Son Haberler
Anasayfa » İncelemeler » Tales from Candlekeep: Tomb of Annihilation İncelemesi

Tales from Candlekeep: Tomb of Annihilation İncelemesi

Dungeons and Dragons sistemi dijital ortamda da büyümeye devam ediyor. D&D Beyond ile karakter kağıdını ve kitapları dijital ortama taşıyan Wizards of the Coast, oyun firmaları ile de anlaşma yapmıştı. Bunun en son meyvesi de Tales from Candlekeep: Tomb of Annihilation adıyla yayınlandı.

Oyunun isminden anladığım kadarıyla Tales From Candlekeep (Candlekeep, Kılıçlar Denizi’ni tepeden gören, yüksek kuleli kocaman bir kütüphane) ön adıyla başka oyunlar da gelecek. İlk olarak da Dungeons and Dragons’ın yakın zamanda çıkan Tomb of Annihilation senaryosunu ele almışlar diye düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda göreceğiz tabii ki.

Oyunu ilk duyduğumda Sword Coast Legends tarzında bir RPG oyunu ile karşılaşacağımı düşündüm ama pek öyle olmadı. 

Kutu Oyunu Dijital Ortamda… Gibi…

Tales from Candlekeep – Tomb of Annihilation oyununu açar açmaz Tutorial (Eğitici) ile oyuna başladım. İyi ki de yapmışım çünkü oyunun sistemi kutu oyunu mantığında olduğu için anlamak biraz güç. Kısacası karakter yaratayım sonra da handa maceraya başlayacak konuşmalar yapayım şeklinde bir rol yapma yok.

Oyun bize hazır karakterler veriyor. 4 farklı karakter var:

Artus Cimber: İnsan Ranger. Ok ve kılıç kullanarak savaşıyor.

Asharra: Tabaxi Bard. İnsansı bir kedi ırkından ozan karakter. Genellikle büyülerle uzaktan saldırı yapıyor.

Birdsong: Aarakocra Büyücü. Kanatları ile uçarak hareket ediyor, uzak mesafelerden büyü ile saldırı yapıyor.

Dragonbait: Finhead Saurial Paladin. Her turda bir kötü özelliği kaldırabilen, yakın dövüşte usta olan bir paladin.

Tıpkı bir kutu oyunundaki karakterler gibi verilen hazır karakterlerle oyuna başlıyoruz. Oyuna başladığımızda bir Puzzle parçası şeklindeki karenin üzerinde başlıyoruz ve oyunun aşamaları da başlıyor.

Oyundaki Aşamalar

Burası biraz karışık. Her karakter için tıpkı FRP’de olduğu gibi bir tur sırası var. Bu tur sırasında 4 aşama oluşuyor. Bunları iyi bilmek önemli çünkü tüm oyun bu şekilde işliyor.

Hero Phase

Bu aşamada karakterimizin iki hamle hakkı var. Birisi hareket etme, diğeri de aksiyon yapma. Bu aksiyon, bir sandık açma, tuzak çözme veya saldırma olabilir. Hareket edip aksiyonumuzu da yaptıktan sonra bir sonraki aşamaya geçiyoruz.

Exploration Phase

Karakterimizi hareket ettirdikten sonra eğer üzerinde durduğumuz alanın en kenarında hareketimizi tamamladıysak Exploration Phase’de (Keşfetme Aşaması) hemen yanımızdaki alan açılıyor ve orada neler olduğunu görüyoruz. Eğer yanımızdaki alanda bir düşman belirirse bize saldırabiliyor ve bizim de Hero Phase’de kullanılan aksiyonumuz geçtiği için düşman avantajlı oluyor. Bu aşamada temkinli davranmak önemli. Sağı solu hemen açayım diye uğraşmayın.

Encounter Phase

Bu aşama oyunun en sıkıntılı yanlarından birisi doğrusu. Bu aşamayı şöyle düşünebiliriz; kutu oyununda oyunun bize karşı yaptığı rastgele hamle gibi. Bir kart seçiliyor ve o kartta yazan olay gerçekleşiyor. Bazen zehirli bir ok size saldırabiliyor, bazen size can veren iyi bir şey oluyor ama bazen de meteorlar kafanıza yağabiliyor.

Açıkçası oyundaki düşmanlardan daha çok bu aşamada hasar aldım. Bu aşamanın her karakter turunda olması da oyunu zorlaştırıyor. Mesela 3 karakter ile maceraya atıldıysanız her karakter turunun üçüncü aşamasında bu olay gerçekleşiyor. Bazıları alana hasar veren olaylar olduğundan tüm partinin canı bir anda azalabiliyor. Bence bu aşamayı değiştirip tüm karakter turları bittiğinde bir kerelik yapsalar daha iyi olurmuş. Biraz etrafa bakınayım deyip tur geçtiğinizde sürekli bu aşama ile karşılaşıyor ve zaman zaman ölümle burun buruna geliyorsunuz.

Villian Phase

Bu aşamada da artık düşmanlarımız saldırıyor. Yapabileceğimiz tek şey ise kurtarma zarlarımızın yüksek gelmesi için dua etmek. 

Oyunun Hikayesi

Toril toprakları Ölüm Laneti isimli bir büyü ile lanetlenmiş ve ölüler yerlerden kalkmaya başlamış. Bu lanetin kaynağı ise Chult yarımadası. Biz de bu laneti durdurmak için adım adım Chult’a doğru gidiyoruz. Tabii bu yolculuk sırasında pek çok yan görev ve macera da bizi bekliyor.

Eşya Yaratma

Oyunda seviye aldıkça ve görev tamamladıkça hammaddeler kazanıyoruz. Odun, elmas, kumaş, bakır, demir gibi pek çok hammadde var. Sonrasında bunlar biraz birikince ise karakterlerimize silah, zırh gibi eşyalar yapıyoruz. Bu eşyaların yaratılması da şansla oluyor. Örnek vereyim; 700 altın harcayıp bir kılıç yapmak isterseniz o kılıcın başarıyla dövülme ihtimali %70 ama 1000 altın verirseniz %100 oluyor. Burada paranız mı, hammaddeniz mi yoksa şansınız mı?.. Hangisinin önemli olduğu sizin tercihiniz.

Sonuç

İlk başta Dungeons and Dragons karakterleri ile macera yaşamak, Unutulmuş Diyarlar evreninin topraklarında gezmek eğlenceli geliyor ama bir süre sonra her aşamayı tekrarlayıp yeni alan keşfetmek, encounter olarak neyle karşılaşacağını beklemek biraz tekdüze hale gelebiliyor. Bununla birlikte dijital ortamda kutu oyunu deneyimi yaşamak isteyenler için veya fantastik türde macera oyunları severler için güzel bir oyun olmuş. Ayrıca Unutulmuş Diyarlar’ın atmosferini yeniden koklamak da hoş olmuş.

Oyunu hemen buradan satın alabilirsiniz.

Murder on the Orient Express Filminden Yeni Görüntüler
Game of Thrones'tan Anime Açılışı