Son Haberler
Anasayfa » İncelemeler » Viking Mitolojisi Büyü ile Buluştu – KYN İncelemesi

Viking Mitolojisi Büyü ile Buluştu – KYN İncelemesi

kyn-banner

Hollandalı Tangrin isimli bağımsız oyun firması tarafından yaratılan KYN, ilk bakışta klasik bir Hack & Slash türü rol yapma oyunu olmaktan uzak görünüyor gibiydi. Oyun yayınlanmadan önceki fragmanında; kesip biçmeden daha çok bulmaca çözmeye odaklı, oyundaki karakterleri tek bir sınıf doğrultusuna sokmayan, alışılmışın dışında bir rol yapma oyunu olacağı vaad edilmişti fakat Kyn’i biraz oynadıktan sonra, maalesef bir kaç özelliği dışında klasik bir aksiyon odaklı rol yapma oyunundan farklı olmadığını hemen anlaşılıyor.

Steam Greenlight’tan yükselen oyunumuz konu olarak Viking mitolojisinden bolca esinlenmiş bir diyarda geçmektedir. Oyuna; Heimr isimli bu diyarda kutsal sayılan Magni savaşçıları olmak için bir dizi sınavı geçip başarılı olmuş Alrik ve Bram karakterleriyle başlıyoruz. Oyuna başlar başlamaz ilk olarak maalesef dialogların sessiz olduğunu görüyoruz. Oyun boyunca bazı yerler haricinde dialoglar seslendirilmemiş durumda.

Kyn_2015-07-27_12-32-46

Oyun içi dolaşımda beğendiğim bir kaç durum olduğunu söyleyebilirim. En büyük artı, haritada tüm bölümün ana hatlarıyla gözüküyor olması. Yani daha keşfetmediğiniz bölgeler bile gölgeli şekilde haritada yer almakta. Bu durum benim gibi oyundaki en dip köşeleri bile dolaşan bir oyuncu için çok büyük bir avantaj sayılır. Çünkü bu sayede ilk önce hikayenin devam etmediği bölgeleri kaçırmadan hepsini temizleyip daha sonra görev için izlemeniz gereken yolda ilerleyebiliyorsunuz ve git-gel yapmaktan kurtuluyorsunuz. Ayrıca dolaşım sırasında haritanın bir ucundan diğer ucuna tıklayarak karakteri yolladığınızda bazı sıkışmalar haricinde yapay zeka çok rahat bir şekilde yolunu bulup istenilen noktaya varabiliyor.

1

Diablo 3 gibi büyük oyunlarda bile böyle rahat bir ilerleme şekline pek rastladığımı söyleyemem. Her görev sonrasında geri döndüğünüz köyünüz şaşırtıcı derecede büyük tasarlanmış fakat içi neredeyse bomboş. Görüntü olarak gerekli tatmini sağlıyor fakat görev sırasındaki haritada olduğu gibi yakınlaştırma ya da fareyle serbest dolaşım olmadığı için bu büyüklük eziyet haline geliyor.

2

Çevre ile etkileşim var fakat görev sırasında kol, kapı, tahta gibi nesneleri oynatmak dışında bu etkileşim sadece eşya kırmakla sınırlı. Ki bu kırmalar da size ne eşya olarak ne de canavarlara zarar olarak geri dönmüyor. Hatta çevredeki ateşler bile karakterleri ve canavarları yakmıyor. Ve etraftaki kırılabilen eşyalar da hazine sandıkları da diğer oyunlardaki gibi üzerine fare imlecini götürdüğünüzde parlayarak ya da etrafında çizgi oluşarak kendini belli etmiyor. Sadece sandıklarda fare imleci açma hareketine dönüşüyor o kadar. Nedense bu özellik hoşuma gitti -oyuna dikkatinizi vermenizi sağladığından olabilir belki-.

Oyunda var olan en büyük kolaylıklardan biri ise eşya toplama. Yere düşen eşyaları toplamak için eşyanın bırak yanında olmayı, aynı bölgede bile olmanıza gerek yok. Haritanın bir ucundan diğer ucundaki eşyayı almayı denemedim fakat gerçekten de eşya ve karakter aynı ekran içerisinde değilken bile o eşyayı tıkladığınızda çantanıza düşüyor. Çanta demişken de hatırlatmakta fayda var; tüm karakterlerinizin çantası ortak. Yani cebe attığınız bütün eşyalar ortak bir yerde toplanıyor. Bu sayede karakterleri giydirip kuşatmak daha kolay olmuş.

kyn3

Oyunda beceri ağacı ise çok basit ve sade.Diğer oyunlara nazaran herhangi bir karakter sınıfı ayrımına gitmeyen Kyn’de beceriler akıl, beden ve kontrol olarak üç dala ayrılmış durumdadır. Bu üç ana dal da kendi içerisinde 3 farklı kategoriye bölünüyor. Kazandığınız beceri puanlarını akıl, beden ve kontrol özelliklerine istediğiniz gibi dağıtıp yine aynı isimdeki beceri ağacındaki özellikleri açabiliyorsunuz. Ve istediğiniz an bu özellikleri sıfırlayıp yeni baştan ayarlayabiliyorsunuz. Özgürlükçü bir düzenleme sistemi yaratmış olsalar da tüm bu ayarlamalardan sonra ne yazık ki sadece üç tane özelliği hızlı kullanım çubuğuna koyabiliyorsunuz. Bu kadar serbest bir beceri dağıtımından sonra neden bu kısıtlamaya gitmişler inanın anlayamadım.

Bu kısıtlama nedeniyle de Kyn’e has türden bir özellik olan zaman yavaşlatma da adeta öksüz bir evlat gibi kalmış. Çünkü savaşırken kullanabileceğiniz beceri adedi üç olunca zamanı yavaşlatıp taktiksel bir saldırı düzenlemenize çoğu zaman gerek kalmıyor. Ama merak etmeyin, sağlık ve ruh barlarını takip etmek çok zor olduğu için savaş sırasında yeterince acı çekeceksiniz.

Bulmaca konusunu ise sadece bir cümleyle açıklayabilirim: İnceleme sırasında 5. bölüme kadar geldiğimde karşıma sadece 2 adet bulmaca çıktı. Eğer tüm bulmaca öğelerini oyunun son bölümlerine sıkıştırmadılarsa yapımcı firmanın bu konuda fazlasıyla cimri davrandığını kesin bir şekilde söyleyebiliriz.

Kyn-Screenshot

Son zamanlarda çıkan çoğu rol yapma oyununda olduğu gibi Kyn’e de bir eşya yapma sistemi konuşmuş. Eşya yapmakta kullanılan malzemelerin çeşitliliği çok fazla olsa da sistem çok basit ve rahat. Görev sırasında öldürdüğünüz yaratıklardan bol miktarda çıkan bu malzemeleri aynı zamanda görev sonrası döndüğünüz köyde de satın alabiliyorsunuz. Yaratılacak olan silah ile üzerinizde silah arasındaki özelliklerin eksi artı karşılaştırması ise en ince detaya kadar gözüküyor. Oyun sırasında yaratıklardan düşürdüğüm silahlardan çok bu şekilde yapılan silahları kullandığımı da belirtmek isterim.

3

Sonuç olarak eğer oynayacak oyununuz kalmamışsa, yeryüzünde çıkmış olan bütün rol yapma oyunlarını deneme gibi bir saplantınız varsa ya da Mac ve Linux gibi oyun desteği kısıtlı işletim sistemleri kullanıyorsanız bu oyunu deneyebilirsiniz. Diğer koşullarda Kyn, maalesef -biraz sert bir ifadeyle- zaman kaybı denilebilecek türden bir oyunmaktan öteye gidememiş.

Rüzgarın Adı Hikayesi, Masaüstü Oyunu ile Gerçek Hayata Taşınıyor
Bilimkurgu Efsanesi Dune Serisi Yeniden Raflara Çıkıyor