Son Haberler
Anasayfa » Haberler » Dungeons & Dragons Next Hakkında Neler Biliyoruz

Dungeons & Dragons Next Hakkında Neler Biliyoruz

dungeons-and-dragons-banner

Dungeons & Dragons‘ın yeni sistemi (artık 5th Edition mı diyecekler Next mi diyecekler) Temmuz ayında çıkmaya başlıyor. İlk olarak Starter Set’in (Başlangıç Seti) yayınlanması ile başlayacak yeni sistem yeni kitaplar ile devam edecek. (Ayrıntılar burada)

40. yıla özel hazırlanan yeni logosuyla, açıkladığı yeni maceralarıyla ve tüm FRP oyuncularına kattığı heyecanla yeni Dungeons & Dragons geliyor. Peki yeni sistemde neler olacak?

Öncelikle pek çok oyuncu, Ravenloft ve Planescape gibi efsane diyarların geri dönmesini bekliyor. Hatta geçtiğimiz günlerde bununla ilgili söylentiler de çıktı. Chris Perkins, PAX East fuarında yaptığı konuşmada Ravenloft ve Eberron diyarlarından bahsetti; Twitter üzerinde ise Ejderha Mızrağı söylentileri döndü. (Hepsini buradan okuyabilirsiniz)

dungeons-and-dragons-kitaplarRol yapma oyunları sektörünün içinde bulunan Alana Joli Abbott, yeni D&D sisteminde neler olacağı ile ilgili duyduklarını aktardı. Biz de sizlere duyuralım dedik.

– 175.000’den fazla oyuncunun katıldığı oyun testleri Dungeons & Dragons’ı yeniden eskiye döndürdü. Yeni sistem, eskiden de olduğu gibi macera, araştırma ve hikaye anlatma ağırlıklı olacak. Özellikle 4th Edition sistemi daha çok aksiyon üzerine kuruluydu. D&D Geliştirme Ekibi ve Mike Mearls, yeni sistemi eski yapı ile harmanlayıp bu oluşumu ortaya çıkardı.

– Yeni sistemin ana yapısı yine Forgotten Realms (Unutulmuş Diyarlar) üzerine kurulu olacak. Zaten The Sundering serisinin çıkışıyla başlayan Unutulmuş Diyarlar’daki değişim, bize yeni sisteme geçiş sürecinin başladığının haberini önceden vermişti. The Sundering’de yaşanan değişim ile Unutulmuş Diyarlar da yeni sisteme hazırlanıyor.

– Eberron ve Ravenloft geri dönecek. Eberron, 4th Edition’ın çıkışı ile birlikte Forgotten Realms evrenine dahil edilmişti, Ravenloft diyarı ise 2000 yılında D&D 3rd Edition sisteminin çıkışının hemen sonrasında White Wolf’a (Vampire, Werewolf gibi oyun sistemleri ile tanıdığımız White Wolf) satılmıştı. Ravenloft’un lisans hakları 2005 yılında yeniden Wizards of the Coast’a dönmüştü ancak ek kitaplarda bahsi geçmesi dışında Ravenloft’tan çok söz edilmemişti. Şimdi hem Eberron toprakları Unutulmuş Diyarlar’dan ayrılacak hem de Ravenloft geri dönecek gibi görünüyor.

tiamat– Ejderhalar, sistemin en temel noktalarından birisi olacak. Zaten sistemin adı Zindanlar & Ejderhalar. Zindanlar bol bol var ama ejderhalar o kadar fazla yoktu. Tyranny of Dragons macerası bizlere gösteriyor ki, ejderhalar yeni sistemin ana yapısını oluşturacak. Hele bir de Tiamat geri dönerse… (Ayrıntılar burada)

– Yönelimler (Alignment) geri dönüyor. D&D 4th Edition ile yönelimler azaltılmıştı. Chaos, Law, Good, Evil ve Neutral eksenleri bozulmuştu, 4th Edition ile birlikte 5 adet yönelim olan Lawful Good, Good, Unaligned, Evil, Chaotic Evil yönelimleri gelmişti. Yönelimler, yeni başlayan oyuncuların ilk etapta kafasını -biraz- karıştırsa da karakter çeşitliliği açısından iyiydi. Şimdi eski yapı yeniden geri geliyor ve yönelim çeşitliliği artıyor.

– Düşük seviye karakterler, D&D 1st Edition ve 2nd Edition’da olduğu gibi basit bir şekilde oyuna başlayacak. 3rd Edition ve 4th Edition sistemlerinde karakter yaratırken bile bir sürü skill, feat seçmek gerekiyordu. Bu durum da hem karakter yaratma süresini uzatıyor hem de yeni başlayan oyuncuyu korkutuyordu. Yeni sistemde de düşük seviye karakterler çok temel karakter özellikleri ile başlayacak, karakteri geliştikçe yeni özellikler kazanacak. Böylece ilk kez oynayan bir oyuncunun da kafası bulanmayacak.

– Oynanabilirlikte de DM (Dungeon Master – Zindan Efendisi – Oyun Yöneticisi) inisiyatifi arttırılıyor. AD&D 2nd Edition’da bu durum çok açık ve net olarak önplandaydı ancak 3rd Edition ve sonrasında sayısal değerlerin işe daha fazla girmesi ile DM inisiyatifi biraz geri plana itilmişti. Yeni sistem ile oyun oynamak hem daha hızlı hem de daha az hesap kitap gerektirir olacak. (Detaylar burada)

fantastik-zarlar– Karakter sınıfları da 4 ana başlıkta listelenecek. Bu ana başlıklar; Warrior (Savaşçı), Trickster (Hilekar), Mage (Büyücü) ve Priest (Rahip) olacak. Temel karakter sınıfları ise Fighter (Savaşçı), Rogue (Düzenbaz), Wizard (Büyücü) ve Cleric (Rahip) olacak (Türkçe yapınca aynı gibi oldu). Monk (Keşiş), Warlock (Savaş büyücüsü) ve Sorcerer (Sihirbaz) gibi sınıflar ise ek kural kitapları ile birlikte sisteme adapte edilecek. Barbarian (Barbar), Bard (Ozan), Druid, Paladin ve Ranger (Korucu) sınıfları için sınıf taslaklarını da daha önce görmüştük. Ana kitapta görebilir miyiz bilemiyoruz.

– XP (Experience Point – Tecrübe Puanı) yapısı da aynen devam edecek. Yaratıkların belli bir XP’si olmayacak, oyuncuların ve yaratıkların seviyelerine göre bu puanı oyun yöneticisi belirleyecek.

– Karakteriniz seviye atladıkça Yaşam Puanınız (HP); saldırı, kurtarma ve zırh sınıfı puanına göre daha gerçekçi artacak. Yani 1. seviye bir karakter bu puanlara +1 alırken 20. seviye bir karakter, bu puanlara +6 alacak. Uzmanlaşan karakterler ek puanlar alacaklar.

– Oyun testleri sırasında oyuncular feat ve skillerin kalması konusunda ısrar ettiler. Bu feat ve skiller oyunu her ne kadar daha karmaşık hale getirse de Wizards of the Coast ekibi de bu özellikleri korumaya karar verdi ancak bazı değişiklikler yaptı. Feats özelliği opsiyonel olacak ve bu özellikleri alan karakterler diğerlerinden daha güçlü olmayacaklar. Skiller de karakter puanlarına bağlı olacak. Mesela Strength (Athletics) özelliği, karakterin duvara tırmanıp tırmanamayacağını belirlerken Wisdom (Athletics) özelliği, duvara tırmanmanın ne kadar zorlu olabileceğini anlamak için kullanılabiliyor. Ayrıca bu skill puanları karakter sınıfına özgü değil, daha çok karakterin geçmişine bağlı olacak.

– Karakterlerin geçmişleri de oyun için çok önemli olacak. Eskiden karakter geçmişi yaratmak rol yapma açısından önemliydi ancak zorunlu değildi. Şimdi ise karakterin skill puanı alması, karakterin geçmişine bağlı olacak. Yani daha önce hiç su görmemiş bir karakterin çok iyi yüzmesi gibi bir durum ortaya çıkmayacak.

Bu gibi yeniliklerin dışında yeni Dungeons & Dragons sistemi, sadece masaüstü ile sınırlı kalmayacak. Hasbro, pek çok dijital oyun firması ile de ortaklık yaptı. Bunun ilk meyvelerini zaten Neverwinter oyununa gelecek olan Tyranny of Dragons ile göreceğiz. Süreç içerisinde de pek çok mobil oyun ve bilgisayar oyunu da çıkacak. Masaüstünde oynadığımız senaryoları dijital ortamda oynamak da mümkün olacak. (Daha önce yayınlanmış olan D&D tabanlı oyunlara buradan bakabilirsiniz)

Sistem kitaplarının yayınlanmasına az bir süre kaldı ve kısa süre içerisinde neler olacağını hep birlikte göreceğiz.

Stargate, Beyazperdeye Geri Dönüyor!
The Strain'den Yeni Fragman Geldi