Kurallar
Eberron’da DnD ana kuralları dışında kullanılan yegane kural “Action Point” kuralıdır, ki kendisini daha önce Unearthed Arcana’da da görmüşüzdür. Nedir bu Action Point? Bir karakter bir AP harcayarak 20’lik zar ile yaptığı atışlara +1d6 bonus ekleyebilir. Eberron dahilinde AP ile ilgili bir takım featler vardır. Misal; bunların bir tanesi +1d6 yerine +1d8 eklemenizi sağlarken bir diğeri iki AP harcayarak karakterinize o tur için bir move veyahut standart action daha yapabilme imkanı sağlar. Bunun yanında sınıfsal rage, wild shape, turn undead gibi özellikler iki AP karşılığında aynı gün içinde bir kez fazladan kullanılabilir. Son olarak AP’yi, ölmekte olan bir karakteri stable hâle getirmek için kullanabilirsiniz.
Dünya
Eberron; genel olarak, bir zamanlar Dhakaan goblinoidleri tarafından kontrol altında tutulmuş bir kıta olan Khorvaire üzerinde geçer. İnsanlar Khorvaire üzerindeki egemen ırktır ve Beş Ulus (Five Nations) olarak bilinen bölgede yaşarlar. Güneydoğu’da elfler tarafından kontrol edilen küçük Aerenal kıtası bulunur. Güneyde bir zamanlar devlerin egemenliğinde bulunan ve sâfi ormandan oluşan Xen’Drik kıtası bulunur. Şimdilerde ise Xen’Drik tamamen vahşi doğadan ibarettir ve yer yer drow kabilelerine rastlanır. Kuzeyde Frostfell isimli, keşfedilmemiş buzdan kıta bulunur. Bu kıtalar dışında Eberron’da iki kıta daha bulunur. Bunların ilki Sarlona’dır ve Rüyalar Diyarı’ndan gelen Quori halkının egemenliğindedir. Öteki ise ejderhaların egemenliğinde bulunan Argonessen kıtasıdır. Eberron’un oniki ayı vardır ve bazı bilgeler bu oniki ayın yanında göze görülmeyen veya kaybolmuş bir onüçüncü ay olduğuna inanır.
“Eberron”, aynı zamanda dünya üzerindeki toprakların da ismidir ve Ortadaki Ejder’e verilen isimdir. Yukardaki Ejder olan Siberys, dünyanın düzlemsel kanatlarına verilen isimdir ve Aşağıdaki Ejder olan Khyber, alt dünyanın ismidir; ayrıca öteki settinglerde Underdark olanan bilinen terimin karşılığıdır. Yaradılış hikayesine göre, dünya Ata Ejderlerin kendilerini bu hâle sokması ile var olmuştur. Siberys ejderhaları, Eberron insansıları ve diğer aşağı ırkları, Khyber ise iblisleri yaratmıştır (İblisler Eberron diyarında kelimenin tam anlamı ile iblistirler, klasik DnD’deki outsider demonlardan değildirler). Yaratıcı Keith Baker’a göre tüm Ata Ejderlerin adında ‘ber’ hecesinin varlığının bir sebebi vardır; fakat bu sebep henüz hiçbir yerde belirtilmemiştir.
Son Savaş
Eberron’daki en önemli olay Son Savaştır. Son Savaş’ın bu şekilde adlandırılmasının sebebi Khorvaire halkının, bu savaşın ırkları savaşmaktan bıktırdığını düşünmeleridir (Tıpkı Birinci Dünya Savaşı’nın, zamanında ‘Tüm Savaşları Bitirecek Savaş’ olarak adlandırılması gibi). Tesadüfen; Son Savaş’ın bitiş tarihi 11 Aryth idir ve bu tarih Dünya takviminde Almanya’nın 1. Dünya Savaşını bitiren anlaşmayı imzaladığı 11 Kasım günü ile eşdeğerdir. Son Savaş; Galifar ve Beş Ulus’un Krallığını ele geçirmek üzere yapılan 102 yıllık taht savaşlarının genel adıdır.
Son Savaş’ın bitiminden iki yıl önce, Cyre Ulusu, Yas Günü olarak da bilinen günde yok olmuştur (2. Dünya Savaşı’ndaki atom bombası olayı ile eşdeğerdir. Benzer bir şekilde Cyre Ulusu’nun eski topraklarındaki fauna ve floralar büyüsel bir radyasyon etkisi ile başkalaşmışlardır). Şimdilerde Cyre bölgesi Mournland (Yas Toprakları) olarak bilinmektedir. Buralarda yaşayan büyüler, ölü bedenler ve bir warforged (Irkları bekleyiniz.) militan mezhebinden başka bir şey bulunmamaktadır. Bu mezhebin başında Bıçakların Efendisi (Lord of Blades) isimli bir warforged bulunur ve amacı kıtayı “kan ve et”ten oluşan insanlardan arındırıp, tam warforged egemenliğini sağlamaktır. Mournland’e girenler ve orada bulunanların yaraları ne doğal, ne de büyüsel yollardan iyileşemediğinden, insansılar oraya girmekten pek hoşlanmazlar.
Son Savaş; setting başlangıcından iki yıl öncesinde Tahtbölgesi Antlaşması ile resmi olarak sona ermiştir. Bu savaş sonunda birçok ulusla birlikte Beş Ulus’un her biri de özgürlüğünü kazanmıştır.
|