Bloodline ve Naiplik 2
2.Bloodline Gücü (Bloodline Strength)
Bir karakterin kanbağının saflığı onun Bloodline Strength’i ile ölçülür. Bunlarda Minor: Minor kanbağları Deismaar savaşında bulunan daha düşük seviye veya popüler veya ünlü olmayan karaterlerin barındırdığı bir kanbağıdır. Halktan kimselerden oluşan basit askerler ve kamp takipçileri bunu devam ettirmek için hayatta kalmışlardır. Evlatlar’ın (scion) çoğu (%65) minor kanbağına sahiptirler. Adına binaen minor kanbağına sahip olanlar düşük özellik puanları alırlar. Major: Major kanbağına sahip olanlar ise Deismaar savaşından sonraki ilk 10 yılda hayatta kalmayı başarabilen kahraman veya lider kişiliklerdir. Major kanbağı olanları çoğu Cerila kıtasında meşhur olan karakterlerdir. Major Kanbağına sahip olan Evlatlar güçlü özellik puanlarına (ability score) sahiptirler. Great: çok iyi kanbağına sahip olan karakterler nadirdir. Yani iyi bir kanbağına sahip olan evlatlar içerisinde yüzde bir gibi çok eşsiz bir varlığa sahiptirler. Tanrılara daha yakındırlar ve Deismaar savaşının Son bir tane var ki adı pek geçmez; o da True (Gerçek) Kanbağı naibidir. True: bu kanbağına sahip olanlar eşsizdirler. Yine diğeri gibi en Deismaarın en ihtişamlı kahramanları buna sahiptir fakat en önemli özelliği sözde tanrılara olan yakınlıkları ve irtibatlarıdır. Bilinen şudurki; True Bloodline’a sahip olanlar şuanda sadece çok çok güçlü Awnshegh veya Ehrshegh’ler tarafından yaşınıyor olmasıdır. 2.1-“Kanbağı Olan Evlat” (Blooded Scion) Modeli *Hit Point (Can Puanı): Bir evlat kanbağından dolayı bonus can puanı kazanabilir. -Minor: Minor evlatlar için HP değişmez. *Special Attacks/Qualities (Özel Saldırılar/Vasıflar): Kanbağlı Evlat (dragon, homaniod bir yaratık vs..) herhangi bir yaratıktan olabildiği için burada kanbağını barındıran yaratığın temel Özel Saldırılar/Vasıflar’ını taşır. -Blood Abilities (Kan özellikleri): Bir Evlat’ın kutsal kanbağı bir veya daha fazla Kan Özelliği gösterebilir. Blood Ability’lerinin sayısı Evlat’ın sahip olduğu Kanbağı Skoru ile alakalıdır. Bu skorları ileride göreceğiz. Şunu belirtelim; #Minor bir evlat sadece Minor kanbağı özelliklerini gösterebilir, eğer major veya Great kanbağı özelliklerini taşımaya hak kazanırsa, bu özellikler minor özelliklere göre hesaplanmalırıdr. Kurtarma atışları Evlat’ın sahip olduğu kan özelliklerine karşı yapılır ve bunun zorluk derecesi; DC 12-15-18 (minor-major-great) + Evlat’ın Kanbağı Puan Ayar‘ıdır. -Regency (Naiplik): Naip bir Evlat, naipliğini kontrolü altındaki topraklardan toplar ve bu naipliği geniş ölçüde karşılaşmalarda veya olaylar üzerinde kullanabilir. Toplanan veya biriktirilen Naipliğin maksimum değeri Evlat’ın kanbağı özellik puanı üzerindendir. * Abilities (Özellik Puanları): Bunu ileride göreceğiz ama şunu belirteyim bu karakterin oluşturulması aşamasında öncelikli olan bir konudur ve Strength değerine uygun olarak arttırılır. +0 (Minor), +4 (Major), +8 (Great), veya +12 (True) şeklinde. *Level Adjusment (Seviye Ayarı): Evlat Str’sinin durumuna göre ECL alır. +0 ECL (Minor), +1 ECL (Major), +2 |
Yazan: FallenPaladin |