Anasayfa » İncelemeler » Dungeons and Dragons 5th Edition’da Sorcererlar

Dungeons and Dragons 5th Edition’da Sorcererlar

sorcerer-banner

Wizardları inceleriz de Sorcererları unutur muyuz? Tabii ki hayır!

Sorcerer sınıfı geçen yıllar boyunca kuşkusuz Wizard sınıfında eksikliğini çektiğimiz bazı ögelerden dolayı oldukça popüler olmuş ve vazgeçilmezler arasına girmiştir. Peki 5.edisyonda bu durum aynı mı yoksa değişti mi? Bir bakalım!

Hem romanlarda, hem kural kitaplarında Sorcerer’ların büyü güçlerinin temelde Wizardlar ile aynı olduğunu ancak güçlerinin kaynağının farklı olduğunu görüyorduk. Örneğin Unutulmuş Diyarlar evreninde Sorcerer ve Wizardlar doğrudan Büyü Ağı’ndan güç çeken, ancak birisi doğuştan, birisi ise yoğun bir çalışması sonrası bunu yapabilen bir sınıf olarak karşımıza çıkmıştır. Hatta uzun yıllar yaptıkları büyülerin listesi bile ortak olmuştur. Sorcererların soy ağaçlarında bir yerde bir ejderha olduğu için doğuştan büyü gücüne sahip olduğu söylenirken, Wizardlar ise uzun yıllar çalışıp büyü kitaplarını çalışarak büyü yapabilmektedir.

4.edisyon ile bu biraz değişmiş, Sorcerer ve Wizardların büyü listeleri ayrılmış ancak güç kaynakları yine Büyü Ağı olarak kalmıştır.  Peki 5.edisyonla birlikte neler oldu?

Hemen söyleyelim, 5.edisyon ile “soylarında bir ejderha var!” söylentisi tamamen gerçek oluyor! Fazla heyecanlandırmadan hemen detaylara girelim.

sorcerer

Sorcererlar yine eskisi gibi 9 adet büyü seviyesine sahip ve büyü listeleri her ne kadar Wizard büyü listesinden ayrı olsa da; Sorcerer büyü listesindeki büyülerin %90’ı Wizardların büyü listesinde mevcut. Ancak Sorcererlar yeni eklenen özellikleriyle bambaşka bir sınıf haline getirilmiş.

İlk olarak oyuna başlar başlamaz 1.seviyede güçlerinizin kökenini seçmeniz gerekiyor. Gücünüz ya soyunuzdaki bir ejderhadan gelecek – Draconic Bloodline- ya da varoluşun özünde var olan kaostan gelecek. Büyüleriniz kesinlikle değişmiyor ancak seçtiğiniz kökene göre ekstra özellikler kazanıyorsunuz. Kökenlerden gelen ekstra özellikleri en son anlatacağım, önce ortak özellikler!

İlk olarak 2.seviyede Font of Magic denen bir özellik kazanıyorsunuz. Bu özellik sayesinde normal standart büyülerinizin dışında, kanınızdan gelen gücünüzü de farklı etkiler yaratmak için kullanabiliyorsunuz. Bunları da Sorcery Points denen özel puanlarla gerçekleştiriyorsunuz. 2.seviyede 2 adet Sorcery Point ile başlıyorsunuz ve ardından her seviyeniz arttığında +1 sorcery point kazanıyorsunuz. Bu puanlarla neler yapılabileceğini yazının devamında göreceksiniz.

sorcerer-horse

Ve Metamagic! Türkçeye Büyü Ötesi olarak çevrilen bu özellik eskiden tüm büyü kullanıcı sınıflarda mevcut olan ve seçilebilen featler-marifetler- arasındaydı. Ancak 5.edisyonda marfiet olmaktan çıkıyor ve Sorcerer sınıfına özel bir yetenek haline geliyor. 3.seviye olduğunuzda iki adet metamagic seçiyorsunuz – seviye atladıkça bu miktar da artıyor-. Metamagiclere bakarsak:

  • Careful Spell: Bu metamagic ile, düşmanlarınıza kurtarma zarı attıracak bir büyü yaptığınızda, alan içinde kalan dostlarınızın etkilenmemesini sağlayabiliyorsunuz. Bunun için 1 adet sorcery point kullanmanız gerekiyor ve Charisma bonusunuz kadar dostunuzu koruyabiliyorsunuz.
  • Distant Spell: Bu büyüyle 5ft veya daha uzak menzili olan bir büyü yaptığınızda, 1 sorcery point harcayarak bu menzili iki katına çıkartabilirsiniz.
  • Empowered Spell: Hasar veren bir büyü yaptığınızda ve hasar zarı attığınızda, 1 sorcery point harcamanız karşılığında hasar zarlarınızı charisma bonusunuz kadar tekrar atabilirsiniz. Örneğin charisma bonusunuz +3 ise ve hasar zarınız 6d6 ise, bu 6 zardan üçünü tekrar atabilirsiniz. Ancak yeni sonuçları kullanmak zorundasınız.
  • Extended Spell: Etkisi 1 dakikadan daha uzun süren bir büyü yaptığınızda 1 sorcery point harcayarak büyünün etki süresini 2 katına çıkartabilirsiniz.
  • Heightened Spell: Düşmanlarınıza kurtarma zarı atmak zorunda oldukları bir büyü yaptığınızda, 3 sorcery point harcayarak attıkları zarı tekrar atmalarını ve içlerinden en düşük olanı seçmelerini sağlarsınız.
  • Quickened Spell: Tek bir hareket ve sözden daha uzun  bir yapım süresi olan bir büyü yapacağınız zaman 2 sorcery point harcayarak bu büyüyü çok daha kısa sürede yapabilirsiniz.
  • Subtle Spell: Elinizde o büyü için gereken büyü malzemeleri kalmadığı zamanlar çok kullanışlı olan bir metamagic. Yapacağınız büyüyle birlikte 1 sorcery point harcarsanız o büyüyü herhangi bir malzeme olmadan yapabilirsiniz.
  • Twinned Spell: Sadece tek bir kişiyi etkileyecek bir büyü yaptığınızda, büyünün seviyesi kadar sorcery point harcayarak büyünün ikinci bir kişiye daha etki etmesini sağlayabilirsiniz.

Seviye atladıkça seçebileceğiniz metamagic sayısı artıyor. 10.seviye ve 17.seviye olduğunuzda ekstra birer tane daha metamagic kazanıyorsunuz.

20.seviye olduğunuzda ise uzun bir dinlenmeden sonra -8 saat- ekstradan 4 sorcery point kazanırsınız. Maksimum sorcery point miktarınızın üstüne +4 alıyorsunuz.

Gelelim Büyü Kökenimize! 1.seviyeden itibaren büyümüzün kaynağını seçmek zorundayız. Draconic Bloodline ve Wild Magic!

sorcerer-dragon

DRACONIC BLOODLINE

Gücünüz soy ağacınızdaki bir ejderhanın kanının damarlarınız da dolaşması sonucu açığa çıkıyor! Çoğu Sorcerer uzak bir atası zamanında bir ejderhayla anlaşma yaptığı için ya da ilişkiye girdiği için bu güçlerini kazanmaktadır.

  • Dragon Ancestor: 1.seviyedeyken oyuna başlar başlamaz seçmeniz gereken bir özellik. Ejderha atanızın ne tür bir ejderha olduğu! Ejderhanın türüne göre siz de farklı özellikler ve dirençler kazanıyorsunuz. Bir bakalım;
  • Siyah: Asit
  • Mavi: Elektrik
  • Yeşil: Zehir
  • Beyaz: Soğuk
  • Kırmızı: Ateş
  • Pirinç: Ateş
  • Copper: Asit
  • Bronz: Elektrik
  • Gümüş: Soğuk
  • Altın: Ateş

sorcerer-fire

  • Draconic Resilience: Damarlarınızda akan ejderha kanı sayesinde oyuna fazladan 1 can puanıyla başlarsınız ve her seviye atladığınızda ekstra 1 can puanı daha kazanırsınız. Ayrıca vücudunuzun bir kısmı görünmesi çok zor ve ince ejderha pullarına benzer bir tabakayla kaplanır. Zırh giymiyorsunuz savunma puanınız 10 + Çeviklik bonusunuz yerine 13 + Çeviklik bonusunuz olur.
  • Elemental Affinity: 6.seviyeden itibaren, ejderha atanızın elementini içeren bir büyü yaptığınızda, hasar zarınıza charisma bonusunuzu da eklersiniz. Ayrıca istediğiniz zaman 1 sorcery point harcayarak ejderha atanızın elementine karşı 1 saat boyunca direnç kazanırsınız.
  • Dragon Wings: 14.seviyeden itibaren artık ejderha kanınız kendisini iyice göstermeye başlar ve sırtınızdan bir çift ejderha kanadı çıkartarak yürüme hızınıza eşit bir hızla uçabilirsiniz. Bu kanatları yaratmak bir an sürer ve istediğiniz zaman tekrar yok edebilirsiniz. Zırh giyerken kanatlarınızı çıkartamazsınız ve zırh giymeseniz bile kıyafetlerinizi kanatların çıkacağı yerden kesmeniz gerekmektedir.
  • Draconic Presence: 18.seviyeden itibaren tıpkı ejderhalar gibi siz de etrafınıza bir korku aurası yaymaya başlarsınız. İstediğiniz zaman 5 sorcery point harcayarak 60 adım ötenize kadar bir korku aurası yayabilir ve düşmanlarınızı korkutup kaçırabilirsiniz.

WILD MAGIC

Eğer bu kaynağı seçerseniz gücünüz bir ejderhadan değil, kaosun kendisinden gelmektedir. Yani en ham ve kontrol edilmesi neredeyse mümkün olmayan bir güç. İlk olarak 2nd ile karşımıza çıkmıştı aslında Wild Mage’ler. O zamanlar tıpkı sorcerer sınıfı gibi büyü yapıyor ancak yaptıkları büyülerin tahmin edilemez etkileri oluyordu ve bu etkileri kontrol edemiyorduk. Burada da durum aynı!

  • Wild Magic Surge: 1.seviyede bu kaynağı seçer seçmez büyülerinizin beklenmedik, kontrol edilemeyen yan etkileri olabilir! 1.seviye veya daha yüksek seviyeli bir büyü yaptığınızda DM sizden bir adet d20 zarı atmanızı isteyebilir. Eğer zarda 1 gelirse, büyünüzün bir yan etkisi olmuş demektir. Sonra bir adet d100 atarsınız ve bu zarda gelen sonuca göre büyünüz aşağıdaki tabloda gösterilen etkilerden birini oluşturur. Tablo çok uzun olduğu için çevirmedim ancak gayet anlaşılır bir dili olduğu için aşağıya koyuyorum.

wildsurge

  • Tides of Chaos: 1.seviyeden itibaren günde sadece 1 kez kaosun güçlerini bükerek bir miktar şans kazanırsınız ve herhangi bir zarınızı tekrar atıp ve içlerinden en yüksek olanı seçebilirsiniz.
  • Bend Luck: 6.seviyeden itibaren vahşi büyünüzü kullanarak kaderinizi etkileyebilirsiniz. Bir dostunuz ya da bir düşmanınız bir saldırı zarı, özellik zarı ya da kurtarma zarı atacağı zaman 2 sorcery point harcayıp 1d4 atarsınız ve çıkan sonucu isterseniz bonus, isterseniz ceza olarak o kişinin zarına ekleyebilirsiniz. Bunu o kişi o zarı attıktan sonra da yapabilirsiniz.
  • Controlled Chaos: 14.seviyeden itibaren vahşi büyünüz üzerinde bir miktar kontrol sahibi olursunuz. Eğer büyü yaptıktan sonra d20 zarında 1 attıysanız ve büyünüzün bir yan etkisi olacaksa, d100 zarını iki kere atabilir ve istediğiniz sonucu kullanabilirsiniz.
  • Spell Bombardment: 18.seviyeden itibaren büyülerinizin hasar verici gücü giderek artar. Hasar veren bir büyü yapıp hasar zarını attığınızda, attığınız zarların içindeki en yüksek zarı tekrar atabilir ve bu sonucu toplam hasarınıza ekleyebilirsiniz. Bu özelliği her tur bir kere kullanabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse; bir ateştopu büyüsü 8d6 hasar veriyor. Bu 8 tane d6 zarından sonucu en yüksek çıkan zarı tekrar atıp o sonucu toplam hasara ekleyebilirsiniz.

Sorcerer sınıfı yeni edisyonumuzda bu şekilde yapılmış ki bana kalırsa çok da güzel olmuş. Wizard sınıfı ile arasına bir set çekmenin zamanı gelmişti artık.

Yeni sınıf incelemelerimiz devam edecek. Takipte kalın!