Son Haberler
Anasayfa » İncelemeler » Yaratık Kesme Keyfi – Dauntless İncelemesi

Yaratık Kesme Keyfi – Dauntless İncelemesi

Dauntless tam olarak da görüldüğü üzere Monster Hunter’dan esinlenilerek geliştirilmeye başlanmış bir oyun, zaten yapımcılar da oyunu ilk tanıttıkların andan itibaren Monster Hunter serisini ne kadar sevdiklerini ve PC’de Monster Hunter oyunu bulunmamasını da fırsat bilerek bu işe giriştiklerini dile getirmişlerdi.

Evet bu açıklamanın üzerinden bir kaç sene geçti şimdilerde ise Monster Hunter: World’ün PC platformunda yer alması çok yakın. Ancak bu durum ne geliştiricileri ne de Dauntless sevdalılarını etkilemedi, reddit’te ne diyorlar acaba diye merak edip baktığım zaman oyuncuların hepsi “dauntless bir yana monster hunter bir yana, ikisini de oynayacağım için çok keyifliyim” tadında yorumlarda bulunmuşlar, bulunmaya da devam ediyorlar.

İlk alpha sürümünden bugüne kadar bolca yol katetmiş durumda Dauntless. Üstelik işin güzel taraflarından bir tanesi de buradan geliştirme sürecini takip edebiliyor olmamız. Aynı zamanda da geliştiricilerin bu süreç içerisinde oyunu oynayan oyuncuların sözlerini dinliyor olmaları.

Birbirinden farklı özellikleri, tehlikeleri bulunun bu canavarları avladığımız, onların üzerlerinden lootladığımız parçaları ile yeni silahlar ve zırhlar yaptığımız Dauntless’ta herhangi bir class sistemi bulunmuyor, ancak kullandığımız silahın tipine göre vuruş stili, comboları, ve özel hareketi değişiklik gösteriyor. Ancak şunu belirtmemde fayda var oyunda x bir silah diğerinden daha iyi herkes onu kullanıyor gibi bir durum söz konusu değil, çünkü her bir yaratığın her bir silahtan aldığı hasar ya da örneğin savaşın belirli bir noktasında yaratığı belirli bir süre bayıltabilmek için ağır silah ile vurmuş olmak gerekiyor. Bu gibi nedenlerden dolayı 4 kişilik avcı ekibi canavar ile yüzleşmeden önce doğru silah kombinasyonu ile hazır olmalı. Aynı şekilde üzerimize giyeceğimiz zırhlar da önemli tabii ki, yaratık alev mi, buz mu kullanıyor ona göre daha az hasar almamıza olanak sağlayan zırhları tercih etmemiz işimizi kolaylaştırıyor.

Tabii iş savaşmakla da bitmiyor, savaşmak için gittiğimiz bölgede kaynak toplamamız da gerekiyor, çiçekler, madenler, hayvan derileri gibi bir çok malzeme bulunuyor, tabii bu malzemeler bölgeden, bölgeye değişikik gösteriyor. Bu malzemeleride tahmin edeceğiniz üzere, zırh, silah yapma ve geliştirme aynı zamanda da healing, stamina, speed, damage potionları gibi pot’lar hazırlamak için kullanıyoruz.

Bazen belirli bir yaratığın belirli bir malzemesini lootlamak için o yartığı tektar tekrar kesmek gerekiyor bu bir süre sonra insana “ayhh yeter” dedirtse bile savaşmaya başladıktan kısa bir süre sonra oyunun eğlencesine kapılıp devam ediyoruz.

Grup olarak gidebildiğimiz avlara istersek tek başımıza gitme şansımız da var, ancak ilk bir kaç yaratıktan sonra artık tek başına avlanmak zorlaşıyor tabii yeteri kuvvete sahip ekipmana sahip olana kadar. Daha sonra yine gidip önceki yaratıkları solo kesme şansına sahibiz. Ancak şunu rahatlıkla söylüyorum, hiç uğraşmayın ne kadar kalabalık giderseniz iş o kadar çabuk bitiyor, büyük rahatlık.

Bir de yaratıklar ile savaşırken yaratıkların hareketlerine dikkat etmek gerekiyor, belirli açık verdikleri anlar dışında şuursuzca bir yaratığa dalmak genellikle avcıların av olması ile sonuçlanıyor. Aynı zamanda yaratığın da gittikçe öfkelenerek, daha fazla hasar vermesi, hareketlerinin daha anlaşılamaz olması gibi bir çok etken ortaya çıkıyor, hele en tehlikelisi ise bu durumdayken yere düşmüş olan avcıların ayakta olan avcılar tarafından kaldrılması imkansız hale geliyor, yani düşen oyuncuyu Revive edemiyoruz ve yaratık diğer faza geçene kadar ya da sakinleşinceye kadar çok daha dikkatli oynamak gerekiyor, eğer bu durumdayken her bir avcı düşerse wipe oluyor ve ödülümüzü alamadan şehrin yolunu tutuyoruz. İşin en can sıkıcı kısmı işte bu, 20 dakikadır savaştığınız yaratığın sizi wipe ediyor olması, dikkatsizlin, aç gözlü şekilde sizden çok daha kuvvetli bir ava çıkmanın en büyük cezası, kaybettiğiniz zaman oluyor.

Genel olarak dauntless böyle, bir Monster Hunter klonu da diyebilirsiniz, artık orası size kalmış. Ancak çok net söylüyorum, geliştiriciler oyunun peşini bırakmadılar, Monster Hunter geliyor olsa da hem geliştirici ekip de hem oyuncusu da oyunun final halini iple çekiyorlar. Ben mi? Ben de her ikisini de büyük keyifle oynayacağımı düşünüyorum.

Bu arada unutmadan, oyun Free to Play olarak çıkışını yapacak ancak şu an için sadece erken erişim yapabilmek, geliştiricilere destek olmak adına paket satın almak gerekiyor. Dauntless’ı hemen buradan satın alabilirsiniz.

2017 Nebula Ödülleri Adayları Açıklandı
Incredibles 2 Filminden İlk Resmi Fragman Yayınlandı