Civilization Tasarımcılarından Yeni 4X Strateji Oyunu – Old World
Civilization IV ve Offworld Trading Company’nin Baş Tasarımcısı Soren Johnson‘ın elinden çıkan tarihi strateji oyununda Old World yayınlandı.
Bu sefer dünya liderleriyle değil sıradan bir insan olarak hükümdarlığımızı yönetiyoruz. Yaptıklarımız tarihe damga vuruyor ve geride bıraktıklarımız ise hem toplumumuzun hem de bizim mirasımız oluyor.
10 Crowns adıyla duyurulan ve taze taze yayınlanan oyun, Civilization tutkunlarının aşina olduğu bir oyun tarzı sunuyor. 4X türündeki (eXplore, eXpand, eXploit ve eXterminate yani Keşfet, Yayıl, Sömür, Yoket) strateji oyunu Civilization ile Offworld Trading Company’nin harmanı şeklinde olmuş fakat oyun Civilization’dan farklı olarak daha çok Roma, Mısır ve Kartaca gibi uygarlıkların olduğu klasik döneme odaklı.
Oyunda diğer strateji oyunundan farklılıklar da var, onlar da şöyle;
Emirler
Emirler, bütün ulusun üzerinde buyruklar verebileceğin bir kaynaktır. Geleneksel 4X oyunlarında olduğu gibi her tur her birimi hareket ettirmek yerine, oyuncunun Emir kaynağı bitene kadar her birim istenilen miktarda hareket ettirelebilir. Bu kaynak farklı şekillerde de harcanabilir. Saldırı, İnşa, Hadiseler, Diplomasi ve dahası.
Meşruiyet
Her yönetici tahta lâyık olduğunu kanıtlamalı. Arzularına ulaşıp harikaları tamamladıkça ve (“Bilge”, “İntikamcı” veya “Barış Getiren” olarak) şöhret kazandıkça, meşruiyetin artar ve her yıl daha fazla ek emir verebilir ve halkınla olan bağını kuvvetlendirebilirsin.
Veraset
Old World’de her bir sıra bir yılı temsil eder ve hükümdarlar ölümsüz olmadığından sonsuza kadar ülkeyi yönetemezler. Evlenmeleri ve soylarını devam ettirmeleri gerekir. Bir hükümdar öldüğünde, varisleri kendi adlarını duyurmak için yeni bir arzu seçerler.
Hadiseler
Old World; kararlarını, başarılarını ve karakterlerini temel alarak ulusun için yöntemsel bir hikaye oluşturan güçlü ve derin bir hareketli hadise sistemine sahiptir. Oyun, çoğu döneminin tarihsel hadiselerinden esinlenilen 1.000’den fazla benzersiz hadiseye sahiptir. Bu hadiseler karakterlere Anılar, Özellikler ve İlişkiler verir ve bunlar ileride olabilecek hadiseleri etkileyebileceği için seçerken dikkatli olmalısın.
Arzular
Hükümdarlığın her biri bir öncekinden daha zor 10 arzuyu elde ettiğinde zafere ulaşır. Bu arzular oyunundaki hadiseler ve karakterlerinin tutkularından ortaya çıkar. Hiçbir oyun birbirinin aynısı olmaz ve bu yüzden bilge bir hükümdar ne zaman işlerin gidişatını değiştirmesi gerektiğini bilir.
Bölgeler
Şehirler, bir şehir merkezi ve kırsal iç bölgeler ile birbiriyle bağlantılı bölge parselleri oluşturur. Harikalar ve tapınak, amfitiyatro ve garnizonlar gibi şehir binalarını içeren her bir gelişme tek bir karoda yer tutar. Bu bölge, oyuncunun haritada nerede gelişme inşa ettiğine ve uzman yetiştirdiğine göre büyür.
Old World strateji oyununu Epic Games Store üzerinden satın alabilirsiniz. İyi oyunlar!