Son Haberler
Anasayfa » AYBABTU » Brotherhood of Steel’in, Batı Virginia’da Ne İşi Var?

Brotherhood of Steel’in, Batı Virginia’da Ne İşi Var?

Bethesda, çeşitli yayıncıları Batı Virginia’da toplayıp yeni oyunları Fallout 76’yı test ettirdi. Fragmanlarda da dikkati çeken Brotherhood of Steel detayı kafaları karıştırdı.

Eğer sosyal medyayı yakından takip ediyorsanız birkaç gündür Fallout 76 hakkında yığınla video yayınlanmaya başladı. Bunun en büyük sebeplerinden biri Bethesda’nın büyük yayıncı ve yayın kuruluşlarına oyunu tanıtmak için bir etkinlik düzenlemesiydi. Etkinlik geldi, geçti fakat ortada bazı sorunlar var.

Oyunun ne kadar iyi ya da ne kadar kötü olacağını bir kenara bırakalım. Çıktığı zaman elbette bir incelemeden geçecek. Bethesda’nın kendi markası içinde bazı tutarsızlıklar meydana getirmesi bence hoş bir durum değil. Hele ki Fallout hikayeleriyle benim kadar yakından ilgileniyorsanız bu durum rahatsız edici boyutlara ulaşıyor.

Daha önceki fragmanlarda yer alan t-51b yani bilinen diğer adıyla Power Armor zırhı, kafalarda soru işareti oluşmasına sebep olmuştu. Aynı şekilde bu zırhın çeşitli varyasyonlarının da oyuncu karakterler üzerinde gözükmüş olması, hikayenin geçeceği zamanla uyuşmuyordu. Bir de buna yere çakılmış bir Vertibird eklenince Reddit sayfaları da karışmaya başlamıştı.

Oyun henüz çıkmadı, fragmanlar elbette oyunun son aşamasını yansıtmıyor olabilir diyorduk. Şimdi karşımızda tamamen bitmiş bir oyun görüp bir de üzerine hikayesel tutarsızlık görünce işe al atma zamanı geldi dedik.

Brotherhood of Steel’in Kuruluşu

Sitenin Fallout bölümüyle uzun yıllardır ilgileniyorum. Keyfi olarak Fallout hikaye ve görevlerini yerinde araştırma gibi bir huyum da var. Bu kadar meraklı olunca, bir iki makale yazmayı da ihmal etmiyorum. Benim de kafama takılmış olan sorunlardan birisi, oyunun geçtiği yıl olan 2102’de BoS kuvvetlerinin olmaması durumu.

Detaylıca merak edenler sitenin Fallout bölümü altındaki Brotherhood of Steel başlığına göz atabilir.

► Brotherhood of Steel

Özet geçmek gerekirse, BoS kadrosu daha bu ismi kendilerine vermeden önce 2077 tarihinin başında Mariposa Askeri Üssü’ne gider. Burada FEV üzerinde çalışma yapanları dağıtıp üssün kontrolünü ele geçirdiler. 23 Ekim 2077’de patlak veren Büyük Savaş’ın ardından, zarar görmeyen ekip aynı yılın kasım ayı içerisinde batı sahillerinde bulunan Lost Hills’e yerleştiler.

► Fallout Tarihçesi – Bölüm 2

Yıllarca buradaki gizli barınakta çalışmalarını sürdüren Brotherhood of Steel’in, ilk defa 2134 yılında Çavuş Dennis Allen önderliğinde yüzeye çıktığı biliniyor. Amaç West-Tek firmasının tesisinden geriye kalanların ele geçirilmesiydi. Buraya kadarki kısım F1 ve F2 dönemlerinde Chris Avellone tarafından yazılan Fallout Bible kitaplarında belirtiliyor. Bethesda’nın zaman zaman Interplay zamanındaki hikayeleri görmezden geldiğini ya da iptal ettiğini (Retcon) biliyoruz. Bu kadarına pes diyorum. Hem aradaki yılları, hem de mesafeyi karıştırmışsınız!

Şimdi olaya bir de şöyle bakalım. Sene 2134, BoS ilk defa yeryüzüne çıkıyor. Fallout 76 kaç yılında geçiyor? 2102 yılında. Yani arada 32 yıllık bir boşluk var. Doğu sahiline giden ekibin 2242 yılından önce yola çıkmadığını biliyoruz çünkü bu dönemde Chosen One, Enclave elindeki Vertibird şemalarını çalıp BoS karargahına getiriyordu. Böylece uzun mesafeler aşılır duruma gelmişti. Neden bahsettiğimi biraz anlayabildiniz mi?

Chosen One

Bethesda açık arayla Interplay döneminden kalma hikayeleri yok saymaya başlıyor. Olay da zaten t-51b zırhı ya da varyasyonları değil. Çark ve kılıçlı BoS arması zırhlar ve yere çakılmış Vertibirdler üzerinde rahatlıkla seçilebiliyor. Bu teknoloji BoS ya da Enclave eline geçmeden önce zaten Amerikan Ordusu’nun elindeydi ama ortada bahsettiğim taraflar yoktu. Yani illa bunların olabilmesi için bir tarafa ihtiyaç yok. Oyuncuya daha fazlasını vermek için olmamış olayları, olmuş gibi göstermenin de bir alemi yok!

Olaylar Sandığımız Gibi Değilmiş

Bu durumu fark eden bir tek biz değiliz. Oyunu yerinde inceleyen GameSpot ekibi, benzer bir konuyu Bethesda’nın üst seviye yetkililerinden Pete Hines’a taşımış. Hines konu hakkında “Geliştirici ekip ana senaryoyu ve hikayeleri fazlasıyla ciddiye alıyorlar. Eğer bir şey yapacaklarsa doğru olmasından ya da savunabilir olmasından emin olmaları gerekiyor. Geliştirici ekibin istekleri doğrultusunda geriye dönüp değişiklik yapmalarına yönelik bir sorunumuz yok.” diyor. Ayrıca geliştiricilerin özgür bırakılması gerektiğini savunuyor.

Bu açıklama bana biraz yersiz ve yetersiz geldi. Yani biraz, biz bir şeyler yaptık ama tam kalıbına uyduramadık. Umarım fark etmezsiniz, gibisinden bir savunma ortaya çıkmış.

Hadi BoS ekipmanını geçtim. Yahu arkadaş, FEV virüsü hangi ara 4.500 km yol alıp Batı Virginia’yı vurdu da Super Mutantlar’ın evrimine olanak sağladı?

BBC ve Netflix Ortak Yapımı Dracula Dizisi İçin Düğmeye Basıldı
Constantine: City of Demons'tan Yeni Görüntüler Yayınlandı