Conan

Kushite veya Kuzey Kara Krallık Kabile Üyesi

conan-logo
 

Kushiteler hafif kısadırlar, siyah-kahverengi derili ve kıvırcık saçı bir ırktır. Bunlar genelde Gallahlardır yani Kush nüfusunun çoğunu oluşturan baskın bir alt ırk. Birkaç Kara Krallık ülkesi aynı ırk ve kültürel karakteristikleri paylaşırlar; Keshani, Puntanlar ve Zembabweanlar (Zimbabveliler).

Kültür: Kush’un kuzey Kara Krallığı, Keshan (Keşan), Punt ve Zembabwei, Kuzey Afrikalılara benzerler (Mali, Etiyopa vs..). Ghanata ve Tibu Darfarın güneydeki çöl kabileleri iken Darfar ve Kush kültürel olarak kesinlikle kuzey ulusu olarak görülür.

Aphaki: Tombalkunun önceki hükümran sınıfı. Kharanum Çölü’ndeki Aphaka’nın Osasis kabilesinden gelirler.
Ghanatalılar: Ghanatada,Kush’un güneyindeki sert, terbiyesiz yapıya sahip göçebe güneylilerdir.
Keshan: Kushun batı arka bölgesi. Soylu görülen bu ırk kadim bir Shemit grubundan gelmektedir.
Kush: Batı kush açıklık bir savanadır. Güney ve doğu ise balta girmemiş ormanları içerir. Kuzay ise daha çok çöldür. Kush ince ama sağlam cins atların evidir. Kush Mandingo sahil kabilelerini içerir,; Baghirmi, Dangola ve Bornu kabilelerini ve Tibu.
Punt: Kush’un bazı Gallahları Punt’un küçük krallığına göç ettiler ve orada yerleştiler ve daha sonra burası kush’un dış şehri olarak anıldı. Punt’un güneyi balta girmemiş ormanlardan oluşur ve altın yönünden zengindirler..
Zembabwei: Punt’un güneyinde ve bu ülkenin küçüğü olarak bilinir. Melez imparatorluk olarak çağırılır. Birden fazla krala ve zenci mıraklı ordulara sahiptirler.

Kültür: Kush ve Kara krallığın isimleri, Kuzey afrikalı isimleri doğal olarak.
Keshan: Gorulga, Larifa vs…
Kush: Afari, Agerra, Ajaga vs…
Punt: Howard tarafından verilmiş hiç örnek yok ama Etiyopya isimleri kullanılmakta oyunda. Örnek: Bogale, Brehanu.
Zembabwei: Zimbabveli isimleri. örnek: Kaseko, Mthakathi vs…

İnanış: Kara Krallık boyunca bir çok tanrı ve şeytana inanılır. Bunlara en büyük örnek Ollum-onga ve Thog olacaktır. Bunların yanında uluslara göre daha küçük inanışlar da vardır.
Keshan: Gwahlur; King of Darkness (Karanlığın Kralı)
Kush: Derketa; Queen of the Dead (Ölüm Kraliçesi)
Punt: Ivory
Zembabwei: Dagon ve Derketo.

Özellikler:
# +2 tüm Hide, Listen, Move Silently, Survival ve Spot denemelerine alırlar.
# +1 her tür spear (mızrak)’da hasar zarlarına eklerler.
# Simple Weapon Proficiency (Basit Silahlarda Ustalık)
# Cahillik. Kushlular oyuna okuma ve yazma bilmeden başlarlar ve bunu kazanabilmek için 2 skill puanı harcarlar.

Irksal Yetenekler: Hide, Move Silently, Survival (Acun’un programı değil)

Favori Sınıfları: Barbar

Engelli Sınıflar: Noble

Otomatik Diller: Kushite (Keshan, punt, zembabwei…)

Bonus Diller: Stygian, Shemitish, Darfari, Puntan, Zembabwean,Eski Stygian, Keshan, Iranistani, Kara kıyı dilleri.

-ALT IRKLAR-

CHAGA

Kushlulardan daha uzundurlar ve kısmen Stygialılardan gelmektedirler. Gallahlardan geçmişleri olarak kültürel farklılıklar gösterirler ve öyle hernagi bir Kushite karakteri kazanamazlar.

Kültür: Chaga kültüre kendine has eşsiz bir yapıya sahiptir. Belki Gallah kültüründen Stygialılara daha yakındırlar ama insanlarını izole etmeye hazır bir yapıları vardır. Bununla birlikte Stygia’dan ayrılalı yüzyıllar geçmiştir ve kendi külltürlerini şekillendirmişlerdir. Stygialıların avcılık aşkını paylaşırlar.

İsimler: Stygialıların isimlerini kullanırlar: Örnek: Tuthmes, Tananda.

İnanış: Kushitelilere yakın kendi inanışlarını kurmaya çalışıyor gibi görünmektedirler yani ortada ne var bende bilmiyoru:)

Özellikler:
# +1 ırksal bonusu Perform (Ritual)(Ritüel düzenleme) ve Craft (Alchemy)(Simyacılık) denemelerine alırlar.
# +1 tüm Sense Motive (Niyet sezme) denemelerine alırlar.
# +1 tüm Hide, Move Silently, Survival ve Spot denemelerine yatkınlık bonusu alırlar.
# Bonus Marifet: Chagalar başlangıçta şu marifetlerden birini bonus olarak seçebilirler;
-Exotic Weapon Prof. (Egzotik silahlarda ustalık)(Styigalı yayı), veya Sorcerer marifeti.

Irksal Yetenekler: Perform (Ritual)(Ritüel düzenleme), Sense Motive (Niyet sezme) ve Craft (Alchemy)(Simyacılık)

Favori Sınıfları: Noble.

Engelli oldukları sınıflar: Hiçbiri.

GHANATA

Kuzay Karanlık Krallığı halklarına yakınlık gösterirler. Buna rağmen gerçekte güney çölünde yaşarlar. Tam bir Kushite gibi cahildirler fakat Kushitelerden bir çok yöncde farklılık gösterirler.

Kültür: Kabileşme ve daha küçük gruplar halinde organize olma yönünde zayıfdırlar. Diğer yabanıl sert kabilelerden gelmediği sürece yabancıları hoş karşılamazlar.

İsimler: Nijerya isimlerine benzerlik gösterirler. Benzerliği bırak aynı yahu. Örnek: Gobir, Saidu (futbolcu vardı böyle bir tane), Tilutan.

İnanış: Jhil, “Merciless” (Merhametsiz). Güney çöllerindekiler daha çok buna inanır.

Özellikler:
# +2 tüm Hide, Move Silenlty, Survival ve Spot denemelerine yatkınlık bonusu alırlar.
# +1 ırksal bonusu Scmitar (pala) kullandıklarında hasar zarlarına eklerler.
# Material Weapon Prof. (artık yazmıyorum anlamını o kadar yazdım): Scimitar ve Ghanata Bıçağı
# +1 Ride binicilik denemelerine alırlar. Deve ve at biniciliğinde benzersiz bir ustalıkları vardır.

Irksal Yetenekleri: Ride, Move Silenlty, Survival ve Spot

Favori Sınıfları: Nomad

Engelli oldukları sınıflar: Noble, Pirate

Otomatik Diller: Ghanatan

Bonus Diller: Ghanatani, Darfari, Keshani, Puntan, zembabwean, Iranistani, Tibu, Tombalku.

 
Yazan: FallenPaladin

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.