Remedy, Max Payne 1 ve 2'nin Remake Yapımının Artık Üretime Hazır Olduğunu Söyledi
Remedy, geliştirilmekte olan tüm oyunları hakkında bir güncelleme yayınlarken, yakın zamanda piyasaya sürülen Alan Wake 2‘nin satışları hakkında yorum yapmak için henüz çok erken olduğunu vurguladı. Bunlardan ilki, Remedy‘nin mali raporunda “üretime hazırlık aşamasına geçtiğini” söylediği Max Payne 1 ve 2 Remake yapımıyla ilgili bir güncellemeydi. Remedy bunla ilgili şunları söyledi:
Oyunun tarzı ve kapsamı konusunda netlik kazandık ve bunun üzerinde çalışan son derece iyi organize olmuş bir ekibimiz var. Bu başarılarla birlikte proje ve gelecekteki başarısı konusunda heyecan duyuyoruz
MAX PAYNE 1 VE 2 HAKKINDA
Remedy, PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X ve S için ilk iki Max Payne oyununu yeniden yapmak üzere anlaşmıştı. Bu yayın anlaşması kapsamında Grand Theft Auto ve Red Dead Redemption şirketi Rockstar ile çalışmaktaydı. Remedy geliştirmeyi yönetirken Rockstar da projeyi finanse ediyordu. Max Payne Remake‘leri ayrıca Remedy‘nin Northlight oyun motoru üzerinde geliştirilecekti. Bu motor, Control ve Alan Wake 2‘nin geliştirilmesinde kullanılan motorun aynısıydı.
Orijinal Max Payne oyunları da Remedy ve Rockstar arasındaki ortaklığın bir sonucuydu. Rockstar ayrıca Max Payne 3′ün geliştirilmesini de üstlendi.
Remedy, bu arada yapım aşaması hala devam eden Control 2 için şunları söyledi:
Bu devam oyunu için planlar iddialı ve hem tasarımlarda hem de oyunun yapısında iyi bir ilerleme gördük. Önümüzdeki birkaç çeyrekte bu aşamada devam edeceğiz. Bir sonraki aşamaya geçmeden ve ekibi büyütmeden önce belirlenen temel unsurları kanıtlamaya odaklanıyoruz.
Condor, Control‘ün 505 Games ile birlikte yayınlanacak dört oyunculu co-op yan ürünüdür. Remedy, bunun konsept kanıtlama aşamasından üretime hazırlık aşamasına kadar ilerlediğini söyledi.
Hizmet tabanlı oyunlar geliştirme konusunda değerli bilgiler edindik ve artık oyuncuların yıllarca etkileşimde bulunabileceği bir oyun yaratmak için daha iyi bir konumdayız.
Ve son olarak Codename Vanguard. Remedy, yayıncısı Tencent ile birlikte projenin sonraki aşamalarını tanımladı. Aynı zamanda proje, konsept kanıtlama aşamasını yıl sonuna kadar tamamlamayı hedeflediklerini belirtti. Vanguard, Remedy‘nin hikaye anlatım uzmanlığını ve aksiyonlu oynanışını sürükleyici bir çok oyunculu deneyimde birleştiriyor. Vanguard, oynaması ücretsiz, işbirlikçi bir PvE nişancı oyunudur.
Remedy patronu ve CEO’su Tero Virtala, yayınlanma aralığı olmayan dört projenin tamamının, personelin Alan Wake 2‘den ayrılmasından faydalanacağını söyledi. Popüler hayatta kalma korku serisi ile ilgili olarak Virtala, daha geçen hafta piyasaya sürülmesi nedeniyle şunları söyledi:
Oyunun ticari başarısı hakkında sonuca varmak için henüz çok erken. Ancak hayranlar ve eleştirmenlerin bunu takdir ettiği ve oyuna uzun vadeli iyi satışlar için güçlü bir temel sağladığı açık.
Bu arada Alan Wake 2 üzerindeki çalışmalar sürüyor. Güncellemeler, yeni modlar ve 2024‘te çıkacak iki genişletmeyle çok daha fazla yenilik görebileceğiz.