Wasteland 3 İstediği Bütçeyi Kısa Sürede Toparladı
Brian Fargo’nun yeni Wasteland oyunu, rekor sayılabilecek bir sürede istediği bütçeyi 1 haftadan kısa bir sürede toparlamayı başardı.
Wasteland 2, Kickstarter tarihinde en başarılı oyun projelerinden biriydi. 2003 yılında küçük bir ekiple INEXILE’ı kuran eski Falloutlar’ın yaratıcısı Brain Fargo, çeşitli projelerden sonra Wasteland’ın devamı olan Wasteland 2’yi, 2012 yılının mart ayında Kickstarter’da fonlamaya açmıştı. Üstelik oyun için genel RPG piyasasını, büyük firmaların daha çok para hırsıyla aldıkları saçma kararları (RED BOOTS DLC göndermesi gibi) dürüst ve esprili bir video ile anlatmıştı.
Geri dönüş olumlu olmuştu ve 2012’nin mart ayından nisan ayına kadar geçen süreçte 900 bin dolar olarak koydukları hedeflerini aşarak 2,5 milyon dolar toplamayı başarmıştı (asıl hedefleri 1 milyon dolardı ama daha sonra 900 bin dolar olarak karar almışlar).
Oyun genel olarak olumlu karşılandı ve severek oynandı. 2015’te Director’s Cut olarak yenilenmiş grafikleri ve bir ton yenilik ile konsollara da çıktı. Bir önceki sürümüne sahip olan PC oyuncuları ise Director’s Cut’a ücretsiz olarak sahip oldular. Bu kadar başarının ardından hala aç olan “old-school izometrik RPG” severler için Wasteland 3 kaçınılmazdı.
Yeni oyun için Brian Fargo’nun çağrısına bu aç olan güruh olumlu yanıt verdi. Wasteland 3 için 5 Ekim’de FIG üzerinden fonlamaya açıldıktan sadece 3 gün sonra 2,75 milyon dolar toplamayı başardı ve hedefine ulaştı. Bir ay daha fonlamaya açık olacak proje için INEXILE, tıpkı diğer kitle fonlama ile yapılan projeler gibi belirli limitlerde hedef koydu.
2,85 milyon dolara ulaşılırsa (ki siz bu haberi yazarken bu sayı geçildi bile) Rangerlarımız için daha fazla vücut tipi, kafa, yüz ve saç seçenekleri gelecek. Ayrıca yanımıza aldığımız eşyaları karakterimizin üzerinde gözükecek. 3 milyon dolara yapay zekaya sahip, Kara Şimşek misali konuşabilen bir araç, 3,1 milyon dolara ise üssümüze bayrağımıza yerleştirebileceğimiz kendi amblemimizi yaratmaya olanak sağlanacak. Ne yazık ki yeni bir RED BOOTS DLC için hala haber yok (bu şakayı gerçek sanıp kızanları tanıyorum).
Açıkçası (bence) daha derin hedefler konulmasını beklerdim ama benim için önemli olan oyunun en kısa sürede ve sorunsuz bir biçimde çıkması. Amblem işini bilmem am, işin içine konuşan araç gelirse bol miktarda diyalog isteriz. 2019’dan önce çıkarsa öpüp başıma koyarız, ondan sonra umarım zevkle oynarız.