Star Wars Jedi Yönetmeni Stig Asmussen, Giant Skull Oyun Stüdyosunu Kurdu!
Star Wars Jedi: Fallen Order ve God of War gibi sevilen oyunlara imza atan Stig Asmussen, Electronic Arts’tan ayrıldıktan sonra Giant Skull isimli yeni bir oyun stüdyosu kurdu. Giant Skull adındaki bu yeni girişim, Asmussen’in yanı sıra Respawn‘dan ayrılan bir dizi deneyimli oyun geliştiricisini de bünyesinde barındırıyor.
Büyüleyici Dünyalarda Aksiyon-Macera
Stig Asmussen, Giant Skull ile, “büyüleyici dünyalarda geçen, oynanış odaklı, hikayeyle iç içe aksiyon-macera oyunları geliştirmeye” odaklanacak. İlk projeleri ise Unreal Engine 5 ile geliştirilen “AAA tek oyunculu odaklı bir aksiyon-macera” oyunu olacak.
Deneyimli Ekip
Asmussen’e Giant Skull’da Epic Games, Riot Games ve Rocksteady Studios‘tan gelen diğer deneyimli oyun geliştiricileri de katılıyor. Ekipte Star Wars Jedi: Survivor’ın teknik direktörü Jon Carr, Fortnite, Valorant, League of Legends ve God of War’da çalışmış sanat yönetmeni Patrick Murphy, Fortnite’ın baş yapımcılarından Lauren McLemore, Star Wars Jedi oyunlarının tasarım direktörü Jeff Magers ve daha önce Epic Games’te animasyon direktörü olan Brian Campbell yer alıyor.
Sürükleyici Hikaye Anlatımı ve Heyecan Verici Geçişler
Stig Asmussen, “Sürükleyici hikaye anlatımı, kahramanca savaş ve heyecan verici geçişlerle tanınan yetenekli bir ekip oluşturduk ve amacımız oyuncuların yıllarca kendilerini içinde kaybetmek isteyecekleri zengin bir evren yaratmak” dedi.
Oyuncuları Yolculuğa Dahil Etmek
Giant Skull COO/CFO’su Anthony Scott ise, “Gelecek oyunumuzun yolunu açarken, oyuncuların bu muhteşem yolculuğun her adımında bize katılmasını istiyoruz” dedi. “Özel bir şey yaratıyoruz ve türü tanımlayan, üçüncü şahıs aksiyon maceraları yaratma konusunda son derece tutkulu ve deneyimli inanılmaz bir ilk geliştirici ekibini bir araya getirecek kadar şanslıyız.”
Zorlu Bir Döneme Denk Geldi
Stig Asmussen ve Giant Skull duyurusu, Electronic Arts’ın Star Wars evreninde geçen FPS oyununu iptal etmesi ve toplu işten çıkarmalar yapmasının ardından geldi. Asmussen’in yeni stüdyosu, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki stüdyo ve yayıncılarda ciddi işten çıkarmaların yaşandığı bir döneme denk geliyor.
Oyun Sektöründe Zorlu Bir Yıl
Giant Skull’un kurulması, 2023’te video oyunu sektöründe yaşanan binlerce kişilik işten çıkarmaların ardından geldi. Asmussen ve ekibi, bu zorlu ortamda bile “özel bir şey” yaratmaya ve oyunculara unutulmaz bir deneyim sunmaya kararlı görünüyor.