Son Haberler
Anasayfa » Rehber » DM Dersleri 9

DM Dersleri 9

Şimdi arkadaşlar, hemen hemen başlangıcımızda her bi şeyimiz hazır mı? Ben cevaplıyayım hazır tabiki…O zaman biraz Matematik kullanıp hesaplamalarımızı Yapalım.

1) HitPoint(HP)(CanPuanı) Hesabı:

Con’un karşısındaki ayar bizim can puanımızı etkiler yani HP (Hit point). Her karalkterin belirli bir HP zarı vardır. Sınıflar için HP zarları(IV. Derste her sınıfın can zarı verilmiştir. Karakter kağıdı hazırlarken sizler, oyuncunun seçtiği sınıfın can zarına oradan bakacaksınız. Biraz kendinizi alıştırın);

Barbarian —-> d12 lik zar atar ve üstüne Con ayarını ekler.
Ranger,Fighter,Paladin —->d10
Druid, Monk, Cleric —->d8
Rouge, Bard —->d6
Sorcerer, wizard —->d4

Şimdi bizim elemanımız bir paladin olduğundan d10 luk zar atar (maximum geldiğini kabul edersek) Constitution ayarını ekler(Diyelim ki Constitution’ı da 14, I. Dersteki tablodan baktınız ayarı kaç? +2) o zaman paladinimizin HP’si

FORMUL=> HP=Sınıfın CanZarı+ Sınıfın Con. Modifier’ı

HP= 10+2=12 olur. (burda ki 10 temel sayı değildir biz zarda 10 geldiğini kabul ettik)

2)AC (Armor Class) (Zırh Sınıfı) Hesabı:

 

Dex’in karşısındaki ayar Armor Class’a (zırh sınıfına) ve menzilli silahlardaki saldırı bonuslarına eklenir. Bunlar ne demek? Armor Class karşı tarafa vurabilmeniz için geçmeniz gereken sayıdır. ve kişi bu sayıyı giydiği zırh, kullandığı kalkan ile oluşturur ve artı olarakda bu çeviklik bonusu ile. Örneğin;

Paladinimiz Studded Leahter (Kakma deri) zırh kullanıyor ve Large Steel Shield (Büyük çelik kalkan) kullanıyor. Ve Paladinimizin Dexteritysi 15 diyelim, modifierına tablodan bakıyoruz ve +2 olduğunu görüyoruz.
O zaman bu savaşçının Armor Classı nasıl hesaplanır?

Armor Class= 10(herkes için temel sayı)+Zırh+kalkan+Dex

 AC=10+3(Kakmaderi zırhdan)+3(Büyük çelik kalkandan)+2(Dex. Bonusundan)

 Bu şekilde 1. level bir Paladinin AC’si 18 dir. Yani birinin bu kutsal savaşçıya vurabilmesi için 20’lik zar ile 18 ve üzerinde atması gerekmektedir.

 

3)Initiative(insiyatif-öncelik) ve Base Attack Bonus(Temel Saldırı Bonusu) Hesabı:

-Inıtiative: Arkadaşlar bu karakterinizin savaşlarda ki önceliğini belirleyecek olan değerdir. Oyun da oyuncuya ilk önce DM tarafından 1d20’lik zar attırılır, ve sonucuna Karakter Kağıdınızda ki İnitiative değeri eklenir. Resimde de gördüğünüz gibi Formulü;

Inıtiative=Dex. Bonus+ Misc(yani diğer etkenler)

 Diyelim ki Paladin’imizin Dexterity’si 17, hemen I. Dersteki Tabloya bakıp modifierını bulun. Kaç mış? +3

Şimdi burada Misc yazan yer genelde boş kalır, bir tek koşul hariç. Eğer oyuncu başlangıçta Initiative +4 bonus veren, Improve Inıtiative(Geliştirilmiş Öncelik) marifetini seçtiyse, buraya +4 yazacaksınız. Diğer türlü boş kalır. Ve diyelim ki Paladinimiz bu feat(marifeti) seçmiş. Hemen hesaplayalım;

Inıtiative=+3(dex bonusu)+4(seçtiği marifetten)=+7

Bu durumda paladinimiz 1. level da atacağı öncelik zarı(1d20)’na +7 ekleyecek ve sonucu DM’e söyleyecek.

-Base Attack Bonus(BAB): Bu da arkadaşlar karakterimizin karakter kağıdını hazırladığımız da her seviyede seçtiği sınıfın tablosuna göre değişecek olan temel Saldırı bonusumuzdur. Resimde de görülüyor bi formulü yok, hangi seviyede ise o seviyenin BAB’sini yazıcaksınız. Diyelim ki Paladinimiz 8. Level;BAB’sine hemen IV: dersteki tablodan bakalım lütfen?

+8/+3 yazıyor değil mi?  Bu ne demek? Paladin bu seviyede bir round da 2 saldırı yapıyor ve Birinci saldırısına BAB +8, ikinci saldırısına da BAB olarak +3 ekleniyor.

4)Saving Throw(Kurtarma Atışı):

Kurtarma atışları seçtiğiniz sınıfa ve sınıfınızın seviyesine göre değişir. Ders IV de, her sınıfın tablosunda seviyesine göre alacağı kurtarma atışları bonusları verilmiştir. Oraya bakınız.

3 çeşit kurtarma atışımız var demiştik. Bu da resimdeki karakter kağıdında görülmektedir. Ve herbir kurtarma atışının bağlı olduğu yetenek te altında gösterilmiştir. Bi zahmet inceleyici bakalım.Karakterinizin bu 3 kurtarması, seçtiği sınıfa göre (bkz:DersIV) değişen değerler alır. Bu 3 kurtarma atışına bi bakalım şimdi;

-Fort(metanet): Con. İle alakalı olan kurtarmamız. Yani vücudun zehir, vs… gibi saldırılara karşı direncini koruyup koruyup koruyamadığını görmek için kullanılır. Örneğin;

DM:”Zehirli bir ok bedenini sıyırdı bu round da. At bakalım 1d20’lik” dediğinde, DM zehirin durumuna göre DC(zorluk derecesine baktı) ve 15 olduğunu söyledi içinden. Oyuncunun başarılı olabilmesi için atacağı 20’lik zara ekleyeceği Fort değerinin toplamının bu 15’e eşit yada büyük olması lazım ki, vücuduna hafifden zerk edilmiş olan zehirden etkilenmesin.

-Ref(refleks): Diyelim bir büyücü sizin bulunduğunuz alana Fireball(ateş topu) büyüsü yaptı. Bu büyü alanda patladığında, bundan kaçıp kaçamamanızı bu Kurtarma belirler işte. Bu ve benzeri durumlarda bu kurtarma atışı kullanılır. Ve Dexterity’nizin bonusu ile alakalıdır. O bonusada SÜREKLİ söylediğim gibi, DersI’deki tablodan bakacaksınız.

-Will(İrade): bir MindFlayer zihninizi ele geçirmeye çalışıyor. Anladınız, iradenizi kontrol altına almaya çalışan veya iradeniz vb.. etkileri yaratmaya çalışan durumlarda DM size bu kurtarma atışını yapmanıznı söyler. Buda Wisdom yani bilgeliğinizin bonusuna bağlıdır.

Bir sonraki dersimiz de, saldırılar, zırhlarımızın durumu vs.. gibi olayları inceleyeceğiz. Bunlara iyi çalışın kafanıza takılanı sorun mümkünse..

 
Yazan: FallenPaladin
DM Dersleri 10
DM Dersleri 8