Son Haberler
Anasayfa » Haberler » Son Haberler » Planescape’den Numenera’ya Torment Keyfi!

Planescape’den Numenera’ya Torment Keyfi!

torment-tides-of-numenera-banner

Planescape Tormentseverlere müjdeli haber hiç bu kadar yakın olmamıştı!

Sevenlerinin tüm zamanların en iyi oyunu listesinin tepesinden başka yere koyamadığı efsane Planecape: Torment hakkında devam oyunu haberleri hiçbir zaman eksik olmasa da şimdiye kadar pek somut adımla karşılaşmamıştık. Daha iki ay önce Chris Avellone’un bir röportajında Planescape devam oyunu üzerinde çalışmayı istediğini bu haberimizde duyurmuştuk.

Bugünlerde gelen yepyeni haber ise adeta gündeme bomba gibi düştü. Yakından tanıdığımız, Interplay’in kurucusu Brian Fargo‘nun yakın geçmişte kurduğu ve Wasteland’in devam oyunu Wasteland 2’yi yapmakta olan InXile firmasının Planescape‘in ruhani devamı olacak bir oyun üzerinde çalışmaya başladığı duyuruldu. Hatta duyurulmakla kalmadı, oyunun ismi ve bazı detayları da açıklandı.

Oyunun ismi “Torment: Tides of Numenera” olacak oyunun ilk dikkat çeken kısmı sanırım Torment’le başlaması. Herkes Planescape: Torment‘in devam oyunu olur mu, olmalı mı, olursa nasıl olur diye tartışırken oyun dünyasının efsaneleri bunun muazzam olacağını, lakin Wizards of the Coast‘un saçma patent politikası yüzünden oyunun bir “Planescape” oyunu olmasının pek mümkün görünmediğini belirtiyordu.

planescape-torment-picHafızalarımızı tazelemek adına şunu hatırlatmak isterim, Wizards of the Coast yetkilileri çeşitli ortamlarda uygun buldukları bir oyun projesinin karşılarına gelmesi halinde Planescape tescilini seve seve kullandıracaklarını söylemelerine rağmen neredeyse oyunun fikir babası sayılabilecek Chris Avellone‘un bile devam oyunu projesini onaylamadıkları bilinen bir gerçek. Avellone’u beğenmeyenler neyi beğenecek biz de merak ediyoruz. Uzun lafın kısası Avellone dahil olmak üzere oyunun eski yapımcıları röportajlarında her ne kadar Planescape oyun yapısının albenisini inkar etmeseler de oyunu efsane yapan faktörlerin oyun yapısının yanında “Torment” kısmı olduğunun üstüne basmışlardı. Burayı biraz açmak gerekirse oyunun nerede geçtiği değil, sistemin, karakterlerin ve öykünün nasıl işlendiği daha önemli demeye getiriyorlardı. En son Avellone, bu Torment yapısıyla farklı bir oyun yapısı kullanılarak benzer bir tat yakalanabileceğini açıklamıştı. 

Herkes, bu konuşmaların ardından Avellone ve Obsidian Entertainment’tan bir hamle beklerken bu hamle Brian Fargo ve inXile’dan geldi. Daha haftalar önce yayınladıkları Wasteland 2 oyun içi videosuyla gönüllere şenlik düzenleyen Fargo Baba’nın Torment oyunu için seçmiş olduğu oyun sistemine de ayrıca değinmemiz gerekiyor. Yeni oyunumuz D&D Next projesinden ayrıldıktan sonra kendi sistemine odaklanma kararı alan bir başka efsane Monte Cook‘un fantastik – bilimkurgu evreni Numenera‘da geçiyor olacak. Geçtiğimiz Eylül’de 517.255$’lık bir Kickstarter ile başarıya kavuşan Numenera’da halklar daha önceden kurulup bir şekilde son bulmuş sekiz uygarlıktan sonra gelen Dokuzuncu Dünya’da yaşamlarını sürdürüyorlar. Bu kadim zamanlardan günümüze gelen binlerce yıllık yadigarlara ise “numenera” adı veriliyor. Derken günün birinde birisi bu numeneraları güçlenmek, ölümden kaçmak ve yüzyıllar arasında yolculuk yapmak için kullanmanın yolunu bulur ve bizim maceramız da burada başlar.

torment-portrait001Oyunun yakın bir gelecekte diğer akranları gibi Kickstarter ile crowd-funding sistemine yöneleceği kesin, zira tanıtım sitesinde bu amaçla yapılmış bannerları görebilirsiniz.

Torment de aynen beklendiği gibi kompleks bir ahlak yapısı, oyunu derinden ve doğrudan etkileyen sebep-sonuç ilişkileri yerini alıyor. Bildiğimizden çok farklı bir dünyada birbirinden değişik boyutlar arası yolculuk yapacak olmamız oyuna bir nebze Planescape havası katıyor. Oyunun ana unsurlarından birisi olan yoldaşlarımız da unutulmamış, kimisi kudretli yönleriyle bize hizmet ederken kimisi amacımıza ulaşmamızda birer piyon olup miyatlarını dolduracaklar.

Sonuç olarak yaptığımız her hareketten etkilenen bir senaryo yapısıyla kendi elimizle oluşturduğumuz bir sona doğru kürek çekeceğiz ve sonunda kaçınılmaz olarak kendimizle yüzleşip tek bir sorunun cevabını arayacağız: Tek bir kişinin hayatı ne kadar önemli olabilir?


Oyun için hazırlanan web sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Dragon Magazine Arşivi Ücretsiz
Total War Türkiye ve Assassin’s Creed 1092 Yarışması