Hep Vahşi, Hep Vahşet – Mortal Kombat 11 İlk Bakış
Mortal Kombat serisinin en yeni oyununu erkenden deneyimleme şansımız oldu. Sizler için Mortal Kombat 11’e bir ilk bakış hazırladık.
Diyarların amansız ve acımasız savaşçıları geri dönüyor. Mortal Kombat 11’in betasına katılıp bol bol dayak yeme imkanı bulduk. Nisan ayının sonunda çıkacak efsanevi dövüş oyunu hakkında bir ilk bakış hazırlamazsak olmazdı.
Dayak Geliyorum Demez!
İlk defa 1992 yılında piyasaya sürülen ve yıllar içerisinde dövüş oyunları konusunda vazgeçilmez bir yere ulaşan Mortal Kombat, yeni oyunuyla yakında hayranlarıyla buluşacak. Fatality’nin ne demek olduğunu bir kez daha gözler önüne seren Mortal Kombat 11, görsel anlamda tatmin edici bir seviyede. Grafik açısından bakıldığında, son çıkan oyun XL’dan bu yana büyük bir gelişme kat ettiklerini de söylemem gerek. Beta sürecinde sunulan 3 dövüş arenası sadece kartondan bir yapı değil. Bazen arka plana dalıp gidebiliyorsunuz. Haliyle rakibiniz de size dalıyor.
Mortal Kombat 11’in beta sürümünde 5 adet dövüşçü bulunuyordu. Herkesin favorisi Scorpion, Edenian Ordusu’nun generali Jade, kan bükücü Skarlet, bir iyi bir kötü olan Black Dragon üyesi Kabal, Tarkata kabilesinin korkunç yüzlü dövüşçüsü Baraka oyunculara ilk başta sunulan dövüşçüler oldu. Oyun çıktığında 24 dövüşçü olacak. Bunlardan 2’si ek paketlerle gelen Shang Tsung ve Shao Kahn olacak, ayrıca Geras ve Kronika isimli iki yeni Mortal Kombat dövüşçüsüne de merhaba diyeceğiz. Gerçi bunlara selam versek borçlu çıkarız, kesin kolumuzu bacağımızı söküp bize saplarlar. Ayrıca Mortal Kombat 4 ve 10’nun final bossu olan Shinnok bu oyunla geri dönüş yapacak. Yine oyun sonu canavarı olacağını da belirtelim.
Peki, Beta Süreci Nasıldı?
Mortal Kombat serisinden uzun bir süre ayrı kaldığımı itiraf etmem gerek. 90lı yıllarda çıkan birçok oyununu ev konsollarında ya da arcade makinelerde deneyimlemiştim. Fakat son dönemde çıkan Mortal Kombatları sadece uzaktan izlemekle yetindim. Bunda dövüş oyunlarındaki beceriksizliğimin de payı büyük. Beta sürecine ilk girişimde de bu beceriksizliğimin anında farkına vardım. Daha ilk günden kombolarla, özel hareketlerle beni bir güzel paket ettiler. Fakat oyunun dinamiklerine alışmaya başlayınca yavaşça öğrendiğinizi de hissediyorsunuz. Özellikle ekrana yansıtabileceğiniz kombo ipuçları sayesinde, ustalaşmak istediğiniz dövüşçü üzerinde tam hakimiyet kurmak mümkün.
Beta sürecinde sadece online kapışma ve klasik kule modu açıktı. Hikaye modunun kapalı olması biraz üzücü oldu. Yayınlanan hikaye fragmanlarından gördüğümüz kadarıyla, eski ve yeni kostüme sahip dövüşçülerin, bir tür zaman yolculuğu hikayesinde olduğunu görüyoruz. “Birazdan seni pataklayacağım gelecekteki ben” gibi komik diyaloglara şahit olabilirsiniz.
Bu durum betada da mevcuttu. Hali hazırda her dövüşçü için 3 farklı kostüm ve dövüş tekniğini seçebiliyorsunuz. Dilerseniz özelleştirme ekranı üzerinden giyeceği kıyafetten, yüzündeki maskeye kadar özelleştirme imkanı var. Bu da her oyuncuya, sevdiği karakteri sevdiği kostümüyle oynayabilme fırsatı sunuyor. Aynı menü üzerinden dövüş stillerini de değiştirmek mümkün.
Benim Adım Kabal, Dayak Yemeyi Severim
Birkaç günlük beta sürecinde, oyuna hakim olmaya başladıktan sonra detayları fark etmeye başladım. Dövüşçüler birbirlerini patakladıkça, arenanı yüzeyi kanla kaplanmaya başlıyor. Dövüşçüler, katana, kılıç ya da kelebek gibi eşyalarını çok sık kullanırsa, bir süreliğine bu eşyaların dahil olduğu komboları yapamıyor. Bunun için de ekranın alt köşesindeki barı takip etmek gerekiyor.
Her dövüş oyununda olduğu gibi Mortal Kombat 11’de de özel hareketleri ve komboları düzgün tutturmak gerekiyor. Bu saldırılar hem karşınızdaki düşmanı yoruyor hem de dövüşçüye daha fazla hasar veriyor. Oyunun en can alıcı saldırıları elbette Fatal Blow adı verilen bir özellik. Dövüşçünüzün canı %30 oranına düştüğünde, Fatal Blow isimli yetenek açılıyor. Serinin önceki oyunlarında X-Ray olarak bilinen saldırıyı aktif ettiğinizde, ufak bir sinematikle ve vahşi bir saldırıyla karşılaşıyorsunuz. Her dövüşçünün kendine has ve uçuk kaçık fatal blow saldırısı var. Düşmanın canını büyük oranda indirmenizi sağlıyor. Tam maçı kaybettim derken, işleri tersine çevirme şansınız var anlayacağınız.
Ve elbette Mortal Kombat’ı, Mortal Kombat yapan özellik: Fatality. NetherRealm Studios’daki çalışanlar nasıl bir kafanın ürünü çok merak ediyorum. Akla hayale sığmayacak vahşi ve vahşet dolu fatalityleri göz kırpmadan izleyeceğinizin garantisini veriyorum. Her oyunuyla Fatality çıtasını kendi adına daha da üst seviyeye nasıl taşıyorlar, şaşırıyorum valla.
Betasında sunduğu bu kısıtlı içeriğe rağmen, birkaç gün bile olsa beni konsolun başına kitlemiş olması, ki uzun yıllardır dövüş oyunlarından uzak birisiyim, bu oyunun tam sürümünü merakla beklememi sağladı. Serinin önceki oyunlarında olduğu gibi ek paketlerle birlikte korku sinemasından gelecek karakterler ya da yepyeni yüzlerle, Mortal Kombat 11’i tekrar tekrar oynayabilirsiniz. Şimdilik oyunun çıkış tarihi olan 23 Nisan’ı beklemeniz gerekiyor. O zamana kadar kombolarım üzerinde biraz daha çalışmam gerek.
YouTube Kanalımız için hazırladığımız inceleme videosunu da aşağıdan izleyebilirsiniz.