İncelemeler

Kıyametin Sessiz Soğuğu – Pillars of Eternity II: Deadfire – Beast of Winter İncelemesi

2018 yılının en iyi rol yapma oyunlarından biri olan Pillars of Eternity II: Deadfire’ın ilk indirilebilir içeriği olan Beast of Winter nihayet çıktı. Eğer PoE II: Deadfire için yazdığım incelemeyi okuduysanız, oyunu neredeyse haddinden fazla beğendiğimi hatırlıyorsunuzdur.

Bu kadar beğendiğim bir oyuna yeni içerik çıkarken oynamamam, bir de üstüne sizlerle paylaşacağımız bir inceleme yazmamam imkansızdı. Bu yüzden DLCyi silip süpürdükten sonra yazmaya başladım. Hem bana da biraz daha Pillars of Eternity övecek fırsat çıkmış oldu.

► Pillars of Eternity II: Deadfire İncelemesi

Beast of Winter’ın Konusu Ne?

2 Ağustos’ta çıkan Beast of Winter, ana karakterimiz Watcher ve yoldaşlarını, daha önce gitmediğimiz topraklara, daha önce karşılaşmadığımız bir kültüre fakat tanıdık bir maceranın içine götürüyor. Vatnir adında bir rahip tarafından, her geçen gün daha da yayılan bir buzulun üstüne kurulmuş Harbinger’s Watch’a çağırılıyoruz. “Bir insan topluluğu neden, onları her geçen gün donarak ölmeye biraz daha yaklaştıran bir buzul parçasının üstünde yaşamayı seçer ki?” sorusu hem bizim, hem Watcher’ımızın aklını kurcalarken kasabaya vardığımızda cevabımızı alıyoruz: Kasabanın halkı kıtlığın, salgının ve entropinin tanrısı Rymrgand’a tapan bir tarikata ev sahipliği yapıyor. Kendilerine Harbingers adı veren bu tarikatın lideri de yardımımızı isteyen Vatnir.

Kehanetlerde geçen Duskspeaker olduğumuza inanan kasaba halkı, kaçınılmaz sonun yakın olduğuna inanıyor ve ana karakterimizin ölüm ve yıkım ile ne kadar içli dışlı olduğunun namı Deadfire Archipelago’nun dört bir yanına yayılmış durumda olduğu için Rymrgand’ın soğuk kıyametini getirebileceğimize inanıyorlar. Bizden istedikleri şey oldukça net: Kehanetlerdeki görevini yerine getir ve tüm yaşamı, Rymrgand’ın soğuk nefesi altında sonlandır.

Tabii ki maceramız tamamıyla bir buzul parçasının üzerinde geçmiyor. Yolculuğumuz boyunca pek çok ilginç toprağa ayak basıyoruz, basit ölümlülerin hayallerinin ötesinde yerlere gidiyoruz.

İçerik Nasıl?

Beast of Winter, ortalama uzunlukta bir içerik olmasına rağmen hikayenin içeriği, işlenişi ve hikaye ile birleşmiş dolu karakterleri ile kendi başına küçük bir oyunmuş gibi hisettiriyor – ki bence bu, her DLCnin ulaşmayı amaçladığı hedef olmalı. Harbinger’s Watch buzuluna adım attığımız ilk andan itibaren, alışkın olduğumuzdan farklı bir kültür ve farklı insanlar içinde olduğumuzu fark ediyoruz. Buzul halkının gündelik hayatının bir parçası olan şeylere Watcher’ımızla birlikte hayret ediyoruz; kimi zaman midemizi bulandıran, içimizi ürperten “olağanlıklar” ile karşı karşıya kalıyoruz.

Bir kez daha dolu dolu bir hikayenin içinde olduğumuzu daha ilk dakikalardan anlıyoruz. Detaylar üzerinde kafa yorulduğu belli. BoW ile Pillars of Eternity külliyatının daha önce el atmadığımız kısımlarını keşfediyoruz. Ruhlar, başka boyutlara ait canlılar ve tanrılar ile yüz yüze gelmek Watcher için yeni bir durum değil fakat bu sefer durum başka. Ensenizde bekleyen kıyamet ile avucunuzun içine bakan zavallı ruhlar arasında, koskoca bir tanrıdan aldığınız görevi yerine getirmek zorundasınız. Kaldı ki karşınızda, görevini başarıyla yerine getirseniz de getirmeseniz de başınıza gelecekleri, insanlığın kaderini umursamayan, buz kalpli bir tanrı var. Rymrgand, Eoras canlılarının soğuk altında can vermesini iştahla bekliyor. Şimdi, tüm canlıların yaşamının size bağlı olmasının omuzlarınıza bindireceği yükü aklınızda canlandırmaya çalışın. Bu yüke, bir tanrıdan aldığınız görevi yerine getirmenin sorumluluğunu ekleyin. Tabii bir de kıyametin gelmesini heyecanla bekleyen, hevesli insanlar da var. Atmosfer, size bu kaosu tamamıyla yaşatmayı başarıyor. Geliştirici ekip, hikaye anlatımındaki ustalığını bir kez daha kanıtlıyor. Hikaye dolu, güzel ve kararında. Yani yoğun bir anlatım yapıp hikayeciliğin dibine vurmak için zorlayan bir takım indirilebilir içerikler gibi bir noktadan sonra olayları takip etmeye çalışırken başınızı ağrıtmıyor.

Tabii ki güzel bir hikaye tek başına yeterli değil; zira karşımızda bir walking simulator yok. Hele de söz konusu oyunun ilk DLCsi olunca, oyuncular ister istemez farklı ve oyun deneyimlerini daha da geliştirecek eklemeler bekliyor. Best of Winter da bu beklentimizin karşılığını veriyor. Yeni yan görevler, karşı karşıya gelinecek zorlu ve yeni düşmanlar, kafa karıştırıcı pek çok puzzle ile oyun deneyimimiz çeşnilendiriliyor diyebiliriz. Ayrıca çözdüğümüz hiçbir puzzle, öldürdüğümüz hiçbir düşman oyuncuyu oyalasın diye haritanın öylesine bir yerine atılmamış. Geri hikayeye bağlanan her bir mücadele Watcher’ın, dünyasına kalıcı bir iz bıraktığı, sonuçlarını gözlemleyebileceği değişikliklere neden olduğunu oyuncuya gösteriyor.

Yeni Ne Var?

Beast of Winter’ın oyuncuya sunduğu en büyük yenilik şüphesiz ki yeni yoldaşımız Vatnir. Yukarıda da bahsettiğim gibi Vatnir, Rymrgand’a tapan ve kıyametin gelişini hızlandırmayı amaçlayan Harbingers tarikatının lideri. Ayrıca bir Endings Godlike, yani Rymrgand tarafından ruhuna dokunulmuş bir canlı. Ne var ki ortalık karıştığında da gördüklerimizin bir kez daha hiç de göründükleri gibi olmadığı ortaya çıktığında, işleri yoluna sokmak için ekibe katılıyor.

Vatnir bir side-kick. Yani bir companion gibi bütünüyle etkileşime girebileceğiniz, kendine ait görev zinciri ile hoşlandıkları ya da ayıpladıkları olan bir karakter değil. Buna rağmen o kadar güzel yazılmış ki açıkçası tam bir companion olmaması baya kalbimi kırdı. Yine de side-kick olmasından, birkaç repliği olan düz bir NPC olduğu çıkarımını yapmayın. Açıkçası ben Vatnir’in tam bir companion olmadığını, karakterin bilgi sayfasını okurken öğrendim. Çünkü o kadar iyi yazılmış ve hikayesi ustaca detaylandırılmış. Bunun muhtemel sebebi, Beast of Winter hikayesi içerisinde merkezi bir öneme sahip olması. Ekibin, yan içeriği dahi ciddiye aldığının somut bir örneği benim için Vatnir. Umuyorum ki önümüzdeki DLClerde de aynı ciddiyet ve başarıyı gösterirler. Başarılı yazımının yanı sıra bir Rymrgand rahibi olmasının verdiği yetenekleri ile Vatnir, oyunculara alıştıklarından farklı bir oyun deneyimi de sunuyor. Asıl sınıfı Priest olsa da her karakterde olduğu gibi Vatnir için de çoklu sınıf seçeneği mevcut.

Tabii ki ana oyununun çıkışından beri gelen birçok yenilik de mevcut. Örneğin artık oyunun başındaki giriş kısmını geçmeniz mümkün. Bir oyunu birden fazla defa oynamayı seviyorsanız ve her seferinde aynı sahneleri izlemek sıkıcı geliyorsa, bu sizin için sevindirici bir haber. Ayrıca artık karakterimizin görüntüsünü oyun içerisinde değiştirebileceğimiz gibi göz rengi seçme seçeneği de gelmiş durumda. Gemimizin erzaklarını yenileme süreci de hızlandırılmış; artık gemimizde ihtiyaç duyduklarımızı tek bir seçenek ile satın alabiliyoruz. Veteran ve Path of the Damned zorluk sevileri elden geçirilmiş, bu iki zorluk seviyesinin çok basit olduğuna dair geri dönütlerden yola çıkılarak zorlukları arttırılmış. Bunun yanında artık, her görev için önerilen yoldaşlarımız var. Kabiliyetlerine göre hangi yoldaşımızın yaptığımız görev için uygun olduğunu belirtme seçeneği arayüze eklenmiş. Bununla birlikte yoldaşlarımız ile ilişkimizin, olduğu konuma nasıl geldiğini takip edebilme de yeni eklenen özellikler arasında. Ayrıca Pillars of Eternity II: Deadfire artık mod desteğine de sahip.

Lütfen Artık Övme

Ne yazık ki oyunları tamamen tamamlanmış bir şekilde piyasaya sürmek, ilk seferde sorunsuz bir oynayış yaşamak günümüzde sık rast geldiğimiz bir durum değil. Dolayısıyla tıpkı ana oyunda olduğu gibi Beast of Winter’ın da hala hallolmamış sıkıntıları var. Örneğin bazı yüksek model Nvidia grafik kartlarında oyun sık sık çökebiliyor ya da bazı görevleri tamamladıktan sonra başka görevler için geçmeniz gereken bölgelere geçemiyorsunuz. Bariz frame rate düşüşleri can sıkıcı bir hal alabiliyor. Ayrıca hayvan yoldaşlar çağırıldıklarında haritanın bambaşka bir yerinde belirebiliyor ve komutları uygulamayabiliyorlar. Obsidian da oynanışı ciddi anlamda etkileme potansiyeline sahip bu sorunların üzerinde çalıştığını bildirdi. Bir an önce çıkacak bir hotfix ya da patch ile bu sorunların çözülmesi gerekiyor zira sorunlar, DLCnin başarısını gölgeleyebilecek türden.

Peki, Oynayalım Mı Yani?

Eğer PoE II: Deadfire’ı sevdiyseniz ve Watcher’ınızın maceralarının onu nereye götürdüğüne tanıklık etmek istiyorsanız durmayın bile. Deadfire’ın muazzamlığına yaraşır bir eklenti paketi olduğunu düşündüğüm Beast of Winter oyuncuyu, alışkın olduğunu sandığı maceranın bambaşka bir yüzüyle karşı karşıya bırakıyor. Eoras’ın kaderi bir kez daha ellerimize bırakılmışken kıyameti durdurmak için insanlara umut olun ve bir tanrıya meydan okumak ne demekmiş görün.

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.