Son Haberler
Anasayfa » Makaleler » Pathfinder Society – Pathfinder Society Karakteri Nasıl Yaparım?

Pathfinder Society – Pathfinder Society Karakteri Nasıl Yaparım?

pathfinder

Merhabalar;

23 Mayıs 2015 günü hem İzmir hem de İstanbul’da yapılan ‘’Organize Oyun’’ etkinliklerinin ardından yeni oyuncuların ihtiyaç duyduğu bir durum üzerine bu yazıyı yazıyorum, hem kendilerine hem de yeni başlayacak oyunculara yardımcı olması dileklerimle (Yazı eser miktarda atıf içerebildiği gibi, beraberinde İngilizce okumalar ile desteklenmesi ve haftada bir ilgilenilmesi gerekmektedir).

İlk olarak bilmeniz gereken bazı sayfalar ve kitapları verelim ki, yazı boyunca gördüğünüzde gidip inceleyin. Bunlar;

http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/ (Her türlü bilgi burada, kısaca PRD diye değinilecektir)

http://paizo.com/pathfinderSociety/playerResources (Bu sayfada karakter ve grup kağıtlarıyla ana ihtiyacınız olan ‘’Organized Play’’ kitapçığı bulunmaktadır)  olacaklar.

Kitabımızı açtıysak, kalemimiz kağıdımız hazırsa ve netimiz önümüzdeyse başlayabiliriz.

pathfinder-catacombs-fight

Karakter yaratımında en önemli karar sizin gözünüzü kapayıp (ya da kapamayıp) hayallere daldığınızda, Neverland’i gelmeden önce, birazcık daha dolaşarak bulduğunuz Golarion adlı dünyada daha önceki yazılarımdaki bilgileri de göz önüne alarak nasıl bir karakter canlandırmak istediğiniz. Kendi evinizde, arkadaşlarınızla bu dünya üzerinde çeşitli maceralara atılabilirsiniz elbet. Lakin PFS etkinliklerine katılacaksanız, dengenin sağlanması açısından bazı kurallara uymak zorundayız.

Öncelikle benim tavsiyem karakterinizin hangi ırktan olduğunu belirleyip ardından sınıfını düşünmeniz. Yeni başlayanlar, sizler için öncelikle PRD’nin Core Rulebook sekmesi altındaki Class (sınıf) kısmına bakmanızı önereceğim. Bir sürü kitapta bir sürü seçenek var, ama emeklemeden koşmaya çalışmayın. PRD’de bu sınıfı ilgilendiren sekmeyi açın elinizin altında olsun. Irk ve sınıf seçiminizi de karakter kağıdınıza (indirip bastıysanız) not edin. Şimdi gelelim karakterinizin Fiziksel ve Zihinsel yetenekleriyle ilgili kısma, ki biz bunlara Ability Score (AS) demekteyiz. Öncelikle AS’lerin belli sayısal değerleri sizin karakterlerinizin sınırları hakkında bilgi sahibi olmanızı ve bunlardan nasıl faydalanacağınız göstermekte. İnsan ortalaması her AS için 10 iken, üst değeri 18 olmakta. 10 üzerindeki her çift artışta 1 bonus almaktalar (12 ise +1,14 ise +2, 16 ise +3 vs vs, aynı şekilde 8 ise -1 gibi). Ayrıca ayrıntılı bilgi için buradaki sayfayı kullanabilirsiniz.

Peki Bu AS’ler Neler?

Strength (Str; Güç): Bildiğiniz kas gücü. Yüksek olması sizin daha fazla yük taşıyabileceğinizi ve çoğu yakın dövüş silahları için daha iyi vurma ve hasar şansı getirir. Güç ile bağlı yeteneklere bonus verir.

Dexterity (Dex; Çeviklik): El göz koordinasyonu, çeviklik. Çevikliğiniz, sizi darbelerden korur, hızlı tepki vermenizi sağlar, reflekslerinize ve fırlatılan silahlarınıza artı verir ve çeviklikle ilgili yeteneklerinize eklenir.

Constitution (Con; Dayanıklılık): Yaşam gücünüze (HP) verdiği artıların yanı sıra dayanıklılık zarlarınızda da işe yaramakta. (Değil mi zehirlenen yada paralize olan oyuncularım?)

Intelligence (Int; Zeka): Basitçe zeka deyip 10 ile çarparsak IQ seviyesine işaret edebiliriz, lakin unutmayın, zeki olmanız şuur sahibi olduğunuz anlamına gelmez. Ekstra dil bilmek, çoğu akademik bilgilere artıda bulunmak, zekası ile büyü yapan büyücülerde bonus büyü verip daha güçlü büyü yapmak ile daha fazla yetenek puanı gibi isteklerinizi bu AS sağlar.

Wisdom (Wis;Bilgelik): Bilgeliği geçelim, şuur desek daha yerinde olur. Yine bazı büyü yapan sınıflar için (Rahipler, Druidler vs) önemliyken, zihninize yapılacak saldırılar için savunma zarlarınıza bonus verir, bir sürü önsezi gerektiren yetenek ile ilgisi vardır.

Charisma (Cha; Karizma): Etkileyicilik. Bunu sadece güzellik diye düşünmeyin! Sözleri, davranışları ve dış görünüşüyle ne kadar etkileyici olduğunuz anlamına gelir bu AS. Kanlarından gelen güçlü büyülerini yapan Sorcererların karizmatik olması kaçınılmazdır (zevkler ve renkler lütfen).

pathfinder-door

Her sınıfın bazı olmazsa olmazları var, ama zorunlu değil, sonuçta bu hayal gücünüz. Gelelim AS puanlarını nasıl dağıtıcağınıza. Irksal bonuslarınızı eklemeden önce (ki ırklar ile ilgili ayrıntılar PRD’nin Irklar kısmında yazmakta) sizin bütün AS’lerinizin 10 olduğu varsayılır ve dağıtmanız için 20 puan verilir. Ortalamalarınızı eksiltebilip 20 puana bonus almak elinizde. Öte yandan ortalamaların altına inmemenizde de fayda var. 20 puanı dağıtmanız ise OP’nin 7. Sayfasında yer alan Tablo 2-1’de belirtilmiş durumda.

Örnek vericek olursak, zekanızı 15 yapmak istiyorsanız 7 puan harcıyorsunuz, kalıyor 13 puanınız. Üzerine bir de çevikliğinizi 17 yapmak isterseniz 13 puan da ona harcıyorsunuz ve elinizde puan kalmıyor. İlk dağıtım sonrasında ırksal bonusları da ekliyorsunuz. Elf yaptık diyelim, Dex’e +2, Con’a –2 , Int’e +2 alacağız ve son dağılımımız şu şekilde olacaktır:

Str: 10

Dex: 19

Con: -8

Int: 17

Wis: 10

Cha: 10

Bir büyücü için fena durmamakta olsa gerek. AS’lerimiz belli olduğuna göre karakter kağıdımıza yazabiliriz. Yanlarında Aslerimizden gelen bonusları yazıcağız. Aynı örnekten devam edersek Str: 0, Dex: +4, Con: -1, Int: +3, Wis: 0, Cha: 0 oldu. Bunlarla ilgili her yere bu bonusları ekleyebiliriz artık. Elde ettiğimiz bonusları kağıdımıza yazabiliriz.

PRD’de sınıflar için açtığımız sayfaya geri dönecek olur isek, Alignment kısmı bizi karşılayacaktır. Alignment karakterinizin dış dünyaya verdiği tepkilerdeki kişiliğini yansıtır. Romantik takılıp beynimizin ve kalbimizin seçimleri diyebileceğimiz gibi sağ ve sol beyin, yada mantık ile duygu diyebiliriz. Bunlar nedir? Mantık, beyin dediğim nokta, kuralcılık, kural tanımamazlık ve tarafsızlık (Lawful, Chaotic, Neutral) oluyor. Duygu ya da kalp diye baktığınız taraf ise iyi, kötü ve tarafsız (Good, Evil, Neutral ve hayır PFS’de Evil olmuyoruz!). Bazı sınıfların alignment sınırlamaları vardır bunlara dikkat etmekte fayda var.

pathfinder

Onun altında Hit Die denilen bölgeyi görebilirsiniz. Bu sizin yaşam gücünüzü belirtir. Büyücü için baktığımızda d6 gözükmektedir (d, dice=zar anlamına gelir, sağ tarafındaki sayı kaç köşeli olduğunu gösterirken, sol tarafında bir sayı bulunursa, belirtilen köşeli zardan kaç tane atmanız gerektiğine işaret eder). İlk seviyede yaşam gücünüz, zarda belirtilen maksimum değer olarak kabul edilir ve bunun üzerine Con’dan gelen bonusunuz eklenir. Bizim Elf büyücümüz için 1. seviyede 6 HP sınıfında, -1 HP ise Con bonusundan gelmekte. Özetle 5 HP oldu.

Aynı sayfada aşağıya inmeye devam edelim. Burada sizin sınıfınıza özgü yetenekleriniz gelmekte (skills). Bütün yeteneklerinizin listesi Skill sayfasında yer almakta. Bazı yetenekler sadece öğrenildiği, yani o yeteneğe puan verildiği zaman yapılabilirken diğer yetenekler, o yeteneğe puan vermeseniz bile yapma şansınız olan yeteneklerdir.

HP’den yeteneklere geçmeden önce bir ufak parantez açalım. Her oyuncu, her seviye için karakterine özgü favori sınıf bonusu alır, bunların ayrıntısı ırklar sayfasında olduğu gibi, daha basite indirger isek, her level favori sınıfınızda kalır iseniz, ya +1 yetenek puanı alırsınız, yada +1 HP. Tamamen size kalmış! Ben bu örnekte, favori sınıf bonusumu HP’ye verip +1 HP daha alıyor ve yaşam enerjimi (HP) 6 yapıyorum.

Sayfamıza tekrar bakalım. Burada belirtilen yetenekler, o sınıfa özgü, eğitim verilmiş yeteneklerdir. Siz o yeteneklere puan verirseniz, ekstradan 3 puan daha eklersiniz. Bir savaşçının büyü hakkında bilgisi olması ve tanımasıyla, bir büyücünün büyü hakkındaki bilgisini eşit sayamazsınız. Savaşçı Fireball derken, büyücü bunun daha güçlü ya da değiştirilmiş bir Fireball olacağını fark eder. Ya da savaşçı “büyü yapacak dikkat” derken, büyücü “sadece healing yapıyor sakin” diyebilir.

pathfinder-cover

İlk levelda kaç tane yetenek puanınız olduğu hemen altta skill ranks per level ile yazar. Aynı örnekten gidersek, 2+int modifier dediği, 2 üstüne Int’den gelen bonusu ekle olacaktır (2+3=5 puan). Bu puanlarımızı da, yetenekler sayfasındaki yeteneklerden 5 tanesini seçerek veriyoruz. Seçimlerimiz şöyle:

Diplomacy: Arabulucu bir karakter olmasını istedim. 1 puan, diplomasinin bağlı olduğu yetenek Cha. Benim Cha bonusum 0. Toplam diplomasi yetenek puanım 1 oldu.

Knowledge (Arcana): Büyüsel bilgiler, büyülü yaratıklara ilişkin bilgiler vs vs. 1 puan buna veriyorum, bağlı olduğu yetenek Int. Bonusum 3. Bunun bonusu, artı Knowledgeler benim kendi sınıfımın desteklediği yetenek olduğundan +3 daha geliyor, toplamda yetenek zarlarımı +7 ile atıyorum.

Knowledge (Local): Şehirlerle ilgili genel bilgiler, her oyun illa ki lazım olur. Yine 1 puan verdiğimde totalde +7 bonusum olacak.

Perception: Etrafının farkında olma, bir şeyler arama gibi farkındalık yetisi anlamına gelmekte. O bakıma şuurdan faydalanıyor olması doğal. Buna 1 puan verdim. Wisdom bonusum (0) eklendi, üzerine bir de Elf olmamdan gelen ırksal bonusum var (+2) ve sonuçta 3 oldu.

Spellcraft: Büyülerle ilgili bilgi. Bu da bir büyücü de olmazsa olmazı. 1 verince zeka bonusumu ve sınıf bonusumu ekleyerek +7’ye ulaşıyorum.

Bunlar dışındaki yetenekler için sadece düz 20’lik zar atıp (D20), o yeteneğin bağlı olduğu AS bonusunu sonuca eleyeceğim. Örnek olarak yüzmeyi normal olarak yapma şansım olsa da, Disable Device (eşya bozma) gibi kompleks bir bilgiyi, o yeteneğe puan vermeden yapamayacağım anlamına gelmekte.

Ardından tablosal bilgi geliyor. Base attack bonus, sizin doğal olarak ataklarınızı yaparken kullandığınız bonus. Bir yakın dövüş silahını kullanırken buna Str bonusu ekleyip 20’lik zarda elde ettiğiniz değere ekliyorsunuz, mesafeli saldırılar için ise Dex bonusunuzu.

Save kısımları sizin çeşitli koşullar altındaki direncinizi göstermekte. Fortitude fiziksel dayanıklılık olup, Con bonusunuzu ekliyorsunuz, Reflex kaçınma zarlarınız (Take Cover modu), Dex bonusunuzu eklemektesiniz. Will ise zihin dayanıklılığı. Buna da Wis bonusunu ekliyorsunuz. Str ve Con kasıp Wis’e önem vermeyen barbarların kontrol altına alınma büyüleriyle arkadaşlarına saldırdığı durumları gördüğümden ufak uyarılar vermekteyim.

pathfinder-rpg

Tablonun geri kalan kısımları, satırlara göre eşleşmiş seviyelerde alacağınız özellikleri göstermekte.

Bu arada unutmadan! Şu sayfada bulunan tabloda feat alacağınız levellar gösterilmekte. Karakter yaratırken otomatik 1 featim var, bu feati linkteki featlere bakarak seçebilirim.

Feat seçtikten sonra, öz geçmişimle uyuşacak şekilde (özgeçmiş size kalmış onca yazı yazdım) Traits kısmından 2 adet trait seçiyorum. Lakin bu traitler farklı başlıklardan olacak, 2 combat trait’i seçemem.

Tabloyu geçince silah ve zırh yetileri var. Büyücüler Simple Weaponları kullanıp zırh giymemeyi tercih ediyorlar. Başka silah kullanırlar ise ataklarına -4’den başlayan penaltılar alırken, kendilerini eğitmeden zırh giyerler ise, bedensel hareketleri içeren büyülerde, büyülerin yapılamaması gibi durumlar yaşıyorlar. Lakin Elfler kılıç ve ok kullanmayı çocukluktan öğrendiklerinden ben longsword ve longbow alıyorum. Yakın dövüş (melee) kısmında longswordumu kullandığımdan base atttack bonus (Bab) + Str bonusumun toplamını (0+0=0) 20’lik zarıma ekliyeceğim. Yay kullanırken ise Bab+ Dex bonusu (+4) ekleyeceğim.

Bu arada ekipman almak için 1. Seviyede bana verilen 150 gold var. Ekipman listesine göz gezdirip  istediğim şeyleri alabilirim. Initiative kısmı var unutmadan! Başka bir özellik ile geliştiremezsem sadece Dex bonusumu kullanacak. Yani +4 olarak atacağım her 20’lik zarda. Çok yüklenmedim, ağır zırhımda yok, bir turda hareket kabiliyetim 30 feet. Bu 30 feet, etrafın bilincinde olarak 30 feet, yoksa bana ne ben koşuyorum dersiniz, o durumda Dex bonusunuzu kullanamayacağınız durumlar olur vb.

Geri kalan özellikler için yapacağım şey ise okumak okumak ve okumak, anlamadığım yerlerde ise sormak.

Pathfinder-At-War

Gelelim level almaya. Her oyunda bir XP ve duruma göre 0 ile 2 arasından Prestige Point aldığımı belirtmiştim. 3 Xp alınca bir üst seviyeye geçmeye hak kazanırım. 3 oyun oynadım ve başardım. 3 Xp sayesinde level atladım. Haliyle her oyundan sonra param da olduğundan yeni ekipmanlar da alabilir, ya da hali hazırdaki ekipmanlarımı geliştirebilirim. GM’inizle konuşun yahut, OP 22. Sayfadaki Purchasing Equipment and Spells kısmını okuyun.

Yeni level aldığımda öncelikle gelen bonus HP sınıfımı belirliyorum (OP sayfa 9, Tablo 2-2). Bunun üzerine Con bonusumu ve favori sınıfımdan gelen bonusumu yine +1 HP yaparak ekliyorum (4+(-1)+1=4-1+1=4). Özetle 4 HP bu levelda alıyorum, önceden 6 hp vardı, 4 eklendi, toplam HP 10’a çıktı.

Yeteneklerim her seviye sınıfımın sayfasında yazan kadar artacak (2+Int bonus=5). Bunları istediğim gibi dağıtabilirim, olanlara eklemek ya da yeni yetenek öğrenmek benim elimde.

Tabloyu incelediğimde her seviye artışına göre Bab ve savelerimin değişimleriyle, her seviye gelen özel yeteneklerime bakmam gerekmekte. Hangi sınıfta olursanız olun, sınıf sayfasındaki tabloda yeni feat alacağınız seviyeler yazmakta. Beraberinde her 4 seviye de bir, bir AS’mi 1 puan artırabilirim. Bu büyücüm için, 4. seviyede Int’imi 1 arttırıp 18 yapacağım ve bütün Int bonuslarım 4 olmuş olacak.

Bu yazı bu kadar. Yazıyı bitirirken öncelikle 23 Mayıs günü gelip insanlara oyun oynatarak iyi vakit geçirmeleri için özveride bulunan GM’lerimiz, İstanbul’dan Bilgesu MERTTÜRK ile Ege KIRLIOĞLU’na, İzmirden Yakup ÇAKMAK, Hüseyin Ruhi KÜÇÜK, Aylin AYVAZOĞLU, Doruk Deniz İLMENÖZ ve Semih UĞURLUBAŞ’a , ardından da katılan tüm oyuncularımıza teşekkür ederim. Sayenizde oynadıkça oynuyoruz, maceralara atılıp birbirimizi tanıyoruz, iyi ki varsınız.

Sağlıcakla kalın.

Bu yazıyla beraber Fatih, prime material planes içerisindeki Samanyolu Galaksisindeki orta boyuttaki bir yıldızın Dünya diye adlandırılan 3. gezegeninde ‘’Gerçeklik’’ adı veriren bir kurguya sahip oyununa geri döner, bilir ki orada onu bekleyen yığınla iş, keşfedicek yığınla bilgi, ilgilenicek onlarca hasta, kazılacak bir sürü kazı alanı, incelenecek bir sürü beyin, yapılacak onlarca plan ve herşeyden önemlisi onu bekleyen dostları ve sevdikleri vardır. Kendinize iyi bakın tekrar görüşmek üzere.

Fatih TEPGEÇ

John Scalzi Romanlarına Doyacağız!
Deadpool Bir Dilek Gerçekleştirdi