Anasayfa » Rehber » DM Dersleri 2

DM Dersleri 2

Oyun’a Hazırlık Nasıl Yapılmalıdır?

Her yer mekanınız olabilir (pek tavsiye edilmese de) ama çoğu zaman olamaz da.Çünkü çoğu oyun için mekan bulmak bazen güç olmaktadır. Kimi zaman kafeler (bazı illerde FRP kafeler) kullanılabilir fakat kafeler sadece size hizmet etmediğinden oyunda kopmalar, DM de yanılmalar meydana gelebilmektedir.Özelliklede atmosfere önem veren DM ler için mekan bulmak çoğu zaman zorlaşır, müziğinden vs.. diğer koşullarına kadar pek çok şey sinir bozucudur.

Oyun hazırlığında en önemli şey tabi ki oyun için gerekli materyallerdir. Bir DM önce oyunun senaryosunu yazmalıdır, hızlı giriş yapılan oyunlarınömürleri kısa olduğu gibi tadı da kısadır. O yüzden senaryo iyi bir şekilde hazırlanmalı, senaryoya alternatif yollar eklenmelidir. Örneğin 5 kişilik savaşçı grubu bir rahip ile konuşup kutsal taşı bulmaya gideceklerdir, fakat ya görevi kabul etmezlerse? Bu durumda DM biraz zorlanabilir, oyunda pek aksama olmaz ama DM ilerletmek için daha hızlı düşünmek zorunda kalacaktır.
O yüzden kısaca diğer yolları da senaryomuza eklemeliyiz. Bunun içinde süre gereklidir, oyuncularında sabırsız olmaması gerekmektedir.

Şu an sadece hazırlıktan bahsedeceğim senaryo işlemleri ise daha ileriki kısımlarda anlatılacak.

Mekanınız temiz ve düzenli olsun. Müziklerinizi önceden ayarlayın. Bir elinizin altında edinebiliyorsanız mutlaka bir fiyat listesi bulundurun şamdandan Katapulta kadar her şeyin fiyat listesi elinizin altında bulunsun çünkü oyuncu en umulmadık zamanda cins bir materyal isteyebilir. Elinizde fiyatı bulunmayan şeyler için kafanızdan değer biçin, fazlaca kendinizi kasmayın.

ikinci önemli olay elinizde bir harita bulundurun, mekan isimleri ve gidilecek yerler de önemlidir. Campaign Settings’lere ihtiyacınız yok, onları isterseniz kullanabilirsiniz. Eğer maddi gücünüz yetmiyorsa kendi haritanızı kendiniz şekillendirin. Mesela ben ilk oynattığımda Faerun dünyasında sadece Cormyr ile Suzail illerini bildiğimden aslında DM’imizden duyduğumdan:=) oyuncularım sürekli bu kentlerdeydi kimi zaman şehir oluyor kimi zaman kasaba oluyor çoğu zaman da komik oluyor.

üçüncü nokta isimler; oyuncularınız dışındaki bir çok kişiyi ve canlıyı siz oynayacağınızdan bir kenarda hazır isimleriniz olsun mutlaka bunlara NPC (Non Player Character) denir. Eğer kuvvetli bir sallama yeteneğine sahipseniz yada dünyanızda fazla kimse ile karşılaşmayacaksa oyuncular, bu maddeyi geçebilirsiniz.

Dördüncü nokta Background; yani öz geçmişler.Peki bu ne için gereklidir? Çoğu Player oyuna yeni başladığında oynadığı karakterin ölmesi onun içinönemli değildir. Buda Dm’in canını sıkabilir, oyuncu için bir şey olmasa da ölen karakter için yeni karakter hazırlamak insanı sıkabilir oyunu soğutabilir, yada aynı karakteri 1. seviyeden oyuna başka biri olarak da sokabilirsiniz. O yüzden eğer Oyuncu karakterinin ölmesini umursamıyorsa ki çoğunlukla böyle oluyor ilk seviyeler için oyuncuya karakterini sevdirmek size kalıyor. Bu da o oyuncuya sıkı bir background vererek olur. Onun geçmişini süsleyin keyif alacağı anektodlar düşün, yada aslında hiç bir işlevi olmayan ama ona süslü anlatarak çok bir şeymiş gibi görünen bir şeyler verin. Grup liderleri arasında kendisini ezik hissedebilir ya da daha iyi oyuncular arasında ezilebilir. Bu dengeyi sağlamalısınız.

Oyuncular genellikle kısa özgeçmişler ile hemen oyuna dalmak, bir kaç yaratık biçmek, sonunda nirvanaya da ulaşıp Dragon yemek isterler ve sık sık level atlamak isterler. Buna yapacak bir şey yoktur. çünkü başlangıç hep böyledir. Daha sonra grup profesyonelleştikçe Rol yapma daha ağırlıklı olacaktır.

Beşinci nokta Zarlar. işte oyun için olmazsa olmaz denecek tek şey budur. Hiç bir malzemeniz olmayabilir, ama eğer bu olmazsa (D&D d20 system için ve diğer d20 system ler için) inanın bana olmaz. sadece tavla zarı ile de oynayabilirsiniz. Orası sizin dönüştürücülüğünüze ya da kendi sisteminize kalmış.

Mutlaka mükemmel müzikleriniz olsun ve etkili yaratıcı tasvirler. Ölümleri ya da zaferleri oyuncuları gaza getirerek yada gerçekten üzerek (kalbini kırmak değil tabi ki arkadaşı öldüğünde yasını tutacak kadar üzmek) gerçekleştirin. İşi sakın gevşek bırakmayın, oyunlarda her zaman için geyik malzemesi vardır, bol bolda gülünebilir ama bunu uzun sürdürmeyin, eğer ipin ucunu bir kaçırırsanız komedyadan başka bir şey oynanmaz o oyunda. Ama fazlaca da sıkmayın. Ne olursa olsun (%100 haksız olduğunuz durumlar hariç) işin altından ya da keskin cümlenin altından kalmayı bilin:=) yoksa oyun sonuna kadar bir çok kişi itirazda bulunacaktır.

Oynatırken önünüz kapalı olsun ve oyuncular kesinlikle sizin attığınız zarları görmesinler. Grubu ölçün biçin tartın ve ona göre monster çıkarın (eğer DM guide yada Encounter sisteminiz yok ve kendiniz yapıyorsanız). Bazen playerlar çabuk ölebilir siz de onu gerçekten öldürmek istemeyebilirsiniz o yüzden zarınızı düşük söyleyebilirsiniz, bu yüzdenönünüzün kapalı kalmasında yarar var çünkü player “bana acıdı da öyle yaptı” demesin diye. Eğer kıl bir oyuncu ise anında öldürebilirsiniz.:=)

Karanlık, mum ışığında, müzik ve tütsünün mükemmel karışımında oynamak kadar zevkli bir şey yoktur.

Şimdi hazırlıklarımızı anladık sanırım azda olsa bir bilgimiz oldu artık önemli noktalara geçebiliriz…

 
Yazan: FallenPaladin
DM Dersleri 3
yeni kitaplar!