Son Haberler
Anasayfa » İncelemeler » Kontrolü Eline Al – Control İncelemesi

Kontrolü Eline Al – Control İncelemesi

Uzun süredir yazmıyordum ama Control bana sanırım bir şeyler yazdırmayı başardı. Yazmadığım sıralar bir sürü oyun bitirdim bir sürü oyundan etkilendim ama Control nedense başka şeyler hissettirdi bana.

Peki neden bu oyunun incelemesini yazıyorum? Yapımcısı Remedy olan (Remedy’yi burada bir överim öyle böyle övmem o başka zamana) Control’ün ortalıkta videoları dönmeye başladığında birkaç videoya göz atmıştım. Böyle uçtuğunuz, objeleri fırlattığınız, aksiyon macera oyunu olarak kafamda yer etmişti. Nasıl olsa oyunu Remedy yapıyordu fena oyun olmaz diye düşünmüştüm ama oyun videoları beni pek etkilememişti. Yine de oynamak istediğim oyunlardandı. Yıllık izne çıktığım şu günlerde bir el atıp oyuna başlayayım dedim bir başladım ne başladım ama.

Control oyunu, Jesse Faden’ın başında geçenleri anlatıyor. Jesse ve erkek kardeşi çocukken doğa üstü bir olaya karışıyor. FBC ( FBI’ın doğa üstü olayları araştırdığı devlet kurumu oyunda FBC olarak yer buluyor) Jesse ve kardeşini kaçırıp, ikisin de üzerilerinde deney yapıyor. Jesse bir zaman sonra kaçmayı başarıyor ve hayattaki amacı artık kardeşini bulmak oluyor. Yıllar sonra Jesse ne hikmetse FBC’ye geri dönüyor ve kurumun  en tepesindeki kişi oluyor. Kardeşini aramak için FBC binasında yollara düşüyor.

FBC demişken biraz açalım. Doğa üstü olayları, garip nesneleri inceleyen bu kurum ayrıca boyutlar arası geçitler ile astral dünyaya gidebiliyor. FBC ters giden deneylerde doğa üstü bir varlık olan HISS’i dünyaya getiriyor. Jesse büroya ilk girdiğinde bir şeyler hissediyor ve ufak bir ilerlemeden sonra HISS adındaki varlığın büroyu ele geçirdiğini görüyor. Hem Kardeşini arayım derken hem de Hiss’le olan mücadelesine ilk elden tanıklık ediyoruz.

Hikaye bu kadar basit değil onu söyleyeyim. Büroda ne olaylar dönmüş ah bir bilseniz. Ben oyunu elimizde silah, uçanı kaçanı vurduğumuz havada uçayım da biraz eğlenceli aksiyon macera oyunu olsun diye düşünürken, deneysel mekanların olduğu beyin yakan bir hikâye örgüsü ile karşılaşacağımı hiç düşünmemiştim. Ayrıca hikâye, Remedy tarzında videolar ile işlenmiş. Remedy kesinlikle hikâye anlatıcılığı konusunda sayılı oyun firmalarından birisi. Ayrıca Remedy’nin diğer oyunlarını oynayanlar için güzel sürprizler de mevcut.Oyun örgüsü ana hikâyenin dışında bol bol yan göreve sahip. Tek düze oynanıştan sıyrılıp yan görevleri yaparken gittiğiniz yerlerdeki gizemleri keşfedip, karakterinizi geliştirebiliyorsunuz. Yan görevlerin hepsi birbirinden farklı ve hikayeleri var. Mücadele için olan yan görevler ise puan kazanmak için yapılıyor ve hepsi birbirini tekrar ediyor.

İlginizi Çekebilir  Vampire: the Masquerade - Bloodlines 2 Bir Kez Daha Ertelendi!

Karakteri geliştirmek ve oyunda ilerlerken kontrol noktalarını ele geçirmek oyun temel taşlarından. Kontrol noktalarından oyunu kaydedebilir, yetenek geliştirebilir hem de hızlı seyahat edebilirsiniz. Oyunun bu arada en büyük eksilerinden birisi bu kontrol noktalarının görevlere biraz uzak olması. Öldüğünüz zaman en son gittiğiniz kontrol noktasından başlıyorsunuz. İşin daha vahim kısmı Boss savaşında ölürseniz oyun sizi Boss savaşının başından değil en son gittiğiniz kontrol noktasından başlatıyor. Tekrar savaşa gitmek canınızı baya baya sıkıyor. Kontrol noktalarında başlamak size kötü geliyorsa bir de öldüğünüzde aldığınız puanın %10’luk kısmını kaybediyorsunuz. Bence gereksiz bir özellik olmuş.

Oyunda haritayı tavaf etmeniz şart. İlerledikçe aldığınız kapı kartları ile açamadığınız kapıları açıp eşyalar ve yükseltme puanları toplayabilirsiniz. Yalnız harita konusunda oyun biraz eksik kalmış. Haritada birçok kez kayboldum ve nereye gideceğimi bilemedim. Oyun bu konuda eksik kalmış diyebilirim. Yine de aynı mekanlara gidip gizli şeyler bulmak eğlenceliydi.

Oyunun oynanış mekanikleri o kadar rahat ve düzgün. Başlarda HISS ajanlarını öldürmekte zorlansam da oyun ilerledikçe kontrollere alışıp çatır çatır düşman öldürmeye başladım. Star Wars Jedi Fallen Order’ı yeni bitirmişken, içinde Star Wars teması olsa Control daha iyi bir Star Wars oyunu olurdu. Bu konuda Remedy EA’a ders vermeli.

Oyun silah ve yetenek çeşitliliği konunda bize bir sürü seçenek sunmuş. Silahlar için cephane derdiniz yok kendi kendine doluyor ve oyunu yapısına uygun değişik silahlar. Seri atışlar yapan silahtan tutun, pompalı tüfek tarzı, bomba atara benzeyen birkaç çeşit silah var. Silahların vuruş hissiyatı gayet yerinde. İlerledikçe yaptığınız güncellemeler ile silahlar daha da güçleniyor ve oyundan aldığınız haz daha çok artıyor.

Bir de doğa üstü güçlerimiz var. Havada durmak, eşya fırlatmak, kalkan oluşturmak  gibi.  Örnek vermek gerekirse Jedi’ların kullandığı Force buna uygun tabir olacak. Son oynadığın Star Wars oyunundan daha iyi bir şekilde oyuna yedirilmiş güçler. Oyunda ilerledikçe düşmanlardan aldığınız eşyalar ile silahlar gibi gücünüzü de geliştiriyoruz. Gücünüze eklediğiniz  eşyaların da rpg oyunlarda olduğu gibi renkleri ve seviyeleri var.  Ayrıca topladığınız materyaller ile eşya üretimi de yapabiliyoruz. Bunları yaptığınızda oyundan aldığınız haz iyice artmaya başlıyor.

İlginizi Çekebilir  Flash ve Arrow Crossover

Oyunun adının Control olmasından herhalde hem silah kontrolü hem güç kontrolü çok iyi olmuş. Bunla ilgili bir videomu sizlerle paylaşacağım. Spolier içerir.

Karakter modellemeleri motion capture tekniği ile yapıldığından, karakterlerin yüzleri çok geçrekçi. Jesse’ye Country Hope hayat vermiş. Kadın zaten güzeldi ben oyunda bittim. Remedy uzun süredir bu tarzda işler yaptığı için gayet güzel aktarmışlar oyuna insanları. Mekan tasarımları çok hoş ve detaylı. Beyin yakan tasarımlara bayıldım diyebilirim. Görsel anlamda kaliteli ışıklandırmalar, detaylı grafikler bizi karşılıyor. Oyundaki fizik motoru da görselliğe yardımcı pilot olarak gözümüzün bayram etmesini sağlıyor. Bu yüzden uzun süredir bir oyun bilgisayarımı zorladı diyebilirim. Ray-Tracing desteğine sahip bir ekran kartınız varsa, oyun Ray-Tracing desteği ile de geliyor. Görsel şölen için hazır olabilirsiniz.

Sesler de görsellik kadar iyi. Karakterlerin seslendirmeli göze batmıyor ve düşmanların ve silahların sesleri gayet başarılı. Oyunun en iyi olduğu şeylerden birisi ise müzikler. Poets of the Fall grubunu bilmeyen varsa Max Payne’den beridir Remedy oyunlarına soundtrack hazırlıyorlar. Grubun bir de hayali bir grubu var. Old Gods Of Asgard diye. Control için de Take Control isimli bir şarkı bile şarkı yapmışlar. Rock, Metal seviyorsanız seveceğinize eminim. 

Toparlamak gerekirse bu yazıyı soluksuz yazdım. Uzun süredir oynadığım en iyi oyunlardan birisi ile karşı karşıyayım. Böyle aman sıradan bir oyun diye oynayıp, oynadıkça sizi içine çeken “dur bitmesin” dediğiniz beyin yakan kaliteli hikaye sahip bir oyun. Oynanabilirliği sıkıcı olmayan ve görselliği ve sesleriyle bir araya gelince beni içine çeken harika bir iş çıkarmış Remedy ortaya.

Aksiyon macera seven, doğa üstü olaylara merak salan, Star Wars oyunlarına aç, Finlandiya’dan kötü iş çıkmaz diyen her oyuncunun oynaması gereken bu yapımı şiddetle tavsiye ediyorum.