Son Haberler
Anasayfa » Haberler » Oyun Haberleri » QuakeCon’da Fallout 76 Hakkında Yeni Açıklamalar Yapıldı

QuakeCon’da Fallout 76 Hakkında Yeni Açıklamalar Yapıldı

QuakeCon 2018 etkinliğinde düzenlenen panelde oyunun yapımcılarından Todd Howard, Chris Mayer ve Jeff Gardiner, Fallout 76 ile ilgili yenilikleri ve soruları açığa kavuşturdular. 

Dilerseniz videoyu izleyebilirsiniz ya da çıkardığımız özeti okuyarak neler göreceğimize bakabilirsiniz. Neler açıklandığını merak ediyorsanız videonun ilk 40 dakikasını dilerseniz geçebilirsiz.

  • Todd Howard ve Jeff Gardiner, seviye atlama ve mutasyonlarla ilgili bir açıklama yaptı. Her seviye atladığınızda herhangi bir S.P.E.C.I.A.L. özelliğinizi arttırabileceğiniz bir puan alacaksınız, böylece o yeteneğe bir perk verebileceksiniz. Perkler ise havuzdan seçilerek puanınıza göre atanabilecek.

  • Perklerinizi ihtiyacınıza göre değiştirebileceksiniz. Mesela bir arkadaşınızla savaşıyorsanız hasarınızı yükselten bir perki hemen seçebileceksiniz. Eşya topluyorsanız taşıma kapasitenizi yükselten bir perki seçebileceksiniz.
► Fallout 76’nın Detayları Açıklandı
  • Oyundaki seviye sınırı, S.P.E.C.I.A.L. puanları ile sınırlanmış ve bu sınır da 50. Ama oynadıkça perk kazanmaya devam edebileceksiniz.

  • Belirli seviyenin üzerindeki radyasyonlarda mutasyona karşı daha hassasız ve bu konuda bir seçeneğimiz olmayacak gibi görünüyor. Jeff Gardiner, bir keresinde başına gelen olayı anlatırken sürpriz bir şekilde “Bird Bomb” isimli bir mutasyonun belirdiğini anlattı. Çok yükseğe zıplayabilirken gücü azalmış. Buna benzer şeyler yaşanacak.
  • Oyunda, son dönemde bazı AAA oyunlarda da yer alan (Mad Max gibi) fotoğraf modu olacak. Arkadaşlarınızla, düşmanlarla ve yaratıklarla fotoğraf yakalamak mümkün olacak. Karakter yaratma kısmında bunu biraz gördük ama açık dünyada bu iş nasıl işleyecek göreceğiz. Biz fotoğrafla uğraşırken kafamıza bir mini-nuke yiyebiliriz.
  • Oyuncular arasındaki dövüş tercihe bağlı olacak. Dövüşü başlatmak için siz bir oyuncuya ateş edeceksiniz ve o oyuncu çok az hasar alacak. Sonrasında oyuncu da PvP’ye girmek istiyorsa o da size ateş edecek. Bu andan sonra silahlar tam hasar vermeye başlayacak. Todd Howard, bu durumu, “Barda birine tokat atmak gibi düşünün,” diyerek açıkladı. PvP’yi kazanan kişi bir miktar kapak (oyun içi para) ve tecrübe puanı kazanacak. Bu durum, yolda yürürken birileri tarafından sürekli öldürülmek istemeyen PvE seven oyuncular için güzel bir durum.
  • Eğer sizinle PvP yapmak istemeyen bir oyuncuyu öldürürseniz “Aranan Suçlu” (Wanted Murderer) olacaksınız. Hiçbir kapak veya tecrübe puanı da almayacaksınız.
  • Oyuncular, aranan suçluları öldürmeye teşvik edilecek. Suçlular haritada işaretlenecek ve diğer oyuncular onu öldürebilecekler. Todd Howard, “Bu mekanik, pislikleri ilginç bir içeriğe çevirecek,” diye açıkladı.
  • PvP, 5. seviyeye kadar başlamayacak.
  • Oyundaki oyuncuları yoksayabilir veya bloklayabilirsiniz. Bu sayede sizinle iletişim kuramazlar. Ayrıca PvP ile uğraşmak istemiyorsanız kendinizi pasifist olarak işaretleyebileceksiniz.
  • PvP dövüşleri için bir seviye farkı olmayacak. Mesela düşük seviye bir oyuncu, power armor giyen yüksek seviye bir oyuncuya saldırabilir. Tabii ki yüksek seviye olan avantajlı olacak ama bunu yapabilmek mümkün olacak.
  • Öldüğünüzde, eşyalarınız ve paranız üstünüzde kalacak. Sadece üzerinizdeki “hurdayı” (junk) düşüreceksiniz. Bu durumda da oyuncu, “O hurdayı almak için geri dönmeye değer mi?” diye düşünecek sadece.

  • Ölümle ilgili bir diğer nokta da şu; öldüğünüzde o noktaya yakın bir yerde yeniden oyuna girebilir veya Vault 76’da oyuna girebileceksiniz. Dilerseniz belli bir para karşılığında istediğiniz başka bir yerde de oyuna girebileceksiniz. Ödeyeceğiniz para, oyuna girmek isteyeceğiniz yer öldüğünüz noktadan ne kadar uzaksa o kadar artacak.
  • Nükleer bomba düştüğünde kamplar yok olacak, yüksek seviye düşmanlar belirecek ve haritadaki yağmalama eşyaları değişecek.
  • Yine de kamplar için korkmaya gerek yok! Kamplar için kılavuzlar (blueprint) olacak veya sevdiğiniz şekilde bir kamp inşa ettiğinizde bunu kılavuz olarak kaydedebileceksiniz. Böylelikle önceki kampınızı başka bir yerde yeniden inşa edebileceksiniz.
  • Kılavuz sistemi aynı zamanda kampınızı kolayca kaldırıp başka bir yere de kolayca kurabilme olanağı sunuyor. İçeride yapılan testlerde pek çok kişinin bu özelliği sıkça kullandığını belirttiler.
  • Oyunda müzik enstrümanları da yapabileceğiz.

  • Oyunu içi sesli konuşma mevcut. Hatta alan içinde bir genel sesli konuşma da olacak ancak istediğiniz zaman bunu kapatabileceksiniz.
  • Oyunun müziklerini Inon Zur yapıyor. Daha önceki Fallout oyunlarından daha fazla müziğin de olacağı belirtildi.
  • V.A.T.S. sistemi oyunda olacak fakat gerçek zamanlı olarak nişan alacağız yani zamanda bir durma veya yavaşlama olmayacak. Eğer perkiniz yoksa vücut parçalarına ayrı ayrı nişan almanız mümkün olmayacak. Bunun nasıl olacağı hakkındaki soru işaretlerine Todd Howard, “Perception özelliğine daha fazla puan vermek daha etkili atış yapmanızı sağlayacak,” diyerek açıklama yaptı.
  • Oyunda özel sunucular ve modlar da olacak. Todd Howard, “Modları çevrimiçi bir oyunun doğasına yedirmek kolay değil ama eğer ortada bir problem varsa çözülmek içindir,” dedi.
Perfect World Entertainment, Torchlight Frontiers'ı duyurdu
Ticket to Ride Europe Artık Türkiye'de, Hem de Türkçe!