Anasayfa » Birthright » Bloodline ve Naiplik 1

Bloodline ve Naiplik 1

Birthright-logo
 

Eski tanrılar Deismaar savaşında öldüklerinde, kutsal esans savaş alanındakiler üzerinde dağıldı ve hepsini değiştirdi. Sözde tanrıların doğasına ait olan bu esans tüm kahramanlar tarafından emildi. Herbir sözde tanrının esansı kahramanlar tarafından çok güçlü bir şekilde çekildi. Kıvılcımın gücü her bir kahraman verildi ama diğer yanda bu sözde tanrıların ölümünü tam anlamı ile getiren büyük bir unsurdu. Bu kıvılcımlar ve özelliklerin çoğu tam bir genetik ile kahramanların çocuklarına aktarıldı. Bu kutsal Bloodline şimdi Scion (Evlatlar) olarak biliniyor.

Bu Kanbağlı evlatların yarı-kutsal doğaları onları doğal kural koyucular yapmaktadır. Kanbağlı (Blooded) karakterler, Kanbağı Olmayan (non-blooded) karakterlere göre daha fazla hükümdar olma eğilimindedirler ve kral naibi olmada daha etkendirler. Bununla birlikte çoğu evlat naip değildir – kanbağı olan karakterlerin çoğu kuzendirler, varislerin en genç kardeşidirler. Kanbağı olmayan karakterlerin büyük bir çoğunluğu ise orta ve daha düşük sınıfların üyeleridirler. Bununla birlikte tüm evlatlar büyük soyağaçlarına sahip değildirler; bazı kanbağı olan aileler politik manipülasyon veya kötü talihlerinden dolayı düşmüştürler. Sanırım burada Drow yaşayışı aklımıza gelmiştir, eğer bir kere düşersen bir daha asla kalkamazsın. Aynı şekilde tüm kanbağı olmayan karakterlerde direkt köylü değildirler. Cerila nüfusunun %99’ı kanbağından yoksundur (buda demek oluyorki kanbağı çok mühim bir konu) ve tüm sosyal rütbelerde görülebilirler. Aslında sosyal soylular, danışmanlar, ülkeler ve hükümetlerin çoğu bir kanbağına sahip olamamıştırlar.

Bloodline (Bundan sonra ingilizcesini kullanacağım) 3 adet öncelikli karakteristiğe sahiptir.
     * Bir evladın Bloodline Derivation’ı (türemesi) (Anduiras, Azrai, Basaïa, Brenna, Masela, Reynir veya Vorynn) aile soyağacının damarlarında eski tanrıların kutsal gücünün dolaştığını gösterir.
     * Bir evladın Bloodline Strength’i (gücü)(minor, major, great veya true -bunlar bu gücün seviyelerini gösteren rütbelerdir ileride göreceksiniz) evladın ailesinin kanbağının saflığını gösterir.
     * Bir evladın Bloodline Score’u (puan)(onların Bloodline ability puanları) evladın kanbağı esansının kesin gücünü gösterir.
Bir Bloodline’nın etkinliği Blood Ability’leri olarak bilinen yetenekler ile belli olur.

Kanbağı’nın Naiplere Aktarılması

Bir Evlat (scion) bir çocuğa sahip olduğunda, o çocuğun kanbağı (onun ergenliğini gösterir) ebeveynlerinin kanbağlarına etki eder. Aynı yoldan ebeveynlerinin fiziksel özellikleri (saç rengi, dayanıklılık (cons)) çocuklarına geçer, aynı zamanda ebeveynlerinin kanbağları (Bloodline strength (gücü), derivation (türemesi) ve score (puanı) ile ölçülür) çocuklarının Bloodline niteliklerini etkiler.

Çocuklar her zaman aile üyelerinden birinin Bloddline Derivation’ını paylaşır. Çocuğun Bloodline Strength’i genellikle ebeveyninin sahip olduğu en zayıf Bloodline Strength’idir (veya ebeveynin biri non-blooded ise minor’dür). Çok güçlü evlatlar sıklıkla diğer çok güçlü saf bloodline ihtiva eden aileler ile evlilik yaparlar.

Bir Evlat (Scion) sahip olduğu bir Bloodline Score’u gönüllü olarak başka bir karaktere özel bir seremoni ile verebilir. Transferden sonra donör non-blooded karakter haline gelir.

Bloodline Karakteristikleri

1. Bloodline Derivation

Genelde bir çocuğun Blood Derivation’ı aile üyelerinin birinden aldığını söylemiştik.

Karakter oluşturma sürecinde, her oyuncu bir Bloodline Derivation seçmelidir, bu onun karakterinin geçmmişini besleyecektir. Eğer karakter Cerilia’nın tanınmış soylu ailelerinden birinden ise, koşullar değişmediği sürece bu onların tanımlayıcı kimliği haline gelecektir.

Kadim Tanrılar (ve muhtemel kanbağı türemeleri);
• Anduiras, the god of noble war
• Azrai the shadow, the face of evil
• Basaïa, the queen of the sun
• Brenna, the goddess of commerce and fortune (ticaret ve şans)
• Masela, the lady of the seas
• Reynir, the god of nature
• Vorynn, the lord of the moon ve büyü hakkında her şeyin.

Cerilia’da her ırk ve kültür kanbağlı ailelere sahip olmalarına rağmen her bir türemenin sıklığı yöreden yöreye farklılık gösterir. En yaygın derivation Anuirean’lar arasındaki Andurias Bloodline’dır.

Aşağıda verilen Bloodline Derivation Tablosu ırklara göre kanbağı türemelerini göstermektedir. Halflingler insanların alt ırklarına ayrılan kolonları kullanmalıdır çünkü karakterleri insanlara daha yakındır. Halfelfler insan veya elf ebeveynlerinden dolayı her iki tarafıda kullanabilir. burada iki taraf diye belirttiğimiz olay; tablo üst satırında gördüğünüz Vos’a kadar olan bölüm İnsan alt ırklarıdır, diğerleri alternatif ırklardır. Diğer insan olmayan karakterler ise (elf, dwarf vs..) nadirdir ve her zaman Azrai’nin Derivation’ına sahiptirler.

 

Tabloyu açıklayacak olursak;
d100-> oyuncunun atacağı 100’lük zar.
Frequency->Görülme sıklığı

En üst Satırdan sonraki sütunlar Tanrıları göstermektedir.

Buna göre diyelim ki bir Rjurik karakterin Derivation’ını belirleyeceğiz. Eleman 100’lük zarda 65 atıyor. Tabloda 65 değerinin denk geldiği aralık satırı ile Rjurijk’in bulduğu sütunu birleştirecek olursak; Derivation’ının yaygın olmayan türe Brenna’dan geldiğini görürüz.


 
Yazan: FallenPaladin
Bloodline ve Naiplik 2
Birthright Shadow World