Son Haberler
Anasayfa » Röportajlar » Todd Lockwood Röportajı

Todd Lockwood Röportajı

todd-lockwood-roportaj-banner

Fantastik dünyaların en başarılı çizerlerinden biri olan Todd Lockwood ile çok keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

Dungeons & Dragons oyun çizimlerinden, çizdiği birbirinden güzel kitap kapaklarından ve gözlerimize hitap eden fantastik dünyaların çizimlerinden tanıdığımız Todd Lockwood, sorularımıza tüm içtenliği ile cevap verdi.

Kısaca Todd Lockwood’u tanıtalım;
Todd Wills Lockwood, 9 Temmuz 1957’de Colorado’da doğmuş Amerikalı fantastik kurgu ve bilimkurgu sanatçısıdır. En çok bilinen işleri Dungeons & Dragons oyun sistemi için yaptığı çizimler ve R.A. Salvatore kitapları için çizdiği kapaklardır. Bunlar dışında Tor Books ve DAW Books yayınevleri için de pek çok çizim yapmıştır. Ayrıca Asimov’s Science Fiction, Analog Science Fiction and Science Fact, Realms of Fantasy, Dragon Magazine ve Dungeon Magazine dergileri için de pek çok çizim yapmıştır.

Ve işte röportaj:

todd-lockwood-1Keri: Todd; Bu röportaj için bize verdiğin fırsat ve ayırdığın zaman için teşekkür ederim. Büyük ihtimalle bu soru size pek çok kez soruldu fakat izninle tekrar soralım: Neden çizmeye başladınız? Herhangi bir okulda sanat eğitimi aldınız mı?

Todd Lockwood: Çizmeye hatırladığımdan da uzun bir zaman önce başladım. Yani en dürüst cevap şu olur: Çizmeyi seviyorum! Her zaman dünyaya onu anlama arzusuyla baktım.

5 yaşındayken bir rüyam vardı. Uzun ve karanlık bir koridorda dururdum. Koridorun en sonunda yukarı çıkan bir merdiven ve tepesinde bir adam dururdu. Fakat koridorda yürüdükçe oranın bir merdiven olmadığını, tepesinde küçük bir adam olan ve ilerleyen küçük platform yığınları olduğunu gördüm. Bu bir görüntü oyunuydu – kendime rüyamda söylediğim bir şaka- ve bunu asla unutmadım.

Tasarım ve çizim okulu olan Colorado Institute of Art ( Colorado Sanat Enstitüsü)’ne yazıldım. (Şimdilerde Art Institue of Colorado adını aldı. Sanırım başlangıçtaki “CIA” kısaltmasını beğenmediler). Bana güzel bir temel kazandırdı ancak bir sanatçı her zaman öğrenir ve bilgi ve yeteneklerini saflaştırır. Sanat okulunda yaptığım gibi dört yıl toplantılara, sanat gösterilerine katılarak, diğer sanatçılarla konuşarak ve on dört yıl da profesyonel reklamcılık yaparak çok şey öğrendim.

Keri: Ne zaman fantastik çizim yapmayı sevdiğinizi fark ettiniz?

todd-lockwood-tsr-jamTodd Lockwood: Her zaman bilim kurgudan ve fanteziden çok zevk aldım. Yani bunları çizmek ve resmetmek çok doğal. Dungeons & Dragons (Zindanlar ve Ejderhalar) beni kariyerim boyunca eğlendirdi, ben de oyuncularımı karşılaştıkları ve gördükleri şeyleri çizerek eğlendirdim.

Keri: Genel olarak kendi fikirlerini mi resmettiniz yoksa doğrudan müşteriler için mi çizdiniz?

Todd Lockwood: Kendim için bir şeyler yapabildiğim zamanlar haricinde çoğunlukla müşteriler için çiziyorum. “Cerberus,” “ Kali-Prakriti,” ve “War of Angels” ; bunların hepsi dinsel ve mitolojik temaları bir iç perspektiften keşfettiğim kişisel parçalarımdı (ama bir müşteri bana üçüncüsü için ödeme yaptı, çünkü “ne istersem” çizebiliyordum). Bunlara bakarsanız keşfettiğim o temaların betimlemelerle dolu olduğunu görebilirsiniz. Yani bu tarz bir şeyi planlarıma sıkıştırmak zor. Ben en çok resmin hikayesi ile ilgilenirim –ne anlama geldiği ve ne anlattığı- ve bunun yanı sıra resmin tekniği ya da kalitesi, ışık, nesne ya da elinizde ne varsa.

todd-lockwood-Dusk-Watchman_smKeri: Sizin iyi bir oyuncu ve aynı zamanda iyi bir DM olduğunuzu biliyoruz! Ne zaman ve nasıl Rol Yapma oyunları oynamaya başladınız? Özellikle hangi sistemle?

Todd Lockwood: 1977 yılında Dungeons & Dragons ile başladım; o zamanlar sadece beyaz bir kutu içinde birkaç kitapçıktan ibaretti. Umarım hâlâ bir yerlerde duruyordur çünkü şu anda küçük bir servet eder. Sonra pek çok başka oyun denedik: Orta Dünya, Shadowrun, Earthdown (çok güzeldi ve utanç verici ki büyük bir kitleye ulaşamadı) ve Gamma World gibi çeşitli bilimkurgu oyunları. Ama zamanımızın çoğunu D&D evrenlerimizde harcadık.

Keri: TSR’la nasıl bir bağlantı kurdunuz ve bu iş fırsatı geldiğinde nasıl hissettiniz?

todd-lockwood-NeverwinterTodd Lockwood: İlk bilimkurgu toplantıma 1994 yılında Canada Winnipeg’teki the World Con’la katıldım. Hayatımı değiştirdi! Eğer bu sektörde yolumu bulmak istiyorsam buranın bana ihtiyacı olan yer olduğunu fark ettim çünkü burası o insanların gelip birlikte takıldığı yerdi. Ertesi yıl Atlanta’da Dragon Con’da biriyle tanıştım. Kendisi TSR’da çalışan ve D&D çizmekte olan bir sanat direktörünü tanıyan biriydi. Ailesi benim kasabamda yaşıyordu ve 1995 yılının yılbaşında ailesini ziyarete giderken sohbet etmek için evimde durdu ve çalışmalarıma baktı. Ertesi bahar bana birkaç yapılması gereken çizim verdi ve aynı zamanda Larry Elmore küçük çaplı felç geçirdiği için bitiremediği üç kitap kapağını da bana verdi. Bu kapaklardan biri –The Wayward Knights- TSR salonlarında bomba etkisi yarattı ve şirketten iki çizer istifa edince de bana da fırsat doğdu. Bu şansın üzerine hemen atladım. Çok sevdiğim bir oyun için maaşla resimler çizmek mi? Elbette!

Keri: Hangi çizerler sizi en çok etkiledi?

Maleficent-black-dragon
Uyuyan Güzel hikayesindeki kötü cadı Maleficent’ın ejderha hali.

Todd Lockwood: Bu uzun bir liste. En eski hatırladıklarımdan Walt Disney’in “Uyuyan Güzel”indeki Maleficent isimli cadının siyah bir ejderhaya dönüşürkenki resmiydi. Arabaya servis yapan restoranda ön camdan görünürdü. Diğer eski hatırladıklarımdan biri de babamın dizinde otururken bana çizgi film hayvanları çizmesiydi. Anne ve babam da çizim sanatıyla ilgilenirlerdi.

N.C. Wyeth ve Maxfield Parrish muhtemelen radarıma ilk giren sanatçılardı. Frederick Remington, Charles Russell ve Frank C. McCarthy babamın sevdiği “Western” tarzı çizerlerdi. Ben de onları çalıştım. (Keith Parkinson da McCarthy’i beğenirdi ve yaptığı çizimlerde McCarthy’den bir şeyler görebilirsiniz). Ardından Frank Frazetta, Boris Vallejo ve Jeff Jones beni etkiledi. Sonra Michael Whelan gerçekten farkına varmamı sağladı. Frazetta ve Whelan çizim sanatımda benim “iki babam” sayılabilir. İlki sabır ve enerji, diğeri de beyin ve zeka. Sonra TSR Jeff Easley, Larry Elmore, Keith Parkinson, Clyde Caldwell ve Brom’u işe aldı. Hepsini seviyorum.

Başka özendiklerim de var. Randy “rk” Post en zarif siyah-beyaz çalışmaları yapıyor ve tasarımları çok fena. Jon Foster’ın çizimleri zarif ve çok sevdiğim bastırılmış duygusal kaliteye sahip.

todd-lockwood-PhoenixRisesKeri: Çoğu resimlerinizde çevrenizdeki insanları referans modeli olarak kullanıyorsunuz. Ejderhaları, canavarları ve diğer şeyleri çizerken başka hangi kaynakları kullanıyorsunuz?

Todd Lockwood: Gerçekliğin gerçek olmayan hissini üzerimden atabilmek için mümkün olduğunca gerçek dünyaya giderim. Örnek olarak ejderhalarım kediler, dinazorlar ve yarasalardan geliyor. Daha inandırıcı canavarlar yapabilmek için gerçek dünyanın hayvan fizyolojisini inceleyerek çok vakit harcadım. Dünyadaki her şey bir anatomiye sahip. Daha derine inersek; bir bulutun, dağın ya da ağacın o şekillerde gözükmelerinin bir sebebi var. Onlar sadece basit nesneler değiller. Bir mimariye sahipler. Bir sanatçı güzel resim yapabilmek için her şeyi incelemeli – her şeyi kastediyorum!

Keri: Pek çok Drizzt Do’Urden çizimleri yaptığınızı biliyoruz. Çoğu yeni fantezi okuyucusu Drizzt’i sizin çizimlerinizle tanıdı. R.A Salvatore ile nasıl tanıştınız ve Drizzt ve arkadaşları hakkında ne düşünüyorsunuz?

todd-lockwood-Wild_Road_Final_web_smTodd Lockwood: Drizzt’le ilk kez, bana Unutulmuş Diyarlar 3rd Edition’ın yayınlanmasıyla Drizzt’in görünüşünü tekrar tasarlamam için sorduklarında karşılaştım. Aslında Bob’u (R.A Salvatore) aradım ve Drizzt’in nasıl göründüğünü, neler giydiğini vs. sordum. Cevabı ne mi oldu? “Bilmiyorum… fanlarımdan birine sor!” Gerçekten komikti. O gün muhtemelen çok yoğundu.

Her ne kadar tüm kitaplarını okuyamasam da (çoğunun kapağını yapmak zorunda olmama rağmen okuyamadım bile) o günden beri Drizzt ve arkadaşlarına aşık oldum.

Bu arada kapaklarını çizebilmem için okumam gereken başka el yazmaları var; yani her zaman seçtiğim şeyleri okuyamıyorum.

todd-lockwood-orc-kingKeri: Bilimkurgu ve fantastik edebiyatı çok sevdiğinizi biliyoruz. Bize favori kitap ve yazarlarınızı söyleyebilir misin?

Todd Lockwood: Tüm zamanların en favori bilimkurgu kitabı: Larry Niven ve Jerry Pournelle’nin “The Mote in God’s Eye”. Harika. Aynı zamanda Alfred Bester’’ın “The Demolished Man,” ve Roger Zelazny, Arthur C Clarke ya da Isaac Asimov’dan herhangi bir kitap.

Fantezi edebiyatında Tolkien en tepede olmak zorunda. Tabii Robert Howard’ın Conan kitapları, H.P. Lovercraft’ın Cthulhu efsaneleri (ama Dream Cycle hariç -çok sıkıcı-), Edgar Allen Poe ve Michael Moorcock’ın Elric serisi.

Keri: Yazarlarla yakın çalışır mısınız? Yani onlarla buluşup fantastik bir dünyanın ve sisteminin hissettirdikleri hakkında konuşur musunuz?

Todd Lockwood: Bazen. Yayıncıya ve duruma bağlı. Yapabilirsem yazarla konuşmayı tercih ederim ama işler her zaman o şekilde yürümüyor.

Keri: Bilgisayar oyunları ve oyunlardaki çizimler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Todd Lockwood: Çizimler çok şaşırtıcı! Tasarımın yüzünü değiştiriyor ama video oyunları oynamıyorum. Vaktimi harcayamam. Yapacak çok iş var!

Keri: Boş zamanlarınızda ne yapıyorsunuz?

todd-lockwood-wind_smTodd Lockwood: Boş neyim? Gerçekten şaka yapıyosun… :)

Sadece dalga geçiyorum. Bahçeyle uğraşmayı, kedimle oynamayı, biraz egzersiz yapmayı ya da güzel bir film izlemeyi severim. Yemek yaparım ve yazarım.

Keri: En çok hangi araçla çalışmayı seviyorsunuz? Dijital mi yoksa yağlı boya mı?

Todd Lockwood: Corel Painter programını çok seviyorum; çok yenilikçi ve eğlenceli. Ama yağlı boyayı özlüyorum. Keşfettim ki yağlı boya ve fırçaları, kurutucuları ve benzer ürünlerine boğazım yanmadan ya da başım ağrımadan sadece iki saat dayanabiliyorum. Yani eskisi kadar yağlı boya yapmıyorum. Utanç verici ama tüm pisliği, temizlenmesini ya da bulaşan boyaları da hiç özlemiyorum. Sanırım şöyle diyebilirsiniz: Yağlı boya resimlerini özlüyorum ama yağlı boya yapmayı özlemiyorum.

todd-lockwood-Ragged_FinalKeri: Şu an ne üzerinde çalışıyorsunuz?

Todd Lockwood: Biraz kitap kapağı ve biraz Magic kartları geliyor ve sonra DAW Books’a sattığım romanıma geri döneceğim. Evet; ben de artık yazıyorum. İki antolojide yayınlanan kısa bir hikayelerim var. Ve sonra benim romanım, çıkış tarihi belli olmayan bir üçlemedeki ilk kitap. Muhtemelen iki yıl içinde çıkacak. Tabağımda en heyecan verici lokma bu ve çalışmalarıma dönmek için sabırsızlanıyorum.

Keri: Türkiye’deki fanlarınıza ve FRPNET okurlarına bir tavsiyeniz var mı? Özellikle size özenen genç çizerler için…

todd-lockwood-Spellbound_WebTodd Lockwood: Evet, sitemdeki Sıkça Sorulan Sorular kısmını okuyun. Bir dolu tavsiyeyle dolu. Belki genç çizerler için onları çevirebilirsiniz. Ama kısaca şöyle:

Yaşamınızdan çizin, kafanızdan değil. Her profesyonel referans kullanır.

Her şeyi inceleyin – din, mitoloji, ışık, jeoloji, biyoloji, anatomi, sosyoloji, astroloji, evrim, paleontoloji… Her şeyi! Evren devasa, büyüleyici bir yer. Sakın tek bir köşesine sıkışmayın– oradan çıkın ve keşfedin!

Dersler alın, her zaman profesyonellerle tanışın, eleştirilere açık olun, çalışmalarınızı paylaşın, eleştirileri kabul edin ve her parçadan daha iyi sonuç almak için uğraşın.

Google’a “Loomis Creative Illustration” yazın ve kitabı indirin. Kitap İngilizce ama paha biçilemez. Tanıdığım tüm profesyoneller bu kitaba büyük saygı duyar.

Sakın pes etmeyin.

 

Todd Lockwood resimleri için Todd Lockwood galerimize bakabilirsiniz!

 

You can read the interview in English!

Oyuncular İçin Radyo
Baldur's Gate Enhanced Edition Kazanın!