Oyun Haberleri

Fallout ve Oregon Trail Birleşirse: Impact Winter

impact-winter-banner

Dünya soğuk bir battaniyenin altında gizlenirken, kendinizi ve arkadaşlarınızı kurtarmak için ne kadar çaba sarf edebilirsiniz? Bunun için yeteri kadar cesaretiniz var mı? Mojo Bones tarafından başlatılan yeni Kickstarter projesi Impact Winter ile bunu öğrenebileceğiz. Kıyamet sonrası senaryo konusunda bir kült olan Fallout’un korkulu atmosferini, soğuk rüzgarlar ve bir nostalji klasiği Oregon Trail’in hayatta kalma iç güdüleri ile bir araya getirdiğimizde Impact Winter’ı buluyoruz.

İrili ufaklı birçok projeye katkıda bulunan Mojo Bones, iddialı bir yapım ile oyun pazarına girmeye hazırlanıyor. Birleşik Krallık merkezli firma hayallerindeki oyunu geliştirmek için Kickstarter projesi başlattı. İstenilen bağış 95.000 Sterlin. Henüz çok az bir bütçe toplanmış. Ancak projenin sonlanmasına daha 1 ay var. Oyun o kadar iddialı ki, önümüzdeki birkaç hafta içerisinde istenilen bütçeyi toplayacağı düşünülüyor.impact-winter-002

O halde Impact Winter’ın neden bu kadar iddialı olduğunu sizlere aktaralım. 2018 yılında dünyamıza bir meteor düşer. Çarpışma sonucunda milyonlarca insan ölmesine karşın, dünyamız yok olmaz. Ancak iklim değişikliğine yol açarak, yeryüzüne ulaşması gereken Güneş ışınları, kalın bir toz tabakası ile engellenir. Bu yüzden yeni bir Buz Çağı başlar. Kar tabakası metrelerce yüksekliğe ulaşır. Hayatta kalanlar ise, eh, bu şartlar altında hayatta kalmak zorundadırlar.

Oyun birçok klasik RPG ögesini ve klasikleşmiş oyun türlerini bir araya getiriyor. Oyunun yapımcıları özellikle Fallout ve Oregon Trail’den ilham aldıklarını belirtiyorlar. Oyuncular hayatta kalmak için Void adı verilen karlarla örtülü dünyada ellerine ne geçerse bulmak zorundadırlar. Çünkü sadece kendilerini değil, bir de karın altına gömülmüş kilisenin içerisindeki arkadaş grubunu korumak zorundalar.

impact-winter-005

Hikaye bu çarpışmanın 8 yıl sonrasında başlıyor. Günlük hayat adamı olarak adlandırılan Jacob Solomon ve onun en iyi yoldaşı Android Ako-Light üzerine kurulu. Jacob ve grubu bir çağrı yakalarlar. Çağrıya göre 30 gün içerisinde yardım gelecektir. Ancak grubun bu gömülü kilise içerisinde hayatta kalmak için çok dikkat etmeleri gerekmektedir. Gösterdiği nice cesaret hareketlerinden ötürü grubun lideri olarak belirlenen Jacob, hem grubu bir arada tutmalı, hem de hepsini hayatta tutmak için gerekli malzemeleri bir araya getirmelidir. Oyuncular, birazdan sayacağımız zorlukları aşarak 30 gün boyunca hayatta kalmalıdır.

Impact Winter açık dünya konseptine dayanmıyor. Ancak bu oyunun sabit bir hikaye çizgisine sahip olduğunu göstermiyor. Her karakterin kendisine has özellikleri bulunuyor. Jacob bulduğu malzemeler ve parçalar ile bu karakterlere yeni eşyalar yaptırabiliyor. Ayrıca hastalanan olursa ilaç yapmak için çeşitli maddeleri de bir araya getirmesi gerekiyor. Void sadece karlarla kaplı değil. Vahşi yaşam halen sürmekte. Elbette, kötü niyetli insanlar da var. Bu yüzden Jacob belli oranda silah da kullanabiliyor. Oyunun yapımcılarının açıklamasına göre dövüş mantığı oyun içerisinde bulunsa da, sanıldığı kadar kolay olmayacak. Kazançları çok yüksek olmasına karşın, kaybedilecek çok şeyiniz olacak.

impact-winter-animasyon-gorsel

Bu etmenleri bir araya topladığınızda, her oyuncuya farklı bir hikaye sunulacağı iddia edilmekte. Başta Jacob olmak üzere diğer karakterlerin özelliklerini geliştirebileceğiz. Aynı şekilde can yoldaşımız Ako-Light’ın da birçok özelliği bulunmakta. Void içerisinde yolumuzu bulmaya çalışırken, sevimli Androidimizin sunduğu radar teknolojisinin arama çapını da yükseltebiliyoruz. Hal böyle olunca, oyuncuların dikkatli davranması gerekiyor. Çünkü her bir karakter, diğerlerine göre farklı özellikler sunmakta ve bu özellikler bazı durumlarda hayat kurtarıyor.

Karakterlerden bu kadar bahsetmişken. Biraz daha detaylandırmakta fayda var. Oyunda her ne kadar sadece Jacob ve Ako-Light’ı kontrol ediyor olsak da, kilise içerisinde bizleri bekleyen arkadaşlarımız bulunacak. Bizimle gelmeseler de, gerekli olan tüm eşyaları, güncellemeleri, ilaçları ve silahları onlara yaptırabileceğiz.impact-winter-004

  • Maggie Booth, 34 yaşında, Tamirci. Küçük yaşlarda babasının oto tamircisinde çalışmaya başlamış. Bu sayede mekanik alanlarda birçok eşya inşa edebiliyor. Ayrıca Ako-Light bozulduğunda, Maggie ile konuşup Androidimizi tamir edebileceğiz.
  • Christophe St-Pierre, 19 yaşında, Teknisyen. Küçük yaştayken annesini kaybeden Christophe tam bir teknopat. Teknoloji konusunda başımız sıkıştığında onun yardımlarına muhtaç olacağız. Ayrıca Ako-Light’ın radar sistemlerini de bu arkadaş sayesinde güncelleyeceğiz.
  • Wendy Dolloway, 54 yaşında, Hemşire. Genç yaşlarında veterinerlik macerası yaşayan Wendy, 30’lu yaşlarının başında hemşire olmaya karar verir. Grubun iyi huylu annesi olarak gösterebileceğimiz Wendy, sağlık ekipmanları kullanmayı bildiği kadar iyi bir aşçı. Bu özelliği grubun moralini de yüksek tutmaya yarıyor.
  • Blane Bishop, 68 yaşında, Polis. Grubun en yaşlısı olan Blane’in polislik geçmişi bulunuyor. Hayatta kalma konusunda bir uzman olan Blane, silah ve cephanelik konusunda güveneceğimiz ilk adam. Patlayıcı kullanmak ya da silahlarınızı daha kullanışlı hale getirmek istiyorsanız, adresiniz Blane Bishop olacak.

Oyunda değişiklik gösteren bazı durumlar da söz konusu. Örneğin, Jacob ile uzun süre boyunca Void içerisinde dolaştığımızda don ısırması yaşayabiliyoruz. Bu da karakterin canını bir daha eski haline getiremeyeceğimiz şekilde düşmesine sebebiyet veriyor. Kilise içerisinde sürekli olarak bir ateşin yanması lazım. Bunun için de yakacak odun ve yanıcı malzemelerin bulundurulması gerekiyor. Eğer yeterli malzeme yoksa, buna bağlı olarak karakterler hastalanabiliyor. Yaşanan bu kötü olaylar sadece tek bir karakteri değil tüm grubu etkiliyor. Moraller düşünce, kimse hiç bir şey yapmak istemiyor. Bu yüzden yapmanız gereken ilaçları yapamıyor ya da Ako-Light’ı güncelleyemiyorsunuz.

impact-winter-003Yukarıda da bahsettiğim gibi hikayede hayatta kalmak için birilerini öldürmeniz gerekebilir. Zaman zaman kiliseye de saldırılar olacağı belirtiliyor. Bunun için savunmanızı da güçlendirmeniz gerekiyor. Jacob, yanında bir yakın dövüş silahı ve ateşli silah bulundurabiliyor. Dışarıda karşılaşacağınız dövüş durumlarında, belki kendi başınızın çaresine bakabilirsiniz. Ama kilisede bıraktığınız arkadaşlarınızın güvenliğinden de emin olmanız gerekiyor.

Piyasada benzer türlerde birçok Flash tabanlı oyun bulunuyor. Mojo Bones daha detaylı bir şekilde Unity motorunu kullanarak bu oyunu geliştirmekte. Şöyle hızlıca bir bakıldığında oyunun detaylarının, Survival (Hayatta Kalma) oyunlarını seven kişilerin ilgisini çekeceği aşikar. Fallout’un atmosferi, Oregon Trail’deki hayatta kalma iç güdüsü, Don’t Starve’ın eşya toplama ve birleştirme mekanikleri ile karşımıza gerçekten başarılı bir oyun çıkacak gibi gözüküyor. Unity motoru ile hazırladıkları Alpha görüntülerinin de göz doyurduğunu belirtmek gerek.

Impact Winter, istenilen bütçeyi toplarsa 2015’in son çeyreği içerisinde piyasaya sürülecek. Eğer bütçe 150.000 Sterlin’e ulaşırsa, oyunun konsol sürümleri de hazırlanacağı müjdelendi. Sadece PC, MAC ve Linuc kullanıcıları değil, Xbox One, PlayStation 4 ve Wii U kullanıcıları da Impact Winter deneyimi yaşayacak.

impact-winter-animasyon-gorsel-2

Hayatta kalma oyunlarını ve kıyamet sonrası ögelerini seven bir oyuncu olarak Impact Winter’ın içeriğini şimdiden çok başarılı buldum. Umarım istenilen bütçeyi toparlar ve önümüzdeki yıl piyasadaki yerini alır. Çünkü ben de bu dönemde Impact Winter tecrübesini saatler boyunca edinmek istiyorum.

Oyun hakkında daha fazla bilgi almak ya da destekçi olmak istiyorsanız resmi Kickstarter sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Aşağıda da oyun içeriği hakkında paylaşılan ilk tanıtım videosunu bulabilirsiniz.

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.