa yay

Silahdışı Uzmanlıklar: yön sezme, diller: modern, drow; ışıkta-dönüş (Karanlıkta dövüş -Blind-fighting- yeteneğinin tam aksidir), ip kullanma, koşma, hayatta kalma (Karanlıkaltı ve Kuzey vahşi toprakları), iz sürme.

D&D 3rd Edition

Drow (Kara Elf), 16. Seviye Ranger
Strength: 13 (+1)
Dexterity: 21 (+5)
Constitution: 15 (+2)
Intelligence: 17 (+3)
Wisdom: 17 (+3)
Charisma: 14 (+2)
Fortitude Save +12, Reflex Save +12, Will Save +8

Alignment (Yönelim: Chaotic good
Hız: 30 ft.
İnisiyatif: +9 (Gelişmiş inisiyatif)
Armor Class: 24 (+5 Dex, +9 zırh)
Hit Point: 92
Saldırı bonusu: +16/+11/+6/+1 (temel silah), +17/+12 (ikincil silah).

Yetenekler: Hayvanlarla Empati +6, Blöf +3, Tırmanma +5, Hayvan Eğitme +5, İyileştirme +4, Saklanma +12, Yön sezme +9, Zıplama +5, Dinleme +6, Sessiz Hareket Etme +12, At Sürme +8, İp kullanma +4, Araştırma +8, Farketme +9, İz Sürme +12, Vahşi Yaşam Bilgisi +10

Özellikler: Ambidexterity (çift el kullanabilme) (ranger bonusu), Karanlıkta Dövüş (Blind-Fight), Kaçınma, Hüner (Expertise), Gelişmiş İnisiyatif, Gelişmiş İki-Kılıç Dövüş Tekniği, Şimşek Gibi Refleksler, İki-Kılıç Dövüş Tekniği (ranger bonusu)

Ranger Büyüleri (3/3/2/1): 1. Seviye – animal friendship (hayvanlarla arkadaşlık), entangle (sarmaşık), pass without trace (iz bırakmadan gezme); 2. Seviye – detect evil (kötülük öğrenme), hold animal (hayvanları tutma), protection from elements (elementlerden korunma); 3. Seviye – control plants (bitkileri kontrol etme), neutralize poison (zehiri nötrleme); 4. Seviye – nondetection (farkedilmezlik).

Özel: Bir ranger (korucu) olarak Drizzt, şu yeteneklere bazı bonuslar kazanır: Blöf, Dinleme, Farketme ve İz Sürme. Ayrıca şu yaratıklarla savaşırken de bonus alır: goblinoids (+4), büyülü canavarlar (+3), şeytani dış dünya yaratıkları (+2), haşarat (+1). Drow olduğu için günde 1 kere şu güçlerini kullanabilir (büyüler, Drizzt’in seviyesindeki bir sihirbazın gücü gibi iş görür): dancing lights (danseden ışıklar), faerie fire (peri ateşi), darkness (karanlık). Karanlıkta iyi görme yeteneği vardır. Büyülerden veya büyü benzeri etkilerden korunmaya +2 alır.

Diller: Ortak dil, Elfçe, Cüce dili ve Drow

Varlığı: mithril zincir zırh +4, Buz palası +3 (Buzölüm), Savunucu pala +5 (Parıltı), Guenhwyvar’ı çağırabildiği oniks panter heykelciği. Bunun dışında bazı drow ve cüce ekipmanı da taşımaktadır.

Drizzt Mi, Raistlin Mi?
Tatilinizi Orta Dünya'da Geçirin