Birthright

Bloodline ve Naiplik 2

Birthright-logo
 
2.Bloodline Gücü (Bloodline Strength)

Bir karakterin kanbağının saflığı onun Bloodline Strength’i ile ölçülür. Bunlarda
-Minor(düşük)
-Major(iyi)
-Great(çok iyi) olmak üzere 3’e ayrılır. Bu her 3 seviyeden birine sahip olmak karakterin manifestosunu belirlemektedir. Daha öncede anlattığımız gibi bu gibi kan bağı da karakterin atasından gelen bir niteliktir ve atasından geçen kanbağı ile ortaya çıkmaktadır.

Minor: Minor kanbağları Deismaar savaşında bulunan daha düşük seviye veya popüler veya ünlü olmayan karaterlerin barındırdığı bir kanbağıdır. Halktan kimselerden oluşan basit askerler ve kamp takipçileri bunu devam ettirmek için hayatta kalmışlardır. Evlatlar’ın (scion) çoğu (%65) minor kanbağına sahiptirler. Adına binaen minor kanbağına sahip olanlar düşük özellik puanları alırlar.

Major: Major kanbağına sahip olanlar ise Deismaar savaşından sonraki ilk 10 yılda hayatta kalmayı başarabilen kahraman veya lider kişiliklerdir. Major kanbağı olanları çoğu Cerila kıtasında meşhur olan karakterlerdir. Major Kanbağına sahip olan Evlatlar güçlü özellik puanlarına (ability score) sahiptirler.

Great: çok iyi kanbağına sahip olan karakterler nadirdir. Yani iyi bir kanbağına sahip olan evlatlar içerisinde yüzde bir gibi çok eşsiz bir varlığa sahiptirler. Tanrılara daha yakındırlar ve Deismaar savaşının
en ihtişamlı kahramanları bunu taşıyabilmiştir ve sahip olmuşlardır.

Son bir tane var ki adı pek geçmez; o da True (Gerçek) Kanbağı naibidir.

True: bu kanbağına sahip olanlar eşsizdirler. Yine diğeri gibi en Deismaarın en ihtişamlı kahramanları buna sahiptir fakat en önemli özelliği sözde tanrılara olan yakınlıkları ve irtibatlarıdır. Bilinen şudurki; True Bloodline’a sahip olanlar şuanda sadece çok çok güçlü Awnshegh veya Ehrshegh’ler tarafından yaşınıyor olmasıdır.

2.1-“Kanbağı Olan Evlat” (Blooded Scion) Modeli

Blooded Scion bir kalıptır ve belirli değerler üzerinde etkisi vardır. Nasıl Bloodline strength’i ve bloodline’ın saflığından bahsettiysek, bu da belirliyecilik ilk başlangıcıdır.

*Hit Point (Can Puanı): Bir evlat kanbağından dolayı bonus can puanı kazanabilir.

-Minor: Minor evlatlar için HP değişmez.
-Major/Great/True: Bunlardan birine sahip olan evlat bonus HP kazanabilir. Bu soylu naipler bir sezon boyunca Bloodline özellik puanlarına eşit maximum bir değere ulaşıncaya kadar tüm  naiplik değerlerinin yarısına eşit bonus kazanabilirler. Buda onların saltanatlarındaki başarıya göre yükselip alçalabilir.

*Special Attacks/Qualities (Özel Saldırılar/Vasıflar): Kanbağlı Evlat (dragon, homaniod bir yaratık vs..) herhangi bir yaratıktan olabildiği için burada kanbağını barındıran yaratığın temel Özel Saldırılar/Vasıflar’ını taşır.

-Blood Abilities (Kan özellikleri): Bir Evlat’ın kutsal kanbağı bir veya daha fazla Kan Özelliği gösterebilir. Blood Ability’lerinin sayısı Evlat’ın sahip olduğu Kanbağı Skoru ile alakalıdır. Bu skorları ileride göreceğiz. Şunu belirtelim;

#Minor bir evlat sadece Minor kanbağı özelliklerini gösterebilir, eğer major veya Great kanbağı özelliklerini taşımaya hak kazanırsa, bu özellikler minor özelliklere göre hesaplanmalırıdr.
#Major evlat, minor veya major kanbağı özelliklerini gösterebilir,eğer Great kanbağı özelliklerini taşımaya hak kazanırsa, bu özellikler major özelliklere göre hesaplanmalırıdr.
#Great veya True sahibi bir evlat bloodline yetenek puanlarına göre hesaplanan minor, major veya Great kanbağı özelliklerini gösterebilir.

Kurtarma atışları Evlat’ın sahip olduğu kan özelliklerine karşı yapılır ve bunun zorluk derecesi;

DC 12-15-18 (minor-major-great) + Evlat’ın Kanbağı Puan Ayar‘ıdır.

-Regency (Naiplik): Naip bir Evlat, naipliğini kontrolü altındaki topraklardan toplar ve bu naipliği geniş ölçüde karşılaşmalarda veya olaylar üzerinde kullanabilir. Toplanan veya biriktirilen Naipliğin maksimum değeri Evlat’ın kanbağı özellik puanı üzerindendir.

* Abilities (Özellik Puanları): Bunu ileride göreceğiz ama şunu belirteyim bu karakterin oluşturulması aşamasında öncelikli olan bir konudur ve Strength değerine uygun olarak arttırılır. +0 (Minor), +4 (Major), +8 (Great), veya +12 (True) şeklinde.

*Level Adjusment (Seviye Ayarı): Evlat Str’sinin durumuna göre ECL alır. +0 ECL (Minor), +1 ECL (Major), +2
ECL (Great), veya +3 ECL (True). Yani kanbağı olan bir Evlat oyuna başladığında Bloodline Strength’inin durumuna göre oyuna diğer normal karakterlerden farklı bir seviyede başlar. Örneğin Minor olan bir Evlat için bir değişiklik yoktur ama Major olan bir evlat oyuna 1. seviyede başladığını düşünürsek, diğer tüm oyuncular 1. seviye iken o 2. seviye olarak başlayacaktır. Temelde farklılık yoktur ama bir sonraki seviye için diğerlerinin 1000 XP puanı toplaması gerekirken, Evlat’ın 2000 puan toplaması gerekecektir. Ee her gülü seven dikenine katlanır:)

 
Yazan: FallenPaladin

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.