Anasayfa » Fallout » Fallout Tarihçesi – Bölüm 3

Fallout Tarihçesi – Bölüm 3

 

Fallout Pipboy

2102

  • 22 Mayıs: Artan Mutant atakları, Harold’un karavanını zor durumda bırakır ve Harold gittikçe sıkıntıya düşmeye başlar. Böylece Mutantların nereden geldiğini araştırmak üzere Fallout evreninin ilk macera gruplarından birini finanse eder. Hub’da bulunan bir bilim insanı, bir doktor ve Grey adındaki bir adamla yolculuk grubunu kurar.
  • 23 Mayıs: Richard Grey’ göre (ve tabi ki Harold’a) seyahat istikametinin Mariposa Ordu Karargahı’na yapılması gerekiyordu. Seyahat oldukça yorucu bir şekilde geçmişti. Ne yazık ki, karargah içerisindeki mutantlar tarafından saldırıya uğradılar. Grey, robot kol yüzünden FEV varillerinden birine çarptı. Harold ise baygınlık geçirdi ve gözlerini Çorak Topraklarda açtı.
  • 27 Mayıs: Harold, mutantlaşmış bir şekilde tüccarlar tarafından bulunup Hub’a geri götürüldü. Karavan ortakları ve çalışanları, Harold’ın bu durumundan oldukça korktular ve onu terk ettiler.
  • Temmuz: Richard Grey, virüs yüzünden korkunç bir şekilde mutasyona uğradı. Emekleyerek bulunduğu yerden uzaklaşmaya çalıştı. Zor bir şekilde düşünüyor ve etrafındakileri algılayabiliyordu. Vana kontrol odasına sürünerek gitti ve ses kaydını girmeye başladı. Bazen bir gün bazen de bir hafta süren baygınlıklar geçiriyordu.
  • Temmuz-Kasım: Richard Grey, durumuna alışmaya başladı ve FEV virüsünü anlamak amacıyla hayvanlar üzerindeki ilk deneylerine başladı. Bu deneylerle artan bilinci sayesinde, oluşturacağı birliği ve Üstün Irk’ı planlamaya başladı. Daha sonra “Master” ismini aldı.

fallout-master

  • Kasım: Grey, Mariposa civarında dolaşan bir insanı yakalayarak, insanlar üzerindeki ilk deneylerine başladı.
  • Aralık: Grey, Mariposa’ya giren kurbanları deneylerinde kullanmaya devam etti… ve başarılı olamadı. Yaratıkları kusurluydu (Vücutlarında bulunan radyasyon yüzünden), onları büyük ve aptal yapıyordu ama Grey onların yaşamasına izin verdi.

2103

  • Ocak: Master, deneyleri sırasında radyasyonun etkisini keşfedip deneklerini daha dikkatli seçmeye başladı. İlk klasik Super Mutantlar doğdu. Böylece planları dahilinde ordusunu yaratmaya başladı.
  • 2103-2130: Bu dönem arasında, Efendi, istekli ya da isteksiz tüm kurbanları toplayıp, planları üzerine yoğunlaştı. 2130’daki Great Winter döneminde insan deneklerini az bulması nedeniyle ordusunu yapmada güçlük çekti.

2120

  • Angus, gelişen ve büyüyen Hub bölgesi için yasalar çıkarır. Sonrasında kendisini vali ilan eder.
  • Skynet, sahiplerinden (Enclave) son görevini aldı. Sonrasında ise Sierra Ordu Cephaneliği’nde çürümeye bırakıldı.

2123

  • 25 Nisan: Yarısı erkeklerden, yarısı kızlardan oluşan 24 çocuk, bilinmeyen bir yerden Zion Kanyon’una geldi.

2124

  • 2-23 Ocak: Randall Clark, arkasında bırakacağı çocuklar için kitap ve ilaç gibi hediyeler hazırladı. Her bir hediyenin altına “The Father” (Baba) imzasını attı. Buradaki çocuklar daha sonra Sorrows adını alacak bir kabile oluşturacaktı.
  • Ocak: Randall Clark, Red Gate’in tepesinde huzur içerisinde öldü.

randall-clark

2125

  • Kış: Angus öldürüldü. Hub tam bir kaosa sürüklendi.

2126

  • Bir grup tüccar Hub’da bulunan su kulesini ele geçirdi. Para karşılığında isteyenlere su satmaya başladılar. Great Merchant Wars başlamış oldu.
  • 2126-2128: Great Merchant Wars yaşandı. Water Merchants, şehri mühürlediler ancak sayıları azaldı.

2127

  • Vault 101’in Overseer’i, kendisinden sonra gelecek kişiyi yetiştirmesinin hemen ardından öldü.

2128hub-trading-co-fallout

  • Roy Grene (2161’de Hub’da görevli Şerif Justin Green’in büyükbabası) adında bir adam, Hub’da tam bir barış ortamı sağladı ve yerleşim alanındaki sorunları çözdü. Hub Merkezi Konseyi kuruldu. Konseyde, her karavan şirketinden 2 temsilci bulunması gerekiyordu. Kararsızlıklarla dolu uzun bir dönemde yapılan toplantılarda herkes kendi konumunu korumaya çalışsa da, düzen sağlanmış oldu.

2130

  • Great Winter başladı.

2131

  • 2131-2135: Master, kontrolü altında tutuğu Super Mutantlara, insan karavanlarını talan etmesini emretti. Yıllar boyunca kaybolan karavanlardan, çölde yaşayan yaratıklar sorumlu tutuldu. Üstüne, Hub karavanlarından adam kaçırmalar yaşanınca, olaylardan Deathclawlar sorumlu tutuldu.

2134

  • Brotherhood of Steel içerisinde güç kazanan Çavuş Dennis Allen’ın öncülük ettiği bir grup, Glow bölgesinde eski teknolojik aletleri bulmak için ihtiyar konseyine başvurdular. İhtiyarlar bu isteği reddedince, Allen ve onun ayrımcı grubu yanlarına bazı gelişmiş teknolojileri ve silahları alarak Brotherhood of Steel’den ayrıldılar.
  • Çavuş Dennis Allen’in öncülüğündeki küçük grup, teknolojik silahlar ve aletleri bulmak amacıyla West Tek firmasının tesisine ilerlediler. 20 gün sonra oraya vardıklarında West Tek firmasına ait olan acımasız koruma sistemi tarafından çabucak heba edildiler. Yaralı Allen, zırhındaki açıklıktan giren radyasyon zehirlenmesinden dolayı acı çekmeye başlar. Ölmeden önce bir holodisk içerisine neler olduğu hakkında bilgiler girer ve daha sonra gökyüzündeki kardeşlerinin arasına katılır.

2135

  • İhtiyar Roger Maxson, kanserden dolayı ölür ve askerlik görevini daha tam anlamıyla bitirmemiş oğlu, Brotherhood of Steel’de General (Elder) rolünü üstlenir. John Maxson, geleceği parlak Paladinlerden biri haline gelir.
John Maxon
John Maxon

2137

  • Efendi, Super Mutantların seri üretimine başlar. Üretimlerin 5’te 1’i ya da 6’ta 1’i başarılı oluyordu. Bu sayılara rağmen, Mutantlar bir birliğin askerleri haline geliyordu.

2138

  • Donmuş halde bekleyen Robert House’un bilinci yerine gelir.

2140

  • Hub içerisinde bulunan yeraltı örgütünün lideri Deckers, şehrin kontrolünü ele geçirmeye başlar.

2141

  • Yaz: Vault 15’in kapıları açılır.
  • Kış: Yiyeceklerinin ve erzaklarının azalmasıyla birlikte, dağınık halde yaşayan yağmacılar bir araya gelmeye karar verir. The Khans ve The Vipers kabileleri oluşur.
  • Barınak sakini doğar.

Not: Bu Fallout 1’deki oyuncunun karakter yaşına göre değişebilir.

2142

  • Yaz: Shady Sands kasabası kurulur ve civardaki yağmacılardan korunmak amacıyla yüksek duvarlarla çevrelenir.

2145

  • Aradesh’in kızı Tandi dünyaya gelir.
Tandi
Tandi

2150

  • 2150’lerin başında Viper yağmacıları, Angus’un önderliğindeki Hub yerlilerinden aldıkların yenilgiden toparlanırlar. Karavan sürücülerini kaçırırlar ve yakaladıkları insanları köle yaparlar. Bunların üstüne Hub’un kuzeyinde kalan (Lost Hills Bunker’ına göre güneyde kalan) çorak araziye karargahlarını kurarlar. Eskisine göre daha sık şekilde yağma yapmaya başlarlar ve bu Brotherhood of Steel’in dikkatini çeker.

2152

  • Master kendisine daha fazla insan bulur. Kıyamet alametçileri ve kendi kuyularına saklanmış kimseleri yerinden çıkarır. Herkesi Super Mutant yapmak yerine, bazı insanları toplum içerisindeki ajanları haline getirir. Rippers çetesinin eski üyesi olan Morpheus adında bir adam bulur. Morpheus ve okültist takipçileri daha sonra Children of the Cathedral adını alacak topluluğun çekirdeğini oluştururlar.

2154

Lily Bowen
Lily Bowen
  • Vault 17 sakinleri, Master’ın ordusu tarafından saldırıya uğrar. Birçok insan tutsak alınır. Aralarında Lily Bowen’in de bulunduğu bu insanlar, akabinde Super Mutantlara dönüştürülür.

2155

  • Gun Runners adı verilen ekip, silah alım-satımı alanında başarılı bir kariyere başlar.
  • Brotherhood of Steel, birkaç gözcüyü Vipers çetesini takip etmek amacıyla dışarıya gönderir. John Maxson’ın babasına göre Power Armor giymiş ufak bir BoS müfrezesinin karşında, sayıları kaç tane olursa olsun, yağmacılara karşı yapılacak görev, alıştırma antrenmanından fazlası değildi. Maxson’un liderlik ettiği bir BoS Mangası, Vipers’ın yerini bulur. Maxson’ın dikkate almadığı Viper çetesi, dini inançlarının verdiği güç ile (yani onların zehirli silahları) saldırıya başlar. Maxson’un kaskının ufak bir yerinden zehirli ok girer ve birkaç saat içerisinde ölür. John Maxson, İhtiyar seviyesine yükseltilir ve Rhombus Paladinlerin yeni başı olur.

Not: Burada adı geçen Maxson, kanserden ölen büyükbaba Roger Maxson değildir Onun oğlu, hiçbir kaynakta adı geçmeyen Maxson II’dir. John Maxson ise Maxson II’nin oğludur (Editörün notu).

  • Rhombus’un önderliğindeki Paladinler, Vipers’a karşı tam gaz bir mücadele başlatırlar. Bir aylık dönemde hemen hemen takip ettikleri tüm yağmacıları yakalarlar. Geriye kalanlar, kuzeye ve doğudaki dağlara kaçarlar.

Not: Chris Avellone’nun yazdığı Fallout İncil #6’ya göre Engerekler’den bir daha haber alınamadı. Ancak bu eklenti Fallout 1 ile çakışma yapmaktadır. The Vipers’dan geriye kalanların bahsi, oyundaki bazı karakterler (Ian, Aradesh, Killian) tarafından aktarılmaktadır. Hayatta kalan Engerekler 2161 yılına kadar California’da aktif halde bulunmuş olabilirler. F:NV’da ise Vipers’ın ufak bir kolunun 2281 yılına kadar Mojave Çölü’nde hayatta kaldıkları görülür.

  • Master, yakaladığı barınak sakinlerinden öğrendiğine göre Boneyard’ın altında bir tane Vault bulunmaktaydı. Master, gelecekte Katedrali burada kuracaktı. Bir operasyon sayesinde orayı fetheder ve oradaki halk üzerinde kontrol sağlar. Okültistler, Vault’u karargah olarak kullanmaya başlar. Efendi, barınak içerisinde bulduğu bilgilerden yararlanarak dışarıya, diğer barınakların bulması amacıyla gözcüler gönderir.

2156children-of-the-cathedral-fallout

  • Efendi, cömert davranan bir “dinin” (Children of the Cathedral) avantajlarını görür ve adamlarını yerleşim yerlerine, din kartını kullanarak, ajan olarak yerleştirir. Katedralin misyonerleri çorak toprakların her kıyısına yayılır. Böylece Master’ın her yerde gözü kulağı olur.

2157

  • Maser, Bakersfield’ın altındaki Vault 12’nin (Necropolis) yerini öğrenir ve ufak bir Super Mutant ordusunu, orayı zorla ele geçirmek amacıyla gönderir. Birçok Ghoul, saldırı sırasında dal parçası gibi kırılır. Necropolis’in lideri Set, savaş büyümeden aranan barınaktan sakinlerinin kendileri olduğunu söyleyerek barış yollarına yönelir. Super Mutantlar görevlerinde başarısız oldukları için çok sinirlenirler ve su deposunda ufak bir garnizon kurarlar.

2159

  • John Zimmerman, Regulators olarak bilinen tüccar grubunu, Adytum’da artan çapulcu ataklarına ve Deathclaw saldırılarına karşı korumak amacıyla satın aldı.

2161

  • Harold, Hub’daki Oldtown’da görünür.
  • Ekim: Brotherhood of Steel devriyelerinden biri çorak arazi üzerine yayılmış ölü Super Mutant cesetleri ile karşılaşır. Cesetleri alıp merkeze götürürler. Baş Bilgin (Head Scribe) Vree, Mutantların yapısını anlamaya çalışır.

water-chip-fallout

  • 5 Aralık 07.21:  Fallout 1 başlar. Vault Dweller, Vault 13 için Water Chip’in yedeğini bulmak amacıyla dışarıya gönderilir.
  • 15 Aralık: Vault Dweller, Shady Sands kasabasını keşfeder. Water Chip’i bulmak amacıyla ona yardım edecek olan Tandi ve Ian ile tanışır.
  • 30 Aralık: Vault Dweller, Dogmeat isimli köpeğini Junktown’da bulur.
  • Aralık: Killian Darkwayer, Junktown’ın kontrolünü ele geçirir ve Gizmo’nun adamlarından arta kalanları da şehirden dışarıya sürer. Şehirdeki hayat artık daha güvenli ve adildir.
  • Aralık: Vault Dweller’ın yardımları sayesinde, Khans adı verilen yağmacılar tamamen ortadan yok olur. Geriye sadece Darion isimli biri kalır. Darion, yıllar sonra New Khans adı verilen yeni bir yağmacı grubunu kurar.

2162

  • 4 Ocak: Barınak Sakini, Çöplük (Scrapheap)’ü ziyaret eder.

Not: Scrapheap, Fallout’un Demo oyununda gidebildiğimiz bir yerdi. Fallout 1 içerisinde Scrapheap yoktur. (Editörün notu).

  • 5 Ocak: Vault 13 sakinlerinden biri, ambarda bulunan suyu çalmaya başladı.
  • 17 Ocak: Vault Dweller Hub’a ulaşır ve Water Merchants ile anlaşarak, barınağına su gönderir. Bu Vault 13’e az da olsa zaman kazandırır.
  • Ocak: Vault Dweller’ın yardımları sayesinde Harold, Hub’a yeni Ghoullar getirir. Şehirdeki insan ve ghoul nüfusu eşitlenir. Herkes huzur içerisinde yaşamaktadır.
  • 13 Şubat: Vault Dweller, Necropolis’teki Water Chip’i alır. Ian bir Super Mutant tarafından öldürülür.
  • 23 Şubat: Children of the Cathedral, kendi doktorlarını Junktown’a gönderir.
  • 3 Mart: Vault Dweller, Master’ı yener.
  • 5 Mart: Master’ın ordusu Boneyard’a giriş yapar.
  • 24 Mart: Master’ın orudusu, Necropolis’e girerek tüm ghoulları öldürür. Şehir artık tam anlamıyla ölüdür.
  • 4 Nisan: Master’ın ordusu, Hub’ı işgal eder.
  • 20 Nisan: Vault Dweller, Mariposa Ordu Karargahını havaya uçurur. Dogmeat, renk körü olduğu için koruma kalkanını fark edemez ve sahibini korumaya çalışırken ölür.

Not: Fallout 1’in başlamasıyla birlikte yukarıda devam eden olaylar silsilesi, oyunun içerisinde verilen kararlara göre değişiklik göstermektedir. Oyunun birden fazla sonu olduğu için yukarıda bahsi geçen karakterler ölmeyebilir, şehirler işgal edilmeyebilir. (Editörün Notu)

  • 10 Mayıs: Fallout 1 biter. Barınak Sakini, Barınak 13’e geri döner, ona tek söylenen “sen bir kahramansın ve burayı terk etmelisin” olur. Bazıları, kısa bir süre sonra onu takip eder (Pat ve Lyle’nin desteğini alan Therasa önderliğinde “ yeryüzüne geri dönmek” adı altındaki gruplaşma). Vault Dweller, doğduğu barınağı arkasında bırakarak çorak topraklarda izini kaybettirir.

Vault Dweller

  • 23 Mayıs: Master’ın ordusu, BoS’un karargahı Lost Hills’e saldırır (Oyundan çıkarılmış sahnelerden biri).
  • Brotherhood of Steel ekibi, insan yerleşkelerine yardımcı olarak Master’ın ordusunu yok etmeye çalışır. BoS’un kullandığı gelişmiş teknoloji, daha sonradan kurulacak olan New California Republic bölgesine gelmiştir. Çarpışmalar sonrasında BoS, kontrolü yeniden bölge halkına bırakır.
  • 2 Temmuz: Master’ın ordusu, Junktown’u işgal eder (Oyundan çıkarılmış sahnelerden biri).
  • 22 Temmuz: Master’ın ordusu, Shady Sands kasabasını işgal eder.

2163

  • 19 Nisan: Master ordusu, Vault 13’e saldırır (Oyuncunun verdiği kararlar sonrasında sonuçlanan en kötü son).

2165

  • 12 Mayıs: Vault Dweller, barınak tulumunu bir daha giymemek üzere çıkarır.
  • 10 Temmuz: Vault Dwller, içinde başka barınak sakinleri ve gezginleri barındıran ufak bir grup ile kuzeye ilerler ve burada Arroyo adındaki köyü kurarlar.

Sonraki Bölüm >>

Hazırlayan: Özay Şen