Son Haberler
Anasayfa » Haberler » Mark Rein-Hagen, I AM ZOMBIE: Toxicity ile Oyun Dünyasına Geri Dönüyor!

Mark Rein-Hagen, I AM ZOMBIE: Toxicity ile Oyun Dünyasına Geri Dönüyor!

zombie-toxicity-banner

Yaşımız kaç olursa olsun, ara ara hepimize gelir bir eski özlemi. “Nerede o eski oyunlar, o eski oyun camiası?” diye iç geçirir ya da “Biz yanlış zamana denk gelmişiz.” diye hayıflanırız. Bu hayıflanmalarımız ve iç geçirmelerimiz yakında son buluyor, çünkü yaklaşık 25 yıl önce rol yapma oyunlarının çehresini sonsuza dek değiştiren Mark Rein-Hagen, yeni projesi I Am Zombie: Toxicity ile bunu bir kez daha yapmaya hazırlanıyor!

Artık zindandan zindana koşmaktan sıkılmış, tüm tuzakları ve canavarları ezberlemişseniz, I Am Zombie imdadınıza yetişmeye geliyor. Yeni projesiyle oyunculara ilk rol yapma oyunu deneyimlerindeki heyecanı tekrar yaşatmayı amaçladığını belirten Rein-Hagen, I Am Zombie ile “old-school” hissiyatı ile 1970’lerin rol yapma oyunları camiasının atmosferini tek çatı altında topluyor.

zombie-toxicity-kitap

I Am Zombie: Toxicity, 1975 yılında çıkmış, kısa bir süre için popüler olmuş fakat ne yazık ki Dungeons and Dragons’ın rüzgarında kaybolan sistemler kervanına katılmış bir oyun. Usta hikaye anlatıcısı Rein-Hagen, I Am Zombie’yi deyim yerindeyse tarihin tozlu yaprakları arasından çekip çıkarıyor ve oyunculara hem basit hem de eğlenceli bir oyun deneyimi sunmak için kolları sıvıyor.

Dakikalar içinde karakterlerinizi hazırlayıp oyuna başlayabileceğiniz I Am Zombie’de, modern şehirlerin altında gizlenmiş bir dünyada yaşayan ve düşünce yetisini yitirmemiş “zeki” zombileri canlandırıyoruz. Korkunç bir toplulukta “hayatta kalma” mücadelesi veren zombiler olarak daha da korkunç bir topluluğa, insanlara, ulaşmak için maceraya atılıyoruz. Genel hatlarıyla oyunun konusu bu şekilde olsa da, I Am Zombie oldukça ucu açık ve sürprizlerle dolu bir sistem.

zombie-toxicity-gorsel

Oyunda oldukça ince elenip sık dokunmuş mekanikler ve sistem ile klasik korku ögeleri birleşiyor. Özellikle dungeon crawl stilinde tasarlanan oyun, Rein-Hagen’in kendi sözleriyle bir “old school Rönesans’ı” yapmaya geliyor. I Am Zombie, en sevilen temalardan biri olan zombi/hayatta kalma temalarını oyunculara oyun sektöründe pek sık karşılaşılmayan bir bakış açısından sunmaya hazırlanıyor: 1970’lerin grindhouse akımının bakış açısından.

Oyunun Axiom adlı kurallar mekaniğini kullanması ise hem oyuncuların hem de GM’lerin işini oldukça kolaylaştırıyor. Karakter yaratma aşaması sadece 5 kart seçmekten oluşan sistemde, oyunu yönetmek için de hummalı bir çalışmaya gerek kalmıyor.

Eğer I Am Zombie: Toxicity ilginizi çekmeyi başardıysa, oyuna ve onu diriltmek için her türlü desteğe ihtiyacı olan, oyun yazarları camiasının dahilerinden biri olan Mark Rein-Hagen’e destek olmak isterseniz, projenin Kickstarter’ına buradan göz atabilirsiniz.

Blade Runner 2 Filmi Oscar'a Göz Kırptı
American Gods Çekimleri Başladı