Oyun Haberleri

Blizzard’ın Titan Projesi Neymiş?

blizzard-titan-resim

Blizzard, 2006 yılının sonundan beri üzerinde çalıştığı Titan projesini, dün iptal ettiğini açıkladı.

7 yıl boyunca sır gibi saklanan bu projenin ne olduğu hiçbir zaman açıklanmadı, proje ile ilgili hiçbir şey dışarıya sızdırılmadı. Bilimkurgu türünde bir MMO olduğunu biliyoruz sadece ama Titan nasıl bir projeydi?

Kotaku yazarlarından Jason Schreier bu konuyu araştırmış ve konu hakkında bilgi sahibi bazı kişilere ulaşmış. Özellikle de 2007 ve 2012 yılları arasında oyunu test etme fırsatı bulan ancak konuşmaya izinleri olmayan bazı kişileri bularak ufak ipuçları yakalamış ve sonrasında büyük resime ulaşmaya çalışmış.

titan-starcraft

Oyun, geliştirilme süreci boyunca sürekli değişime uğramış ve sürekli olarak farklı tarzda bir oyun haline gelmiş. Oyunu test edenlere göre Titan şu şekildeymiş:

Titan, yakın gelecekte ve Dünya’da geçen bir bilimkurgu oyunu olarak tasarlanmış. Oyuncular, 3 gruptan birisine katılarak dünyayı istila eden uzaylılara karşı savaşıyorlar. Oyunda 3 farklı alan hazırlanmış. Alanlardan birisi Amerika’nın batı sahilinden Avrupa’ya kadar olan bölge, bir diğeri Güney Amerika ve son alan ise Avustralya. Blizzard, dev bir dünya haritasını parça parça hazırlayarak son aşamada tüm dünya haritasını eklemeyi planlamış.

Oyuncular Titan oyununda bir yandan uzaylı yaratıklara karşı savaşırken bir yandan da savaş ve savunma için mühendislik yapacak, silahlar geliştirecek ve yatırımlar yapacaklarmış.

titan-starcraft-battlecruiser-zerg

Bir diğer oyuncunun anlattığı senaryolardan biri ise biraz daha farklı:

Oyuncu, bir firma adına çalışıyor ve bir dükkan işletiyor. Sonra bir gün, bağlı olduğunuz grup sizi savaşa çağırıyor. Asansöre koşuyorsunuz ve sonasında arkadaş veya müttefiklerinizle beraber yaratıklara karşı savaşmaya başlıyorsunuz. İsterseniz savaşı umursamayıp kendi işinize de bakabiliyorsunuz. Bu durumda da araçları onaran bir usta veya işini büyütmeye odaklanan bir girişimci olarak devam ediyorsunuz.

Oyuncular; Reaper, Jumper, Titan, Ranger ve Juggernaut adı verilen sınıflardan birini seçebiliyorlar. Bu her sınıfın kendisine has savaş özellikleri mevcut. Mesela Jumper sınıfı çevik, ışınlanma yeteneğine sahip ve hemen savaşın içerisine atlayabilen bir sınıf. Titan sınıfı tank görevi görüyor. Rangerlar ise gizlenme yeteneğine sahip keskin nişancılar; tıpkı Starcraft oyunundaki Ghostlar gibi.

Oyunu oynayan üç kişi, Titan oyununu yapı olarak Team Fortress 2 oyununa benzetmişler. Bununla birlikte oyunun sinematikleri de Starcraft 2 sinematikleri ile Pixar’ın The Incredibles filmi arasında bir şeye benzemiş.

titan-blizzard

Oyun dünyası iki farklı diyara ayrılıyormuş. Birisi “gerçek dünya”, bir diğeri de “gölge dünya”. Gerçek dünyada eşyalar üretebiliyor, sosyalleşebiliyor, çalışabiliyorken gölge dünyada ise düşmanlarla savaşıp deathmatch veya bayrağı kapma türündeki savaşlara katılabiliyormuşsunuz.

Titan tamamen savaş üzerine de kurulmamış. Savaş dışında bir işte çalışıp para kazanacak, yeteneklerinizi geliştirerek uzmanlıklar edinecek ve aile bile kurabilecekmişsiniz. Kısacası sadece savaşmayacak, sevişebilecekmişiz de. Amaç ise tüm oyunu yaşayan bir şehir haline getirmekmiş. Oyuncuların işlettiği dükkanlar, herkesin sosyalleştiği alanlar da oyun içinde önemli bir yer kaplayacakmış. Kısacası The Sims benzeri bir yapı da oyun içerisinde düşünülmüş.

Titan projesini biz hep Starcraft MMO projesi gibi düşünmüştük. Yukarıda anlatılanlara bakınca düşüncelerimizin ve hayallerimizin çok da yanlış olmadığını görüyoruz. Tabii ki Team Fortress 2’nin The-Sims ile buluştuğu Starcraft 2 istemiyorduk ama bu projenin devam etmesini isterdik.

İlginizi Çekebilir  Rocket League, 23 Eylül'de Ücretsiz Sürüme Geçiyor

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu