Son Haberler
Anasayfa » AYBABTU » FRP’de İlginç Yüksek Seviye Karşılaşmalar Hazırlamak

FRP’de İlginç Yüksek Seviye Karşılaşmalar Hazırlamak

FRP oynarken ya da oynatırken oyuncular belirli bir seviyeye geldikten sonra işler yavaş yavaş çığırından çıkmaya başlar. İlginç yüksek seviye karşılaşmalar hazırlamak hiç olmadığı kadar zordur. Oyuncular çok güçlü hale gelmiştir. Yarı-Tanrı modunda etrafta dolaşırlar. Karşılarına da sıradan birkaç haydut ya da goblin çıkaramazsınız artık.

Bu nedenle düşmanları da en az onlar kadar güçlü olmalıdır. Bu dilemma her yeni seviyede ve karşılaşmada daha da çetrefilli hale gelerek devam eder. Ancak bu tarz karşılaşmaların temel sorunu tarafların çok güçlü olması değil, savaşların tekdüzeliğidir.

Büyücü “save or die” büyüleri fırlatır. Savaşçı, devasa kılıcıyla bir turda 3 saldırı yapar. Büyük düşmanımız da artık elinde, pençesinde, tentakülünde ya da hepsinde(?) ne varsa onlarla bize saldırıda bulunur. Genelde bir taraf ölene kadar daha önceden birçok kez tekrarlanmış mücadele devam eder. Bu durum yavaşça bir sıradanlığa evrilir. İşte bunun önüne geçebilmeniz ve ilginç yüksek seviye karşılaşmalar hazırlayabilmeniz için birkaç tavsiye.

1- Yüksek Seviyeli Oyuncuların Güçlerini Öğrenin

Oyuncularınız 10. seviyenin üstüne çıktıkları zaman en kaba tabirle hayvan gibi güçlü hale gelirler. Büyücüler tek bir büyüyle köyleri haritadan silebilir. Hırsızlar bir gecede şehrin yarısını soyabilir. Rahipler tanrılarıyla mucize gerçekleştirmesi için muhabbet edebilirler… Böyle bir durumda, oyuncuların güçlerini tam olarak bilmeniz büyük önem taşır. Bir savaşçının tur başına ortalama ne kadar hasar verebileceğini  ya da büyücünün hangi büyüleri ezberlediğini bildiğinizde onlar için daha uygun ve daha eğlenceli düşmanlar çıkarabilirsiniz.

2- Düşman Sayısını Ve Çeşitliliğini Artırın

“Boss Fight” denen büyük dövüşlerde genellikle baş kötü karakterimizle bir savaşa girilir. Tüm oyuncular tek bir hedefi öldürmeye yoğunlaşır. Ancak böyle bir dövüşte birden fazla düşman ve odak çıkarmanız inanın dövüşün verdiği zevki katlayacaktır. Ve düşmanın sayısını artırın derken aynı özelliklere sahip düşmanların sayısını çoğaltın demiyorum. Aksine farklı savaş özellikleri olan düşmanlarla savaş alanını çeşnilendirmelisiniz. Mesela Drizzt serisinde Drow Matron Baenre’nin Illithid (Mind Flayer) bir müttefiki vardır ve yeri geldiğinde ona dövüşlerde yardımcı olur çünkü kazananın yanında olmak en karlı durumdur. Belki benzer bir çıkar ilişkisine sizin kötü karakteriniz de sahiptir.

3- Karşılaşmalar Sadece Dövüşten İbaret Değildir

Bir karşılaşma esnasında sorunun sadece dövüş yeteneklerine bağlı olarak çözülebilmesi işi sıradanlaştırır. Ayrıca dövüş odaklı özellikleri daha zayıf olan karakterlerin de pasifleşmesine neden olur. Hem mücadeleyi zenginleştirmek hem de tüm oyuncuları tam olarak işin içine çekebilmek için ana dövüş dışında da çeşitli zorluklar hazırlamanız gerekir.

Mesela bir yanardağ kraterinin ağzında bir kırmızı ejderha ile dövüştesiniz. Ancak bir yandan da ejderhaya tapan müritler bir mekanizma yardımı ile yanardağa kafeslerde tutulan insanları atmaktadır ve bu yanardağa atılan her insan ejderhayı biraz daha güçlendirmektedir. Bu durumu engellemek için de partiden birisi bu müritleri durdurmaya gitmelidir. Durduğu zaman ise yeni bir sorun ortaya çıkar: mekanizmadaki kafes içindeki çok sayıda insan ile yavaş bir şekilde aşağı doğru kaymaktadır. Ancak kahramanımız yeterince hızlı olursa kafesin halatını sallayabilir ve kraterin kenarındaki bir çıkıntıya düşmesini sağlayabilir….

Buna benzer sayısız senaryo hazırlayabilirsiniz. Karşılaşmalarda birden fazla odak ve hedef olması her zaman olmasa bile çoğu zaman işi ilginçleştirmenize yardımcı olacaktır.

4- Kötü Karakterler De Zekidir

Yüksek seviyedeki kötü bir karakter en az oyuncular kadar savaş görmüş ve sayısız düşmanla başa çıkmıştır. Böyle karakterleri basit birer haydut gibi kontrol edemezsiniz. Taktik konusunda uzmandırlar. Farklı düşmanlarla nasıl başa çıkacaklarını bilirler. Yeri gelir tuzak kurarlar, yeri gelir önce büyücüye saldırırlar çünkü önce onları öldürmeleri gerektiğini bilirler. 

Ya da bir haydut grubu belki genel olarak çok zeki olmayabilirler ancak güçlü bir düşman grubu gördüklerinde onlardan korkmayı ve temkinli yaklaşmayı akıl edebilirler. Sonuçta kaç kişi dağ başında binlerce altınlık ekipmanla elini kolunu sallaya sallaya dolaşır ki? 

5- Çevreyi Ve Doğayı Kullanmayı Unutmayın

Bazen savaşılan bölgenin kendisi bile başlı başına bir mücadele ve zorluk sebebi olabilir. Hatta dövüşülen düşmanın kendisinden daha fazla problem yaratabilir. Bu nedenle çevreyi de çeşitlendirip çeşitli zorluklar eklemelisiniz. 

Ejderha ile savaştığımız yanardağı hatırlıyorsunuz değil mi? Neden etrafta rahat hareket etmenizi engelleyen çok sayıda lav çukuru olmasın? Ve inanın bana kırmızı ejderhalar insanların lavda eridiğini hepimizden  daha iyi bilirler. Ayrıca belki 3-4 turda bir tamamen rastgele şekilde lav gayzerleri ortaya çıkmaktadır… Yani söylemek istediğim şey, çevrenin de aslında dinamik olması gerektiğidir. Ve yeri geldiğinde düşmanın kendisinden çok daha zorlayıcı olabilirler. Ayrıca karşılaşmaları çok daha ilginç hale getirecekleri de ortadadır.