Son Haberler
Anasayfa » Röportajlar » Shadow of the Demon Lord’un Yaratıcısı Robert Schwalb ile Röportaj

Shadow of the Demon Lord’un Yaratıcısı Robert Schwalb ile Röportaj

Geçtiğimiz günlerde sitemizde Shadow of the Demon Lord sistemi hakkında bir inceleme yayınlamıştık. Bu yazımızda sistemin yaratıcısı Robert Schwalb‘tan da bahsetmiştik. Kendisi D&D ve Warhammer gibi ünlü sistemler için sayısız içeriğe imza atmış birisi. 2014 yılında ise kendi ismini taşıyan şirketi kurup 2015 yılında da kendi açımdan mükemmel bir sistem olan Shadow of the Demon Lord‘u yayınladı.

Ünlü yazarla yaptığımız röportajı aşağıda yayınlıyoruz.

Algan: Sizi ünlü RPG sistemlerine yaptığınız katkılardan tanıyoruz ama hikayenizi bir de sizden duymak isteriz. Bize kendinizden bahseder misiniz?

Robert Schwalb: Elbette! Oyun tasarımcılığı kariyerime başlamadan önce neredeyse her şeyden biraz yaptım. Fast food restoranında yöneticiydim, erkek kıyafetleri sattım, elektronik cihazlar sattım, oyun mağazası yönettim, halı ve ahşap döşeme sattım, ve son olarak da içki sattım. Üniversiteyi yarıda bıraktım ancak, evlendikten çok sonra geri döndüm ve İngilizce’yle felsefe alanlarından mezun oldum. 2001’de bir süre kitap da sattım. Bundan sonra birçok insan gibi düzenli bir iş bulmakta zorlandım, ancak Green Ronin yayıncılık için Book of Fiends kitabının tasarımına yardımcı oldum, Fantasy Flight için Grimm’i yazdım, AEG için de World’s Largest Dungeon’ın yazımına katkıda bulundum ayrıca birçok şirket için de yazarlık yaptım.

2003’te, Green Ronin yayıncılıkta bir geliştirici olarak işe girdim ve 2007-2008’e kadar da bu firmada kaldım. GR’deki işim sırasında, d20 ve the Warhammer Fantasy kanallarını yönettim. A Song of Ice and Fire Roleplaying’ı tasarlayarak da oradaki arkadaşlarla son işimi yapmış oldum. Ayrıca içinde Wizard of the Coast için bazı kitaplar olan birçok freelance iş de yaptım ki bunlar benim daha sonra D&D 4e için yardımcı kitaplar üstünde çalışmamı sağladı. Birkaç yıl sonra, 5e tasarım ekibine dahil oldum ve yeni sürümün tasarlanmasında yardımcı oldum. 2014’te Wizards’dan ayrıldım ve içlerinde Monte Cook Games’in de bulunduğu birçok şirket için freelancer olarak çalıştım. Daha sonra ise kendi şirketim olan Schwalb Entertainment’ı kurdum. Hala daha biraz freelancing yapıyorum, ancak dikkatimin çoğunluğunu Shadow of the Demon Lord ve yakın zamanda yayınlamayı planladığım diğer oyunlara veriyorum.

Algan: RPG oynamaya ne zaman ve nasıl başladınız? İlk sisteminiz ve karakteriniz neydi?

Robert Schwalb: Her zaman RPG’lerle ilgiliydim, özellikle de Dungeons & Dragons. Küçükken oyun ve kuralları hakkında bazı bilgilerim vardı, ancak oynayan hiç kimseyi tanımıyordum ve cumartesi sabahları yayınlanan çizgi film haricinde başka bir yerde de karşılaşmamıştım oyunla. Bir gün bir komşum 25 sente bana Tracy ve Laura Hickman’ın Rahasia modülünü sattı. Kurallar yazmıyordu, ama modül kendi RPG sistemim olan Passages’ı sıfırdan yaratmama yetecek kadar hayalgücümü harekete geçirmişti bile. Birkaç hafta sonra oyun alanında bir çocukla tanıştım ki 30 yıl sonra hala daha arkadaşlığımız devam etmektedir. O, Red Box kurallarını kullanarak karakter yaratmama yardımcı oldu. Ancak, sonraki haftasonu Keep on the Borderland oynadığımızda, aniden ve kalıcı olarak tavlanmıştım oyuna. Yani, Red Box D&D, benim ilk gerçek sistemimdi ve karakterim de Ator isimli bir fighter’dı.

Algan: Neden Shadow of the Demon Lord’u yaratmaya karar verdiniz ve hangi açılardan diğer sistemlerden farklı?

Robert Schwalb:  D&D’deki işim bittikten sonra tekrardan freelancer işine girmek zorunda kaldım. Ancak bir geleceğim olması için kendi fikri mülkiyetimi yaratmaya ve tüm haklarına sahip olmam gerektiğine karar verdim. Oyunu yaratma konusunda da birçok nedenim var aslında. İlk olarak, karanlık fantezinin bir tür olarak biraz yetersiz servis edildiğini hissettim. Tamam başka karanlık fantezi oyunları vardı, ama ben adımı karanlık ve çirkin içerik üreterek duyurmuştum. Ayrıca herkesin kullanabileceği bir oyun motoru yaratmayı istedim. Oyunu öğrenmesi kolay ama uzmanlaşması zor tutarak hem acemi hem de deneyimli oyuncuların benzer bir şekilde oynayabilmesini amaçladım. Ayrıca günümüz oyunlarında, insanlar meşgul olduğu için uzun soluklu oyunlar çok nadir olarak sonuna kadar gidebiliyor. Bunu düşünerek, SotDL‘i tek oturumda oynanabilecek maceralar ve 11 oturumda bitirebileceğiniz uzun soluklu maceralar sunacak şekilde tasarladık.

Algan:  Shadow of the Demon Lord için karanlık ve olgun bir içerik ürettiniz. Bu kararınız arkasındaki motivasyon neydi?

Robert Schwalb:  Çünkü yapabiliyordum. D&D’yi ve onun üstünde çalışmayı seviyorum, ancak D&D, birkaç istisnayı saymazsak karanlık ve günahkar diyarlara girmekten kaçınan bir oyun. Shadow’un tek sahibi olmam ise canımın istediği şeyi özgürce yapabileceğim anlamına geliyordu ve ben oyunlarımı karanlık, çirkin, garip ve saygısız olmasını tercih ederim.

Algan: Peki esin kaynaklarınız(kitap,film…) nelerdir?

Robert Schwalb: Hırslı bir okuyucuyumdur ve karanlık fantezi kitaplarından hoşlanırım. Mark Lawrence, Glen Cook ve Joe Abercrombie yazılarımda büyük etkiye sahiptir. Ayrıca çok miktarda klasik kılıç ve büyü (sword and sorcery) kitaplarını da okumuşumdur: Lieber, Howard, Ashton Smith, Lovecraft, Carter, ve daha birçoğu. Film olarak da genellikle fantezi ve korku filmlerinden esinlenirim: Black Death, orjinal Conan, Valhalla Rising, Hellraiser, The House of the Devil, ve daha birçoğu.

Algan: Yazmakta en çok zorlandığınız kitap/bölüm hangisiydi SotDL için?

Robert Schwalb: Editörlere teslim etmeden önce neredeyse 60 tane taslağım hazırdı bile. Hepsinin de zor olduğunu düşünüyorum. Dünyayı yaratırken, ölüm/ölme, çokluatak ve diğer mekaniklerin nasıl çalışması gerektiği konusunda dokuz doğurdum neredeyse. Hepsi çok zordu ancak sonunda harika bir şekilde bir araya geldiklerini düşünüyorum.

Algan: SotDL için birçok ek kitap yayınladınız ki Godless benim favori olanım. Sizin favori olanlarınız hangileri ve neden?

Robert Schwalb: Godless’a değindiğiniz için teşekkür ederim! Onunla gurur duyuyorum. Hmm. Ek kitaplardan, The Hunger in the Void açık ara favori olanım. Korkunç şeylerle dolu çirkin ve edepsiz bir kitap. Yazarken bazen o kadar iğrendimki, utancımı üstümden atmak için ofisten çıkıp bir şeyler içmem gerekti. Maceralardan da, Steve Townshend’in A Measure of Faith’ini, Steve Kenson’ın The Apple of Her Eye’ını ve Stan’in A Case of Consumption’ını seviyorum! Yayınladığımız her macera karanlık temaları keşfediyor ki bunlar insanların oyunun dünyasının içinde bulunduğu çaresizliği ve korkuyu daha iyi anlamalarına yardımcı oluyor.

Algan: Oyunun ve şirketinizin geleceği için planlarınız neler? SotDL için daha fazla kitap mı yayınlayacaksınız, yoksa başka oyunlar üstünde de çalışıyor musunuz?

Robert Schwalb:  Freeport’u (Green Ronin yayıncılık) SotDL dünyasına getirmek için daha yeni bir Kickstarter kampanyasını tamamladık.. The Shadow of the Demon Lord Freeport Companion kitabını ağustos ayında yayınlamayı planlıyoruz. Onu takip eden süreçte, Beyond the World’s Edgei oyunun haritasının dışında ne olduğunu anlatan bir kitap- yayınlamayı planlıyoruz. Ondan sonra da, korsan temalı maceralar içeren Tales of the Pirate Isles ve mekanik bir genişleme  kitabı olan the Demon Lord’s Companion 2’yi yayınlayacağız.

Bu yılın sonlarında, yeni oyunlar ve ek kitaplar hakkında daha fazla bilgiyi açıklayacağım. Shadow için, yeni büyüler, path’ler ve 10. seviyeden sonrasını için kurallar getirecek olan Occult Philosophy’i düşünüyoruz. Ayrıca çok sayıda yeni içerik üretmeye de devam edeceğiz.

SotDL sistemi üstüne dayalı iki yeni oyun üstünde çalışıyorum. İlki başka bir karanlık fantezi oyunu olan Against the Witch-King, bu oyunun daha geniş kitlelerin ilgisini çekeceğini umuyorum. Diğeri de, bilim kurgu sonrası (post-science fiction) bir dönemde geçen ve psişik güçler, mutantlar, androidler ve daha birçok gariplik içeren Tales of the Fallen Moon

Kısacası, önümüzdeki birkaç yılda çıkarmayı planladığımız çok sayıda içerik var ve bunlar uzun bir süre boyunca insanların oynamasına yeterli olacaktır.

Algan:  Son zamanlar RPG podcast’leri ve Youtube serileri çok popüler oldular. Hatta ünlü isimler bile yer almaya başladılar bunlarda. Shadow of the Demon Lord temalı birkaç yayın da gördüm ama hepsi amatör işlerdi. Resmi yayın yapma konusunda planlarınız var mı peki?

Robert Schwalb: Şu anda Schwalb Entertainment’ın tek kalıcı çalışanı benim. Bunun dışında çalışan herkes kontrakt üstünden çalışıyor. Resmi bir podcast ve web serisi yapmak konusunda konuştuk aslında ama daha kesin bir şey yok.

Algan: Son olarak, Türkiye’deki RPG oyuncularına bir mesajınız var mı?

Robert Schwalb: Merhaba Türkiye’deki RPG oyuncuları! Masaüstü oyunlarının dünyanın her yerinde canlı ve yaygın olduğunu görmek kalbimi ısıtıyor. Eğer hala Shadow of the Demon Lord’u denemediyseniz, bir şans verin. Şeytanlar, garip büyüler ve daha birçok korkunç şeyle dolu karanlık ve günahkar bir oyun. Oyun hakkında daha fazla bilgi almak için, websitemiz schwalbentertainment.com’u, Schwalb Entertainment Facebook sayfasını veya Twitter sayfamızı takip edebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Stan Lee'nin Marvel Filmlerindeki Foyası Ortaya Çıktı!
Senaryosunu Yapay Zekanın Yazdığı Kısa Film - It's No Game