Anasayfa » Diğer » Dungeons & Dragons Hakkında 100 Müthiş Şey!

Dungeons & Dragons Hakkında 100 Müthiş Şey!

İşte size 100 maddelik mükemmel liste!

 

  1. FRP ZarGizli bir geçit bulmak.
  2. Bira ana besin unsurudur.
  3. Yardakçılar (Minionlar).
  4. Ejderhalar.
  5. Bir kez daha 1 atan DM’in hayal kırıklığını görmek.
  6. Her zaman iyi adam olmamak.
  7. Deck of many things (DnD için hazırlanmış içerisinde oyuna renk katmasını sağlayacak eğlenceli kartlar bulunan bir büyü destesi bkz. http://www.dandwiki.com/wiki/SRD:Deck_of_Many_Things ).
  8. Haritalar çizmek.
  9. DM’i şaşırtmak.
  10. 10 x 10 büyüklükte bir odada sandık bulmak.
  11. Acımasızlık.
  12. Aylarca ve yıllarca karakterinizle zaman geçirdikten sonra onun gerçek olduğuna inanmak.
  13. Koboldlar (bkz. http://sozluk.frpnet.net/nedir.php?q=kobold ).
  14. İlahi müdahale.
  15. Mavi yıldırım (DM müdahalesi).
  16. Hana ya da Bara gittiğinizde bahşiş bırakmamak.
  17. DM’in “Abi emin misiniz” sorusunu ciddiye almak.
  18. Zarlar.
  19. DnD oyun içi bugları bulmak oyuna eklemeye çalışmak.
  20. 20-20-vurmak = Instant Death (Anında ölüm)
  21. Marilithler (bkz. http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/fc/20050921a ).
  22. Grup üyelerinden birinin karakteri öldüğünde orada olmak ve oyuncunun karakter kağıdını 1,000,000 parçaya bölmesini izlemek.
  23. Karakter kağıdını parçalayan oyuncunun arabasında arka koltukta oturmak ve trafikte ters istikamette 140km hız ile giderken tüm hayatınız boyunca ondan korkmak.
  24. Küçük ve büyük tuvalet ihtiyacının var olmaması.
  25. Oyunlarınızın bir çoğunun, Hollywood’daki filmlerden daha çok karmaşık ve sofistike olduğunu farketmek.
  26. Ev Kuralları.
  27. Residuum (Büyücülerin ya da Rahiplerin kullandığı bir tür pahalı büyülü kum) – Uyuşturucu değildir.
  28. Karakter geçmişlerini hazırlamak.
  29. Hazırlanan karakter geçmişlerin oyunu etkilemesi.
  30. Gizlice Kötü (Evil) bir karakter oynamak ve tüm grubu ölüme terketmek için planlar yapmak.
  31. Öldürülen yaratıklardan “ödüller” almak.
  32. Yetenek (Skill) kapışmaları.
  33. DM’in beklentisinin tam tersini yapmak.
  34. Korsanları oynamak, Arrgghhh!
  35. Oyun içerisinde ki tüm NPCleri (Non-Playable Character – Sadece DM tarafından yönetilen karakterler) isimlendirmek ve unutmamak, ancak beraber çalıştığınız kişilerin ve en yakın arkadaşlarınızın adını unutmak.
  36. Kritik vuruş yapmak.
  37. Arkadaşlarınızla beraber abur cubur yemek için yüzsüz bir bahane.
  38. D&D filmlerinin, çizgi filminin yanında sönük kaldığının farkında olmak.
  39. Yeni sürümlerin ve kuralların heyecanı.
  40. Tüm ejderhaların ateş püskürtmediğini bilmek.
  41. Ortada hiçbir sebep ve anlam yokken, karanlık zindanlarından birinde kapıyı kırıp, içeride sandığı koruyan orc’u öldürmek ve hazineyi çalmak.
  42. FRPNet sitesinde yazılanları anlamak.
  43. Tiamat (bkz. http://sozluk.frpnet.net/nedir.php?q=tiamat ).
  44. Erkek karakteri oynarken, kadınları baştan çıkartmak.
  45. Kadın karakteri oynarken, erkekleri baştan çıkartmak.
  46. Kadın karakteri oynarken, kadınları baştan çıkartmak.
  47. Karizma puanınızın altında olan herkesi baştan çıkartmak.
  48. Büyülü Silah bulmak.
  49. Minyatürler.
  50. Kont Strahd von Zarovich.
  51. Geek ilgilerini anlayabilecek arkadaşlarla bir arada olmak.
  52. Sarhoş Cüceler.
  53. 1 atmak.
  54. 20 atmak.
  55. Karakteri olması gerektiği gibi oynamak.
  56. Koboldlardan bahsetmiştik değil mi ?
  57. Grup üyelerinden çalmak.
  58. Bir karakteri emekliye ayırmak ve yeni bir oyun başlangıcında ortaya çıkartmak.
  59. Oyun Kuralları için İngilizce öğrenmeye çalışmak.
  60. Ejderha öldürmek.
  61. Kendi başınıza bir ejderha öldürmek.
  62. Ejderhanın hazinesini toplamak.
  63. Cüce/Elf husumeti.
  64. Drizzt Do’urden.
  65. “Daha sarhoş olmadın mı?” diye sormak.
  66. Sarhoş olup olmadığını anlamak için matematiksel hesaplamalar yapmak.
  67. Sarhoş olup olmadığını anlamak için yüzdelik zar atmak.
  68. Karakere Flaw (Rahatsızlık) almak.
  69. Role Play içerisindeki moral ve etik davranış kararları.
  70. Yeni bir oyuna başlamadan önce heyecanla geçen bir hafta.
  71. Eberron.
  72. Munchkinism (bkz. http://sozluk.frpnet.net/nedir.php?q=munchkin ).
  73. Sevgilinize DnD’yi tanıştırmak.
  74. Yağmalama.
  75. Oyun günlüğü yazmak.
  76. Oyuncu karakteri gibi garip yaratıklar tasarlamak.
  77. Bilinen karakterlerden alıntı yapmak.
  78. Karanlığa saldırmak.
  79. FRP Conventionları.
  80. Kurtarma zarı.
  81. Tek vuruşta yaratık kesmek.
  82. Yemek masasında DnD’den bahsetmek, heyecanlanıp yemeği tükürmek.
  83. Order of the Stick (bkz. http://www.giantitp.com/comics/oots0819.html – 800 sayıyı geçmiş, içinde dnd ögeleri bulunan eğlenceli ve bir o kadar komik çizgi roman serisi).
  84. Stereotypes (Basmakalıp karakterler), Paladinlerden bahsettiğimi anladınız.
  85. Başka oyuncunun birkaç tane 1 attığına şahit olmak.
  86. Yaratıkların da hisleri vardır.
  87. Yeni alınan kural kitabının kokusu.
  88. Grubu dağıtarak DM’i gıcık etmek.
  89. NPC’leri öldürürek grubu dağıtmak.
  90. Minimum’dan Maksimum’a çıkmak.
  91. Geçmişteki karakterlerden sanki gerçekmişçesine bahsetmek.
  92. Bir avuç dolusu zar atmak (20d6 gibi ?).
  93. Bag of Holding (içine her şeyi koyabileceğiniz bir çanta), sonuçta kimseye külfet olmayacak.
  94. Paladin oynayan bir oyuncunun, bencilce bir hareket yapıp karaktere uygun olmasını çözmeye çalışmasını izlemek.
  95. Grup bir dönüm noktası gerçekleştirdiğinde orada olmak.
  96. Ölüleri kaldırma gücü.
  97. Minatourlar (bkz. http://sozluk.frpnet.net/nedir.php?q=minotaur )
  98. FRP & Magic dergisi.
  99. Dünya çapındaki diğer oyuncularla ortak bir şey yapmış olmak.
  100. FRPNET  :)

 

Yazan: Özay “Wallace Rockstone” ŞEN

VGA Oyun Ödülleri 2011 Açıklandı
FRP Oynamak İçin 10 Sebep!