Son Haberler
Anasayfa » Makaleler » MMORPG Türünün Geleceği

MMORPG Türünün Geleceği

World of Warcraft’ın piyasaya sürüldüğü yıldan itibaren MMORPG türü bir çok oyun yapımcısı tarafından tercih ediliyor. World of Warcraft’tan önce yayınlanan MMORPG’ler büyük başarılar yakalasa da ilk gerçek anlamda çevrimiçi çok oyunculu ve yenilikçi oyunun Blizzard tarafından gerçekleştirildiğini düşünüyorum. Her ne kadar büyük bir Ultima Online taraftarı olsam da Blizzard’a bu konu da hakkını vermek lazım.

World of Warcraft’ın 2004 yılında piyasaya sürülmesi üzerinden uzun yıllar geçti ve bir çok WoW Killer oyun piyasaya sürüldü ama birinciliği WoW’un elinden kimse alamadı. 2015’in 2. çeyreğinde WoW’un oyuncu sayısı 5 milyona düşünce piyasa tekrar canlanmaya başladı ve firmalar yeni oynama stillerine sahip MMORPG ‘ler geliştirmeye başladı ama artık bir çok firma WoW klonu değil kendine has özellikleri olan oyunlar çıkarmaya çalıştılar. Bazıları başarılı oldu bazıları ise yok oldu.

Problem

Firmalar casual oyuncuları çekebilmek için hardcore oyuncuların isteklerini biraz arka plana ittiler. Genel olarak oyuncular artık oyunların çok basitleştirildiğini ve tekdüze olduğunu belirtiyorlar çünkü genel olarak bu oyun türüne baktığımızda oyuna girip level kasıyoruz, kastıktan sonra bir takım dungeon’lara girip üstümüzü başımızı toparlıyoruz bir süre sonra ise yeni ek paket geliyor ve tekrar level kasıp tekrar üstümüzü başımızı toparlıyoruz. Aynı sistem PvP ‘de de geçerli. Bir süre sonra insanlar tatmin olmuyor. Oyunlara bir takım grafiksel ve kozmetik yenilikler getiriliyor fakat eski oyuncular için bu güncellemeler 2. hatta 3. planda kalıyor.

Çözüm

Kendi yorumum şu olacaktır: MMORPG ‘nin daha çok sandbox MMORPG’e evrilmesi, oyuncuların daha çok kontrol sahibi olduklarını hissedeceklerini düşünüyorum. Aslında bu tür bir öze dönüş yaşarsa canlanabileceğine inanıyorum. Mesela oyun içindeki eşyaların özellikleri rastgele üretilse ve herkes önünde sonunda aynı kıyafeti giymeyip aynı build ‘e sahip olmasa oyunlar çok daha eğlenceli hale gelebilir. Evet bu durumda bazı oyuncular avantajlı duruma gelecek ama şans ve olasılık faktörlerinin oyuna neşe katacağını düşünüyorum ki bu durumu Ultima Online (Runuo) ‘da deneyimlediğim için kesinlikle çok daha eğlenceli olduğunu biliyorum.

Sonuç

Şu an WoW ve klonları olarak belirtebileceğimiz MMORPG’ler yok olmasa da toplulukları azalacaktır. Hiç bir zaman WoW ölecek! Kapanacak! Diyemiyorum tabii ki fakat oyuncu sayısı azalmaya devam edecektir diye düşünüyorum. Bu yazıda WoW ‘u sadece örnek verme amacıyla belirttim aynı şekilde LOTRO ve ESO ‘nun da büyük bir oyuncu kitlesi var. Yeni ek paketleri geldikçe hepsi “hype” yaşıyor fakat uzun sürede düşüş yaşanacaktır. Günümüzde bile bir çok MMORPG oyunucusunun MOBA’lara akın ettiğini görebiliriz. MOBA’lar geleceği ise başka bir yazı konusu.

Dungeons and Dragons Uygulaması D&D Beyond'un İlk Beta Aşaması Başladı
The Dwarves Oyununa Resmi Türkçe Dil Desteği Geldi
  • golg

    Ben oyun piyasasının, artık ‘Ps Vr’ türü aygıtlar etrafında şekilleneceğini,20 yıl içinde evrilip yuvarlanıp, sanal gerçekliğe doğru uzanacağını düşünüyorum.Mmorpg oyunları da bu gelişimde yerini en üst derecede alacaktır.

  • Çoook uzun ve detaylı yazılması gereken bir konuya yüzeysel bir bakış… Umutla geldim ama tatmin olmadım daha geniş bir bakış bekliyorum bu konuya :)

  • woodpecker

    mmorpg türü artık dediğiniz gibi tek düze. oyun görevleri şunu yap, şunu kes, onunla konuş gibi görevler olduğu sürece mmorpgler ölmeye mahkum. item çeşitliliği her zaman iyidir. gw2 bu konuda en iyi oyunlardan birisi. ama gw2’de hergün neredeyse aynı. örneğin wvw’de item farkı var ama bütün serverlar grup olarak takıldığı için pek fark edilmiyor.

    mmorpg türünün zevki item farkı, hardcore oynamaya itmesi, şansın büyük oranda etkili olması gibi oyuncuları rekabete iten faktörlerden dolayı mmorpgler oynanıyor. firmalar casual oyuncuları çekmek için bu faktörleri ya ortalama düzeyde kullanıyor.

    örneğin rpg olayında pet önemli bir kavramdır. hangi class olursa olsun pet oyuncuya ufak miktarlarda yardım eder. günümüzde artık petler sadece boyutları ufaltılmış karaktere ufak üstünlükler sağlayan ya da bir sınıfa ve bu sınıf çoğu oyunda okçu sınıfa özel kılınmış.

    diğer taraftan mmorpg türünün olmazsa olmazı olaylarından biri statlar artık kullanılmamaya başlandı. bu bile buildlerde çeşitliliği sağlıyor varolan oyunlarda. belirli sayıdaki skillerde artık oyuncuları bezdirmiş durumda.

    kısaca çıkan oyunlar casual oyuncuları çekmeye çalıştığı sürece moba, fps tarzı oyunlar piyasaya hakim olacak.

  • nope

    sorun; casual oyunculara göre yapılması
    çözüm; casual oyunculara göre yapılmaması

  • Oğuzhan Macar

    Golg’un dediği gibi VR a kayacak olursa ilk oynayışta belki keyifli gelebilir de bir drop için 3-5 yaratık kesmeye üşenen kitlenin o yaratığı kesmek için kolunu sallayacağına pek inanmıyorum.

  • Çağlar Serdar

    VR konusunda benim de çekincelerim var. VR ile oyun oynama düşüncesi teoride güzel gelse de pratikte o kadar da eğlenceli olmayacak diye düşünüyorum.

  • Ergün Dincer

    ilk mmo oyunum ultima online (ne kadar eski bir oyuncu olduğumu anlaya bilirsiniz) günümüz mmo ların sıkıntısı Level saçmalığı dır bu kesin ve net bir olğu. Düşünün lvl100 sünüz ve lvl1 mob lar etrafınızı sardı coğu oyunda karekteri bırak git 1 hafta sonra dön hala HP nizin %1 bile gitmediğini görürsünüz .. veya aynı şey LVL1 oyuncuların sizi sardığı şeklinde de düşünüle bilir. Level olayı oyun üreticilerinin işine geliyor çünkü oyunun sitemini oluşturması daha kolay.. Ayrıca STANDART CLASS lara zorunlu kılmakta öyle yok mage,archer , paladin v.s yahu oyuncu oyun içinde mage ise eline yay alıp neden ok atamaz ki? MMO nun sıkıntısı aslında gerçekle fantaziyi iç içe geçirmedeki doz miktarı.. Çok fazla fantazi size başta mutluluk versede ( tatlı yemek gibi) bir süre sonra sizi bayar.. Çok fazla gerçekçilik ise zaten kurutulmak istediğinin gerçek hayatın içinden birde oyunda karşılaşmak :/ .. Ultima müthiş bir oyun du şuan bile onun %1 edemez çogu oyun Yahu posion pot ile ejder keserdik yahu :) gel de bunu şimdi lvl1 halde wow daki en güçlü boslara uygula yanına bile yaklaşamazsın :) uo nun tek sorunu item çeşitliği idi :( ama bu sorunda giderile bilirdi demirci skilimizle rasgele şans a itemler üretebilinirdi.. MMO nun geleceği LEVEL sisteminin kalkmasında bu kolaycılığa yatan firmaların bundan vazgeçmesinde..