Sony, Firewalk Studios ve Neon Koi Stüdyolarını Kapatıyor
Sony Interactive Entertainment, Neon Koi ve Firewalk Studios’u kapatma kararı aldığını duyurdu. Bu beklenmedik hamle, Sony’nin oyun portföyünü ve projelerin durumunu gözden geçirmesi sonucu alındı. Şirket, bu kararın arkasındaki gerekçeyi “yakın ve uzun vadeli iş önceliklerini karşılama” amacıyla açıkladı.
Sony, Oyun Portföyünü Yeniden Şekillendiriyor
Sony Interactive Entertainment’ın Stüdyo İş Grubu CEO’su Hermen Hulst, Sony çalışanlarına gönderdiği güncellemede, Neon Koi ve Firewalk Studios’un kapatılmasının zor bir karar olduğunu belirtti. Hulst, oyun portföyünün analiz edilmesi sonucunda, Sony’nin PlayStation Studios’un değerlerine uygun, küresel bir oyuncu kitlesine ulaşma potansiyeli olan projelere odaklanması gerektiğini vurguladı. Bu doğrultuda Neon Koi için mobil oyunların hala bir büyüme alanı olmasına karşın, stüdyo işinin önceliklerinin değiştiğini ve stratejik olarak yeni projelere yönelmeleri gerektiğini ifade etti.
Firewalk Studios’un Projesi Sonlandırılıyor
Concord oyununu geliştiren Firewalk Studios’un kapatılmasının ardında ise daha uzun süren bir değerlendirme süreci olduğu anlaşılıyor. Hulst, Sony’nin son birkaç ay boyunca farklı seçenekleri incelediğini, ancak nihayetinde stüdyonun projesini sonlandırmanın ve stüdyoyu kapatmanın en doğru yol olduğu sonucuna vardıklarını açıkladı.
Kapamaların çalışan sayısına olan etkisi ise henüz netleşmiş değil. Ancak, Firewalk Studios’un LinkedIn’deki profilinde 51-200 arasında çalışanı olduğu belirtilirken, Neon Koi’de ise 11-50 çalışan olduğu bilgisi yer alıyor.
Çalışanlar İçin Yeni Konumlandırma Çabaları
Hermen Hulst, bu kararın duyurulmasının zor bir süreç olduğunu ve işten çıkarılan çalışanlar için Sony’nin başka yerlerde istihdam imkanı sağlamaya çalışacağını belirtti. Hulst, “Neon Koi ve Firewalk, birçok yetenekli bireyin yuvasıydı. Etkilenen çalışanların bazılarını Sony’nin küresel stüdyo topluluğunda yeniden konumlandırmak için elimizden geleni yapacağız,” diye ekledi.
Hulst’un açıklamalarına göre, her iki stüdyonun da Sony ekosisteminde önemli katkıları olmuş, ancak mevcut önceliklerin yeniden belirlenmesi gerektiği bir dönemde alınan bu zor karar, şirketin uzun vadeli stratejisine yönelik bir hamle olarak görülüyor.
Sony’nin Gelecek Hedefleri
Hermen Hulst, kapanmaların zorluğuna dikkat çekse de, Sony Stüdyo İş Grubu’nun gelecek dönemde pek çok heyecan verici proje üzerinde çalışmaya devam edeceğini belirtti. “Bugün zor bir gün olsa da, önümüzdeki aylarda Stüdyo İş Grubu ve ekiplerimizden çok şey bekliyoruz,” diyen Hulst, şirketin dayanıklı ve yetenekli bir organizasyon inşa etme vizyonuna odaklandığını vurguladı.
Sony’nin, oyun dünyasında unutulmaz deneyimler yaratmak üzere attığı bu adımların ardından, oyuncular ve sektör Sony’nin gelecek projelerini merakla bekliyor.