Rehber

DM Dersleri 5

Karakter Kağıdı Hazırlama III: Bölüm

d) Skill Points Hesabı ve Dağıtılması:

Türkçe anlamı ile yetenek puanları, bir karakterin her seviyeden kendini yetiştirdiği veya kendinde olan doğal yeteneklerini yükselttiği kısımdır. Yıllar geçtikçe insanlar belirli konularda tecrübe edinirler, tabi ki o konulara eğilmeleri gereklidir öncelikle, buda bunun kağıt üzerinde olan kısmıdır. Yani diyelim ki Bir Rouge yani düzenbaz, bir canbazın yanında işe başladı ilk maceralara o kişi sayesinde atıldı, tabi bu sürede adamımızı 1. seviyedir çünkü her şeyi yeni öğrenmiştir ama üzerine bir birikim koymamıştır. Yıllara geçer ve bir çok konuda kendi sınıfının hakim olduğu konularda usta olur, bu böyledir, bir kaynak ustasının çıraklıktan yükselişi gibi oda önce bir listen yeteneğini alır ve geliştirir ama bu zekası ile ilgilidir birde. Çünkü aptal adama ne kadar anlatırsan anlat bunu anlamayacaktır

Öncelikle her Class’ın ( sınıfın) kendine göre bir Skill Puanı alma formulü vardır. Bunları yazacak olursan eğer (Tabi bu hesap 1. level karakterler içindir, level atlama kısmı ileride anlatılacak);

Class…..

Barbarian>>>>(4+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(4+İnt. Mod.) kadar puan verin
Fighter>>>>(2+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(2+İnt. Mod.) kadar puan verin
Paladin>>>>(2+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(2+İnt. Mod.) kadar puan verin
Ranger>>>>(4+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(4+İnt. Mod.) kadar puan verin
Cleric>>>>(2+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(2+İnt. Mod.) kadar puan verin
Druid>>>>(4+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(4+İnt. Mod.) kadar puan verin
Monk>>>>(4+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(4+İnt. Mod.) kadar puan verin
Bard>>>>(4+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(4+İnt. Mod.) kadar puan verin
Rouge>>>>(8+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(8+İnt. Mod.) kadar puan verin
Sorcerer>>>>(2+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(2+İnt. Mod.) kadar puan verin
Wizard>>>>(2+İntelligent Modifier)x4>>>>her level atladığında>>>(2+İnt. Mod.) kadar puan verin

Önemli Not:
1) Sınıfı ne olursa olsun eğer oyuncu insan bir Karakter oynamak istiyorsa bu hesaplamalarda 1. level için hesaplamanın toplamına 4 puan ekleyin…
2) Ve yine insan karakter için her level atladığında, alacağı Skill puanı toplamına 1 puan ekleyin.

Örnek.: Diyelim ki Murtaza, İnsan barbar olacak ve İntelligent’ı bu arkadaşın 11, bu 11 int.’in Modifier’ı +0 dır yani hiç artısı yok. Zaten Barbarlar konuştukları dili okuyup yazamayan tek ırktır. Şimdi Murtaza arkadaşımızın Skill Point’ını hesaplayalım;

Barbarian için formul=(4+İnt. Mod)x4=(4+0(int mod))x4=16, Fakat bu barbar insan olduğu için bu puana 4 daha ekliyoruz ve sonucumuz; Skill Points=16+4=20…

Şimdi Bu elimizdeki Puanı karakter kağıdımızda bulunan Skillere dağıtacağız. Peki ama nasıl yapacağız;

Öncelikle Her karakter her yeteneği alamaz, eğer kendi Class’ına (sınıfına) ait olmayan bir yeteneği alırsa o yeteneğe 2 puan vermek zorunda kalır, yani iki katını harcar puanının.

Önemli nokta 1.level da karakterler seçtikleri yeteneğe Maximum 4 puan verebilirler. Ve her level atladıklarında bu yeteneklerini en fazla 1 puan artırabilirler. Yada başka yeteneklere (Skill’lere) puan verebilirler, ama en iyisi seçilen yetenekleri her levelda maximum puanda tutmaktır. Burada en fazla puan 4 olur dedik, buna Rank yani rütbe deliyor, Şimdi bu barbar arkadaşımızın karakter kağıdına bu 20 puanını dağıtacağız. Ben sadece Barbarın kendi sınıfına ait olan yetenekleri seçeceğim , her bir yeteneği yazıp açıklamam çok zor olur;

Not: Eğer karakterin her bir yeteneğe Max. Puan verecekseniz kaç yetenek alacağını hesaplama kolay olur, Skill points/Max. Rank. Yani 20 puanı var bu arkadaşın her bir yeteneğine 1. level olduğu için max. 4 puan verebileceğimiz için, kaç yeteneği olduğunu hesaplamak için 20/4=5… Yani arkadaşımız 5 adet yetenek seçebilecek..

Not: Ve her yetenek Fiziksel ve zihinsel özelliklerdeki Modifierları ister.

1)Riding (Bineksürme)=Rank+Dex. Mod=4(1. level için verilebilecek max. rank)+1(diyelimki bu arkadaşın Dex.’si 12)=5
2)Lİsten (Dinleme)=Rank+Wisdom Mod.=4+2(Diyelimki Wisdom’ıda 14)=+6
3)Handle Animal(Hayvan idaresi)=Rank+Charisma MOd=4-1(diyelim ki Karizması 9 eheheh)=+3
4)Intimidate(Sindirme)=Rank+Charisma Mod=4-1=+3
5)Jump(Zıplama)=Rank+Strength Mod=4+5(Ve diyelim ki Str.i bu elemanın 21)=+9

Tabi burada bazı yeteneklerine zırh cezası alacaktır eğer ağır zırh giyerse.

Peki bu puanlar ne işe yarar nasıl kullanacağız?

Bu puanlar oyun içerisinde yaptığınız eylemleri belirleyecektir. Hemen Örnek ile anlatalım;

Murtaza’nın Barbar karakteri ormanda sefil kalmıştır, çünkü bir savaştaödlekçe kaçmıştır, açtır ve yorgundur, en yakın kasaba yarım günlük yoldur ama onu bile yürüyecek hali yoktur. Ve ileride bir at görür. Hayvana yaklaşır, Dm demiştir ki hayvan senden kaçmıyor. Murtazanın karakteri hayvana binip gitmek ister. Aslında bu basit bir iştir Yani bu işi yapabilmek için Murtaza nın 10 atması yeterlidir. Ama DM baktı ki, murtazanın gerçekten hayatı dağılmış, bu ata binmeyi de kendince zorlaştırabilir. Ve derki kendi içinden DM, murtaza oğlum 15 atamazsan ben o ata sana bir çifte attırırım. VE murtaza zarını atar (tüm yetenek denemeleri için d20 lik zar atılır) ve sonucu 9 gelmiştir. BU arkadaşın Riding yeteneği vardır. Burdan gelen artısı ise +5 dir. Sonu. ise;

9+5=14 yani başarısız yani DM murtazanın göğsüne bir çift Elf işi nalı gömmüştür))

Skill puanı hesabımız da bu kadardır. Hemen kalem kağıt alın ve buraya kadar olan dersler ile karakter kağıtlarının bu kadarlık kısmını hazırlayın, alışın. Bir sonraki ders Feats (Marifetler), Alınan silahlar, XP, vs… olacaktır….

 
Yazan: FallenPaladin

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.