Fallout

Vaults (Barınaklar)

fallout-logo

Barınaklar

Barınaklar, Vault-Tec tarafından tasarlanan yeraltı tesisleridir. Resmi kayıtlara göre barınakların asıl amacı bin kişilik bir insan topluluğunu nükleer bir felaketten korumaktı ancak hükümet için yapılan bir takım deneylerde kullanıldılar. İçerisinde yaşayanları kıyamet sonrası dünyanın felaketlerinden koruyan, nüfuz edilemeyen duvarlarla çevrilidirler.

Vault Boy

Tarihi

Birleşik Devletler hükümetinin buyruğuyla,  Vault-Tec tarafından “EminEv Projesi”nin bir parçası olarak ülke çapında 122 adet Barınak inşa edilmiştir. Fakat 2077’de nükleer savaş fırtınaları koptuğunda Barınakların kapıları, sakinlerinin çoğu içeri alınmadan yanlış alarmlar yüzünden çoktan mühürlenmişti.

İlk Barınak Los Angeles’ta, böyle bir yapının bünyesinde yaşanılabilirliği göstermek amacıyla kurulmuştur. Gösteri amaçlı kurulan bu Barınak diğer Barınakların aksine şehir sınırları içine, şehir yüzeyinin altına kurulmuş ve deneylere dahil edilmemiştir. En son tamamlanan Barınak 13 haricinde Barınakların çoğunun inşası 2063 yılına kadar bitirilmiştir.

Asıl Amaç

Resmi kayıtlara göre Barınaklar Amerikan halkı için nükleer felakete karşı koruma sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.  Fakat 2077 yılı itibariyle nüfusun 400 milyona ulaşmasıyla, tüm bu nüfusun kurtulması için Barınak 13 büyüklüğünde 400,000 adet Barınak gerekmekteydi. Vault-Tec ‘ten ise sadece 122 adet Barınak inşa etmesi istenilmişti. Bu Barınakların yapımındaki asıl amaç, önceden seçilmiş insan kitlelerinin tecrit halinde tutulmanın getirdiği gerginliğe nasıl tepki vereceklerini ve Barınaktan çıktıktan sonra tekrar dünyada yerleşim kurmaları konusunda ne kadar başarılı olacaklarını gözlemlemekti.

Deneyden (kayıtlarda Toplumsal Koruma programı diye geçer) sorumlu olan gölge hükümet yani Enclave, kendilerini nükleer bir felaketten sonra dünyada yerleşimi sağlayacak ilk adaylar olarak görmüş ve Barınak ağından ayrı bir şekilde kendi sığınaklarını inşa etmeyi görev edinmişlerdi. Barınak deneylerinin amacı şudur: Enclave üyelerinin dünyada tekrar yerleşim kurmaya hazırlıklı olabilmeleri veya dünyanın radyasyondan etkilenmeyen insanların yaşamasına olanak vermeyecek hale gelmesi durumunda başka bir gezegene yerleşmeye hazırlanabilmekleri.

Barınakların sayısı devlet sırrıydı ve unutulmuştu. 122 adet üstte bahsettiğimiz “halka açık” Barınak ve sayıları gizli tutulan “özel” Barınaklar bulunmaktaydı. Vault-Tec’in uluslar arası bir şirket olup olmadığı, dünyanın başka yerlerine başka barınaklar inşa edip etmedikleri veya sadece ABD tabanlı çalışıp çalışmadıkları gibi bilgiler ABD Hükümeti ile yaptıkları anlaşmalarla tamamen gizlenmiştir.
122 Barınağın içinde sadece 17si halka duyurulduğu şekildeki kontrol Barınaklarıydı. Geri kalanlar ise içerisinde bazen gözlemcilerin de bulunduğu toplumsal deneyler için tasarlanmış Barınaklardı.

Vault of the Future

LA Barınağı: Vault-Tec’in gösteri amaçlı Barınağı. Deneyin bir parçası değildi. Fallout’ta Katedralin altındaki Master’ın Barınağıdır. Bulunduğu yer: Güney Kaliforniya, Los Angeles yakınları (Katedral). Çıktığı oyun: Fallout 1.

Barınak 6:
Bilinmiyor. Bulunduğu yer: St.Helens Dağı, Washington. Çıktığı oyun: Fallout Extreme.

Barınak 8:
10 yıl geçtikten sonra açılması ve yüzeyde yerleşim sağlaması amacıyla kurulmuş kontrol Barınağı. Bunun sonucunda Barınak Şehri ortaya çıkmıştır. Bulunduğu yer: Kuzey Kaliforniya (Barınak Şehri) Çıktığı oyun: Fallout 2.

Barınak 12:
Radyasyonun seçilen kitledeki etkilerini araştırmak amacıyla Barınak kapısı kapanmamak üzere tasarlanmıştır. Buraya Necropolis Barınağı denilmektedir. Sonuç olarak Gûllar ortaya çıkmıştır. Bulunduğu yer: Bakersfield (Necropolis). Çıktığı oyun: Fallout.

Barınak 13:
200 yıl boyunca uzun bir izolasyon deneyi için kapalı kalmış bir Barınaktır. Su Çipinin bozulmasıyla Barınak Şefi, barınak sakinlerinden birini görevlendirmek zorunda kalmıştır. Barınak 13 üzerinde yapılan ileriki araştırma kayıtları Enclave’in savaşı bitirmeye yönelik planını devreye sokmasını sağlamıştır. Bulunduğu yer: Güney Kaliforniya. Çıktığı oyun: Fallout 1 ve Fallout 2.

Barınak 15:
50 sene kapalı kalması kararlaştırılmış olan Barınak 15’in içerisinde birbirinden radikal bir şekilde farklı düşüncelere sahip insanlar kalmaktadır. Fallout 1’de Aradesh’in anlattıklarından, konuşmalarında çok kültürlü tadı yakalamak mümkündür. Üç çapulcu grubunun ve Gölgeli Kumların doğduğu yerdir aynı zamanda. Bulunduğu yer: Güney Kaliforniya. Çıktığı oyun: Fallout ve Fallout 2.

Barınak 21:
Bu Barınağın kuruluş amacı kumar oynamak üzerinedir. Barınak sakinleri iflah olmaz kumarbazlardan seçilmiştir. Barınak içindeki tüm anlaşmazlıklar kumar oynayarak çözümlenmektedir. Bulunduğu yer: New Vegas. Çıktığı oyun: New Vegas.

Barınak 27:
Bu Barınağa ise kasten çok fazla insan alınmıştır. 2000 kişi alınacağı söylenmiş fakat içeri bunun yaklaşık iki katı insan sokulmuştur. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Sadece Fallout Bible.

Barınak 29:
Bu Barınağa 15 yaşının üstünde olan hiç kimse sokulmamıştır. Ebeveynleri kasten diğer Barınaklara yönlendirilmiştir. Harold’ın bu Barınaktan geldiği düşünülmektedir. Bulunduğu yer: Colorado. Çıktığı oyun: Fallout Bible (ilk söz edildiği yer) ve Van Buren.

Barınak 34
: Silah ve mermi ile doldurulmuş olan cephanesinin kapısı kilitlenmemiştir. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Sadece Fallout Bible.

Barınak 36:
Yemek ekstruderleri sadece sulu bulamaç üretmek şeklinde programlanmışlardır. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Sadece Fallout Bible

Barınak 39:
Asıl amacı bilinmiyor. Bulunduğu yer: Abilene, Texas. Çıktığı oyun: Fallout: Brotherhood of Steel 2

Barınak 42:
İçeride 40 Wattın üzerinde ampul bulunmamaktadır. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Sadece Fallout Bible.

Barınak 43
: İçerisinde 20 erkek, 10 kadın ve bir adet panter bulunmaktadır. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Penny Arcade.

Barınak 53:
Alet edevatın çoğu bir-iki ayda bir kez bozulmak üzere tasarlanmıştır. Tamir edilebilir oldukları halde, bu durum Barınak sakinlerini boş yere strese sokmaktadır. Bulunduğu yer: Bilinmiyor: Çıktığı oyun: Fallout Bible ve muhtemelen Vaul-Tec’in doğu kıyılarındaki bilgisayarları.

Barınak 55:
İçerisindeki bütün eğlence kasetleri ortadan kaldırılmıştır. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Sadece Fallout Bible.

Barınak 56:
Berbat komedyenlerinkiler haricindeki tüm eğlence kasetleri silinmiştir. Sosyologlar bu Barınağın Barınak 55’ten daha önce başarısızlığa uğrayacağını öngörmüşlerdir. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Sadece Fallout Bible.

Barınak 68:
İçeri alınan 1000 insandan sadece bir tanesi kadındı. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Fallout Bible ve muhtemelen Başkan Richardson ile olan konuşmalar.

Barınak 69:
İçeri alınan 1000 insandan sadece bir tanesi erkekti. . Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Fallout Bible (ilk sözün edilen yer) ve muhtemelen Başkan Richardson ile olan konuşmalar.

Barınak 70:
Tüm tulum ekstruderleri altı ay içinde bozulmaktadır. Barınanların çoğu Mormondu. Bulunduğu yer: Salt Lake City, Utah Çıktığı oyun: Fallout Bible 0, Van Buren.

Barınak 74:
İçerisinde sadece Barınak Şefinin ofisi, avlu, klinik ve yatakhanelerin bulunduğu çok küçük bir Barınaktır. Bulunduğu yer: Capital Westland. Çıktığı oyun: Fallout 3 mod öğreticisi.

Barınak 76:
Bu Barınak 20 yıl sonra, tıpkı Barınak 8 gibi, açılması ve yüzeyde yerleşimin tekrar sağlaması amacıyla yapılan barınak deneyi için kontrol grubu olarak tasarlanmıştır. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. (Capital Wasteland olabilir). Çıktığı oyun: Fallout 3.

Barınak 77:
İçerisinde tek bir adam ve bir kasa kuklanın olduğu Barınak 77’nin bahsi bir çizgi romanda geçmektedir. Bu barınağın tulumu Fallout 3’te Paradise Falls’da elde edilebilir. Bulunduğu yer: Bilinmiyor. Çıktığı oyun: Penny Arcade.

Barınak 87:
Evrime Zorlanmış Virüs araştırma merkezi. Bulunduğu yer: Capital Westland. Çıktığı oyun: Fallout 3.

Barınak 92:
Ünlü müzisyenlerle doldurulan bu Barınak insanı savaşmaya yönlendiren posthipnotik telkinler vermede kullanılan beyaz gürültü sistemli bir test merkezidir. Bulunduğu yer: Capital Wasteland. Çıktığı oyun: Fallout 3.

Barınak 101:
Kapalı bir toplulukta her şeye gücü yeten bir Şefin yaptıklarının değerlendirildiği Barınaktır. Bulunduğu yer: Capital Wasteland. Çıktığı oyun: Fallout 3.

Barınak 106:
Kapı mühürlendikten 10 gün sonra hava filtreleme sistemine psikoaktif ilaçlar salınmıştır. Bulunduğu yer: bilinmiyor. Çıktığı oyun: Fallout Bible (ilk bahsi geçen yer) ve Fallout 3.

Barınak 108:
Barınak içerisinde bir klonlama laboratuarı bulunmaktadır. Hayatta kalan Barınak sakinleri ise Gary isminde bir adamın klonlarıdır. Bulunduğu yer: Capital Wasteland. Çıktığı oyun: Fallout 3.

Barınak 112:
Tranquility Lane isimli sanal gerçeklik simülatörünün olduğu barınaktır. Bulunduğu yer: Capital Wasteland. Çıktığı oyun: Fallout 3.

Tamamlanmamış Barınak:
Barınak 13 ve 15’in kuzeyinde küçük bir mağara içerisinde etrafı tellerle çevrili inşaat sahası. Bulunduğu yer: Kuzey Kaliforniya. Çıktığı oyun: Fallout 2.

Barınak 0:
Diğer Barınakların “takibi ve kontrolü” için inşa edilmiş özel bir Barınaktır. Bulunduğu yer: Cheyenne Dağı (Colorado). Çıktığı oyun: Fallout Tactics.

Gizli Barınak:
Vault-Tec’in üst düzey üyelerini koruma amacıyla yapılmış, en son teknolojilerin ve Evrime Zorlanmış Virüs projesinin geliştirildiği Barınaktır. Bulunduğu yer: Los. Çıktığı oyun: Brotherhood of Steel.

Prototip Barınak:
Brotherhood of Steel’in operasyon merkezi olarak kullanılan Vault-Tec’in ufak bir tesisi. Bulunduğu yer: Texas. Çıktığı oyun: Brotherhood of Steel.

Genel Bakış

Barınaklar savaş öncesi dünyasının en masraflı tesisleriydi. Barınak 13’ün Barınak Sakininin Hayatta Kalma Rehberi’ne göre (Fallout Kullanım Kitapçığı olarak da bilinir) söz konusu yapılar için planlanan bütçe 400 milyar dolardı fakat inşaatların tamamlanmasına kadar bu rakam 645 milyarı bulmuştur (Bu miktarın modern zamanlara göre şişirildiğini düşünsek de, Fallout 3 yükleme ekranlarında kayıp duran araç reklamlarında “Sadece 1,000,000 dolar!” yazmakta ve bizi 645 milyar rakamının modern zamanlardaki fiyatlarla karşılaştırılamayacağı kanısına sürüklemektedir). Barınaklar farklı yerlere kurulmuştur ve kuruldukları yerlerin neye göre seçildiklerine dair bilgilerin çok azı bilinmektedir. Örneğin Barınak 13 ve 15 yerleşim merkezlerinden çok uzak, ıssız mekanlara kurulmuşken, Barınak 12 ve 101 şehir yakınlarına veya içlerine kurulmuştur.

Kapasitelerinin tamamı doldurulduğunda yatakların dönüşümlü kullanılması gerekse de, aynı anda bin kişiyi içine alabilen Barınaklar, belirli bir süreç içerisinde tecrit ortamında insanların hayatta kalmasını sağlayacak tesisat ve teçhizat ile donatılmıştır. İnşa işlerinde kullanılanlar da dahil olmak üzere tüm tesisat ve teçhizatların içeriği şu şekildedir: hidro-tarım çiftlikleri, bir adet su arıtma sistemi, 10 kişinin kullandığı savunma silahları, iletişim sistemleri ve yüzey monitörleri, sosyal ve eğlence dosyaları (tüm süreç boyunca) ve ayrıca nükleer savaş sonrası dünyada tekrar yerleşimin sağlanabilmesi için, bu toplumsal deneyin sonucu olarak “Dışarısı Temiz” sinyalinin gönderilmesiyle kullanılabilecek GECKler.

Barınaklar için farklı tiplerde güç kaynakları kullanılmaktaydı. Barınak 13 temel olarak jeotermal enerjiyi, destek olarak da Genel Atomik Nükleer Güç jeneratörünü kullanarak 1000 kişilik nüfusu 200 yıl boyunca korumayı başarabilmiştir. Diğer bir taraftan Barınak 8’de Barınak Şehri için yeterli fakat nispeten daha küçük ve daha gelişmiş bir yerleşimi zar zor destekleyecek miktarda enerji üretebilen cinsi belirtilmemiş bir reaktör kullanılmaktaydı. 2241 tarihinde tam kapasiteye yaklaşmış ve daha da geliştirilememiştir.
Tasarımları Barınaktan Barınağa değişse de, tüm Barınak sakinleri mavi ve sarı renklerde tulumlar giyerlerdi. Doğru düzgün bir Barınakta ortalama bir Barınak sakini en az 92.3 sene yaşardı.

Oranlama yaparsak, oyunlarda gözüken Barınakların gerçek büyüklükte olmadığını, bu içerisine girilebilen Barınakların aslında 1000 kişiyi hatta tam kapasitede dönüşümlü yatak kullanımı ile 500 kişiyi bile taşıyamayacağını görebiliriz.

Gerçekçi baktığımızda Barınakların hatalı olduğunu görebiliriz. Nükleer silahların yarattığı güçlü şok dalgalarının içeriden desteğe sahip olmayan giriş kapaklarını yıkması gerekir. Bu da nükleer dayanıklılığı olan kapıyı tıkayarak ve üst bölmeleri yıkarak içeride yaşayanların canlı canlı gömülmesine sebebiyet verir. Bu olay kapısının önünde bir nükleer patlama meydana gelmiş olan ve olaydan 200 sonra bile hala yüksek düzeyde radyasyon üreten Barınak 87’nin başına gelmiş olabilir. Bu şok dalgaları çoğunlukla yüzey patlamaları ile oluşmaktaydı fakat Vault-Tec sadece havada olan patlamaları hesaba katmış olabilir(çoğunlukla bölgede en yüksek dağılım ve en düşük tıkanma oranı göz önünde bulundurulmuş). Bir başka varsayıma göre tasarımcılar Barınakların hedef alınacağını düşünmediler, bu yüzden Barınakları radyasyona ve uzakta olacak nükleer patlamalara göre dizayn etmişlerdi. Ayrıca Barınak 112 gibi Barınakların güçlendirilmiş, çelik kapakları bulunmaktaydı ve yakınlardaki bir yüzey patlamasına bile dayanabilirlerdi. Fakat Barınak 112’nin üstündeki girişi bölümü patlamalardan toprağa gömülmüştü.

Giriş

Fallout boyBarınağın dış dünyayla olan tek iletişimi olan giriş bölmeleri hava valfleriydi. (Barınak 87 hariç)

Bazı Barınakların ikinci çıkış kapıları bulunsa da, içeriden kapanan güçlendirilmiş yüksek güvenlikli kapı ve hemen dışarısında devasa, çark şeklinde, dört ayak kalınlığında barınak kapısı (Üç Köpeğin de dediği gibi “13 ton kadar ağır”) Barınağa giriş ve çıkışın sağlandığı tek yerdi. Barınak 87’nin Lamplight Mağaralarından ulaşılabilen iki adet fazladan girişi bulunmaktadır. Barınağa giriş ve çıkış için güvenlik kodları gerekmektedir. Bu kodlar ise Barınakta sadece bir avuç insan tarafından bilinmektedir. Doğu Şeridi Barınaklarında girişin her iki tarafında da Barınak kapılarını açmaya yarayan şalterlerin olduğu konsollar bulunmaktadır. Kodlar konsola mikrofonla veya Pip-Boy ile sağlanan bir çeşit kablolu ağ ile girilebiliyordu.

Washington DC’deki Teknoloji Müzesindeki Vault-Tec’in gösteri amaçlı barınağının otomatik anlatıcısına göre nükleer bir füzenin direk çarpması halinde kapı %2lik bir hata payı oranı yansıtmaktadır. Şimdiye kadar direk olarak füze çarpan veya çok yakınında patlama meydana gelmiş olan tek Barınak Barınak 87dir. Barınak 87 şefinin terminaline göre, patlama barınak kapısını tamamen parçalamış ve onda tamir edilemez bir hasara sebep olmuştur. Bu olay talihsizlik olarak gözükse de Vault-Tec’in hasar oranlarının uydurma olduğu ortadadır.

Hava valfini korumak için çoğu Barınaklar Seal-N-Safe Barınak Kapısı Model No:343 kullanırken, Barınak 101 gibi bazı eski Barınaklar daha farklı ve ilkel modeller kullanmaktaydılar. Bir kontrol Barınağı olan Barınak 8’in ise giriş holünü koruyan devasa bir ikincil kapısı bulunmaktadır. Ayriyeten içinde Auto-Doc (Robot Doktor) bulunan tıp laboratuarları da giriş katında bulunmaktadır. Laboratuarda her türlü hastalığı ve yaralanmayı tedavi edebilecek donanım bulunmaktadır.

İkamet Edilen Bölümler

İkametlerin savaş öncesindeki standart tasarımları hijyenik bir oda eklentisine sahip olan tek odadan oluşmaktaydı. Barınak 13’ün 100 adet odası vardı ve tam kapasitede bir odada dönüşümlü olarak 10 kişi barınmaktaydı. Bir kat ortalama olarak 1 858 m2  kullanılabilir alana sahipti. Barınaklarda kullanılan ışık SimuSun teknolojisiyle sağlanmakta, gün ışığı hissi vermekte ve az da olsa güneş yanığı riski taşımaktaydı. Barınak 101’in ışıkları radyoaktif böcek (radroach) istilalarına karşı sürekli açık bırakılmaktaydı.

Yeni Entertainertronlar holodisk oynatırlardı ve Barınak 101 sınıflarında slayt gösterici görevi görürlerdi.

Komuta Merkezi

Barınağın kalbi olan komuta merkezi Şef’in makamının olduğu yerdeydi. Makam koltuğu dışında operasyon merkezi su arıtma sisteminin olduğu bilgisayar laboratuarından ve Barınak silahlarının stoklandığı cephanelikten oluşmaktaydı. Başında ise edevatın güvenliğini sağlayan ve Şefin izin verdiği kişilere silah temin eden bir güvenlik elemanı bulunmaktaydı.

Bunlar haricinde katta, içinde Barınağın 7/24 yapay zekasını izleme bölümü bulunan bilgisayar çekirdeği, bilgi işlem üniteleri, Barınak Sakinlerinin eğitimlerinde önemli role sahip olan kütüphane, toplantı odası ve en önemli erzakların bulunduğu depo yer almaktaydı.
“Gözüm Üzerinde” kameralarıyla Şef Barınak içindeki herkesi görebilmekteydi.

Güvenlik ihlali durumunda geride kalan son savunma hattı olarak düşünülebilecek olan Şefin komuta merkezi 5mm minigun ile donatılmıştı.

Gizli Barınakta, birden fazla komuta merkezi bulunmaktaydı. Ayrıca kapıları kilitlemek ve lazer korumasını aktif hale getirmek gibi pek çok görevi yapabilen düğmeler bulunmaktaydı.

Farklılıklar

  • Barınak 29 (Van Buren) Şef yerine ZAX Yapay Zekası ile donatılmıştır.
  • Barınak 12’nin ana kapısı kapanmadığından Şef odasının kapısı tamamen mühürlüdür.
  • Doğu Şeridi Barınakları (87, 92, 101, 106, 108, 112) daha farklı ve eski bir kapı mekanizması kullanır (paslanan ve güvenliksiz kapılar). Doğu Şeridi Barınaklarının kapı açma mekanizmaları tamamen Barınak içinden kapıyı geriye ve yana iterek çalışmaktaydı. Batı Şeridi Barınaklarının kapıları ise mührün tersi yönde çevrilir ve harici bir kıskanç kullanılarak kaydırılarak açılırdı.
  • Doğu Şeridi Barınaklarında depolar Şefin ofisinde değil, avlunun yakınlarında bulunmaktaydı.
  • Vault-Tec’in gizli Barınağı diğerlerinden biçimsel olarak tamamen farklıydı.

Dweller

Sonuç

Sakinlerinin güvenliğini sağlamak açısından Barınakların çoğu sınıfta kalmıştır. Fakat Penny Arcade’nin çizgi romanında da görülebileceği gibi, Barınaklar hiçbir zaman hayat kurtarmak için inşa edilmediler. Belirli sayıda bir insan kitlesi haricinde, geri kalan insanları barındırabilecek tesisler yapabilmek için hiçbir zaman yeterli zaman, para ve kaynak olmamıştı. İnsanlara tanıtıldığı gibi işlevini yerine getiren ve zamanında açılan Barınakların hemen hepsi aslında toplumların çeşitli zorluklara ve kısıtlamalara nasıl dayandıklarını (veya dayanamadıklarını) gözlemleyip ölçebilmek adına yapılmıştı. Bu toplumsal deneyler canlı ve olanlardan habersiz kimseler üzerinde, farklı merkezlerdeki Vault-tec araştırmacıları tarafından gözlemlenerek yapılmıştır. Enclave’in bu fizibilite sürecinde neler tecrübe edebileceği ve bu dünyada veya gerekirse diğer gezegenlerde en iyi şekilde nasıl yerleşim kurabileceği sorusuna cevap aranmıştır.

Oyunlarda görülen Barınakların çoğu savaştan 200 hatta 80 yıl sonra bile yaşanabilirliğin olmadığı yerler olarak gözükmektedir. Barınak 13, 2277 tarihindeki planlanan açılışına kadar kapalı kalmış olsa da, Su Çipinin arızalanmasıyla Şef istemeyerek de olsa bir seçim yapmış ve ardından olaylar gelişmiştir. Barınak 101’in sonsuza kadar kapalı kalması planlanmış olsaydı, onun da başarısızlığı kaçınılmaz olacaktı. Asıl sorun değişimin veya felaketin ne kadar uzun zamanda veya ne şekilde gelişeceğiydi. Pek çok Barınak yaşama elverişsiz koşullar nedeniyle veya maruz kaldıkları şartlardan dolayı deliren insanlar yüzünden terk edildi.  Bunlardan bazıları dışarıdan gelip Barınağı soymak isteyen veya oraya sığınmak isteyen dikkatsiz insanlar için büyük riskler oluşturdu.

Tüm bunlara rağmen, deney toplanan bilgiler yönünden başarılı sayılır. Toplanan bu bilgiler Vault-Tec ve Enclave’in bilim adamlarına göre yüz binlerce insanın canından çok daha önemliydi ki bu kadar insan Barınak dışında büyük ihtimalle zaten öleceklerdi.

Ortaya Çıkışları

  • Barınak 12, 13, 14 ve LA Fallout 1’de çıkmıştır.
  • Barınak 8, 13 ve 15 Fallout 2’de görünmüştür.
  • Bazı Barınaklardan (bunların kiminde yeterli yemek sentezleyicisi yoktur, kimi sadece erkeklerden oluşur, kimi de kapanışının 6. ayında geri açılmıştır) Başkan Richordson tarafından bahsedilmiştir.
  • Sayısı ve yeri bilinmeyen hatalı Barınaklar Van Buren teknik demosunda gösterilmiştir.
  • Barınak 69 reklamlarından biri Van Buren konsept çizimlerinden birinde ortaya çıkmıştır.
  • Barınak 29 ve 70 Black Isle’ın iptal edilen Fallout 3 projesi olan Van Buren’de ortaya çıkacaktı (2253 yılı).
  • Barınak 101, 87, 92, 106, 108, 112 ve DC gösteri Barınağı Fallout 3’te yer almaktadır (2277 yılı). Barınak 76’dan bir Pentagon terminalinde söz edilmiş fakat oyunda karşımıza çıkmamıştır. Barınak 77’ye ait bir tuluma Paradise Falls’da rastlamış olsak da oyunda bu Barınak bulunmamaktadır.
  • Barınak 21 Fallout: New Vegas’ta geçmektedir.
  • Fallout Tactics’te ortaya çıkan Barınak 0 diğer Barınakların kontrolü ve denetimi için tasarlanmış, savaş öncesi ABD’deki dahileri kriyojenik akımın yavaşlaması sırasında korumak ve Çoraktopraklardaki şartları robot orduyla iyileştirmek için yapılmıştır.
  • Fallout: Brotherhood of Steel’de ortaya çıkan Gizli Barınak Vault-Tec’in yüksek rütbeli üyelerini korumak ve en son teknolojilerle Evrime Zorlanmış Virüs projesini geliştirmek için tasarlanmıştır.
  • Bu makalede bahsedilen diğer Barınaklardan Chris Avellone’un Fallout Bible’ında ve Penny Arcade’in çizgi romanlarında bahsedilmiştir.

Notlar

Vault-Tec Karargahlarında, çark şeklinde bir Barınak kapısı lobinin sağ tarafında tavandan sarkmaktadır. Barınak 101’in kapısının kopyası olan bu maketin numarası hemen ortada, sağda yazmaktadır.

Washington DC’deki Teknoloji Müzesinde başka bir barınak sergilenmektedir. Barınağın kapı numarası 106dır. Duvar materyalleri orijinaliyle aynı olsa da, ziyaretçiler gezebilsin diye ışıklandırma barınak kapısının olduğu koridorların her iki tarafında açık haldedir.
Aynı Barınağın 87, 92, 106 ve 108’deki gibi, metal duvarları zaman içinde paslanmıştır. Yarısı uçmuş bir koridor ve görevlinin birinin yanmış iskeleti barınağın başarısızlıkla sonuçlandığını ve içeridekilerin bir patlamayla öldüklerini göstermektedir.

Çeviren: Onur “The Snake” Küçük

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

2 Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.