Son Haberler
Anasayfa » Makaleler » Fallout 4’ten Beklentilerimiz

Fallout 4’ten Beklentilerimiz

Fallout 4 Banner

Bethesda’nın dünyanın en büyük oyun-eğlence fuarlarından biri olan E3’te konferans vereceğini açıklamasından bu yana internetteki söylentiler aldı başını gidiyor. Söylentiler firmanın yüksek ihtimalle Fallout’un yeni oyununu tanıtacağını işaret ediyor.

Hatırlarsanız geçtiğimiz yıl içerisinde Fallout 4 hakkında birçok haber çıkmıştı. Hatta devasa bir Fallout 4 şakasının kurbanı olmuştuk. O günden beridir Fallout 4 haberleri konusunda ince eleyip sık dokumaya başladık. Şimdi ise Bethesda’nın büyük bir açıklama yapacağı ortaya çıktı.

Bethesda’nın son yıllardaki oyunlarını ele aldığımızda, konferansın Fallout için yapılacağı düşünülmesi oldukça normal. Firma son olarak Wolfenstein ve Evil Within oyunlarını piyasaya sunmuştu. Ondan önce de Elder Scrolls dünyasını ele alan MMORPG oyununu görmüştük. Hal bu olunca, uzun zamandır sesi soluğu çıkmayan Fallout’un gündeme geleceğini düşünüyoruz.

post-apocalyptic-fallout-game

Bethesda, Interplay’in elinde kalan son Fallout haklarını da satın almıştı. Vault 13 adıyla geliştirilen MMORPG oyunun iptal olmasının ardından Bethesda, olası bir Fallout Online oyunu için de gerekli izinleri toplamıştı. Tahminimiz, eğer bir Fallout oyunu tanıtılacaksa bunun MMORPG olmayacağı yönünde. Firma, Elder Scrolls Online ile istediği etkiyi yakalayamamıştı. Bu yüzden online dünyaya yeni bir atılım yapmak istemeyebilir.

Hepsini elediğimizde geriye sadece Fallout kalıyor. Bu da demek oluyor ki, Bethesda önümüzdeki E3 Fuarı’nda Fallout 4’ü duyurabilir. Bu söylentiler de bizi ziyadesiyle heyecanlandırıyor. Hatta bu gazla Fallout 2’ye başladığımı itiraf edeyim.

Biz de oturduk, düşündük. Dedik ki, eğer bir Fallout 4 oyunu yapılacaksa mutlaka ama mutlaka olması gerekenleri çıkarttık. Aşağıda olası Fallout 4 oyunundan beklentilerimizi listedik.

Grafikler

2008 yılında 3D grafikler ile FPS platformuna taşınan Fallout, Havoc Physics grafik motorunu kullanıyordu. 2 yıl sonrasında piyasaya sürülen New Vegas da, Havoc’un biraz üzerinde oynanmış sürümüyle inşa edilmişti. Bethesda 2011’in efsanevi oyunlarından Skyrim’i ise Havoc destekli Creation Engine ile geliştirmişti.

Fallout 3 ve New Vegas’ın grafik performansı artık oldukça eski gözüküyor. Bu yüzden Fallout 4 için Creation Engine’in yeni geliştirilmiş sürümlerinden birinin kullanılması oldukça isabetli olur.

Oynanabilirlik

Fallout 3 ve New Vegas oynanabilirlik açısından oldukça hantal kalıyordu. Bahsettiğim konu hız ya da FPS oranı değil. Kendinizi FPS oyunundaymış gibi hissetmiyordunuz.

Fallout ilk olarak izometrik bakış açısıyla bizlerle buluşmuştu. Fallout 3 ile platform değişikliğine gidilmişti. Bu konu hakkında halen uzun uzadıya tartışmalara girebiliriz. Ama konumuz o değil.

fallout-3-olum-sahnesi

Oyunu FPS platformuna çevirdiniz. İyi, tamam! Ama arkadaş, ben karşımdaki adama ateş ettiğimde hiç de ateş etmiş gibi hissetmiyorum. Karşı tarafta üzerime koşan düşman, saldırılarımdan hiç etkilenmiyor gibi gözüküyor. Hatta onu öldürdüğümde olduğu yerde, gerçekçi olmayan bir biçimde patates çuvalı gibi yere düşüyordu.

Bu yüzden FPS oynanabilirliğinin biraz daha geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Buna ek olarak bir başka beklentimiz ortaya çıkıyor. Onu da aşağıda görebilirsiniz.

Yakın Dövüşler

Bethesda, Skyrim ile yakın dövüş konusunda çığır açmıştı. Kılıç, balta, hançer gibi yakın dövüş silahlarıyla harikalar yaratabiliyor, rakiplerinizi alt ederken araya giren dövüş sinematikleriyle zevkten dört köşe oluyordunuz. Aynısını Fallout 4’te de bekliyoruz. Neden mi?

fallout-new-vegas-boks

Fallout, yapı itibariyle yakın dövüşe de fazlasıyla yer veriyor. Hatta sandığınızdan daha da eğlenceli. Fallout 2 oynarken sadece yumruk ile bir Super Mutant indirmenin zevkini yaşadıysanız ne demek istediğimi anlıyorsunuzdur. İşte bu yüzden yakın dövüş konusunda da Fallout 4’te oldukça ilerleme kaydedilmesi şart.

Rol Yapma Unsurları

Fallout 1’i tamamen Speech kasarak bitirmiş arkadaşlar ellerini kaldırabilir mi? Sayımız oldukça az anlaşılan. Önemli değil; ama önemli olan Bethesda’nın aslında bir RPG oyunu olan Fallout’u tamamen FPS’ye çevirmemesi.

Fallout 3’te bu dengenin tamamen kaybolduğunu görebilirsiniz. New Vegas ile daha fazla diyalog kuracak yan karakterler, NPCler ve düşmanlar gördük. İşte yeni oyunda RPG-FPS dengesini eşit derecede bize sunabilecek bir altyapı bekliyoruz. Dileyen oyuncu etrafına mermiler kusarak, başka bir oyuncu ise sadece tatlı diliyle oyunu bitirebilmeli.

Boston

Fallout 4’ün Boston’da geçmesini istiyoruz! Neden mi? Çünkü kanımıza girdiler. Son zamanlarda çıkan tüm Fallout söylentilerinde, oyunun geçeceği yer olarak Boston’dan bahsediliyordu. Haliyle, oyunun bu bölgesini merak etmeye başladık. Çünkü Commonwealth gerçeğini öğrenebileceğiz!Dr. Zimmer Fallout 3

Commonwealth’i ilk olarak Fallout 3 ve peşi sıra çıkan DLC’lerinde gördük. Burası kendisine M.I.T’i merkez olarak almış, üst teknolojiye sahip bir topluluk. Fallout 3’te karşımıza çıkan Dr. Zimmer, Commonwealth üyesiydi. Dr. Zimmer’dan aldığımız görevlerle, bağlı olduğu topluluğun insansı-robotlar yani Androidler inşa edebildiğini biliyoruz.

Ayrıca Boston şehri, Washington’ın kuzeyinde kalıyor. Yani Fallout 3 sonrasında yaşanan olaylara da birçok gönderme yakalama fırsatı yakalayabileceğiz. New Vegas’ta yaşanan olaylar neticesinde Brotherhood of Steel’in gücünün orta-batı’da ve batı sahilinde azaldığını gördük. Ancak Fallout 3’te gördüğümüz kadarıyla BoS’un etkin alanı Capital Wasteland olarak kaldı ve güçlerine güç kattılar.

Haliyle oyunun en sağlam topluluklarından biri olan BoS’un, Boston’da da bir işinin olup olmadığını merak ediyoruz. Tabii New California Republic’in ne kadar büyüdüğünü de bu oyun sayesinde anlayabiliriz.

Araba

Fallout 2’de oyunculara araba ile seyahat etme fırsatı tanınmıştı. Skyrim’de de ata binebiliyorduk. Peki neden Fallout 4’te de araba sürmeyelim?

chosen-one-fallout

Tamam, çorak toprakların engebeli yollarında bir Highwayman kullanmak mantıklı olmayabilir. Ama en azından bir motorsiklet ya da ATV benzeri araç olmasın mı?

Obsidian Entertainment

Fallout 3’teki en büyük eksiklik, oyunun klasik Fallout espri anlayışından uzak kalmış olmasıydı. Black Isle’ın eski çalışanlarının kurduğu Obsidian Entertainment, New Vegas’ın yapımına yardımcı olmuş, böylece o eski atmosferi ve espri anlayışını görebilmiştik.

Bethesda’nın yeniden Obsidian ile çalışmasını istiyoruz. Hem de çok istiyoruz!

Daha Geniş Craft Sistemi

Yine Skyrim’den örnek vereceğim ama, varsın olsun. Bethesda, Skyrim ile çok geniş bir Craft sistemi koymuştu. Aynısını Fallout 4’te görmek istiyoruz.

Mayınlar, el bombaları ya da ilaçlar yapmakla kısıtlı kalmamak lazım. Ufak bir tabancayı, ele geçirdiğimiz parçalarla komik ama güçlü bir silah haline getirebilelim istiyoruz.

Söyleyin ey Fallout sevdalıları, çok şey mi istiyoruz?

Fallout 4’ü beklerken Fallout dünyası hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.