Son Haberler
Anasayfa » İncelemeler » Bir Masal Kitabının Kahramanı Olun – Narborion Saga İncelemesi

Bir Masal Kitabının Kahramanı Olun – Narborion Saga İncelemesi

Indie oyun firması Liber Primus Games‘in hikaye kitabı tandanslı oyunu Narborion Saga incelemesi ile karşınızdayız.

Yaratıcı ekibinde ödüllü roman yazarı Francis Hora ve popüler D&D dergisi Dragon’un eski editörü, yazar Dr. Tom Pollak‘ın bulunduğu Narborion Saga’da, yüksek fantezi diyebileceğimiz bir diyarda, dinamik bir hikayenin baş kahramanını canlandırıyor, vereceğimiz kararlarla geleceğe yön vermeye çalışıyoruz.

Oyuna başladığımızda bizi oldukça sade bir giriş ekranı karşılıyor. Sol tarafta ilk gözümüze çarpan şey bunun serinin ilk parçası olduğu. İkinci kitap The God of Orcs ve üçüncü kitap The Swamp of Thousand Paths ileriki dönemlerde bizlerle olacak.

Sağ taraftaki Mesaj Panosu’nda birkaç oyun içi tavsiyeyi okuduktan sonra Karakter Yaratımı ile birlikte hikayemize giriş yapıyoruz. Karakterimizin ismini belirledikten sonra puan dağıtabileceğimiz 4 özellik arasında Strength (Güç), Dexterity (Çeviklik), Intelligence (Zeka) ve Karizma bulunuyor. Hepsi 9 puanda başlayan bu özelliklere oynamak istediğimiz karakter tarzına göre 16 puan daha dağıtıyoruz. Bunların yanında 4 adet de şimdilik sabit değerimiz var. Bunları oyun içerisinde zamanla arttırabiliyoruz. Bunlar Can Puanı, Mana, Luck (Şans) ve Speed (Hız).

Bir sonraki ekranda karakterimizin Skill’lerine (Yetenek) karar veriyoruz. Bu noktada oyunun yetenek sisteminden kısaca bahsedeyim. Oyun içerisinde veya mini oyunlarda bir yetenek denemesi yapacağımız zaman 2d6 atıp üzerine yetenek seviyemizi ekliyoruz. Başlangıçta 8 puan dağıtabileceğimiz yetenekler sırasıyla Tırmanma, Sıçrama, Kilit Açma, Tuzak Bozma, Binek, Araştırma, Büyü Bilgisi, Şifre Çözme, İkna ve Göz Korkutma.

Bir sonraki adımda bir adet Feat (Marifet) seçiyoruz. Mevcut 14 feat belli bir Güç veya Çeviklik istediği için bir büyücü karakter yaratmaya çalışan ben herhangi bir feat seçemedim. Kısacası featler arasında artı hasar veya saldırı puanı vererek dövüş özelliğini artıran marifetler bulunuyor.

Gelelim büyü seçim ekranına. Burada özellikle yetenekler kısmında Büyü Bilgisi’ne verdiğimiz puan kadar büyü seçimi yapabiliyoruz. Büyülerin de güçlerine göre bir puan değeri oluyor. Kısaca başlangıçta 3 Büyü Bilgisi ile 3 adet 1 puanlık veya 1 tane 3 puanlık büyü seçebiliyoruz.

Bundan sonra bize verilen 100 altın ile karakterimizi donatıyoruz. Birkaç çeşit silah, zırh, iksir, halat, çakmak vs. aldıktan sonra karakterimizin görünüşe karar veriyoruz ve karakter yaratımı safhası bitmiş oluyor.

Oyuna girişmeden önce son bir konu hakkında bilgi vermek istiyorum. İstersek oyun sunucularında bir online hesap açıp oyun kayıtlarımızı (oyunda Kitap Ayracı şeklinde geçiyor) buluta yükleyebiliyor, diğer oyuncularla Arena kapışmaları yapabiliyor ve skorlarımızı puan tablolarında sergileyebiliyoruz.

Oyuna başladığımızda bizi bir kitabın sayfaları karşılıyor. Kitabın sol tarafında hikayenin akışı bulunurken sağ tarafı karakter kağıdımıza ayrılmış durumda. Klasik bir Kendi Maceranı Kendin Seç tarzıyla devam eden hikayede hareketlerimiz bizi bir aksiyona soktuğu zaman savaş alanına geçiyoruz. Bir satranç tahtasını andıran savaş alanında bütün karakterler resimlerini taşıyan piyonlar şeklinde betimlenmiş. Belli sayıda kare ilerleyip tek bir silahlı saldırı yaparak sırayla hamlelerimizi yapıyor ve savaşı tamamlıyoruz. İstersek karakterimize tıkladığımız menüde çıkan seçeneklerle savaş sırasında büyülerimizi veya eşyalarımızı da kullanabiliyoruz. Savaş sonunda ise Deneyim puanı, kullandığımız özellikte (güç, çeviklik) yüzde bazında ilerleme ve şöhret kazanıyoruz.

Herhangi bir şehirde bulunuyorsak bizi şehir haritası karşılıyor. Oldukça basit tasarlanmış bu haritada şehrin çeşitli kısımları arasında dolaşabiliyor ve oralarda aksiyonlara girebiliyoruz. Bu kısımlar da oyunun geri kalanı gibi hikaye bazlı ilerliyor. Örneğin bir şehirden diğerine gitme görevi almışken çıkmadan bir tanrımızın tapınağına uğrayalım dedik. Eğer burada rahiple sohbet etme seçeneğini seçerseniz rahip size yolunuzda kuvvet versin diye bir iksir hediye edebiliyor.

Şehirden çıktığımızda ise karşımıza genel harita çıkıyor. Oyunun geri kalanı gibi bu da oldukça pratik ve gösterişsiz olmuş. Haritada istediğimiz yönde kare kare ilerliyor, hedefimize giden yolda karşımıza çıkan kasaba ve şehirlerde duraklayabiliyoruz. Bu bağlamda oyunun bize bir derece özgürlük sunduğunu söyleyebilirim. Rol yapma oyunlarının olmazsa olmazı kamp mekaniği bu oyunda da mevcut. Dünya haritasında bir süre ilerledikten sonra gün döngüsü ile birlikte kamp yapma ihtiyacımız oluyor. Bir diğer olmazsa olmaz rastgele gelişen olaylar da unutulmamış. Dünya haritasında ilerlerken karşımıza ansızın bir düşman vesaire çıkabiliyor.

Steam sürümünü test etme imkanı bulduğum oyunun mobil platformlar için Android ve iOS sürümleri de mevcut. Açıkçası pek de sistemi zorlamayan yapısı ve aksiyondan çok hikaye okuma içeren mekanikleriyle Narborion Saga mobil cihazlar için biçilmiş kaftan diyebilirim. Eğer içerisine RYO unsurları katılmış, interaktif bir hikaye fikri size cazip geliyorsa bu oyuna bir şans verebilirsiniz.

Oyunu hemen buradan satın alabilirsiniz. Dilerseniz oyunun Android sürümüne veya iOS sürümüne de bakabilirsiniz.

Game of Thrones - Long Walk
One-Punch Man'in İkinci Sezonu Yapım Aşamasında