Son Haberler
Anasayfa » Makaleler » Dungeons & Dragons’ın Unutulmaz 10 Büyüsü

Dungeons & Dragons’ın Unutulmaz 10 Büyüsü

dnd-buyuler-banner

Sanırım çok tartışılacak ve pek çok güzel anı uyandırdığı için suratlarda gülümsemelere sebep olacak bir yazı yazıyorum. Bir önceki Dungeons & Dragons’ın Unutulmaz 10 Yaratığı yazısından sonra şimdi de Dungeons & Dragons’ın Unutulmaz 10 Büyüsü!

Gerçekten tartışılacak bir konu kabul ediyorum. Ancak şüphesiz ki bazı büyüler her zaman daha ön planda olmuş ve her oyunda vazgeçilmezler arasına girmiştir. Karışıklığa sebep olmamak için ilk önce Wizard/Sorcerer, kısacası Mage büyülerini ele aldık. Buyrun bakın neler göreceksiniz…

dnd-top-10-magic-missileMagic Missile:

Büyü Okları! Kimse inkar edemez. Sadece 1. seviye büyüsü olmasına rağmen güçlü başbüyücüler tarafından bile sıkça kullanılan bu büyü “olmazsa olmaz” büyüler içinde ilk sıraya oturmayı hakediyor. Neden mi? Çünkü belirli koruma büyüleri hariç bu büyüden hasar almadan kurtulmanız “imkansız”. Eğer Unutulmuş Diyarlar ya da Ejderha Mızrağı kitaplarını okuduysanız büyücü karakterlerin sıkça büyü okları fırlattığını görebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse Raistlin Majere, Gilthanas ve Elminster!

Invisibility:

Görünmezlik büyüsü. Bazı DM’ler ne kadar profesyonel olursa olsun bazen bu düşük seviye büyüyü hesaba katmıyorlar. Günlerce hazırlık yapıp senaryolar yazıyorlar, büyük bir hazine ve güçlü büyülü nesneler dolu bir sandık hazırlayıp sandığın başına çok güçlü bir yaratık koyuyorlar. Tek amacı oyuncuların ağzını sulandırıp, hepsinin aç gözlülükle sandığa doğru koşmasını beklemek ve yaratıkla savaşmaya zorlayarak hepsinin katledilmesini izlemek olan bu acımasız DM’ler, basit bir görünmezlik büyüsünü akıllarına bile getirmiyorlar. Heh, gruptaki hırsız karakterimize hızlıca görünmezlik büyüsü yapar, sandığa gönderir ve yaratığın dikkatini kendi üzerimize çekeriz. Sonuç mu? Yaratıktan kaçarız ve karanlık bir bölgeye girip başka bir görünmezlik büyüsünü kendimize yaparız. Bu sırada hırsız arkadaşımız toplayabildiğini toplamış ve çoktan “gözden kaybolmuştur” bile :) – Oyunculara akıl vermek gibi olmasın, güzel taktiktir-…

dnd-top-10-fireballFireball:

Unutulmuş Diyarlar’da zamanının en güçlü büyücüsünün bir grup savaş meraklısı büyücüye söylediği bir laf vardı: “Ateştopları, ateştopları. Siz genç büyücüler başka bir büyü bilmez misiniz hiç?”

Vallahi sizi bilemem ama ben başka büyü bilmem! Güçlü bir büyücüye karşı ateştopu büyüsü bir işe yaramayabilir çünkü muhtemelen ateşe karşı yüksek derecede bağışıklığı vardır ancak buna sahip olmayan tüm yaratıklar için en çok korkulan büyülerden biridir. Romanlarda bu büyünün önceden yapılacağını çok rahat anlayabilirsiniz. Büyüyü yapmak üzere olan büyücü keselerinden malzeme olarak yarasa pisliği ve sülfür tozu çıkartır. Raistlin’in bu büyüyü sıkça kullandığını hatırlayanlar olacaktır. Parmak uçlarınızdan çıkan kestane büyüklüğünde bir ateş topu hedeflediğiniz yerde patlayarak 6 metre çapındaki tüm alanı kaplayan bir alev fırtınasına dönüşür. İşlem çok hızlı olduğu için az biraz hasar almadan kurtulamazsınız. Tabii karakterinizin bunun üzerine özel bir eğitim ya da disiplin kazanmamışssa (bkz. Evasion)

dnd-top-10-dimension-doorDimension Door:

Bu büyüyü yazarken ellerim kıpır kıpır ediyor. Çünkü sizleri bilemem ama benim ışınlanma ve türevleri büyülere karşı çok büyük bir ilgim vardır. Ama bu büyü diğer türevleri arasında biraz daha ön plana çıkar.

4.seviye bir büyüdür ve oyuncular 4.seviye büyüleri yapabilecek duruma geldiğinde mutlaka bu büyüyü alma eğilimi gösterirler. Temel olarak büyüyle birlikte havada bir boyut kapısı açılır ve kendinizle birlikte birkaç kişiyi bu kapıdan geçirerek kısa mesafe ışınlanabilirsiniz. Bu mesefe 200-400 metre arasındadır, büyücü seviyenize göre değişir.

Genellikle mağaralarda veya eski yeraltı harabelerinde bölgenin son yaratığını öldürüp, hazinesini aldığınızda bulunduğunuz yer genellikle;

– Deprem sonucu başınıza yıkılma
– Sel baskını sonucu sizi ezme
– Sizi içine vakumlamayan ve cehenneme açılan bir düzlemler arası kapı

gibi sorunlara sebebiyet vermektedir. Bu dertlerden müzdarip misiniz? Sizi sürekli öldürmeye çalışan ve peşinizi bırakmayan DM’nizden bıktınız mı? Artık çözümü çok kolay! Dimension Door yapın ve kendinizi mağarının dışında bulun! (Bu bir reklam değildir ehe)

Polymorph Self/Other: 

Oyuncu arkadaşları duyar gibi oluyorum. Oyun dünyasında oldukça popüler olan bu büyü rakibinizi deli etmekle kalmaz aynı zamanda epeyde eğlenmenizi sağlar.

Sıkça duyduğumuz “söylenenlere göre o adam korkunç bir büyücüymüş ve kulesine izinsiz girenleri kurbağaya çeviriyormuş” gibi sözler neredeyse mitleşti artık. Sanırım kurbağa prens masalından olsa gerek. Normalde iki ayrı büyüdür, self ve other. Polymorph Self ile kendinizi dönüştürebilir, Polymorph Other ile de düşmanlarınızı ve dostlarınızı dönüştürebilirsiniz.

Bu büyüyle birlikte isterseniz düşmanlarınızı küçük fare, kurbağa, kedi, köpek vs gibi kolaylıkla elimine edebileceğiniz yaratıklara dönüştürebilir ya da dostlarınızı aklınıza gelecek her yaratığa dönüştürebilirsiniz. Dönüşülen yaratıklar çok büyük olamaz ne yazık ki. İşin en güzel kısmı ise dönüştüğünüz yaratığın doğuştan büyülü yetenekleri varsa hepsini kazanırsınız. Örneğin bir Illithid (zihin yüzenler) topluluğuna gireceğiniz zaman bu büyüyle kendinizi bir illithide dönüştürürsünüz ve illithidlerin zihinden zihine (telepati) konuşma yeteneğini de kazandığınız için kimse sizin bir düşman olduğunuzu anlayamaz –kendinizi ele verecek ayrıntıları yok etmediğiniz sürece tabiî-.

Ejder Kralların Gazabından Korkun!
John Constantine Geri Dönüyor!