Son Haberler
Anasayfa » İncelemeler » Darkwood Ön İncelemesi

Darkwood Ön İncelemesi

darkwood-banner

Paranoyak biriyseniz Darkwood oynarken kafayı yememeniz pek de mümkün değil. Paranoyak değilseniz, olmaya hazır olun!

Uyurken bile yüzlerini görüyorum, bana güvenle bakıyorlar.
Onları iyileştirebilirmişim, onları bu vebadan kurtarabilecekmişim gibi bakıyorlar bana.
Topraklarını, vücutlarını ve akıllarını yok eden bu vebayı durdurabilecekmişim gibi bakıyorlar.
Buradan çıkış yok ve bense onlarla birlikte burada tıkılı kaldım.
Onların bitmek bilmeyen yakarışları, ağlamaları ve fısıldadıkları dualarla geçiyor günlerim.

Bağımsız yapımlar son zamanlarda oyunculara gerçekten istediklerini verebilen yapımlar haline geldi. Erken erişim ile birlikte oyunları yapım aşamasındayken oynamanın verdiği heyecanın yanı sıra daha yerine oturmamış mekanikler biraz can sıkıcı olabiliyor. Darkwood şu an erken erişimde olmasına rağmen öyle göze çarpacak derecede hatası yok açıkçası.Darkwood Consept Art

Hayatta kalma oyunlarını genelde FPS olarak oynamışızdır. Gerçekçilik açısından her ne kadar FPS tercih edilse de Darkwood’da bu söz konusu değil. “Kuşbakışı bir korku oyunu bizi ne kadar korkutabilir ki?” demeyin sakın. Hikayesi ve etrafta gelişen olaylar ile oyun sizi içine çekiyor.

Darkwood roguelike tarzı bir oyun diyebiliriz. Sizi görevlerinize yönlendirecek herhangi bir işaret bulunmuyor. Oyun sırasındaki diyaloglar size ne yapmanız ve nerelere gitmenizi söylüyor fakat bunları yaparken tek başınasınız. Oyunda bir harita mecvut fakat gittiğiniz yeri, bulunduğunuz noktayı göstermiyor. Harita işlevini ileride anlatacağım, öncelikle biraz hikayeden(!) ve oynanıştan bahsederek başlayalım.

Oyunun atmosferinden ve hikayesinden bahsetmek gerekirse, oyunun açılışında bize bir vebadan bahsediliyor. Hikayenin geçtiği bölgede bir veba söz konusu ve buna neyin sebep olduğu belli değil. Açılışta bizlere vebanın bölgenin halkının topraklarını, vücutlarını, akıllarını götürdüğü söyleniyor. Öyle bir salgın ki, cesetler bile kısa zamanda kök salıyor ve mantarlanıyor.

Yapımcılar oyunun hikayesinin anlaşılabilir bir yanı olmadığını söylüyorlar. Oyunu bitirseniz bile hikayeyi tam olarak çözemeyeceğinizi belirtiyorlar. Gerçekten de öyle. Oyun esnasında etraftaki diğer insanlar ile kurduğunuz diyaloglar size hikayeyi anlatmaktansa kafanızın daha çok karışmasına sebep oluyor. Fakat diyaloglar o kadar iç karartıcı ve anlamsız ki, olur olmaz gerilmenize sebep oluyor diyebilirim.

Darkwood Loading

Biraz oynanıştan bahsedelim. Oyuna başlarken öncelikle bilmediğimiz bir karakteri yönetiyoruz. Kim olduğu hakkında herhangi bir fikrimiz olmamasının yanı sıra ne yapacağımızı da bilmiyoruz. Bir evde uyanıyoruz ve etrafı karıştırmaya, keşfetmeye başlıyoruz. Kısa bir süre sonra doğuya doğru gittiğimizde yerde kıvranan biri ile karşılaşıyoruz. Acı içerisinde kıvranıyor ve üzerinde de bir anahtar mevcut.

Anahtarı alıyoruz ve o anahtarın buradan kaçış yolu olduğunu anlıyoruz. Daha fazla bilgi almak istiyoruz fakat karakterimiz adamın konuşmayacağını öne sürerek bir “iğne” yapıyor ve “Ne olup bittiğini o söylemeyecek fakat bununla fark etmez” diyerek, acı çeken adama bir şey enjekte ediyor. İşin ilginç yanı ise asıl oyun buradan sonra başlıyor. Biraz önce acı çekerek yerde kıvranan o adam artık bizim ana karakterimiz hale geliyor ve onu yönetmeye başlıyoruz.

Artık hayatta kalmalı ve bu gizemi çözmeliyiz. Uyandığımızda karşımızda kurt maskeli veya kurt suratlı bir adam (Wolfman) bizi bekliyor. Eğer herhangi bir eşyaya ihtiyacımız olursa Wolfman bize bunları temin edebiliyor. Tabii ki sınırlı şeyler. Ayrıca Wolfman’den bu eşyaları para ile satın alamıyoruz. Herhangi bir şey istiyorsak, o eşyanın karşılığında bizden bazı eşyalar istiyor. Takas yöntemi ile alışveriş gerçekleştiriyoruz.

Darkwood

Sol tarafta gördüğünüz üzere 1-2-3 olmak üzere, hızla erişebileceğimiz eşyaları soldaki envantere dizebiliyoruz. Tab tuşuna basarak envanterimizi açabilir ve düzenleyebiliriz. Fakat envanterimizi düzenlemek öyle hızlıca yapabileceğimiz bir şey değil. Üzerimizdeki eşyaları karakterimiz öncelikle yere sermesi gerekiyor. Ancak o şekilde envanterimizi düzenleyebilir veya craft yapabiliriz.

Yere serdiğimiz eşyalar ile ilgilenirken görüş alanımız tamamen daralmış oluyor ve  eşyalarla ilgilendiğimizden dolayı etrafımızı göremiyoruz. Bu da dışarıda, güvenliksiz yerlerde çat-pat envanterimizi açmayı, düzenlemeyi, craft yapmayı zorlaştırıyor. Üstelik görüş alanımız daraldığı için etraftan gelen sesler sizi deli edebiliyor.

Darkwood MüzisyenOyun genellikle çok sessiz bir ortamda geçtiğinden yürürken kuru dallara bastığınızdaki o çıtırtılar gerçekten oldukça tedirgin edebiliyor. Spoiler vermeden belirtmek isterim ki Müzisyen diye bir karakterin çaldığı müzik sizi fazlasıyla rahatsız edecektir.

Sol tarafta gördüğünüz üzere müzisyenimiz ağzından salyalar akan, derisi ağaç kabuğuna benzeyen (bahsedilen vebanın getirileri), kulakları ve kafasını tellerle bir maskeye bağlanmış durumda olan çirkin mi çirkin bir karakter (Fakat nedense ben oldukça sevimli buluyorum).

Oyunu oynadıkça diğer karakterlerin de rahatsız edici bir çok yanını göreceksiniz. Zaten Darkwood korku aşılamaktan daha fazla sizi rahatsız etmeye yönelik bir oyun ve bu konuda oldukça başarılı diyebilirim.

Karakterimiz sadece craft ile yaptığı eşyaları kullanmanın yanı sıra yeteneklere de sahip olabiliyor. Fakat bu yetenekleri açabilmeniz için bazı şeylere ihtiyacınız var.

Bunla bir ocak mevcut ve bir de enjektör. Etraftan topladığımız mantarlar ile bu enjektörü dolduruyoruz ve kendimize enjekte ediyoruz. Bu sayede yeni yetenekler kazanma imkanımız oluyor.

Şırıngayı doldurabilmek için sadece mantar şart değil. Tüm halüsinojen maddeleri şırıngayı doldurmak için kullanabiliyoruz. Oyunda şimdilik bilinen halüsinojen maddeler şunlar;

Icon huge cockroach Huge Cockroach: 100ml dolduruyor.Darkwood Şırınga
Icon odd mushroom Odd Mushroom: 30ml dolduruyor.
Icon large odd mushroom Large Odd Mushroom:50ml dolduruyor.
Icon mutated meat Mutated Meat
Icon odd meat Odd Meat: 50ml dolduruyor.

 

Darkwood, günlerin sürekli gece olarak geçtiği bir oyun değil. Gece gündüz durumu mevcut ve olması gerektiği gibi geceleri evinizden veya güvenli bölgenizden dışarı çıkmak pek akıl karı değil. Hem etrafta sizi paranoyaklığa sürükleyecek bir ton olay gerçekleşiyor hem de gece olduğu zaman görüş açınız iyice daralıyor.

Diğer kuş bakışı oyunların aksine Darkwood’da gündüz vakti de görüş açınız sınırlı. Kafanızı çevreleyen gözleriniz olmadığından mantıklı olarak sadece baktığınız yönleri görebiliyorsunuz. Arkanıza dönmediğiniz taktirde ne olup bittiğinden haberiniz olmuyor. Çıtırtılar geliyor fakat nerden?

Darkwood Görüş Açısı

Haritadan kısaca bahsetmek gerekirse gittiğiniz bölgeyi harita üzerinde göremiyorsunuz. Nerede olduğunuzu anlayabilmeniz için bulduğunuz bazı önemli bölgeler haritada işaretleniyor ve buralara bakarak nerede olduğunuz hakkında tahmin yürüterek ilerleyebiliyorsunuz.Darkwood Harita

Biraz önce bahsettiğimiz enjektör sadece size yeni yetenekler kazandırıyor. Yani hayatta kalmanızı size veba bulaşmamasını sağlayan şey bu enjektör değil. Öyleyse bize neden veba bulaşmıyor? Evinizin yanında bulunan bir kuyu mevcut, bu kuyuya sadece geceleri su dolmuş oluyor ve her gece bu kuyudan temiz bir su içmeniz gerekiyor. Aksi halde ölüm sizi bekliyor olacak.

Eğer korku oyunlarındaki hep aynı şeylerden ve monotonluktan sıkıldıysanız farklı bir tarz ve rahatsız edici unsurlar sizin hoşunuza giden tür ise rahatlıkla Darkwood’u kesinlike oynamanızı öneririm.

Darkwood’da kök salmamanız dileğiyle, şimdiden iyi oyunlar :)