Son Haberler
Anasayfa » Haberler » Oyun Haberleri » Shades of Sanity Sizi Sanitarium Kadar Korkutacak!

Shades of Sanity Sizi Sanitarium Kadar Korkutacak!

shades-of-sanity-oyun-banner

1998 yılında piyasaya sürülen ve birçok oyuncu tarafından gelmiş geçmiş en “rahatsız” oyun olarak gösterilen Sanitarium’u unutmak hiç de kolay değil.

İçinde barındırdığı öğeler halen kabuslarımıza konuk oluyor. Sanitarium hakkında ufak bir inceleme yazısını da önceden burada paylaşmıştık. Şimdi de sizi Shades of Sanity oyunu ile karanlık bir atmosfere götüreceğiz.

shades-of-sanity-resim1Shades of Sanity Sanitarium Kadar Korkunç!

Shades of Sanity adı verilen yeni oyun projesinin başında Sword and Spirit Software adında yeni bir firma var. Bu firma 1997-2001 yılları arasında Sanitarium’u geliştiren Dreamforge Intertainment’in eski çalışanları tarafından kuruldu. Ekibin başındaki Rob Seres, Sanitarium için grafik motorunu programladı. Keith Leonard da Sanitarium’un yaratıcı ekibi içerisindeydi. Bu iki kafadar asla piyasaya sürülmeyen White Wolf’un Werewolf: Heart of Gaia’nın da geliştirilmesinden sorumluydu.

Sword and Spirit Software, Shades of Sanity için bir KickStarter projesi başlatmışlardı. Ancak 200.000 dolarlık bütçenin oldukça az bir kısmı toparlanabildi. Bu sebeple KickStarter ışığı yanmadı. FRPNET olarak oyunun yapımcılarıyla bu konuyu konuştuk. Bizlere, “KickStarter’ın desteği olmasa bile Shades of Sanity’yi geliştireceğiz,” dediler ve oyunu piyasaya süreceklerini açıkladılar.

shades-of-sanity-resim2Shades of Sanity, Amnesia The Dark Descent ve Eternal Darkness gibi puzzle-korku oyunlarından etkilenerek hazırlanmış bir oyun. Ancak oyun, Sanitarium’un ruhani halefi olarak tanıtıldı. Yapımcıların eski Sanitarium geliştiricileri olduğunu düşündüğümüzde oyunun ne kadar “rahatsız” olabileceğini çıkarabiliriz.

Hikaye Joseph Springer adlı şizofrenik bir hasta üzerine kurulu. Springer, sürekli terapi seanslarını atlayan bir hasta. Karısıyla olan ilişkisini düzeltmek için Virginia’ya dönmeye karar veren Springer bir anda kendisini bambaşka bir dünya içerisinde bulur. Hikaye ilerledikçe bu dünyanın daha derinlerindeki yanılsamalara çekilir.

Görüldüğü üzere oyunun odak noktası gerçek dünyaya karşı kabuslar dünyası olacak. Karakterimizle oyunda zaman zaman farklı dünyalar arasında gidip geleceğiz. İşin daha korkutucu yanı ise oyun izometrik bakış açısı yerine 3 boyutlu ve karakter gözünden görülen FPS görüntü sisteminin kullanılacak olması.

shades-of-sanity-resim3Yapımcılar, Sanitarium’dan ilham aldıklarının tersini iddia etmiyorlar. Ancak daha yenilikçi bir yapı ile oyunu FPS platformuna taşımak istiyorlar. Bunun için de Sassafras adı verilen ve OpenGL ile desteklenmiş bir grafik motoru kullanıyorlar. Sassafras, ışık, yansıma, partikül efektleri ve performans bakımından Sword and Spirit Software’in en iyi seçimi olmuş denilebilir. Bir korku oyununda özellikle aranan gölgelendirme, ışık ve partikül efektleri bu grafik motoruyla harika işler başarabilir.

Shades of Sanity’de oyuncular birçok bulmaca ve yanılsama ile karşılacak. Bunları zamanında çözmeleri gerekiyor çünkü karşılarına çıkan garip “şeylere” karşı kullanabilecekleri bir tüfekleri yok. Bunun yerine kapıları kitleyip, pencerelerin önüne dolap çekerek kendi etraflarını koruyabilecekler.

Oyunun çıkış tarihi konusunda henüz bir açıklama yok ancak yüksek ihtimalle oyun, bittiği zaman Steam Greenlight’a giriş yapacaktır.

Ne diyelim, bu oyun bizi sevindirdiği kadar korkuttu da. Çünkü Sanitarium izometrik bakış açısı ile bile bizi uyutmamıştı. Shades of Sanity’nin FPS platformunda hazırlanmasına ve ortaya çıkarılan ilk videolarına baktığımızda, akıllıca hazırlanmış, korku dolu bir rahatsızlığın bize doğru geldiğini gösteriyor.

Oyunun resmi web sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Oyunun tanıtım videosu:

Agents of S.H.I.E.L.D. Dizisinin İlk Bölümü Yayınlandı
Steam Machines ile Herkes Her Oyunu Oynayacak!