Oyun Haberleri

Broken Roads Fragmanı Anlatı Odaklı RPG Sevenleri Etkiledi

Broken Roads, Avustralya‘nın keşfedilmeyi bekleyen kıyamet sonrası topraklarını, sıra tabanlı dövüş sistemi ve anlamlı felsefi tercihler vadediyor. Klasik RPG tarzındaki oyun zengin ve ilgi çekici bir anlatı sözü veriyor.

Oyunun bu hafta ilk fragmanı yayınlandı. Daha öncesinde oyunun çıkış tarihi 2021 olacaktı. Fakat artık oyunun 2022‘de çıkacağı yazıyor.

Broken Roads Hakkında Bildiklerimiz

Oyun sıra tabanlı dövüş sistemi kullanıyor olsa da büyük oranda anlatı (narration) odaklı olacak. Klasik RPG sevenlere nostaljik duygular yaşatırken modern RPG’nin sevilen unsurlarını da içerecek.

Tanıtım yazısı neredeyse sınırsız sayıda farklı karakter yaratabileceğimizi söylüyor. Bunu Moral Compass (ahlak pusulası) sistemleriyle sağlayacaklarmış. Ahlak pusulamız Utilitarianism, Nihilism, Machiavellianism ve Humanism düşünce akımlarından hangisine ne derece yatkın olduğumuzu gösterecekmiş. Bu sebeple oyunun Steam etiketleri arasında “felsefi” etiketi de var. Diyalog seçenekleri, görevlerde alabileceğimiz kararlar ve karakterimizin gelişimi bu pusulanın gösterdiği yönü hem etkileyecek hem de ondan etkilenecekmiş. Oyunculara ahlakî ikilemler sunarak iyi ve kötünün bulanıklaştığı durumları işleyecekmiş.

Broken Roads – Moral Compass.

İyi ya da kötü diye bir şey yok, doğru da yanlış yol da… Yalnızca bu çatlamış yollar var.

Oyun klasik RPG’lerden alışkın olduğumuz üzere yoldaşlara sahip olmamıza izin verecek. Aynı anda yanımızda 4 yoldaşımızla gezebileceğiz. Zengin ve detaylı bir dünyaya sahip olacağı söylenen oyunun görsellerinin tamamı el çizimi olacak.

PC, PlayStation, XBox ve Switch üzerinden oynanabilecek. Şu an için Türkçe alt yazı üzerinde çalışmıyorlar. Kullandıkları İngilizce ise Avustralya’ya özgü kelime ve deyimler içeriyor. Yani İngilizce’ye hakim oyuncular dahi yer yer anlamadıkları tabirlerle karşılaşabilirler.

Oyunu Kimler Geliştiriyor?

Broken Roads, 2019’da kurulan Drop Bear Bytes adlı Avustralyalı bağımsız oyun firmasının ilk oyunu olacak. Firmayı kuran kişi Craig Ritchie, EVE Online ekibindeydi. Broken Roads’dan sorumlu yaratıcı ekibin başında ise Colin McComb var. McComb, Fallout 2‘nin ve Plansecape: Torment‘in yapımında yer almış bir isim. Torment: Tides of Numenera‘nın yanısıra Wasteland 2 & 3 için de çalışmış. Dolayısıyla old-school RPG severleri umutlandıran bir geçmişi var. Yazar kadrosunda Rainbox Six Siege ve Watch Dogs 2 gibi oyunlarda çalışmış Leanne Taylor-Giles da bulunuyor.

Oyunun Avustralyalı bir ekip tarafından yapılması ve Avustralya’da geçecek olması da yapımcılar tarafından sıklıkla vurgulanıyor. Zira oyunun Avustralya’nın mekanlarını, coğrafyasını ve canlı türlerini tanıtma gibi bir yan amacı da var. Craig Ritchie bu dünyayı daha gerçekçi kılabilmek adına batı Avustralya’da bir geziye çıktığından bahsediyor. Barları, pub’ları, çiftlikleri, kasabaları ve köyleri gezen Ritchie karşılaştığı sakinlerle sohbet etmiş. Bu esnada oyunu modellerken referans alacakları birçok fotoğraf da çekmiş.

Oyunun yapımcılığını Drop Bear yaparken yayıncılığını da Blasphemous, Overcooked, ve Hell Let Loose gibi oyunları çıkaran Team17 üstleniyor.

Grafikleri ve ahlak pusulası sistemiyle Disco Elysium‘u, görselleriyle Mad Max ve Fallout evrenini anımsatan bu oyun beni fazlasıyla meraklandırdı. Kaldı ki Ritchie de RPG’ler üzerinde Disco Elysium’un standardı değiştiren bir etkisi olduğunu ve bundan etkilendiklerini söylemeden geçemiyor.

Bu İçeriğe Oy Verin

İlginizi Çekebilir  Torment: Tides of Numenera'nın Çıkış Tarihi Ertelendi

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.