Son Haberler
Anasayfa » Eberron » Eberron Genel Bilgi

Eberron Genel Bilgi

eberron-logo

Eberron

Eberron, Khorvaire kıtası üzerinde yaşanan büyük ve yıkıcı bir savaş sonrasında şekillenen bir DnD settingidir. Eberron DnD element ve ırklarını, Dark Adventure ve Pulp soslu bir yarı teknolojik (büyüyle çalışan trenler, gök gemileri ve daha birçok mekanik varlık) evrende buluşturur.

Eberron, 2002 yılında WotC tarafından başlatılan DnD için fantastik setting yarışması için oyun tasarımcısı ve yazar Keith Baker tarafından tasarlanmıştır. Eberron 11000 setting arasından birinci gelmiş ve Haziran 2004’te Eberron Campaign Setting olarak kitap hâlinde ilk kez basılmıştır. Kitap Keith Baker, Bill Slavicsek ve James Wyatt tarafından yazılmıştır.

Haziran 2005’te Eberron Campaign Setting “2004’ün En İyi Rol Yapma Eki” dalında Origins Ödülü almıştır.

Karakteristik

Eberron ve Jenerik DnD arasındaki en açık farklardan biri büyü seviyeleri arasındaki farktır. Ressurrection dahil yüksek seviye büyüler öteki settinglerin büyük bir kısmına göre daha az yaygındır. Buna karşın, ejderha işaretli (Dragonmarked) evler tarafından sağlanan büyüler başta olmak üzere, düşük seviye büyüler çok daha yaygındır. Birçok şehrin, sokakları aydınlatan büyülü fenerleri vardır. Tüm kıtaya yayılan, büyülü “yıldırım rayı” yüksek hızda ulaşımı sağlar.

Yönelim olayı DnD’dekine göre biraz daha değişiktir. Kötü ırktan iyi, iyi ırktan kötü karakter çıkması normaldir, uygundur. Fakat elbette ki Yönelim tanımları DnD’dekinin aynısıdır. Ayrıca, kötü ve iyi karakterlerin karşı karşıya geldiği, çıkar ilişkisine dayalı partyler normaldir ve benzer bir şekilde zıt yönelimli karakterler casusluk ve gözetim görevlerini yerine getirdikleri organizasyonlarda da sırt sırta çalışabilirler.

Din de öteki settinglerdeki gibi şeffaf değildir. Pantheon üyeleri kendilerini her yerde bilinir hâle getirmezler. Divine büyülerin varlığı tanrıların varlığına delalet etmez, mesela bir din yerine bir yolu veyahut inanış sistemini benimseyen rahipler de divine büyü yapabilirler. Bir rahip kendi tapınağına karşı durabilir ve buna rağmen divine büyülerini koruyabilir. Sonuç olarak, din daha çok bir inanç işidir. Bir çok DnD settinginde olanın aksine rahiplerin inandıkları tanrının yönelimine uzaklıkları birer adımla sınırlı değildir ve yönelimlerinden dolayı bazı büyülere girişleri engellenmez.

Setting ile birlikte gelen bir de artificer core class’ı vardır ki (bilen bilir) dadından yinmez. Artificerlar büyülü alet yaratımı üzerine uzmanlaşmış büyü kullanıcılarıdır. Artificer infusionları, alet edevatlara büyü gücü yüklemek üzere kullanılan büyülerdir. Misal bir artificer Bull’s Strength büyüsünü bir karaktere yapmak yerine, bir kemere yaparak geçici olarak bir Belt of Bull’s Strength yaratır. Bunun yanında artificerlar bir Craft Point havuzuna sahiplerdir. Bu craft pointler, bir alet yaratımı esnasında ödenmesi gereken XP’nin yerine kullanılır. Carft point havuzu, boşaldığı takdirde yeni bir seviyede tekrar dolabilir veyahut artificer’ın bir âleti bozması ile doldurulabilir.

Eberron’un oyunculara sunduğu bir de Magewright NPC sınıfı vardır ki, düşük seviye büyülerinin Eberron’daki yaygınlığının sebebidir bu arkadaşlar. Sadece düşük seviye büyüleri ile uzmanlaşmışlardır ve bu büyüleri sık sık kullanmaktan çekinmezler.

 
Yazan: Doğancan “Danbereth” Kebude
Kurallar ve Dünya
Ravenloft Hakkında Genel Bilgi 2