Son Haberler
Anasayfa » Birthright

Birthright

Birthright-logo

Bloodline ve Naiplik 2

  2.Bloodline Gücü (Bloodline Strength) Bir karakterin kanbağının saflığı onun Bloodline Strength’i ile ölçülür. Bunlarda -Minor(düşük) -Major(iyi) -Great(çok iyi) olmak üzere 3’e ayrılır. Bu her 3 seviyeden birine sahip olmak karakterin manifestosunu belirlemektedir. Daha öncede anlattığımız gibi bu gibi kan bağı da karakterin atasından gelen bir niteliktir ve atasından geçen kanbağı ile ortaya çıkmaktadır. Minor: Minor kanbağları Deismaar savaşında bulunan daha düşük seviye veya popüler veya ünlü olmayan karaterlerin barındırdığı bir kanbağıdır. Halktan kimselerden oluşan basit askerler ve kamp takipçileri bunu devam ettirmek için hayatta kalmışlardır. Evlatlar’ın (scion) çoğu (%65) minor kanbağına sahiptirler. Adına binaen minor kanbağına sahip olanlar düşük özellik puanları alırlar. Major: Major kanbağına sahip olanlar ise Deismaar savaşından sonraki ilk 10 yılda hayatta kalmayı başarabilen kahraman veya lider kişiliklerdir. Major kanbağı olanları çoğu Cerila kıtasında meşhur olan karakterlerdir. Major Kanbağına sahip olan Evlatlar güçlü özellik puanlarına (ability score) sahiptirler. Great: çok iyi kanbağına sahip olan karakterler nadirdir. Yani iyi bir kanbağına sahip olan evlatlar içerisinde yüzde bir gibi çok eşsiz bir varlığa sahiptirler. Tanrılara daha yakındırlar ve Deismaar savaşının en ihtişamlı kahramanları bunu taşıyabilmiştir ve sahip olmuşlardır. Son bir tane var ki adı pek geçmez; o da True (Gerçek) Kanbağı naibidir. True: bu kanbağına sahip olanlar eşsizdirler. Yine diğeri gibi en Deismaarın en ihtişamlı kahramanları buna sahiptir fakat en önemli özelliği sözde tanrılara olan yakınlıkları ve irtibatlarıdır. Bilinen şudurki; True Bloodline’a sahip olanlar şuanda sadece çok çok güçlü Awnshegh veya Ehrshegh’ler tarafından yaşınıyor olmasıdır. 2.1-“Kanbağı Olan Evlat” (Blooded Scion) Modeli Blooded Scion bir kalıptır ve belirli değerler üzerinde etkisi vardır. Nasıl Bloodline strength’i ve bloodline’ın saflığından bahsettiysek, bu da belirliyecilik ilk başlangıcıdır. *Hit Point (Can Puanı): Bir evlat kanbağından dolayı bonus can puanı kazanabilir. -Minor: Minor evlatlar için HP değişmez. -Major/Great/True: Bunlardan birine sahip olan evlat bonus HP kazanabilir. Bu soylu naipler bir sezon boyunca Bloodline özellik puanlarına eşit maximum bir değere ulaşıncaya kadar tüm  naiplik değerlerinin yarısına eşit bonus kazanabilirler. Buda onların saltanatlarındaki başarıya göre yükselip alçalabilir. *Special Attacks/Qualities (Özel Saldırılar/Vasıflar): Kanbağlı Evlat (dragon, homaniod bir yaratık vs..) herhangi bir yaratıktan olabildiği için burada kanbağını barındıran yaratığın temel Özel Saldırılar/Vasıflar’ını taşır. -Blood Abilities (Kan özellikleri): Bir Evlat’ın kutsal kanbağı bir veya daha fazla Kan Özelliği gösterebilir. Blood Ability’lerinin sayısı Evlat’ın sahip olduğu Kanbağı Skoru ile alakalıdır. Bu skorları ileride göreceğiz. Şunu belirtelim; #Minor bir evlat sadece Minor kanbağı özelliklerini gösterebilir, eğer major veya Great kanbağı özelliklerini taşımaya hak kazanırsa, bu özellikler minor özelliklere göre hesaplanmalırıdr. #Major evlat, minor veya major kanbağı özelliklerini gösterebilir,eğer Great kanbağı özelliklerini taşımaya hak kazanırsa, bu özellikler major özelliklere göre hesaplanmalırıdr. #Great veya True sahibi bir evlat bloodline yetenek puanlarına göre hesaplanan minor, major veya Great kanbağı özelliklerini gösterebilir. Kurtarma atışları Evlat’ın sahip olduğu kan özelliklerine karşı yapılır ve bunun zorluk derecesi; DC 12-15-18 (minor-major-great) + Evlat’ın Kanbağı Puan Ayar‘ıdır. -Regency (Naiplik): Naip bir Evlat, naipliğini kontrolü altındaki topraklardan toplar ve bu naipliği geniş ölçüde karşılaşmalarda veya olaylar üzerinde kullanabilir. Toplanan veya biriktirilen Naipliğin maksimum değeri Evlat’ın kanbağı özellik puanı üzerindendir. * Abilities (Özellik Puanları): Bunu ileride göreceğiz ama şunu belirteyim bu karakterin oluşturulması aşamasında öncelikli olan bir konudur ve Strength değerine uygun olarak arttırılır. +0 (Minor), +4 (Major), +8 (Great), veya +12 (True) şeklinde. *Level Adjusment (Seviye Ayarı): Evlat Str’sinin durumuna göre ECL alır. +0 ECL (Minor), +1 ECL (Major), +2 ECL (Great), veya +3 ECL (True). Yani kanbağı olan bir Evlat oyuna başladığında Bloodline Strength’inin durumuna göre oyuna diğer normal karakterlerden farklı bir seviyede başlar. Örneğin Minor olan bir Evlat için bir değişiklik yoktur ama Major olan bir evlat oyuna 1. seviyede başladığını düşünürsek, diğer tüm oyuncular 1. seviye iken o 2. seviye olarak başlayacaktır. Temelde farklılık yoktur ama bir sonraki seviye için diğerlerinin 1000 XP puanı toplaması gerekirken, Evlat’ın 2000 puan toplaması gerekecektir. Ee her gülü seven dikenine katlanır:)   Yazan: FallenPaladin

Devamını Oku »
Birthright-logo

Bloodline ve Naiplik 1

  Eski tanrılar Deismaar savaşında öldüklerinde, kutsal esans savaş alanındakiler üzerinde dağıldı ve hepsini değiştirdi. Sözde tanrıların doğasına ait olan bu esans tüm kahramanlar tarafından emildi. Herbir sözde tanrının esansı kahramanlar tarafından çok güçlü bir şekilde çekildi. Kıvılcımın gücü her bir kahraman verildi ama diğer yanda bu sözde tanrıların ölümünü tam anlamı ile getiren büyük bir unsurdu. Bu kıvılcımlar ve özelliklerin çoğu tam bir genetik ile kahramanların çocuklarına aktarıldı. Bu kutsal Bloodline şimdi Scion (Evlatlar) olarak biliniyor. Bu Kanbağlı evlatların yarı-kutsal doğaları onları doğal kural koyucular yapmaktadır. Kanbağlı (Blooded) karakterler, Kanbağı Olmayan (non-blooded) karakterlere göre daha fazla hükümdar olma eğilimindedirler ve kral naibi olmada daha etkendirler. Bununla birlikte çoğu evlat naip değildir – kanbağı olan karakterlerin çoğu kuzendirler, varislerin en genç kardeşidirler. Kanbağı olmayan karakterlerin büyük bir çoğunluğu ise orta ve daha düşük sınıfların üyeleridirler. Bununla birlikte tüm evlatlar büyük soyağaçlarına sahip değildirler; bazı kanbağı olan aileler politik manipülasyon veya kötü talihlerinden dolayı düşmüştürler. Sanırım burada Drow yaşayışı aklımıza gelmiştir, eğer bir kere düşersen bir daha asla kalkamazsın. Aynı şekilde tüm kanbağı olmayan karakterlerde direkt köylü değildirler. Cerila nüfusunun %99’ı kanbağından yoksundur (buda demek oluyorki kanbağı çok mühim bir konu) ve tüm sosyal rütbelerde görülebilirler. Aslında sosyal soylular, danışmanlar, ülkeler ve hükümetlerin çoğu bir kanbağına sahip olamamıştırlar. Bloodline (Bundan sonra ingilizcesini kullanacağım) 3 adet öncelikli karakteristiğe sahiptir.      * Bir evladın Bloodline Derivation’ı (türemesi) (Anduiras, Azrai, Basaïa, Brenna, Masela, Reynir veya Vorynn) aile soyağacının damarlarında eski tanrıların kutsal gücünün dolaştığını gösterir.      * Bir evladın Bloodline Strength’i (gücü)(minor, major, great veya true -bunlar bu gücün seviyelerini gösteren rütbelerdir ileride göreceksiniz) evladın ailesinin kanbağının saflığını gösterir.      * Bir evladın Bloodline Score’u (puan)(onların Bloodline ability puanları) evladın kanbağı esansının kesin gücünü gösterir. Bir Bloodline’nın etkinliği Blood Ability’leri olarak bilinen yetenekler ile belli olur. Kanbağı’nın Naiplere Aktarılması Bir Evlat (scion) bir çocuğa sahip olduğunda, o çocuğun kanbağı (onun ergenliğini gösterir) ebeveynlerinin kanbağlarına etki eder. Aynı yoldan ebeveynlerinin fiziksel özellikleri (saç rengi, dayanıklılık (cons)) çocuklarına geçer, aynı zamanda ebeveynlerinin kanbağları (Bloodline strength (gücü), derivation (türemesi) ve score (puanı) ile ölçülür) çocuklarının Bloodline niteliklerini etkiler. Çocuklar her zaman aile üyelerinden birinin Bloddline Derivation’ını paylaşır. Çocuğun Bloodline Strength’i genellikle ebeveyninin sahip olduğu en zayıf Bloodline Strength’idir (veya ebeveynin biri non-blooded ise minor’dür). Çok güçlü evlatlar sıklıkla diğer çok güçlü saf bloodline ihtiva eden aileler ile evlilik yaparlar. Bir Evlat (Scion) sahip olduğu bir Bloodline Score’u gönüllü olarak başka bir karaktere özel bir seremoni ile verebilir. Transferden sonra donör non-blooded karakter haline gelir. Bloodline Karakteristikleri 1. Bloodline Derivation Genelde bir çocuğun Blood Derivation’ı aile üyelerinin birinden aldığını söylemiştik. Karakter oluşturma sürecinde, her oyuncu bir Bloodline Derivation seçmelidir, bu onun karakterinin geçmmişini besleyecektir. Eğer karakter Cerilia’nın tanınmış soylu ailelerinden birinden ise, koşullar değişmediği sürece bu onların tanımlayıcı kimliği haline gelecektir. Kadim Tanrılar (ve muhtemel kanbağı türemeleri); • Anduiras, the god of noble war • Azrai the shadow, the face of evil • Basaïa, the queen of the sun • Brenna, the goddess of commerce and fortune (ticaret ve şans) • Masela, the lady of the seas • Reynir, the god of nature • Vorynn, the lord of the moon ve büyü hakkında her şeyin. Cerilia’da her ırk ve kültür kanbağlı ailelere sahip olmalarına rağmen her bir türemenin sıklığı yöreden yöreye farklılık gösterir. En yaygın derivation Anuirean’lar arasındaki Andurias Bloodline’dır. Aşağıda verilen Bloodline Derivation Tablosu ırklara göre kanbağı türemelerini göstermektedir. Halflingler insanların alt ırklarına ayrılan kolonları kullanmalıdır çünkü karakterleri insanlara daha yakındır. Halfelfler insan veya elf ebeveynlerinden dolayı her iki tarafıda kullanabilir. burada iki taraf diye belirttiğimiz olay; tablo üst satırında gördüğünüz Vos’a kadar olan bölüm İnsan alt ırklarıdır, diğerleri alternatif ırklardır. Diğer insan olmayan karakterler ise (elf, dwarf vs..) nadirdir ve her zaman Azrai’nin Derivation’ına sahiptirler.   Tabloyu açıklayacak olursak; d100-> oyuncunun atacağı 100’lük zar. Frequency->Görülme sıklığı En üst Satırdan sonraki sütunlar Tanrıları göstermektedir. Buna göre diyelim ki bir Rjurik karakterin Derivation’ını belirleyeceğiz. Eleman 100’lük zarda 65 atıyor. Tabloda 65 değerinin denk geldiği aralık satırı ile Rjurijk’in bulduğu sütunu birleştirecek olursak; Derivation’ının yaygın olmayan türe Brenna’dan geldiğini görürüz.   Yazan: FallenPaladin

Devamını Oku »
Birthright-logo

Birthright Shadow World

  BirthRigth’ın eskilerde kalan bir dünya olduğunu daha önce söylemiştim. En fazla 3. Edition’a kadar dayanabildi maalesef. Dayanabildi derken esasen 2. editionın kaldırılması ile birlikte BirthRigth da durdurulmuştu fakat sistemi ve oyun bilgisi 3. edition’a revize edildi. Üstünlüklerini ve güzelliklerini yine saymayacağım ama beni kendisine aşık eden diyar özelliğinden bahsetmek istiyorum bu konuda. SHADOW WORLD(Gölgeler Diyarı) BirthRight Cerilia kıtasını bize sunmaktadır. Ta Deismar savaşından kalan destanlarla namzet etmiş şovalyelerin düellolarında bile adı lanet olarak geçmeyecek bir yer. Paralel evrenler arasında BirthRight’ta kendisi için en uygun, karizma ve de ürkütücü olanı seçmiştir. Bu tabii ki Shadow World; Gölgeler Diyarı’dır. Bilgeler derki; çok uzun zaman önce belki de insanlık bile var olmadan önce, hiç bir sebep olmadan dünya kendi kurallarına ayak uydurabilmek için değişti. Aebrynis diye adlandırılan insan tanrılarının dünyası vardı, doğa kanunları ve büyünün kabul gördüğü bir dünya. Taş itildiğinde düşer, mistik enerji büyü kuralları ile devinimini sürdürür vs.. Bir dünya daha vardı ki o da; SHADOW WORLD. Burada doğa kanunları yerinden oynatılır, kışkırtılır; Awnmebhaighl adındaki çok büyük bir güç ile. Bu hissedilemeyen ama görünen, fakat görüneninde tam olarak açıklanamadığı bir yer. Shadow World, Deismar savaşından buyana ve hatta eski tanrıların yıkıldığı günden beri daha karanlık bir hal içerisinde dönüşmektedir. Özellikle Cerilia’ya gece bastırdığında bu paralel evren devreye girer ve Cerilia’daki herşeyin gölge yüzünü yaşatmaya başlar. Sen burada ne isen, gölgende Shadow World’de bir şekilde yaşamına devam ediyor. Cerilia ile uğursuz ikizi arasındaki bu sınır sadece çok güçlü büyü ile aralanabilir. Fakat bu sınır kimi yerlerde çok büyük kötülük ortaya çıktığında ve en karanlık soğuk kış geceleri çöktüğünde daha zayıf ve hassastır. Şekil olarak Cerilia’nın çok daha karanlık ve biçimsiz halidir. Prince of Persia III’ü oynayanlar prensin karanlık yüzüne büründüğü andaki haline benzetebilirler veya daha güzel bir benzetme ile LOTR filminde frodo’nun yüzüğü taktığı anda dünyanın ona görünüş şekli ile tahayyül edebilirsiniz. Dağlar ve nehirler normal bildiğimiz özellikleri ile orada da vardır. Fakat diyar soğuk ve boştur. Eh böyle bir yerin müdavimleri de karanlıkları içerisinde yürüyen kabuslardaki yaratıklar, nameft ve korkularınızdır. Her nerede bu dünya ile arasında bir bariyer varsa yaşayan biri korkularından tökezleyebilir ve direk bu dünyanın terörü içerisinde kaybolabilir. Eh çıkabilirde. Umarım! Burada zaman Cerilia’dakinden çok farklı işler, dolayısı ile bazı büyülerde öyle. Örneğin Dimension Door veya Dimension Walk. özellikle büyücüler bu büyüleri kullanırken çok dikkatli olmalılardır. Düşünün ki buradaki Halflingler bile Shadow World için temkinli olmuşlardır. Hali hazırda bir çok yerde geçmekle birlikte özellikle Halflingler için ırksal bir marifet halini bile almıştır bu diyar. Shadow Walker adındaki bu marifet için –    Halfling olmaya –    13 ve daha yüksek wisdom (bilgelik)’a ihtiyacınız var. Burada bu marifet ile karakter seviyesine bağlı olarak her gün bu boyut ile Cerilia arasında bağlantı kurabilir, girip çıkabilirsiniz. Yazacaklarım bu kadar, daha detaylısına da gireceğiz ama bu tasvir etmeniz için yeterli ve sıkıcı olmayan bir bilgi.   Yazan: FallenPaladin

Devamını Oku »
Birthright-logo

Birthright Karakter Sınıfları

  Birthright’ta ki sınıflar yine D&D Player’s Handbook ile ortak olanlardır ancak yine kendine has farklılıkları vardır. Ortak noktaları yazmayacağım zira derslerimizde de, Türkçe PHB’de de bunları bulabilirsiniz ben sadece Hiç Olmayanları ve Farklılıkları yazacağım.Bunları göreceğiz şimdi. 1)Barbarian (Barbar): Bildiğimiz PHB barbarı. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: Barbarların çoğu insanlar, yarı-elf’ler, Orog’lar, veya goblinoid-kin yani goblin soyundan olanlardandır. İnsan ve Yarı-elf barbarlar Rjurik dağlık bölgelerinde veya herhangi bir kuzey bölgesinde kolaylıkla bulunabilir. Goblin soyundan gelenler ise Goblin Krallıkları olarak adlandırılan herhangi bir yerde dağınık olarak bulunabilir. 2)Bard (Ozan): Cerilia ozanları büyü-şarkısının kadim elf sanatının öğrencileridir. İlk insan ozan bu sanatı elflerden öğrenmiş ve bunu kendi türü içerisinde yaymıştır. Cerilia’nın ozanları daha küçük gizli sihirlerin pratisyenleridir. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: Ozanların çoğunluğu elfler, insanlar ve yarı-elflerden oluşmuştur ve büyük şehirlerde bulunurlar. Ozansal bilgi direk ustasından çırağına geçer. 3)Cleric (Ruhban/Rahip): bkz:PHB Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: bunun için tanrılar ve domainler için gerekli listeyi vereceğim. O yüzden buna Büyüleri anlatacağım zaman değineceğiz. 4)Druid: Cerilia’da Druidler doğanın ve av’ın tanrısı olan Erik’in rahipleridirler. Ruhbanlar gibi Druidlerde büyülerini hami bir tanrıdan yani Erik’den alırlar. Bütün Druidler Erik’in rahibidir fakat Erik’in tüm rahipleri Druid değildir. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: Çoğu Rjurik Erik’in druidik inanışını sadece takip etmeye değer buldukları için seçer ve druidlerin dağınık daireleri Anuire ve Vosgaard’ın ormanları içerisinde yerleşiktir. 5)Fighter (Savaşçı): bkz: PHB. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: Cerilia’nın her bir kısmı yetenekli savaşçılar yetiştirir. 6)Monk (Keşiş): bkz: PHB 7)Paladin: Cerilia’da Paladinler, kariyerlerin Paladin olarak başladıklarında kendilerini spesifik hami bir tanrıya adamalıdırlar. Tanrılardan sadece Avani, Haelyn, Cuiraecen, Nesirie ve Moradin paladinleri kendi hizmetlerine kabul ederler. Paladinler bu 5 tanrıdan birine hizmet etmek zorundadır. Çoğu Paladin Lawfull Good (kuralcı iyi) olmak zorunda olduğu halde, Cuiraecen’in Paladinleri Chaotic Good (Kural Tanımaz İyi) olmak zorundadır. Bundan başka Cuiraecen’in paladinleri Fighter gibi bir multiclass (çoklu sınıf) olabilmede de özgürdürler. Bizim bildiğimiz Paladinler multiclass olamazlar, olurlarsa da Paladin’liklerini kaybederlerdi ama gördüğünüz gibi Cerilia’da Cuiraecen’in inanışında olay tamamen farklı. Nesirie’nin paladinleri her zaman için Kadındır. 5. seviyede Nesirie’nin paladinleri özel binek kazanamazlar sadece Deniz domainlerinden kazanırlar. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: Çoğu paladin Anuire veya Khinasi insanlarındandır. Anurie paladinleri Haelyn, Cuiraecen veya Nesirie’ye hizmet ederler, Khinasi paladinleri Haelyn veya Avani’yi takip eder. Cüceler ise Moradin’e hizmet ederler. 8)Ranger (Korucu): Cerilia’nın korucuları ıssız ve ehlileşmemiş vahşi alanlarda ortaktırlar. Rangerlar doğaya çok yakındırlar ve ona bağlanırlar. Cerilia’nın Druid ve rahiplerinden ayrı olarak korucular büyülerini kendi hami tanrılarından almazlar. Cerilia korucularının sınırlı büyü yapma yetenekleri tamamen onların doğayı anlamalarına ve kanalize olmalarına bağlıdır. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri: korucuların çoğu elf, yarı-elf, goblin soyu veya Rjurik insanlarındandır. 9)Rogue (Düzenbaz/Hırsız): Cerilia’da düzenbazlar çoğunlukla tüccarlar veya diplomatlar gibidirler. Tercihli Sınıf ırkları/kültürleri:Savaşçılar gibi düzenbazlarda her ırk ve kültürde bulunabilirler. Fakat bir düzenbazın bulacağı yetenekler kültürden kültüre değişmektedir. Aşağıda ırklara göre ortak yetenekleri (skill) bulacaksınız. Sorcerer/Wizard (Sihirbaz/Büyücü): Bunada büyüler kısmını anlattığımda değineceğim onun dışında bilindik PHB sınıflarından. Yeni Karakter Sınıfları: 1) Magician: Onlar daha küçük büyü yolunun pratisyenleridirler. Bu gizli büyü kullanıcıları dünyanın dağınık güçlerinin uygulanmasında ustadırlar. Irk: Herhangi bir ırkın üyesi Magician sanatını öğrenebilir. Tercihli Irk/Kültürler: çoğu Magician insan veya goblin soyundandır. Elf magician’lar nadir bulunurlar. Oyun Kuralları Bilgisi: Becerileri: Zeka (Intelligent) bir Magician’ın bir büyüyü ne kadar güçlü yapabildiğini sağlamak açısından önemlidir, aynı zamanda kaç tane büyü yapabileceği, ve aynı zamanda bir büyücünün büyüsüne karşı koyması bakımından da önemlidir. Alignment (yönelim): Herhangi bir yönelimde olabilirler. Hit Die (Can Zarı): d6 Sınıf Yetenekleri (Class Skill): Alchemy (Int), Bluff (Cha), Concentration (Con), Craft(Int), Diplomacy (Cha), Disguise (Cha), Escape Artist (Dex),Gather Information (Cha), Heal (Wis), Knowledge (all skills,taken individually) (Int), Perform (Cha), Profession (Wis),Scry (Int), Spellcraft (Int), Use Magic Device (Cha). Yetenek Puanları: 1. seviyede (4+İnt. Bonus)x 4 kadar yetenek puanı kazanır. Ve sonrasında her seviye atladığında (4+Int bonus) kadar yetenek puanı kazanır. Aşağıda seviyelerine göre Magician’ın yapabildiği büyüleri görebilirsiniz. Aynı zamanda Saldırı bonusları ve kurtarma atışlarına olan bonuslarını. Noble (Soylu): Sosyal sınıfın yüksek seviyelerinde doğmuş sağlıklı, eğitimli kişilerdir. Geniş bir menzilde sosyetik eğitimleri vardır, bunun içerisinde ileri seviyede silah eğitimi, kanunlara hakimiyet, ticari ustalık ve diğer yüksek seviyeli ticari ilişkilerde. Soylu’lar NPC Aristokratlara benzerler Dungeon Master’s Guide (DM’in Rehberi) kitabındaki. Alignment(Yönelim): herhangi bir yönelimde olabilirler. Tercihli Irk/Kültürler: Çoğu soylu İnsanlardandır. Anuire, Brect ve Khinasi’ler çok yaygındır bu toplulukta. Oyun Kuralları Bilgisi: Hit Die(Can Zarı): d8 Sınıf Yetenekleri: Administrate (Int), Appraise (Int), Bluff (Cha), Diplomacy(Cha), Disguise (Cha), Forgery (Int), Gather Information(Cha), Handle Animal (Cha), Innuendo (Wis), Lead (Cha),Intimidate (Cha), Knowledge (all skills taken individually)(Int), Listen (Wis), Perform (Cha), Read Lips (Int, exclusiveskill), Ride (Dex), Sense Motive (Wis), Speak Language, Spot(Wis), Swim (Str), and Wilderness Lore (Wis). Yetenek Puanları: 1. seviyede (6+İnt. Bonus)x 4 kadar yetenek puanı kazanır. Ve sonrasında her seviye atladığında (6+Int bonus) kadar yetenek puanı kazanır. Aşağıda seviyelerine göre Noble’ın Saldırı bonusları ve kurtarma atışlarına olan bonusları gibi verilerini bulabilirsiniz.   Yazan: FallenPaladin

Devamını Oku »
Birthright-logo

Birthright Irkları

  Bu yazımızda BirthRight’ın Dünyası olan Cerilia Kıtasın’daki ırklara bakacağız. Zaten ortak olarak belirlenen ırklar D&D’dekiler olduğundan onları açıklamayacağım, ama ırksal özellik olarak verilen farklılıkları da belirteceğim. Burada ayrı olarak değineceğimiz ırklar, Cerilia kıtasının kendine ait olan ırkları olacaktır. Öncelikle bir listeleme yapalım, Birthright’ta ırklar ne şekilde toplanmış diye; Humans(İnsanlar) Anuirean: +1 Wisdom -1 Dexterity Brecht: +1 Dexterity -1 Wisdom Khinasi: +1 Intelligence -1 Constitution Rjurik: +1 Constitution -1 Charisma Vos: +1 Strength -1 Intelligence BirthRight’ta insanlar çok yaygın bir popülasyona sahiptir ve bölgesel olarak değişik tiplerde insan türleri vardır. Yukarıda gördüklerini, Cerilia kıtasının çeşitli coğrafik bölgelerinde yaşayan insan ırklarına aittir. Anuirean (an-WEER-ee-ans): Cerilia’nın güneybatı kısmında yerleşmişlerdir. Anuirea’lılar çoğu fiziksel karakteristik özelliklerini kaybetmişlerdir, mesela kadim Anuirea’lılar kızıl saçlı insanlardı. Anuirea yarı feodal bir toplumdur. Anuirea’lılar soylulara saygı duyarlar, liderlerini barbar ve acımasızlardan korumak için etrafında etten bir duvarla sararlar. Anuirea liderleri, yöneticileri çoğunlukla savaşçıdırlar. Ve tanrıları Haelyn’dir. Anuirea’lılar Roma imparatorluğu ile Ortaçağ İngiltere’sinin bir karışımı gibidirler. Kültürel Karakteristikleri: +1 will kurtarmalarına. Bluff , Sense Motive, ve Knowledge (Nobility). Otomatik Diller: Anurian Brecht (BREH-cht): Brecht halkı, Cerilia’nın kuzey-merkez’inde oturmaktadırlar. Siyah saç ve gözler ile tıknaz ve gürbüz yapıları vardır. Tarihlerinin yakın geçmişlerinden Anuria yönetiminde olduklarını anlıyoruz. Ve soyluluk, güç ve ehemmiyetten daha aşağı bir konum almıştır. Anuria kralı düştüğünde, Brecht’ler bağımsızlıklarını ilan etmişlerdir. Brecht’ler serbest teşebbüse inanırlar ve soyluluk Brechtür kültüründe çok zayıftır. Bağımsızlığa düşkündürler ve çoğunda sorunlarını çözmede kanun veya kural belirleyicileri pek beklemezler. Brecht’ler deniz-aşırı ticaret yaparlar, ve donmuş Krakennauricht’ten diğer limanlara veya kentlere ulaşmak için kendi gemilerini kullanırlar. Brechtür liderleri kendilerini tüccar olarak nitelendiren tipik düzenbazlardır. Tanrıları Anuria’lılar tarafından Samirie olarak çağrılan Sera’dır, şans ve ticaret tanrıçası. Rönesans süresince İspanyaya paralel bir benzerlik gösterirler eğer birilerine benzetecek olursak. Kültürel Karakteristikleri: Hafif zırh giymişlerse veya hiç zırh giymemişlerse, initiative ve Reflex kurtarmalarına +1 alırlar. Otomatik Diller: düşük Brecht Khinasi (kih-NAH-see): Khinasi denen bölgeye yerleşmişlerdir. Diğer insan ırklarından farklı olarak, kara-derili Basarji (bah-SAR-gee) soyundan gelmektedirler ve aynı isim ile anılan dili konuşurlar. Basarjiler diğer insan türleri gibi Cerilia’a gelmemişlerdir, onlar Bair el-Mehire’nin karşı kıyılarından Cerilia’nın güney sahillerinde kolonileşmişlerdir. Oldukça uzundurlar ve kartal gibi gözlere sahiptirler. Diğer insan türlerinden farklı olarak Khinasi’ler büyüden korkmazlar ve üniversiteleri büyü eğitimi bakımından Cerilia’nın en üst seviyesini oluşturur. Khinasi’ler tüccar ve ticaret adamlarıdır. Tarihi bir benzetme olarak Khinasi’ler, eski Pers (İran) ve Mısır karışımıdır diyebiliriz. Khinasi kural koyucuları çoğunlukla Wizard (büyücü)’lardır. Kültürel Karakteristikleri: +1 tüm Diplomacy denemelerine. Otomatik Diller: Basarji Rjurik (RYUR-ick): Yeşil ağaçlık ve yüksek diyarlarda yerleşik olan bir millettirler. Sarışınlık ile kızıllık arasında saçlara, geniş çehreli bir yapıya sahiptirler. Çoğu Rjurik, tanrı Erik’e inanırlar, ormanların yaşlı babası. Druidler, Rjurik’ler tarafından saygı görürler. Bire savaş eğer tundra bölgelerde geçiyorsa Rjurik’ler diğer halklardan daha hızlı ve daha iyi savaşırlar. Tarihsel bir benzerlik kuracak olursak, Rjurik’ler İskandinav Vikingler ile Kelt kültürünün bir karışımıdır. Kültürel Karakteristikleri: Ormanlarda ve tepelerde Wilderness Lore denemelerine +1 alırlar. Otomatik diller: Rjuven Vos (VAHS): Vos’lar Cerilia’nın kuzey dağlarının ve ormanlarının barbar ırklarıdır. Uzun ve düz çehreli insanlardır, soluk benizlidirler. Erkek savaşçılar kafalarını kazımayı ve uzun bıyıklar bırakmayı severler. Vos’lar hiçte esnek olmayan yüz yapısı ve onur ilkelerine sahiptirler, hatta şöyle bir örnek verilecek olsa, bir Vos istemeden bir diğerine hakaret edecek olsa, akabinde bunun bedeli olarak karşı taraf kan isteyebilir. Vos’lar Cerilia’da Vosgaard denilen yerde yaşarlar. Vos’ların tanrıları kötü ve serttirler. Vos hükümdarları, Buz Leydisi (Ice Lady) ve Terör Tanrısının (The Terror God) rahipleridirler. Tarihsel benzetme yapacak olursak, Vos’lar kadim Moğollar ve Hun’ların bir karışımıdır. Kültürel Karakteristikleri: Bir güç denemesi yaptığında veya taşıma kapasitesinin üzerine çıktığında Strength’lerine +2 bonus alırlar. Soğuk yer ve tundralarda +1 willderness Lore denemelerine alırlar. Otomatik Diller: Vos. Diğer Irklar: Dwarves (Cüceler):+2 Constitution -2 Dexterity Elves (Elfler)(Sidhelien):+1 Intelligence +1 Dexterity -1 Constitution -1 Strength Half-Elves (Yarı-Elfler): +1 Dexterity -1 Constitution Halflings (Buçukluklar):+1 Dexterity +1 Wisdom -2 Strength   Yazan: FallenPaladin

Devamını Oku »
Birthright-logo

Birthright Diyarına Giriş

  “Kara bulutlar, savaşın en ağır ve çetin geçtiği topraklar üzerinde toplanıyordu. Ordular bir kez daha topluca savaş alanına yürüyordu, yapılan kadim çağrıyı cevaplamak için. Şiddetli saldırı öncesi soylu evlerin bayrakları rüzgârda çırpınıyordu, kimisi bu çarpışmada düşecek diğerleri ise bundan sağ çıkacaklardı. Cerilia’nın yıkılmış imparatorlarının karşısında, savaş köpekleri kaybetmeliydi. Çamurlu savaş alanının bir yerinde, sıradan bir adam KAHRAMAN olur ve bir kahraman KRAL olur.”   1998’de WOTC (Wizards of the Coast) firması Birthright’a ait roman ve rpg dökümanlarının geliştirilme-basımının durulmasına karar vermişti. Pek çoğu buna anlam veremese de, Richard Barker bir gün BirthRight’ın yeniden dirileceği günü bekliyor ve bu ümidini kendi sisteminin binlerce fanlık kısmını oluşturan bizlere bağlıyor. Diyor ya “Bu dünya artık sizin, bir gün yine WOTC adı altında BirthRight basılabilir, o güne kadar bu dünya sizin”.   BirthRight, cesur savaşçıların, kadim imparatorlukların, gizli entrikaların, gölgeler dünyasının bir bütünüdür, Cerilia kıtasının onur yüklü şovalyelerinin, Gorgon Crown’a karşı verdikleri mücadeledir, küçücük bir toprak parçasını ülke ilan edip man-slayer namı ile yürüyen, insanları ve dahi ülkelerini almak isteyenleri tir tir titreten Rhoube’nin dehşetidir, Anuire şövalyelerinin onurudur, burası Cerilia, burası BirthRight.   BirthRight’ta belki şövalye çok fazladır, ama gerçek onuru taşıyan hangisidir kim bilebilir ki? Kan hakkı için mücadele eden soylular, krallar, lordlar. Bir gün kimse fark etmeden bir sokak arasında kan hakkı için öldürülen Kadim kişilikler. Evet bir dövmeniz varsa siz bir soylusunuz, sizin kan bağından gelen güçleriniz var ama unutmayın bir başka soylu bunun kokusunu alır ve unutmayın ki kan yeteneğinizi vermek istiyorsanız kılıcınızı yere koyar üzerine kendinizi bırakırsınız, bir şövalye için ne onursuzca bir ölüm olur, eğer bunu yapmazsanız Doğum Hakkını almak için gelenin düellosunu kabul edeceksiniz. Şanlı Erik sizi kutsayacaktır veya Haelyn veyahut ta cüce dağlarını şekillendiren Moradin sizi orada bekleyecektir unutmayın.   BirthRight esasen boardgame dediğimizi bir yönetim oyunudur. Soylu olursunuz, bir küçük köyü yönetirsiniz önce, dük, lord, majeste veya diğerlerine kadar yükselirsiniz, topraklarınızın gelirini hesap edersiniz, mahsullerinizi geliştirir ordunuzu güçlendirirsiniz ve beklersiniz bir gün düelloya çağrılacağınız günü veya birini çağıracağınız günü. Unutmayın halk arasında yürürken dikkatli olun biri kanınızda dolaşan gücün farkına varabilir.   Öyle olsa bile BirthRight hala bir rol-yapma oyunudur ve öylede kalacaktır.   Bu sadece bir girişti bizim için. Bu haritaya iyi bakın, çünkü sizi bunun kadar destanlaşan oyunlara götürebilecek bir dünya daha görmeyeceksiniz.   Yazan: FallenPaladin

Devamını Oku »
Birthright-logo

Birthright Nedir?

“Kara bulutlar, savaşın en ağır ve çetin geçtiği topraklar üzerinde toplanıyordu. Ordular bir kez daha topluca savaş alanına yürüyordu, yapılan kadim çağrıyı cevaplamak için. Şiddetli saldırı öncesi soylu evlerin bayrakları rüzgârda çırpınıyordu, kimisi bu çarpışmada düşecek diğerleri ise bundan sağ çıkacaklardı. Cerilia’nın yıkılmış imparatorlarının karşısında, savaş köpekleri kaybetmeliydi. Çamurlu savaş alanının bir yerinde, sıradan bir adam KAHRAMAN olur ve bir kahraman KRAL olur.”   1998’de WOTC (Wizards of the Coast) firması Birthright’a ait roman ve rpg dökümanlarının geliştirilme-basımının durulmasına karar vermişti. Pek çoğu buna anlam veremese de, Richard Barker bir gün BirthRight’ın yeniden dirileceği günü bekliyor ve bu ümidini kendi sisteminin binlerce fanlık kısmını oluşturan bizlere bağlıyor. Diyor ya “Bu dünya artık sizin, bir gün yine WOTC adı altında BirthRight basılabilir, o güne kadar bu dünya sizin”.

Devamını Oku »