Updated My Journal! – Planecape Torment Enhanced Edition İncelemesi
Yaklaşık bir hafta boyunca heyecanlandık, haber bekledik, tahmin yürüttük, oradan buradan sızıntı peşinde koştuk ve sonunda salı günü resmiyete kavuşan bilgilerle hidayete erdik. Planescape Torment Enhanced Edition‘ın resmi çıkış tarihine yaklaşık 11 gün kala ise oyunu deneme fırsatı bulmanın mutluluğuyla karşınızdayız.
Burada uzun uzun Planescape Torment güzellemesi yapacak değilim, zaten bilen biliyor. Yenilenmiş oyunda bizlere neler sunulduğunu da daha önce anlatmıştık. Bilmeyenler için ise şaheserin bu yenilenmiş sürümü gerçekten biçilmiş kaftan. Kısaca diyalog okumaktan baydım, doğrudan aksiyona giremiyor muyuz diyenlerin dışında herkes oynasın, çevresine oynatsın diyelim ve incelememize geçelim.
Oyunu açtığımızda bizi, daha önceki yazımızda da görseline yer verdiğimiz ana menü karşılıyor.
Burada standart sürümden farklı olarak doğrudan son kayıt dosyasından devam etmeye yarayan Resume Life ve Seçenekler ekranını açmak için Alter Senses tuşları bulunuyor. Alter Senses ekranında Chris Avellone tarafından kaleme alınmış bir hoşgeldiniz metninin yanında iki seçeneğimiz mevcut. Yeniliklerden daha çok faydalanmak isteyenler için Enhanced ve olabildiğince orijinal oyuna sadık kalmak isteyenler için Original. Bu iki seçenek arasındaki en önemli farklılıklar daha geniş görüş alanı, belirginleştirilmiş, seçildiğinde çevresi belli olan yaratıklar ve daha hızlı bir oynanış olarak göze çarpıyor. Bu seçenekleri istediğimiz zaman değiştirebiliyoruz.
Karakterimizi yaratıp oyuna girdiğimizde kendimizi gerçekten de oyun alanına alıştığımızdan biraz daha uzaktan bakar halde buluyoruz. Gerçi istediğimiz gibi Zoom in ve Zoom out yapabildiğimiz için bu pek sorun olmuyor, rahat ettiğimiz bir ayarda bırakabiliyoruz. Yalnız şunu eklemeden geçemeyeceğim, elden geçmiş oyun belirli bir uzaklıktayken göze gayet hoş gelse de yakın zooma girdiğinizde yirmi yıllık olduğunu belli ediyor. O kadar içli dışlı olmamakta fayda var.
Yaratık modellemelerinin belirginleştirilmiş olduğundan zaten bahsetmiştim. Bunu oyun içinde çok bariz bir şekilde görebiliyoruz. Oyunun modellemesi yeniden yapım değil de güncelleştirme olduğu için bana aşırı farklı görünmedi, ama tıklanabilir şahsiyetlerin ayırt edilebilirliği oldukça artmış ve üzerine gelindiğinde çıkan renkli kontur değişik bir görünüm sağlamış. Beğenip beğenmediğime şimdilik karar verebilmiş değilim, ama istediğimiz anda kapatabileceğimiz bir özellik olduğu için bu da pek sorun değil.
Sürekli üzerinde durulan bir diğer konu ise bölgeler arası geçiş hızıydı. Enhanced Edition gerçekten de bölgeler arası geçişte çağ atlamış. Bulunduğumuz bölgeden çıktığımızda karşımıza bildiğimiz kadarıyla dünya haritası geliyor. Bu haritada gitmek istediğimiz bölgeye tıkladığımızda ise birkaç saniye içerisinde oraya varmış oluyoruz.
Enhanced Edition ile gelen bir diğer yenilik ganimet toplamayı kolaylaştıran Quickloot. Arayüzdeki Quickloot tuşuna bastığımızda karakter portrelerinin üzerinde minik bir ganimet alanı açılıyor ve biz oyun alanında gezinirken yerden toplayabileceğimiz bir ganimet yakınına geldiğimizde bunlar doğrudan Quickloot barında beliriyor. Böylece tek tek ceset bızdıklama ihtiyacı hissetmiyoruz.
Bunun yanında bir de geçen yazıda bahsettiğimiz TAB tuşumuz var. Oyun sırasında TAB tuşuna bastığımız zaman o an görüş alanında bulunan bütün karakterler, yaratıklar vs. üzerinde isim ve can puanı gibi bilgiler beliriyor.
Oyunun senaryo, bölge, karakter veya görev kısmında herhangi bir değişiklik olmadığını zaten biliyorduk. Enhanced Edition, Planescape Torment’ın ruhuna dokunmadan, günümüz oyunseverlerinin gözüne ve oyun alışkanlıklarına hoş gelecek yenilikleriyle hem benim gibi eski oyuncuları, hem de zamanında oynama fırsatı bulamamış RPG severleri memnun edecek bir yapım.
Şimdilik sözlerime Dak’kon’un zihinlere kazınmış sözleriyle son vermek istiyorum: “In *knowing* the teachings of Zerthimon, I have become stronger!”