Son Haberler
Anasayfa » Haberler » Son Haberler » Mage The Ascension 20th Edition Kickstarter Projesi Üzerine

Mage The Ascension 20th Edition Kickstarter Projesi Üzerine

mage-the-ascension-20th-edition-banner

Mage: The Ascension’ın 20. yıl özel baskısı Kickstarter ile birlikte yeniden gündeme geldi.

White Wolf’un ve RPG sistemlerinin kült oyunu Mage: The Ascension’ı anmak için Mehmet Ortaç ile birlikte zamanda bir yolculuk yapalım.

Birazcık tarihimize bakalım:

Sene 1993, White Wolf Publishing çok iyi tutan iki türü olan Vampire the Masquerade (1991) ve Werewolf the Apocalypse’in (1992) ardından yeni bir tür yaratma peşinde. Mark Rein Hagen, Steward Wieck, Chris Easley ve Stephan Wieck’in başını çektiği bir ekip her sene içinde bir tür yaratma prensibini temel alarak Mage the Ascension’u üçüncü tür olarak hazırlıyorlar. Mage, diğer türlere göre çok daha farklı bir tür oluyor, çünkü diğer türlerde sabit olan güçler Mage’de ilk defa dinamik bir sistemde oluşturulmuş bir şekilde oyuncunun önüne sunulmuş.mage-the-ascension-20th-edition-gorsel-1

Oyuncu ilk defa rolünü yapmanın dışında ciddi anlamda hayal gücünü de kullanmak zorunda kalıyor. Bundan dolayı Mage, White Wolf Publishing’in belki de en kült oyunu haline geliyor ve sevenlerinin kütüphanelerindeki yerini alıyor. Mage the Ascension için White Wolf Publishing, 1992’den 2004’e kadar olan sürede tam 91 ürün çıkartıyor. 2012’de başlayarak günümüze kadar da Onyx Path Publishing DriveThruRPG.com üzerinden isteğe göre basım sistemiyle (Print on Demand) eksik kalmış olan 4 kitabını çıkartıyor.

Bu kitaplar harika bir şekilde hazırlanmış olmalarına rağmen Mage’in en çok beklenen ve en leziz eseri Mage the Ascension 20th Anniversary Edition kadar ilgi görmüyorlar. Mage 20th, Kickstarter projesi olarak açıldığının 45. dakikasında gereken 70.000$’lık bedeli karşılanıyor, aynı gün içerisinde neredeyse 150.000$’a ulaşarak 5 ek amacı (Stretch Goal) başarıyor. Ben bu yazıyı yazarken neredeyse 275.000$ gibi bir rakamda duruyor ve 12 ek amacın 10 tanesini başarmış durumda.

Mage the Ascension 20th Anniversary Edition’u farklı kılan şey nedir?

Kesinlikle Satyros Phil Brucato! Hayatının son bir ya da iki senesini bu eseri oluşturmak için döken yazarımızın World of Darkness için içinde rol aldığı eserleri şunlardır:

  • Black Furies (1994)
  • Changeling: The Dreaming 1st Edition (1995)
  • The Fragile Path: Testaments of the First Cabal (1995)
  • Mage: The Ascension, 2nd Edition (1995)
  • Cult of Ecstasy (1996)
  • Vampire: The Dark Ages (1996)
  • Changeling: The Dreaming 2nd Edition (1997)
  • Bastet (1998)
  • Kindred of the East (1998)
  • Mage: The Sorcerers Crusade (1998)
  • Revelations of the Dark Mother (1998)
  • Vampire: The Masquerade, Revised Edition (1998)
  • Infernalism: The Path of Screams (1999)
  • The Swashbucklers Handbook (2000)
  • Changing Breeds (2007)

Bu kitapları azıcık incelemiş olan kişiler Satyros Phil Brucato’nun yazım kalitesinin farkına varabileceklerdir. Yazarımız çok başarılı yapımlarda çalışmış bir isim ve burada verdiğim kitaplar da oldukça sevilen kitaplardır.

Peki, neden 20th Edition serisi bomba gibi bir anda patladı?m20-logo

Çünkü White Wolf Publishing’in ürünlerini 20 seneden beri gözünü kırpmadan takip eden çok kaliteli bir kitle var. Bu kitle artık ortalama 35 – 40 yaşlarına geldi ve kaliteli zevklere sahip bir kitle. Artık işi gücü oturmuş, hayatı düzende olan ve kütüphane yapmaya devam eden insanlar bunlar. White Wolf Publishing ve Onyx Path Publishing’in de bizlere sunduğu 700 üzerinde kitabı var ve bu benim düşünce yapıma sahip koleksiyoncular için ender bir koleksiyon konusu.

Kickstarter mı? Kickstarter da nedir?

Kickstarter 2009 senesinde kurulmuş olan ve yaratıcı projeleri gerçekleştirmek için halkın desteğini alan bir platformdur. Kickstarter’ın kendi yorumuna göre 135.000 projeyi gerçekleştirmek için 5.7 milyon yatırımcı tarafından destek almıştır ve 1 milyar doların üzerinde bağış toplamıştır. Kickstarter projelerinin arasında filmler, oyunlar, kitaplar, çizgi romanlar, habercilik ve yemeklerle alakalı projeler bulunmaktadır.

Son Söz

Mage yeni dönemin oyuncularının gözünü korkutuyor çünkü oyuncunun: “3. dereceden bir büyü silip Fireball attım.” Diye bir söz edebilmesine imkân yok. Karakterin her adımında rol yapması, karakteri canlandırırken belli yöntemlere dahil etmesi ve her büyü icra ettiği zaman derin, paradigma taşıyan bir şekilde tasvir yapması gerekmektedir. Bu da yeni oyuncuları korkutuyor tabii ki. Ama bence oyuncular bunu bir meydan okuma olarak almalıdır ve rol yapma yeteneklerini bir üst seviyeye çıkarmalıdır.

Mage: The Ascension 20th Edition KickStarter Sayfası