Evler ve 13 Sayısı
Ejderha İşaretli Evler Ejderha İşaretli Evler, Khorvaire üzerindeki iş gücünün büyük bir bölümünü sağlayan on üç eve verilen genel isimdir. Evler dahilinde, her neslin küçük bir bölümü, ejderha işareti denilen işaretlere sahiptir ve bu işaretler evlerin bu üyelerine birtakım spell-like abilityler bahşeder. Bu ejderha işaretleri oyuncu karakterlere Least, Lesser veyahut Greater Dragonmark featlerinin alınması; ya da Dragonmark Heir PrC’ına sahip olunması yoluyla sağlanabilir. Eskiden Khorvaire üzerinde on üç ejderha işareti bulunurdu; fakat şimdilerde bu sayı on ikide; zira Ölüm İşareti sahibi tüm üyeler öldürülmüş. Her ev, sadece bir ejderha işaretine sahip olabilir ve her işaret sadece bir, en fazla iki ırk tarafından kullanılabilir. Bunun yanında sadece Player’s Handbook’a dahil edilmiş ırklar bir ejderha işaretinden istifade edebilirler. Bir de Phiarlar evi ve Thuranni evi mevzusu vardır ki; her ikisi de Gölge İşareti’ne sahiptir. Ölüm İşareti’nin yokluğuna rağmen on üç ev olmasının sebebi de budur. Ejderha işaretleri beşe ayrılır: Aberrant, Least, Lesser, Greater ve Siberys işaretler. Aberrant işarete sahip kişilerin ejderha işaretleri korsandır ve bu kişiler Ejderha İşaretli Evler tarafından tanınmazlar. Birçok yerde aberrant işarete sahip kişilerin Khyber tarafından doğru yoldan saptırılmış olduğuna inanılır. Least, Lesser ve Greater işaretlere gerekli featler veyahut Dragonmark Heir PrC’ı yoluyla ulaşılabilir. Siberys ise en üst seviye işarettir ve sadece Heir of Siberys PrC’ı ile elde edilebilir. Siberys işaretine sahip bir karakter aynı zamanda Least, Lesser ve Greater işaretlere de sahip olamaz. Ölüm İşareti’ni taşıyan eski ailenin ismi Vol idi. Vol ailesi ejderhalar ve diğer elfler arasındaki bir anlaşmazlık esnasında yok edildi. Şimdilerde bu ailenin, ejderha işaretini lich olması nedeniyle kullanamayan tek bir üyesi mevcut ve ismi de Erandis d’Vol. Kendileri şu esnalarda Elmas Pençe Yoldaşlığı ve Vol Kanı isimli din yolu ile işareti yeniden yaşatmanın yollarını aramaktadır. Ejderha İşaretli bir evin üyeleri için en ağır ceza “Sıyırma” idir. Sıyrılmış bir üye ile diğer üyelerin irtibat kurması yasalar ile yasaklanmıştır ve herhangi bir üyenin bir Sıyrılmış ile irtibat kurması; diğer üyenin de bir Sıyrılmış olması ile sonuçlanır. Sıyrılmışlar aile işlerine daha fazla katkıda bulunamazlar. Bir ailede Sıyrılmışlar bulunması; o aile için büyük bir utanç kaynağıdır. Sıyrılmışların bu şekilde adlandırılmalarının sebebi, eski zamanlarda Sıyırma cezası alan aile üyelerinin ejderha işaretlerinin derilerinden bir bıçak yolu ile sıyrılmasıdır. Ejderha işareti anında vücudun başka bir yerinde tekrar oluşur; fakat Ejderha İşareti yolu ile kullanılan spell-like abilitylerin kullanımı, kullanana öldüresiye bir acı verir. Tanrılar ve İnanç Sistemleri Eberron dinleri belli bir tanrı etrafında değil; o tanrının bulunduğu pantheon ve tapınak etrafında döner. Bir Paladin Dol Arrah’ın takipçisi olabilir; fakat yine de Aureon’un takipçisi olan bir büyücü ile aynı dine inanmaktadır ve bu din de Mutlak Sahip dinidir. Öte yandan, Gümüş Alev’e tapınan bir başka Paladin, teolojik konularda çok farklı görüşlere sahip olabilir; fakat yine de kurallar ve iyiliğin bir elçisidir. Eberron tanrıları, belli bir ırka özgü değillerdir; fakat Eberron ırkları arasından elfler ve kalashtarların kendilerine özgü, öteki ırklar tarafından rağbet görmeyen dinleri vardır. Düzlemler Tıpkı diğer DnD settingleri gibi; Eberron’da da birkaç farklı düzlem bulunur. Maddesel Düzlem, Semavi Düzlem, Gölge Düzlemi ve Astral Düzlem dışında, sadece Eberron’a ait on üç farklı düzlem daha bulunur. Bu düzlemlere açılan kapı veya portallar gerçekten nadirdir. Bu on üç düzlem Eberron etrafında metafiziksel yörüngelerde dönerler. Bu yörüngelerindeki pozisyonlarına göre dört farklı şekilde incelenirler. *Belirmekte/Solmakta – Düzlem Eberron’a yaklaşmakta veya uzaklaşmaktadır. Düzlemlerarası yolculuklar normal bir şekilde gerçekleşir *Komşu – Düzlem Eberron’a dokunmaktadır. Bu dokunuştan kaynaklı olarak Eberron üzerinde bazı etkiler güçlenir. Bunun yanında Eberron üzerindeki belli bir noktaya gidilerek Eberron’a dokunmakta olan düzleme seyahat edilebilir. Mesela Risia isimli Buz Düzlem’i Eberron ile komşu hâle geçtiğinde bir tipinin içinden yürünerek Risia’ya geçilebilir. On üç düzlem arasından sadece Delilik Düzlemi Xoriat’a Komşu hâldeyken geçilemez; zira bu düzleme giriş çıkışlar Kapıcı Druidler tarafından mühürlenmiştir. *Irak – Düzlem Eberron’dan olabileceği en uzak noktadadır. Bu hâldeyken Eberron’daki bazı etkiler zayıflar. Ayrıca Irak hâldeki bir düzleme geçiş için Düzlem Geçisi (Plane Shift) büyüsü yapmak çok zordur ve oldukça yüksek bir Spellcraft DC’ye sahiptir. Quori ve Xen’Drik devleri arasındaki çatışmalardan dolayı; Dal Quor her zaman için Irak olarak kabul edilir. Bunun yanında Eberron üzerinde birtakım beyan bölgeleri bulunur ki bu bölgelerden direkt olarak o bölge ile bağlantılı olan düzleme geçilebilir. Bu bölgeler, o bölgeye ait düzlemle Komşu hâle geçildiğinde beyan bölgesinde güçlü etkiler belirir; fakat o düzlem ile Komşu hâlde iken Eberron ve o düzlem arasında beyan bölgesinden geçiş sağlanamaz. Eberron’da en iyi bilinen beyan bölgesi Kuleler Şehri Sharn’da bulunur. Bu beyan bölgesi Mavi Gök Syrania’ya açılmaktadır ve levitasyon ile uçuş güçlerini artırdığı gibi; binaların gökyüzüne uzanmasına da izin verir. On Üç Sayısı On üç sayısı Eberron’da önemli bir rol oynamaktadır ve çoğu kez bu rol “On Üç’ten bir eksik” olarak yansıtılmaktadır. Bunun sebebi, bir zamanlar on üç adet olan şeylerin sonrasında on iki adede inmesidir. *13 Düzlem vardır; fakat bunların sadece 12’si Eberron ile doğrudan ilişki hâlindedir. (Delilik Düzlemi Xoriat mühürlenmiştir.) *13 ejderha işareti vardır; fakat bunların sadece 12’si varlığını sürdürmektedir. Benzer bir şekilde; 13 ejderha işaretli ev vardır; fakat bunlara ait ejderha işareti sayısı 12’dir. *13 farklı ulus vardır; fakat bunların biri şimdiki Mournland’de yok olarak bu sayıyı 12’ye indirmiştir. *Eski dev takvimi 13 ay içerirken, yeni takvim 12 ay içermektedir. *Devler Çağı’nda 13 ay olduğu söylenegelir; fakat bunlardan biri ortadan yok olarak, bu sayının 12’ye inmesine neden olmuştur. *Cücelerin Mror Salonları’nda 13 klan vardır; fakat bunların birinin soyu tükenerek geriye 12 klan kalmasına neden olmuştur. 13 sayısı ABD’de “baker’s dozen” olarak bilinmektedir. Eberron’un yaratıcısının adının Keith Baker olması, “baker’s dozen”ın oyunda bol bol kullanılmasına yol açmıştır. |
Yazan: Doğancan “Danbereth” Kebude |