Makaleler

Elden Ring Hakkında Neler Biliyoruz?

Souls serisinin arkasındaki isim Hidetaka Miyazaki ve fantastik edebiyatın ünlü ismi George R. R. Martin tarafından senaryosu yazılan, oyuncular arasında büyük beklentiye sahip Elden Ring hakkında bildiklerimizi tekrar gözden geçirelim.

Son birkaç yılın en çok beklenen, en merak edilen oyunları listelerine bakarsanız, Elden Ring ismini mutlaka görürsünüz. Kendine has bir tarz yaratan ve sonrasında gelecek oyunlar için de öncü olan Souls serisinin yaratıcısı Hidetaka Miyazaki, ana karakterlerini çekirdek gibi ayıklayan George R.R. Martin ile güçlerini birleştirmişti. Bu güç birlikteliğini ilk kez 2019’un E3 Fuarı’nda duymuştuk. Sonrasında da Elden Ring ismi inzivaya çekilmişti.

Aradan geçen 2 yılın ardından (Arada bir tane E3 olmadığını da hesaba katmak lazım), Elden Ring hakkında en geniş ve en temiz bilgilere geçen hafta içerisinde ulaştık. Oyun 2022 yılının başında çıkışını gerçekleştirecek ve hem konu, hem de oynanabilirlik olarak Miyazaki’nin önceki oyunlarından daha geniş bir alan sunacak.

Elden Ring’in E3 2021’deki tanıtımının ardından, oyunun yönetmeni Hidetaka Miyazaki ile Famitsu arasında bir röportaj gerçekleşmiş. Bir Reddit kullanıcısı da bu röportajın Japonca metnini, İngilizce’ye çevirince oyun hakkında daha fazla bilgiye ulaşmış olduk. Önceki bilgilerimizle birlikte Elden Ring’e dair neler bildiğimize bir bakalım.

Elden Ring Nedir?

Elden Ring, Soulslike denilen, karakterimizi sürekli ölüme maruz bırakıp tekrar tekrar aynı şeyleri denediğimiz ve belli kademelere geldikçe karakterimizin güçlerini koruyabildiğimiz bir aksiyon-RYO oyunu olacak. Geliştiricisi FromSoftware ve oyunun yönetmeni Miyazaki’nin açıklamasına göre oyunun büyüklüğü, önceki Souls oyunlarından daha büyük olacak.

Oyuncular harita içerisinde istedikleri gibi koşturup durabilecekler. Birçok büyük boss, isteğe bağlı olarak kesilebilecek. Yani oyunu bitirmek için belli koşulda takip etmeniz gereken bir boss öldürme süreci olmayacak. Sadece bazılarının, oyunun ilerlemesi adına önceden belirlenmiş noktalarda, her oyuncuya aynı şekilde çıkacağı söylenmekte. Bu bosslar, Yarı-Tanrı olarak adlandırılıyor ve haritadaki 6 ana bölge içerisine dağıtılmış durumda.

Buna ek olarak oyuncunun, Elden Ring içerisinde vereceği bazı karar mekanizmaları olacakmış. Böylece oyunun final kısmında farklılıklar olacak. Yani Elden Ring’in birden fazla sonu var fakat kaç tane sonu olduğuna dair bir açıklama getirilmedi.

Souls serisinde olduğu gibi sabit bir karakterle oynamak yerine, karakterimizin görünüşünü özelleştirip değiştirebileceğiz. RYO unsuru açısından biraz daha zengin bir ortam sunulacağı belirtiliyor. Öte yandan oyunun geçeceği haritada dinamik şehirler, kentler ya da NPCler olmayacakmış. Oyunun tamamı devasa bir zindan ve düşmanlarla dolu bölgeler olarak tasarlanmış.

Bölgeler arası geçişlerde binek kullanılabileceği söyleniyor. Ancak oyun için sunulan Multiplayer özellik içerisinde oyuncuların binek kullanamayacağı belirtildi ki, ilginç bir tercih olmuş. Miyazaki’nin oyuna dair yaptığı önemli açıklamalardan biri de, “Dark Souls serisi içerisinde görmediğiniz derecede bir özgürlük seviyesiyle karşılaşacaksınız” oldu. Yani keşfetme, RYO unsuları, zanaat yapma ve hikayeye dinamik olarak katkıda bulunma gibi birçok tercih olacak.

Tabii oyunun sırtını açık dünyaya yaslamasından ötürü, bir Red Dead Redemption 2 ya da bir Assassin’s Creed oyunu gibi düşünmek yanlış olur. Souls serisinin temasını bozmayacaklarını düşünüyoruz. Oyun daha çok The Legend of Zelda: Breath of the Wild özgürlüğünde olacakmış.

Elden Ring, 21 Ocak 2022 tarihinde PC, PS4, PS5, XONE, Xbox Series X/S için yayınlanacak.

Bu İçeriğe Oy Verin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.